Meubel/Tapijtreiniger voor thuisgebruik, ervaringen?

20-11-2025 16:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie op de socials vaak reclames voorbij komen van reinigingsapparaten waar je banken, stoelen, tapijt, matrassen, autostoelen en bijvoorbeeld kussens van de caravan mee kan reinigen.

Mij lijkt zo’n apparaat wel wat, zeker omdat je meteen kan beginnen met reinigen als je eens zin hebt ( of een ongelukje op de bank) en niet zo’n apparaat hoeft te huren.

Wie heeft zo’n apparaat en wil mijn vragen beantwoorden?

* Welke heb je?
* Reinigt hij goed?
* Hoe is het gebruiksgemak?
* Duurt het lang voordat het gereinigde oppervlak week droog is? Als je bijvoorbeeld in de ochtend je bank doet (wel bij droogzaam weer), kun je er dan in de avond al weer op zitten?

Alvast dank!
Ik ga meelezen want ik wil er ook graag een. De enige tip die ik voor je heb is dat het fijn is als je hem (makkelijk) kunt ontkalken. Daar ben ik mijn stoomdweil aan kwijtgeraakt.
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Look me in the eyes and tell me what you see.
https://samakocleaning.com/en/products/ ... 0887670056

Ik heb deze prima ding. Vind wel dat de slang waar je mee werkt wat kort is maar verder prima. Onze bank heeft losse kussens dus als ik ze schoon hebt gemaakt leg ik ze in de zon of tegen de verwarming.
O ja en als je alleen de vlek schoon wil maken zie je een schone vlek. Je moet echt het hele kussen schoonmaken om goed resultaat te hebben.
Ik heb er net een gekocht, ga hem in het weekend proberen.
Bank en kleed.
Nova schreef:
20-11-2025 23:03
Ik heb er net een gekocht, ga hem in het weekend proberen.
Bank en kleed.
Bedankt voor de reacties tot zo ver! Hou je ons op de hoogte van de bevindingen Nova?
SEM72 schreef:
20-11-2025 21:50

Ik heb deze prima ding. Vind wel dat de slang waar je mee werkt wat kort is maar verder prima. Onze bank heeft losse kussens dus als ik ze schoon hebt gemaakt leg ik ze in de zon of tegen de verwarming.
Deze heb ik en vind ik erg onhandig, omdat het reservoir voor vuil water erg klein is. Je bent dan voortdurend dat ding aan het legen en lekker doorwerken kan daardoor niet.

Ik zag dat de Action er ook eentje heeft, ook met lange steel voor je kleed enzo. Heeft iemand die al geprobeerd?
Look me in the eyes and tell me what you see.
SEM72 schreef:
20-11-2025 21:50

Ik zoek nog een goede reiniger voor ons vloerkleed. Die wordt altijd zo snel smoezelig. Zie vaak de reclame van Samako langs komen op fb, maar die website ziet er echt uit alsof het 1 of andere dropshipper is of zo. Altijd hele hoge korting bij ze, altijd “gratis cadeautjes” die je er bij krijgt, die beoordeling van trustpilot zo uitgebreid op de website enz. Beetje dubieus vind ik het er uit zien. Maar het is dus wel een prima website en apparaat?
Ik heb deze sinds vorige week in huis:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_r ... 73773.html

Het vloerkleed is beduidend schoner geworden.
Twee poefjes ook, al gingen niet alle vlekken eruit (deels wel). Maar die zaten er ook al echt lang in.
De bank is het volgende project. Maar die is enorm, dus dat wordt pas in de kerstvakantie ofzo.
Ik heb gemerkt dat je voor een goed resultaat het oppervlak goed nat moet maken. De hoeveelheid vuil water is verbazingwekkend en satisfying ;)

Kortom: tevreden voor een "thuismachine" en de prijs. Het verricht echter geen wonderen, daarvoor moet je denk ik toch een professional inschakelen.
Irregular_Choice schreef:
28-11-2025 10:04
Ik zoek nog een goede reiniger voor ons vloerkleed. Die wordt altijd zo snel smoezelig. Zie vaak de reclame van Samako langs komen op fb, maar die website ziet er echt uit alsof het 1 of andere dropshipper is of zo. Altijd hele hoge korting bij ze, altijd “gratis cadeautjes” die je er bij krijgt, die beoordeling van trustpilot zo uitgebreid op de website enz. Beetje dubieus vind ik het er uit zien. Maar het is dus wel een prima website en apparaat?
Ik heb hem op bol.com gekocht en ik vind het een prima apparaat.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven