Nieuwe woonruimte gezocht

14-02-2024 08:48 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon samen, maar het loopt voor geen meter. We hebben samen besloten dat het echt niet langer gaat zo.

Ik ben op zoek naar nieuwe woonruimte. Ik reageer wekelijks, zo niet dagelijks, op meerdere kamers of studio's. Het is heel erg lastig, vaak krijg ik niet eens een reactie terug. En vaak wordt er ook al aan de voorkant geselecteerd, en zijn ze enkel op zoek naar studenten of mensen van 20 tot 30 jaar. Kortom, ik kom er echt niet tussen. Dus nu ben ik op zoek naar andere soort oplossingen.

Bijvoorbeeld in het buitenland wonen, waarbij ik als eerste denk aan Duitsland of België, net over de grens. Of is het daar al net zo'n crime? Ik zou liever nog verder wonen, maar dan is het handig als ik eerst mijn rijbewijs haal.

In een vakantiewoning wonen zou ik ook prima vinden, maar geloof dat de meeste parken permanente bewoning niet toestaan. Of wordt dit in de praktijk wel gedoogd?

Bemoeilijkende factoren: ik ben psychisch nogal ontregeld/ getraumatiseerd door gebeurtenissen van het afgelopen jaar, ik ben aan het revalideren van een operatie en kan geen lange afstanden lopen/ moet 3x per week naar de fysio. Ik heb op dit moment geen werk vanwege mijn mentale en fysieke gezondheid, maar krijg een uitkering. En ik heb geen rijbewijs.

Wie weet hoe ik bijv. aan een vakantiewoning kan komen? Of heeft tips voor wonen in het buitenland? Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien in een woongroep gaan wonen? Mochten deze in je buurt zijn.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
14-02-2024 08:54
Misschien in een woongroep gaan wonen? Mochten deze in je buurt zijn.
Ja, goeie!
Daar je afhankelijk bent van OV en fysio is ver weg wonen voor nu geen optie lijkt me.

Inwonen bij een hostess, iemand die kamers verhuurt in eigen woning lijkt mij voor jou zeer geschikt.
Dat voorkomt dat je je te eenzaam voelt en er is iemand die onbewust altijd een oogje in het zeil houdt.
Ik zie soms op het prikbord in de supermarkt kamers of woningen te huur aangeboden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
14-02-2024 08:57
Ja, goeie!
Hier in het oosten weet ik er wel een aantal. Vaak katholiek onderlegd. Je hoeft overigens niet gelovig te zijn, maar wel respect ervoor te hebben.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
In het buitenland gaan wonen met een uitkering mag niet altijd. En hoe wil je dat gaan doen zonder rijbewijs als je zovaak naar de fysio moet?
Mijn nieuwe leven begon toen het oude was vervaagd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of jij een woning vindt is geheel afhankelijk van je persoonlijke situatie:

- heb je spaargeld?
- Bezitten jullie nu een koopwoning, evt. met overwaarde?
- kun je evt. iets kopen?
In Nijmegen zijn een paar gebouwen die zijn omgetoverd tot tijdelijke woningen voor mensen die klem zitten. Bijv mensen die gaan scheiden en die snel een tijdelijke woning nodig hebben. Volgens mij deel je dan wel de keuken ofzo. Je zou kunnen informeren of ze in jouw woonplaats of steden in de buurt ook zoiets hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena, gezien jouw heftige psychische problematiek lijkt me wonen over de grens of in een nieuwe omgeving niet handig. Dan val je al snel tussen wal en schip. Bijvoorbeeld doordat je je fysio niet meer gemakkelijk kunt bereiken.

Kan familie je misschien helpen om een stabiele plek te vinden?

(Even loepen, TO schrijft hier al langer)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
14-02-2024 09:42
Ravena, gezien jouw heftige psychische problematiek lijkt me wonen over de grens of in een nieuwe omgeving niet handig. Dan val je al snel tussen wal en schip. Bijvoorbeeld doordat je je fysio niet meer gemakkelijk kunt bereiken.

Kan familie je misschien helpen om een stabiele plek te vinden?

(Even loepen, TO schrijft hier al langer)

Nou dat. Eerst kon ze beslist niet verhuizen vanwege van alles, nu zelfs verhuizen naar het buitenland (met een uitkering) waar je fysio en psychische hulp (in een andere taal) moet zien te krijgen, op een korte afstand want geen auto of rijbewijs en fietsen en een scooter was eerder ook geen optie.

Niet echt een realistisch plan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
14-02-2024 10:06
Nou dat. Eerst kon ze beslist niet verhuizen vanwege van alles, nu zelfs verhuizen naar het buitenland (met een uitkering) waar je fysio en psychische hulp (in een andere taal) moet zien te krijgen, op een korte afstand want geen auto of rijbewijs en fietsen en een scooter was eerder ook geen optie.

Niet echt een realistisch plan.
Een beetje compassie zou je sieren
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is antikraak een optie. Hier in de omgeving zijn veel woningen en panden die via die manier verhuurd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
14-02-2024 10:07
Een beetje compassie zou je sieren

Aan meepraters heeft TO ook niets. Ze heeft eerder impulsieve keuzes gemaakt en te ambitieuze plannen (die dan al snel crashten).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
14-02-2024 10:16
Aan meepraters heeft TO ook niets. Ze heeft eerder impulsieve keuzes gemaakt en te ambitieuze plannen (die dan al snel crashten).
Misschien hebben impulsieve keuzes wel een reden. Ze is meer geholpen met tips dan met een slag om de oren
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
14-02-2024 10:18
Misschien hebben impulsieve keuzes wel een reden. Ze is meer geholpen met tips dan met een slag om de oren
Deze TO heeft in talloze topics al zo veel tips en adviezen gehad. Maar alles wordt afgedaan met “ja maar…”.

Deze TO heeft enkel baat hij stevige psychische hulp. Naar het buitenland vluchten gaat geen enkel probleem oplossen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
14-02-2024 10:18
Misschien hebben impulsieve keuzes wel een reden. Ze is meer geholpen met tips dan met een slag om de oren

Ze kan haar vorige topic(s) lezen waar al bladzijdes vol tips staan, soms compleet met links. En naar het buitenland verhuizen (wat zij hier oppert) ís gewoon geen goede optie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me eens verdiepen in antikraak Ravena. Je moet vaak wel worden aangedragen door iemand anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt nu! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Soeiso niet naar het buitenland gaan. Dat is een kluwen van sociale zekerheid en daar heb je nu niet de mentale ruimte en energie voor om dat allemaal goed uit te zoeken en te regelen. Bovendien is het een vlucht en zit er geen plan of intrinsieke wens achter.
Hier in de omgeving zijn er een aantal vakantieparken die langdurige verhuur doen. Kwestie van rondbellen en uitzoeken wat het kost. En ondertussen blijven zoeken naar iets permanents.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
14-02-2024 08:54
Misschien in een woongroep gaan wonen? Mochten deze in je buurt zijn.
De woongroepen die ik ken zijn voor mensen die stevig in hun schoenen staan en een intrinsieke motivatie hebben om gezamenlijk te wonen.
Niet voor mensen die psychisch ontregeld zijn en allerlei ondersteuning nodig gaan hebben. Daar wordt ook op geselecteerd en je komt niet zomaar even een woongroep binnen.

Toevoeging: en je kan wel tijdelijk op een vakantiepark, in een stacaravan of zo. Je hebt dan alleen wel een ander adres nodig om je in te schrijven.
ginevra wijzigde dit bericht op 14-02-2024 11:34
14.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Buitenland lijkt mij gezeur voor je uitkering.
Alle reacties Link kopieren Quote
dweedledee schreef:
14-02-2024 11:17
Ik zou me eens verdiepen in antikraak Ravena. Je moet vaak wel worden aangedragen door iemand anders.
Of tijdelijke verhuur.

https://www.interveste.nl/woonruimte
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze heeft een heel topic vol tips waar ze niets mee doet. Waarom nog moeite doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, bekijk je PB's even.
Niet geschoten is altijd mis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven