Nieuwe woonruimte gezocht

14-02-2024 08:48 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon samen, maar het loopt voor geen meter. We hebben samen besloten dat het echt niet langer gaat zo.

Ik ben op zoek naar nieuwe woonruimte. Ik reageer wekelijks, zo niet dagelijks, op meerdere kamers of studio's. Het is heel erg lastig, vaak krijg ik niet eens een reactie terug. En vaak wordt er ook al aan de voorkant geselecteerd, en zijn ze enkel op zoek naar studenten of mensen van 20 tot 30 jaar. Kortom, ik kom er echt niet tussen. Dus nu ben ik op zoek naar andere soort oplossingen.

Bijvoorbeeld in het buitenland wonen, waarbij ik als eerste denk aan Duitsland of België, net over de grens. Of is het daar al net zo'n crime? Ik zou liever nog verder wonen, maar dan is het handig als ik eerst mijn rijbewijs haal.

In een vakantiewoning wonen zou ik ook prima vinden, maar geloof dat de meeste parken permanente bewoning niet toestaan. Of wordt dit in de praktijk wel gedoogd?

Bemoeilijkende factoren: ik ben psychisch nogal ontregeld/ getraumatiseerd door gebeurtenissen van het afgelopen jaar, ik ben aan het revalideren van een operatie en kan geen lange afstanden lopen/ moet 3x per week naar de fysio. Ik heb op dit moment geen werk vanwege mijn mentale en fysieke gezondheid, maar krijg een uitkering. En ik heb geen rijbewijs.

Wie weet hoe ik bijv. aan een vakantiewoning kan komen? Of heeft tips voor wonen in het buitenland? Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn echt genoeg mensen die naar Duitsland gaan of bv Zweden door woningtekort in ned. Er wordt nu net gedaan of het een heel raar plan is. Natuurlijk zoekt zij alles uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
18-02-2024 11:48
dat kan inderdaad, mits je een voordrager hebt.
Staat heel duidelijk op de site...
Ik ben al druk aan het rondvragen via social media.
Niemand gaat een vreemde voordragen want als jij je misdraagt, op wat voor manier dan ook, komt dat als aantekening in het dossier van de aandrager en wordt het voor hem/haar lastiger om te huren via die organisatie.

Wat heb je gedaan met de tips die in de vorige topics gegeven zijn de afgelopen jaren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:40
Er zijn echt genoeg mensen die naar Duitsland gaan of bv Zweden door woningtekort in ned. Er wordt nu net gedaan of het een heel raar plan is. Natuurlijk zoekt zij alles uit.

In haar geval en met haar problematiek is het gewoon geen slim plan. En ‘natuurlijk zoekt ze het uit’ is een aanname van jou. Ik heb daar een andere mening over, na haar topics en berichten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:40
Er zijn echt genoeg mensen die naar Duitsland gaan of bv Zweden door woningtekort in ned. Er wordt nu net gedaan of het een heel raar plan is. Natuurlijk zoekt zij alles uit.
Met een uitkering en amper vangnet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:40
Er zijn echt genoeg mensen die naar Duitsland gaan of bv Zweden door woningtekort in ned. Er wordt nu net gedaan of het een heel raar plan is. Natuurlijk zoekt zij alles uit.

Lees jij überhaupt wel? Nee he? Misschien even doen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
18-02-2024 12:53
Met een uitkering en amper vangnet?
Ja er zijn echt wel mensen zonder vangnet hoor die dat doen. Leuk als je vader je laminaatje komt leggen maar zelf doen is ook een optie.

En qua uitkering weet ik niet hoe dat zit dat kan uitgezocht worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
18-02-2024 12:53
Met een uitkering en amper vangnet?

En medische en psychische aandoeningen. En daar heeft ze waarschijnlijk helemaal geen vangnet, ipv amper.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:55
Ja er zijn echt wel mensen zonder vangnet hoor die dat doen. Leuk als je vader je laminaatje komt leggen maar zelf doen is ook een optie.

En qua uitkering weet ik niet hoe dat zit dat kan uitgezocht worden.

Jij lult echt maar wat. Valt me in meerdere topics op. Totaal niet nuttig voor TO, dat geroeptoeter van jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarvoor heeft ze een vangnet nodig dan? Waarin wordt ze in Nl opgevangen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:55
maar zelf doen is ook een optie.
Ik zou het loepje even gebruiken want heel veel dingen zijn voor deze to geen optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:59
Waarvoor heeft ze een vangnet nodig dan? Waarin wordt ze in Nl opgevangen?
Gebruik het loepje! Of moeten we het allemaal voorkauwen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 12:59
Waarvoor heeft ze een vangnet nodig dan? Waarin wordt ze in Nl opgevangen?
Uit de OP:

Bemoeilijkende factoren: ik ben psychisch nogal ontregeld/ getraumatiseerd door gebeurtenissen van het afgelopen jaar, ik ben aan het revalideren van een operatie en kan geen lange afstanden lopen/ moet 3x per week naar de fysio. Ik heb op dit moment geen werk vanwege mijn mentale en fysieke gezondheid, maar krijg een uitkering. En ik heb geen rijbewijs.

En dan zeg jij, hup hup, lekker naar Zweden verhuizen, woningen genoeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
18-02-2024 13:01
Uit de OP:

Bemoeilijkende factoren: ik ben psychisch nogal ontregeld/ getraumatiseerd door gebeurtenissen van het afgelopen jaar, ik ben aan het revalideren van een operatie en kan geen lange afstanden lopen/ moet 3x per week naar de fysio. Ik heb op dit moment geen werk vanwege mijn mentale en fysieke gezondheid, maar krijg een uitkering. En ik heb geen rijbewijs.

En dan zeg jij, hup hup, lekker naar Zweden verhuizen, woningen genoeg.
O ja schrijf ik dat? Ik begon met Duitsland over de grens. En fysio snap ik dat dat een punt is. En uitkering zou ze moeten uitzoeken. Maar er zijn wel veel meer woningen.

Nergens staat hup naar Zweden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 13:03


Nergens staat hup naar Zweden.

Toch wel.
Er zijn echt genoeg mensen die naar Duitsland gaan of bv Zweden door woningtekort in ned. Er wordt nu net gedaan of het een heel raar plan is.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.opvangatlas.nl/ik-kan-geen-hulp-vinden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
18-02-2024 13:05
Toch wel.
Er zijn echt genoeg mensen die naar Duitsland gaan of bv Zweden door woningtekort in ned. Er wordt nu net gedaan of het een heel raar plan is.
Er staat niet hup ga naar Zweden
Ik zeg dat er veel mensen naar Duitsland of Zweden gaan. Dat is iets compleet anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.pgb.nl/slimme-lijst/slimme- ... -wonen-aan
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 13:07
Er staat niet hup ga naar Zweden
Ik zeg dat er veel mensen naar Duitsland of Zweden gaan. Dat is iets compleet anders.
Klopt, dat is compleet anders dan wat To kan doen dus is je hele advies onzin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 13:07
Er staat niet hup ga naar Zweden
Ik zeg dat er veel mensen naar Duitsland of Zweden gaan. Dat is iets compleet anders.

Linksom of rechtsom is het een bijzonder dom advies voor deze TO. Voortaan eerst even beter lezen, voordat je onzin begint neer te plempen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nl.linkedin.com/in/opwegnaarhuis-3b60b7124
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 13:03
O ja schrijf ik dat? Ik begon met Duitsland over de grens. En fysio snap ik dat dat een punt is. En uitkering zou ze moeten uitzoeken. Maar er zijn wel veel meer woningen.

Nergens staat hup naar Zweden.

Dus Duitsland is volgens jou een prima optie, maar ‘of bijvoorbeeld Zweden’ wat je schrijft nu weer niet.

En fysio is denk ik nog het makkelijkste regelen voor TO.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok nou dan geen woning??? Is dat een optie???? Op straat wonen???
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... 0uitkering.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
18-02-2024 13:29
Ok nou dan geen woning??? Is dat een optie???? Op straat wonen???

Ga gewoon weg joh. Met je hysterische vraagtekens.
Alle reacties Link kopieren Quote
dweedledee schreef:
18-02-2024 13:34
Ga gewoon weg joh. Met je hysterische vraagtekens.
Pfff de optie om geen woning te hebben is er gewoon niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven