Spinnen

09-09-2020 22:54 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is de spinnentijd bij jullie ook al begonnen of ben ik de enige die op 2 weken tijd 3 joekels binnen op bezoek gehad heeft? Als ik kijk naar familie en vrienden lijk ik precies altijd de enige die zoveel en zo grote spinnen binnen heeft. Ik woon in de stad in een rijwoning dat onderverdeeld is in 2 appartementen waarvan ik beneden woon. Dus verder niet aan water of in velden.
Voor een arachnofoob als ik zijn dit geen leuke tijden...
Hebben jullie er ook al gespot?
Alle reacties Link kopieren
SixthGun schreef:
16-09-2020 21:41
Ohhh wat een horror, ik zou gillend om me heen slaan denk ik
Ik ook, zou hysterisch worden denk ik..
Ik was vroeger niet echt bang voor spinnen maar dat veranderde toen een schoolvriendinnetje het grappig vond om een hele dikke spin over de deur van het toilet te gooien, er kwam een soort oer instinct naar boven dat ik wilde vluchten maar ik kreeg de deur niet snel van het slot. Kreeg een paniekaanval en kwam met blauwe en kapotte handen van het proberen de deur open te krijgen van de wc af uiteindelijk.. toen pas zag vriendin dat het echt niet lollig was. Dus sindsdien een reactie bij zulke spinnen die ik niet kan controleren, ga er heel spastisch van doen 🙈😬
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Nummer 2 ook net gevonden. Op mijn dweil die ik aan het uitspoelen was. Wel erg dichtbij dus, maar hij was al dood en zat in elkaar. Ik weet niet of hij tijdens het dweilen dood is gegaan.
Geen idee waarom er in het ene huis meer spinnen zitten dan het andere en welke soort. In mijn vorige 2 huizen zaten meer hooiwagens en af en toe een huisspin. Maar in dit huis overheersen de huisspinnen.
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
16-09-2020 21:24
En waar is die spin nu? In je slaapkamer gekropen 😬
😁 Nee, het bleek een dikke kruisspin die in een web in de (andere) hoek zat, ik kon er vrij makkelijk langs. En hij/zij vond mij eng en kroop nog verder de hoek in.

Ik denk trouwens dat veel van die hooiwagens en langpootspinnen die hier genoemd worden eigenlijk trilspinnen zijn ( als ze trillen zijn het.... ). Koester die, ze zijn lang niet zo eng als de rest en enorme jagers, zelfs andere spinnen eten ze!
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
17-09-2020 19:14
😁 Nee, het bleek een dikke kruisspin die in een web in de (andere) hoek zat, ik kon er vrij makkelijk langs. En hij/zij vond mij eng en kroop nog verder de hoek in.

Ik denk trouwens dat veel van die hooiwagens en langpootspinnen die hier genoemd worden eigenlijk trilspinnen zijn ( als ze trillen zijn het.... ). Koester die, ze zijn lang niet zo eng als de rest en enorme jagers, zelfs andere spinnen eten ze!
Maar die trilspinnen kunnen toch geen huisspin of kruisspin verorberen of wel? Wij hebben best vaak van die trilspinnen maar die vind ik niet zo eng.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
SixthGun schreef:
16-09-2020 21:41
Ohhh wat een horror, ik zou gillend om me heen slaan denk ik
Ik sloeg hem ook uit mijn haar en toen rende hij weg. Ik zei nog sorry omdat ik zijn web kapot had gemaakt.
Hooiwagens zitten hier altijd wel, maar dat vind ik helemaal niet erg. Vooral sinds ik hoorde dat ze ook muggen en andere insectjes opeten. Ik ben altijd de sjaak met muggen dus ik laat deze jongens lekker zitten ;)
Oplader schreef:
17-09-2020 19:14
😁 Nee, het bleek een dikke kruisspin die in een web in de (andere) hoek zat, ik kon er vrij makkelijk langs. En hij/zij vond mij eng en kroop nog verder de hoek in.

Ik denk trouwens dat veel van die hooiwagens en langpootspinnen die hier genoemd worden eigenlijk trilspinnen zijn ( als ze trillen zijn het.... ). Koester die, ze zijn lang niet zo eng als de rest en enorme jagers, zelfs andere spinnen eten ze!
Maar dat vind ik niet eng...bij mij is het echt een enorme angst voor huisspinnen en wolfspinnen... brrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
17-09-2020 22:28
Maar die trilspinnen kunnen toch geen huisspin of kruisspin verorberen of wel? Wij hebben best vaak van die trilspinnen maar die vind ik niet zo eng.
Er zal vast een grens aan zijn, maar ik heb begrepen dat ze spinnen kunnen pakken die veel groter zijn dan zijzelf.
pilatespas schreef:
18-09-2020 08:30
Maar dat vind ik niet eng...bij mij is het echt een enorme angst voor huisspinnen en wolfspinnen... brrrrrr
Ik heb even gegoogeld want zie deze term wel vaker voorbij komen.. Maar dit zijn toch kruisspinnen? Of heb je ook nog grotere varianten?

Huisspinnen ga ik maar niet op googlen, ik denk dat ik weet wat je daarmee bedoelt..
Ik dacht dat een huisspin bruin is en GROOT, middeldik lijf en bruine grote poten.
Ik had in vorige huis nóg grotere en waren bijna zwart en nog dikker, dacht dat ze wolfspinnen heten.
Btw we hadden daar ook heeel veel huisspinnen en die laatsgenoemde zag er nog erger uit... of ze waren ontsnapt uit de dierentuin o_o
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
18-09-2020 08:34
Ik heb even gegoogeld want zie deze term wel vaker voorbij komen.. Maar dit zijn toch kruisspinnen? Of heb je ook nog grotere varianten?

Huisspinnen ga ik maar niet op googlen, ik denk dat ik weet wat je daarmee bedoelt..
Ik heb ook gegoogeld, ik hou wel van een beetje griezelen (ik heb filmpjes gezien o_o ):

"Wolfspinnen zijn gevreesde jagers. Deze lichtgrijze tot geelachtige, donkerbruine spinnen doen hun naam eer aan, hoewel ze niet in ‘roedels’ de insectenwereld onveilig maken, zoals de naam wellicht doet vermoeden. De wolfspin is een solitaire loopspin die de bosgrond op effectieve wijze verkent. Van een web maken is geen sprake. Deze spin wacht niet tot de prooi in zijn buurt komt, maar gaat er zeer actief naar op zoek"

Dus al die hardlopende krengen eigenlijk.
Oplader schreef:
18-09-2020 09:37
Ik heb ook gegoogeld, ik hou wel van een beetje griezelen (ik heb filmpjes gezien o_o ):

"Wolfspinnen zijn gevreesde jagers. Deze lichtgrijze tot geelachtige, donkerbruine spinnen doen hun naam eer aan, hoewel ze niet in ‘roedels’ de insectenwereld onveilig maken, zoals de naam wellicht doet vermoeden. De wolfspin is een solitaire loopspin die de bosgrond op effectieve wijze verkent. Van een web maken is geen sprake. Deze spin wacht niet tot de prooi in zijn buurt komt, maar gaat er zeer actief naar op zoek"

Dus al die hardlopende krengen eigenlijk.
Ah.. Nou ja de monsters die ik heb gehad waren echt zwart. Even afkloppen, maar sinds ik hier woon heb ik alleen hooiwagens gesignaleerd. De echte grote dikkerds niet. Nu zijn er hier wat huisgenoten die een kat hebben dus wellicht dat dat wat scheelt?
Alle reacties Link kopieren
Oh, da's ook niet waar, huisspinnen zijn weer trechterspinnen. Nou, ik stop met googelen, meer kennis maar ik vind ze nog steeds niet minder eng.

Voor de echte daredevils onder ons, google op "giant huntsman spider dead mouse" en slaap niet meer O_O
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
17-09-2020 22:28
Maar die trilspinnen kunnen toch geen huisspin of kruisspin verorberen of wel? Wij hebben best vaak van die trilspinnen maar die vind ik niet zo eng.
Je zou het niet denken, maar ik heb het toch gezien op foto.
Oplader schreef:
18-09-2020 09:43
Oh, da's ook niet waar, huisspinnen zijn weer trechterspinnen. Nou, ik stop met googelen, meer kennis maar ik vind ze nog steeds niet minder eng.

Voor de echte daredevils onder ons, google op "giant huntsman spider dead mouse" en slaap niet meer O_O
Ik ga even niet googlen :P

De natuur blijft toch zo fascinerend. Van de week zag ik een filmpje voorbij komen van een reiger die een rat verorberde. Dat je denkt; hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al een paar joekels gehad helaas. De eerste halverwege augustus al :purple: De kat ziet ze lopen en doet niets.

Ik kan overal tegen, alle spinnen, zelfs vogelspinnen doen me niets. Ben niet bang voor muizen, slangen etc. Maar spinnen die kunnen rennen word ik echt hysterisch van :|
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
18-09-2020 10:40
Je zou het niet denken, maar ik heb het toch gezien op foto.
Bizar zeg! Bij ons zitten ze best veel, die trilspinnen, misschien ook (naast 4 katten en 2 honden) de reden dat wij niet zo vaak van die huisspinnen zien.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
FB deelt net met mij dit fijne bericht:

https://www.vriendin.nl/nieuwtjes/berei ... -dan-ooit/
nachtvlinder1977 schreef:
23-09-2020 10:34
FB deelt net met mij dit fijne bericht:

https://www.vriendin.nl/nieuwtjes/berei ... -dan-ooit/
Ik las het ook ja..
Stapte gisteren in mijn auto en zag ineens een spin.. Godzijdank zat ie aan de buitenkant :O
Jaaa de eerste gevonden in ons nieuwe huis....balen... achter de bank...gelukkig had mijn man m snel te pakken...
Hier zitten ze dus ook :cry:
Tot wanneer kun je die krengen in huis vinden, okt?
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
23-09-2020 21:28
Jaaa de eerste gevonden in ons nieuwe huis....balen... achter de bank...gelukkig had mijn man m snel te pakken...
Hier zitten ze dus ook :cry:
Tot wanneer kun je die krengen in huis vinden, okt?
Ik heb meteen achter de bank gekeken toen ik dit las, brrrrr...
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
23-09-2020 22:07
Ik heb meteen achter de bank gekeken toen ik dit las, brrrrr...
Haha oh snap ik...zoon wilde oplader in stopcontact achter de bank doen en begon te gillen... hele grote zwarte spin...ben gillend man gaan halen en mooi niet gekeken...krijg dat beeld dan vaak niet meer van mijn netvlies :facepalm: wil gewoon kunnen slapen..
Zo herkenbaar allemaal wat jullie schrijven. Als ze een andere kleur hadden waren ze misschien minder eng. Maar de kleur, de grootte, de snelheid en onvoorspelbaarheid maken het voor mij zo eng.
Ik voel gewoon echt angst als ik er alleen al aan denk dat ik er een ga zien, onverwacht.
2e en 3e spin vnvd aangetroffen, 1 in keuken en 1 in badkamer...en lig nu met lamp aan in bed om me heen te kijken brrrrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven