Vinyl of Laminaat puber slaapkamer

16-01-2021 12:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan weer eens niet kiezen. Voor de kamer van (best luidruchtige) puber gaan we iets nieuws op de vloer leggen. De ondergrond zijn houten planken.

Ik dacht aan kliklaminaat (op een ondervloer) maar dat is natuurlijk niet zo geluidsdempend. Maar vinyl vind ik niet zo mooi...Vloerbedekking is geen optie ivm huisstofmijtallergie. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Alle reacties Link kopieren
Vinyl heb je toch ook in allerlei soorten en uitvoeringen? Het lijkt me sterk dat daar niets moois tussen zit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kurk ern optie? Warm en dempend.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
en Linoleum? wat duurder dan Vinyl, maar geluiddempend, mooier, en net wat warmer aan de voeten
Alle reacties Link kopieren
Is het met vinyl niet zo dat je afdrukken/putten krijgt door meubelpoten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vinyl boven liggen en zijn er erg blij mee. Het voelt zacht, is geluiddempend en voelt niet koud. Het was niet goedkoop maar zijn er na bijna 13 jaar nog heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben boven Laminaat, en ik zou het nooit meer doen. Het is dat het zoveel werk/gedoe is om het eruit te slopen en iets anders neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Vooral kijken naar de ondervloer. Ik zat vorig jaar met een soortgelijk dilemma (laminaat, vinyl, pvc). Ik heb uiteindelijk gekozen voor pvc met een geluiddempende ondervloer (kinderkamer, muziekkamer). En het maakt echt een groot verschil t.o.v. de oude laminaatvloer met basic ondervloer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als je een luidruchtige puber hebt echt geen laminaat nemen. Wij hebben boven linoleum en we horen onze kinderen nauwelijks rondrennen boven. Dempt veel geluid, is heel onderhoudsvriendelijk en oogt mooi.

Ik zou niet anders willen, eigenlijk.
Wij hebben overal laminaat en horen niks. Het ligt ook aan je huis en aan de ondervloer. Nu moet ik zeggen dat onze pubers niet luidruchtig zijn. Maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Een puber rent toch niet in zijn kamer?
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
16-01-2021 12:21
Als je een luidruchtige puber hebt echt geen laminaat nemen. Wij hebben boven linoleum en we horen onze kinderen nauwelijks rondrennen boven. Dempt veel geluid, is heel onderhoudsvriendelijk en oogt mooi.

Ik zou niet anders willen, eigenlijk.
wij hebben benden (eeuwen)oude planken, echt hout dus. En boven laminaat
En dat verschil is echt groot
Alle reacties Link kopieren
PVC een optie? Kan qua look in de buurt komen van laminaat en is een stuk geluidsstiller. Anders zou ik voor vinyl kiezen.
Tijger32 schreef:
16-01-2021 12:41
Wij hebben overal laminaat en horen niks. Het ligt ook aan je huis en aan de ondervloer. Nu moet ik zeggen dat onze pubers niet luidruchtig zijn. Maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Een puber rent toch niet in zijn kamer?
Een hielstamper hoor de wel lopen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al 20 jaar vinyl boven. Makkelijk schoon te houden en geluiddempend.
Alle reacties Link kopieren
Kurk, dempt ook
Alle reacties Link kopieren
hmm...... misschien vinyl nog maar eens goed onderzoeken dan, misschien heb ik alleen de lelijke soorten gezien..... en kurk en linoleum ga ik ook bekijken, thx voor de ideeën!
lilalinda schreef:
16-01-2021 13:15
wij hebben benden (eeuwen)oude planken, echt hout dus. En boven laminaat
En dat verschil is echt groot
Is dat zo? Hout nog veel luidruchtiger dan laminaat?
Wel mooi hoor, van die oude planken :heart:
Amy_Santiago schreef:
16-01-2021 18:23
Is dat zo? Hout nog veel luidruchtiger dan laminaat?
Wel mooi hoor, van die oude planken :heart:
Nee, andersom. Laminaat is veel luidruchtiger dan hout.
Alle reacties Link kopieren
liever vinyl dan laminaat. Gemakkelijker schoon te maken. Nog liever linoleum.
not all who wander are lost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven