Wat heeft de vorige bewoner achtergelaten?

09-05-2024 11:23 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een nieuwe woning hebt/huurt, ontdek je soms (veel) later dingen van de vorige bewoner.
Wat heeft de vorige bewoner achtergelaten?
explorista wijzigde dit bericht op 09-05-2024 11:27
3.70% gewijzigd
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Calamitycat schreef:
09-05-2024 11:39
Zonder overleg: overal in de tuin begraven puin, zoals stukken muur, losse bakstenen, toiletpotten etc. etc.
Een paar jaar geleden een kleine vijver ingegraven en veel gevloekt (6)
Toen wij de tuin omspitten ontdekten we dat de vorige bewoners hun vijver gedempt hebben met puin.

Een kliko vol hondenpoep hadden ze ook voor ons achtergelaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen wij ons huis kochten hebben we met de oude bewoners ( een bejaard echtpaar) een rondje gelopen met alle spullen die ze mochten achterlaten. Er zijn vooral een aantal kledingkasten en wat stellingen in de garage blijven staan. Maar ook tuingereedschap, grasmaaier en op zolder achter de schotten reserve dakpannen, laminaat, een rol tapijt. Sommige dingen hebben we alsnog naar de stort gebracht, andere dingen hebben we nog in gebruik. Er waren geen gekke dingen achtergebleven.

Edit, alle lampen waren ook blijven hangen. Niet onze smaak, maar die hebben we allemaal verwisseld met de lampen uit ons oude huis. Zodat de nieuwe bewoners van ons oude huis in ieder geval licht hadden de eerste dagen.
midac wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:28
18.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
09-05-2024 12:02
Onze vorige bewoners lieten een volledig gevulde (en kapotte) vaatwasser achter. De vriezer zat ook nog vol met vlees en snacks. En de schuur vol met ouwe meuk zoals barbecue, stoelen.
Oh en kinderonderbroekjes en sokken achter de verwarming (laten drogen en er dan achter gevallen denk ik)

Alsof ze niet wisten dat ze het huis verkocht hadden of zo, en een haastige exit moesten maken.

We hebben ze wel terug laten komen trouwens, om dat allemaal op te halen.

Je doet toch een laatste rondje met de verkopers en de makelaar voor de overdracht bij de notaris?
Is dat toen niet opgemerkt?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 12:00
Er zit daar geen elektra of andere leiding. Het is echt een mysterie!
Misschien wilden ze een hangstoel/lamp/plant ophangen maar kwamen ze erachter dat er geen balk/regelwerk zat?
En zo niet, dan is het inderdaad heel raar O_O
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een toiletpot, waarschijnlijk aangesloten op een sceptic tank naast het schuurtje waar de trekker staat. (We wonen vrijstaand met een flinke lap grond en een stuk bos). Gewoon open en bloot tegen de bosrand, de hele goegemeente plus alle toeristen kunnen je zien zitten als je zou besluiten er gebruik van te maken. De vorige bewoner deed dat blijkbaar ook want toen we er kwamen wonen stond er een emmer water naast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar lelijke kasten en lampen. Toch hebben we ze wel een tijd gebruikt. Nu na jaren hangt er nog steeds één lelijke lamp op de overloop, maar hij doet het nog en ik ben er nog niet aan toegekomen hem te vervangen.

Naast wat slecht kluswerk en puin in de tuin lieten ze ook nuttige dingen achter.
Zoals de bouwtekeningen van een verbouwing, alle boekjes van de keukenapparatuur, de originele brochure van het huis, reserve badkamertegels en plavuizen, en reserve dakpannen. Helaas kwamen we er pas achter dat ze reserve dakpannen achter hadden gelaten toen we zelf al een stapeltje hadden gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn vorige woning vonden we kattenlijkjes op sterk water een kruip ruimte vol kattendrollen :sick:
Nu heeft de vorige bewoner vooral veel schulden achter gelaten zodat ik bij sommige online winkels alleen kan bestellen als ik gelijk betaal
granny71 wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:20
40.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrijwillig aangeplante, maar vreselijk woekerende Moerasanemoon in de achtertuin. Leidt een eigen leven en stinkt enorm. Twee keer met je ogen knipperen en het is terug, en erger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huidige huis: deurwaarders inderdaad. Consequent brieven terugsturen o.v.v. 'vertrokken, nieuw adres onbekend' hielp. De stroom droogde langzaam op. :)

Huis van lang geleden: ouder huis, houten vloeren. In de kast van de slaapkamer, half in de houten vloer, half op bodem kast: heel veel foto's. Familie foto's, familie in het buitenland. Nooit begrepen waarom ze niet zuiniger waren geweest op hun foto's.
Er moest een nieuwe keuken in. Waren o.m. keukenkastjes met houten front tot aan het plafond. Dus bovenkastje, daar ruimte boven, maar van voor afgetimmerd met hout tot aan het plafond. Toen we het houten front eraf sloopten, stonden er óp de bovenkastjes nog een fles chloor en een fles ammonia. Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet hoe ze die keuken ooit geplaatst hebben. Niemand die - toen het frontje getimmerd werd - even zei: "hey Jan/Marieke, wacht effe, haal effe die flessen weg eerst". :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier niks maar bij een oom hadden ze een keer veel speelgoed achter gelaten en een stuk of 4 Donald Duck omnibussen met elk een jaargang geloof ik. En nog wat oude kleding en andere zooi. Leek net of de vorige bewoners haast hadden met vertrekken want het was ook niet opgeruimd. Dat speelgoed en de Donald Ducks was wel handig, hebben we als kind nog veel plezier mee gehad als we er op bezoek gingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij waren het vooral veel lekkages.

Maar de meest recente top-vondst was een hele grote gouden luiaard die als een soort budda zit (even gegoogeld voor de beeldvorming: https://www.bol.com/nl/nl/p/beeld-luiaa ... 076399936/). Was ik oprecht heel blij mee dat ik hem ook mocht houden.
s7rin wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:34
24.43% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
De bewoners van ons vorige huis hadden een aantal kasten laten staan. Ze dacht dat wij die wel handig zouden vinden. Niet dus, dus die mochten ze er ‘s avonds uit komen halen.

Verder hadden ze zeil op de vloer laten liggen op de slaapkamers, dat zou er ook uit zijn. Daar hebben we niks aan gedaan, maar achteraf hadden we dat wel moeten doen. Wat een werk is dat geweest om af te voeren.


Toen we het zelf overdroegen hadden we trouwens te veel weggehaald (rolgordijnen). Daar hebben we een vergoeding voor betaald. Maar toen kwamen we er ook achter hoe exact je de dingen moet omschrijven in je documenten. Volgens hen zouden de rolgordijnen blijven en daarom hadden ze nu beneden geen gordijnen. Maar beneden hingen helemaal geen rolgordijnen, maar vouwgordijnen en een gewoon gordijn. We hebben maar betaald om er verder geen gezeur van te hebben.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:39
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn eerste huurwoning lag er nog heel ranzig tapijt in 1 slaapkamer. Kots op de vloer van de douche en de wc.
Alle reacties Link kopieren Quote
De raambekleding. Gelukkig maar want alleen al voor het grote raam in de woonkamer zouden we zou 3k kwijt zijn geweest. En wat er hing, was nog goed en onze smaak.

Kattenspeeltjes. Een kamer was blijkbaar voor haar katten en achter de knieschotten lagen allemaal speelgoedmuisjes en balletjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook vond ik het in dat huis ook wel grappig dat we 10 jaar lang met kerst een kerstkaart kregen gericht aan die oude bewoners. Met best wel een persoonlijk verhaal iedere keer, alsof ze heel goed bevriend waren. Maar kennelijk waren ze dan weer niet zo goed bevriend dat ze het nieuwe adres hadden doorgegeven in die 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tijdcapsule achtergelaten bij een verbouwing in ons vorige huis. Mochten ze ooit gaan verbouwen als het tegen de vlakte gaat, dan vinden ze daar een foto en een brief van ons, een boodschappenlijstje en een supermarktbon, een oude telefoon, een krant van die week dat we hem plaatsten, een happy-meal-verassingsei en nog wat spulletjes. Ik weet niet eens meer goed wat allemaal.

Als we in ons huidige huis gaan verbouwen, zou ik zo weer een tijdcapsule achterlaten.

Onze oude bewoners hebben alleen een tuin vol puin achtergelaten. Maar de vraag is of het van de bewoners is of dat het bij de bouw is gebeurd. We wonen op een hoek en we hebben echt heel veel puin als we gaan graven. Doen we dus maar niet te veel.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een sleutelkastje in de voorraadkast, met nog een paar sleutels waaronder die van de buurman..
Achter het schuurtje 2 platte sleetjes, hebben mijn zoons toch nog plezier van gehad die winter daarop toen er een paar dagen sneeuw lag.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanmaningen bij de vleet
Pax kast
Schuur vol met dingen als bemesting, kalk etc. maar ook een grasmaaier
5 lagen behang
Grote gaten in de muur
Heel veel badkamer tegels (blijkbaar nooit aan toe gekomen ze te gebruiken?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Kit. Echt overal zit kit. En losse stroomdraden in het plafond.....
Oh, en 8 kuub (dat is zo'n grote bouwcontainer tot de nok toe) vol met puin in de tuin ingegraven.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
09-05-2024 12:16
In mijn vorige woning vonden we kattenlijkjes op sterk water een kruip ruimte vol kattendrollen :sick:
Nu heeft de vorige bewoner vooral veel schulden achter gelaten zodat ik bij sommige online winkels alleen kan bestellen als ik gelijk betaal
Dat heb ik dus ook meegemaakt maar daar heb ik mijn rechtsbijstand op aangesproken en die hebben toen geregeld dat mijn adres van de zwarte lijst afgehaald werd.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
09-05-2024 12:42
Aanmaningen bij de vleet
Pax kast
Schuur vol met dingen als bemesting, kalk etc. maar ook een grasmaaier
5 lagen behang
Grote gaten in de muur
Heel veel badkamer tegels (blijkbaar nooit aan toe gekomen ze te gebruiken?)
Ik kreeg ook aanmaningen van de vorige bewoner en kon online niks bestellen op achteraf betalen. Heb ik de rechtsbijstand voor ingeschakeld en die hebben het opgelost
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel door vocht aangetaste oude kasten in de berging. Een paar keer gevraagd of ze het op kwamen ruimen maar op een gegeven moment zelf maar gedaan. 5liter ruitenwisservloeistof in de meterkast en schimmelig tapijt onder laminaat.

Maar het kan erger (niet bij ons) een ingegraven zeecontainer met geheime toegang in je tuin.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 katten, in overleg. Een grote pot met een verbleekte geranium in de kelder. Die supermooi werd toen ik hem weer buiten zette in het voorjaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een hele vieze keuken met een losse magnetron.
Tuistoelen , rotzooi in de tuin
Volle vieze containers

Tijdens rondje voor overdracht verkopende makelaars gezegd dat alles die dag weg moest zijn. Dit gebeurde ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwn schreef:
09-05-2024 12:50
Heel veel door vocht aangetaste oude kasten in de berging. Een paar keer gevraagd of ze het op kwamen ruimen maar op een gegeven moment zelf maar gedaan. 5liter ruitenwisservloeistof in de meterkast en schimmelig tapijt onder laminaat.

Maar het kan erger (niet bij ons) een ingegraven zeecontainer met geheime toegang in je tuin.
Dat lijkt me best handig

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven