Wonen in Zoetermeer?

10-04-2009 13:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in Amsterdam en werk in Den Haag. Omdat het reizen me de keel uit gaat hangen, wil ik misschien dichter bij m'n werk gaan wonen. Omdat ik genoeg heb van de grote stad, wordt het geen Den Haag. Mijn man is nog niet zo enthousiast, maar we hopen wijzer te worden van jullie ervaringen. Is Zoetermeer leuk om te wonen? Zijn alle voorzieningen aanwezig? Welke buurten zijn leuk om te wonen en welke juist niet? En dan met name de buurten die niet te ver van de Randstadrail liggen? Hoe staat het met de scholen? Enz. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
ik vind zoetermeer echt afschuwelijk. De ene wijk is nog kleurlozer en sfeerlozer dan de andere.

Het heeft geen ziel.

Voorburg is veel sfeervoller
Hier een Zoetermeerse . Wonen er nu ruim 20 jaar .Matig tevreden,maar nu de kinderen volwassen zijn willen we weer graag terug naar Den Haag of het Westland .Zijn het aan het opknappen voor de verkoop .

Eerlijk gezegd hebben we al die tijd heimwee gehad naar Den Haag,maar onze woning is daar gewoon onbetaalbaar.

Echt enthousiast over Zoetermeer zijn we niet .Scholen vond ik een stuk minder,met name de Middelbare Scholen .

Hoop ellende gehad .

Ook erger ik mij dood aan de politie hier ...communicatief niet vaardig ,treden op een overdreven rechtse manier op .Houding tov van jongeren is vaak vreselijk .

Nu diverse zg overtredingen voor de rechter laten komen en gewonnen .

Als je een keus hebt zou ik zeker niet hier komen wonen ,tenzij je kleine kinderen hebt .

Redelijke wijken zijn :

Meerzicht ,groot gedeelte Rokkeveen ,Oosterheem,gedeelte Noorhove 2

Zelf vind ik een gedeelte van het Dorp erg leuk ,vooral de bouwstijl ,jaren 30.

succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven