Woningruil

30-09-2010 10:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg me af of jullie me kunnen "helpen" met het volgende...

Ik ben op zoek naar een andere woning omdat relatie over is en het huis voor mij alleen te duur is. Ik sta nu 7 jaar ingeschreven bij Woningnet, maar maak daar nog geen kans op een woning heb ik gemerkt. Ik begon een btje moedeloos te worden tot ik op een site voor woningruil stuitte.

Het lijkt me voor mij de ideale oplossing. Nu heb ik zelf een oproep daar geplaatst en ondertussen ook zelf 9 mensen gemaild, maar geen reactie. Ik wil niet opdringerig zijn, maar wil graag weten of mensen geinteresseerd zijn in mijn woning. Ik check zelf meerdere malen per dag mn mail, maar dit kan voor anderen natuurlijk anders liggen.

Hoe lang zouden jullie wachten met bijvoorbeeld nog een keer mailen (in geval er geen telefoonnummer bij staat), of bellen als er wel een nummer bij staat?

Weten jullie daarnaast misschien nog andere sites of manieren om iemand te vinden voor woningruil?

Alvast bedankt.
owjee.. ik weet van een kennis dat zij er heel lang over heeft gedaan voordat er een woningruil is doorgezet (reken ander haf jaar)

klinkt niet erg hoopvol..

je kan altijd een tweede mail sturen met de vraag of er interesse is
Daar wordt ik inderdaad niet heel erg blij van..... Het zag er zo hoopvol uit. Maar goed dit is eigenlijk ook mn enige kans om hier weg te komen, dus ik zet door.
na zeven jaar nog geen kans? ik kreeg mijn huisje na vier jaar en mijn broer na vijf jaar dus moet 7 jaar wel lukken toch?en beide in nette buurt
Mensen die niet binnen 'n paar dagen reageren, lijken me sowieso niet geschikt om zaken mee te doen.
Helaas maak je op woningnet geen kans met een inschrijving van 7 jaar. Ik weet niet waar jullie een huis hebben?

Ik eindig nog steeds ergens op positie 100 ofzo.
Het kan echt op Woningnet. Ik heb ooit een woning gekregen binnen 2 jaar, terwijl iedereen zei dat dat nooit ging lukken. Zeven jaar zou al snel zijn in deze grote stad. Zonder urgentie!

Zat helaas wel in een achterbuurt, maar hee, beter iets dan niets.
Iedereen kan wel zeggen dat het wel gaat lukken via Woningnet, maar ik schrijf nu al weer 2 a 3 maanden in, en echt op de kleinere en duurdere woningen. Dus dat gaat echt niet werken hoor.

Daarnaast hou ik in de gaten aan wie de woningen toegewezen worden en ik kom met mijn inschrijftermijn niet eens in de buurt daarvan. (denk aan een inschrijftermijn van 1970!!)
Er was laatst een bericht in het nieuws, dat de huurwonigmarkt volledig is vastgelopen en dat je zeker op tien jaar wachttijd moet rekenen om aan een andere woning te komen. Dus als je de kans krijgt om te ruilen, dan zou ik dat zeker overwegen.

Wees niet te ongeduldig, misschien staan de mensen die een woningruil aanbieden al zo lang daarvoor ingeschreven , dat ze misschien een beetje de moed hebben opgegeven om elke dag reacties te checken.
Zelfs in Haarlem krijg je met zeven jaar inschrijftijd een eensgezinswoning!
Heb je www.woningruil.nl al geprobeerd? Op het prikbord van de startpagina woningruil (ff googlen).
Of doe wild, zet hier neer wat je hebt en wat je zoekt. Misschien wil er iemand van hier ruilen?
Haarlem valt niet onder Woningnet. Ik denk dat het daar aan ligt. Mijn ex heeft met 3 jaar inschrijftijd ook een "woning", maar dan wel in Heiloo.
@Botervliegje: dank voor je reactie. Woningruil is nou precies de site die ik gevonden had. Dus daar speur ik al elke dag.

Ik dacht dat er misschien nog meer goeie site zouden zijn?
Tigger, ik denk dat er misschien ook veel mensen op zo,n site staan, die, of, al geslaagd zijn, of geen belangstelling meer hebben.

En dan te laks zijn om de betreffende advertentie te verwijderen.

Succes gewenst.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Woningruil is lastig, omdat mensen niet zomaar hun huis ruilen, maar wachten op het leukste huis, met balkon in de beste buurt.

Ik zou mensen niet nogmaals mailen, als ze niet reageren hebben ze waarschijnlijk geen interesse, of denken ze er nog over na.

In Amsterdam lukte het mij ook niet een woning te krijgen via woningnet na 7 jaar en heb ik 11 jaar moeten wachten, en dan nog een huis dat helemaal moest worden opgeknapt, in een niet zo populaire buurt.
Hoi Tigger,

Waar wil je heen verhuizen dan? Ik sta ook ingeschreven op woningruil, wil graag richting amsterdam. En woon in de kop van Noord Holland, is het misschien iets voor je?
quote:tigger04 schreef op 30 september 2010 @ 11:01:

Haarlem valt niet onder Woningnet. Ik denk dat het daar aan ligt. Mijn ex heeft met 3 jaar inschrijftijd ook een "woning", maar dan wel in Heiloo.

De regio Kennermerland valt onder Woningnet en daar valt Haarlem dus ook onder. Ik sta er zelf ingeschreven, dus heb ervaring.

Er zijn niet veel goede sites voor woningruil. En helaas zitten er veel mensen bij die niet serieus zijn of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. (Wel betaald willen worden voor zaken die ik echt niet wilde overnemen, maar zelf geen dubbeltje willen bijdragen. Ze wilden zelf de verhuiswagen delen die ik dan zou moeten huren en die dan op de terugweg hun spullen mee kon nemen. Uiteraard zonder dat zij daarvoor hoefde bij te leggen, want ik huurde de wagen toch wel.)
Oh sorry Botervliegje ik dacht dat Haarlem er niet bij hoorde. Maar goed ik wil dan ook niet in Haarlem wonen, dus daar kijk ik ook niet naar.

@NameEl: Ik woon niet in Amsterdam. En de kop van Noord Holland, dan denk ik aan Bergen, Den Helder? Dan is wel erg ver. Ik werk namelijk in Amsterdam.
@NameEl: reageer jij op veel woningen? en hoe gaat het dan bij jou? sta je er al langer op?
Ik stond ook ruim 7 jaar ingeschreven, voordat ik een klein flatje kreeg toegewezen.

Een vriendin kreeg na 3 jaar een huisje toegewezen, maar dan wel in een wat mindere buurt.

Het is maar net wat je eisen zijn.
Nogmaals, mijn eisen zijn niet hoog. En ik schrijf op dure en kleine woningen in, waar weinig reacties op zijn.
Ik sta er al ruim een jaar op, maar tot nu toe nog maar 1 reactie gehad, die was niet echt serieus dus ben ik daar verder niet meer op in gegaan. Zelf reageer ik eigenlijk nooit, en ja dat komt ook mede omdat ik in een uithoek woon.

Dus ja het is moeilijk, maar gewoon blijven proberen. Ik vind dat je niet al de moed moet opgeven na een paar maanden proberen. Denk dat je er zeker wel een jaar voor moet uittrekken.

Succes in iedergeval
Hmmm..... een jaar is veel te lang voor mij. Ik heb (en hou dat nog maar even) goede hoop dat er iemand wil ruilen die in dezelfde woonplaats als mij woont.
Nou heb zojuist toch maar iemand gebeld... En ze komt morgen kijken of ze het wat vind.

En dan maar hopen dat ik straks haar huis ook wat vind...

Ik moet mezelf nu alleen niet teveel opfokken, want ik ken mezelf en dan ben ik helemaal blij en loopt het nergens op uit.

Maar goed, het begin is er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven