woonkamer inrichten in 18de eeuws appartement

11-08-2012 11:33 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik bewoon nu al een aantal jaar een appartement in een 18de eeuws pand. toen ik introk heb ik de banken die ik al had er neergezet, die niet optimaal stonden maar goed het ging nog net, nu zijn deze versleten en ik ga voorlopig op MP iets anders suboptimaals scoren om hopelijk 1 jaar mee te overbruggen.

probleem is dat het huis teveel sfeer heeft en alleen boerenantiek er goed staat, alle andere meubelen worden teniet gedaan door het teveel aan sfeer.

1 van mijn buren had bijvoorbeeld prachtige art deco meubels willen kopen maar toen ze er stonden hebben de bezorgers ze meteen weer meegenomen, ze stonden als een tang op een varken.

hoe dan ook, volgend jaar of wanneer dan ook ik aan de nieuwe meubels ga, die wel lang moeten blijven staan, zit ik dus ook met het dilemma wat er neer te zetten.

wie weet er behalve een woonstylist inhuren een andere oplossing ?

alvast bedankt voor het meedenken over mijn luxe probleem.

mijn buurman's art deco meubelen waren heel strak, ik heb ze zelf gezien, toch oogden ze als een vlag op een modderschuit.
quote:Tickel schreef op 11 augustus 2012 @ 15:45:

Stoelen:

[afbeelding]

Alles om op te zitten is wit. Evenals de spiegels en verlichting.

dat zijn mooie stoelen.

ik heb al witte muren, ik denk dat ik dan voor zand zou gaan, toch nog een minimaal contrast.
quote:Tickel schreef op 11 augustus 2012 @ 15:47:

[...]

Ik heb "strak"art deco. Dus afgeronde hoeken, geen motiefjes oid.

Zoiets dus:

[afbeelding]

Nu echt weg!mooi kastje !
quote:Tickel schreef op 11 augustus 2012 @ 15:48:

Ik moet naar werk, kom vanavond nog wel even kijken!

ik hou mijn topic ook in het oog, komt goed.

tot later !
Ik weet niet wat je nu op de vloer hebt en of je huisdieren/kinderen hebt, maar ik heb het wel eens gezien met heel lichte vloerbedekking en dat was erg mooi! Ik zou de vloerbedekking in ieder geval naturel houden. Evt sisalachtig, of hout, of naturel tegels gecombineerd met een of meerdere kleden.
mijn zoon is 11, dat moet op zich wel kunnen, we hebben nu een wit kleed al 2 jaar liggen zonder vlekken erop.

ik zal dat zeker in overweging houden, ik ga sowieso hulp inschakelen voor ik veel geld ga uitgeven natuurlijk.
Minimalistische meubelen zou mooi staan helaas kosten die een vermogen
ik heb helaas geen groot vermogen no-nick en mijn smaak zijn ze ook niet echt, nu zou ik daar nog overheen kunnen stappen als het wel heel mooi stond, denk ik.
quote:princessetamtam schreef op 11 augustus 2012 @ 15:49:

[...]

dat zijn mooie stoelen.

ik heb al witte muren, ik denk dat ik dan voor zand zou gaan, toch nog een minimaal contrast.Stoelen staan bij mij aan een ovale klassieke notenhouten eettafel. Ik heb alles door elkaar dus. Maar wel bijna alles van MP.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zou zoiets in jouw huis staan? Klassieke vorm, moderne kleuren?

http://link.marktplaats.nl/585382545
dat geeft de burger moed, dat je zoiets moois op MP gerealiseerd hebt maar goed ik zou echt eerst advies moeten inwinnen over wat te doen voor ik daarmee kon beginnen, dat weet ik zeker.

in mijn huis lukraak wat doen is een recept voor teleurstelling.
quote:Tickel schreef op 12 augustus 2012 @ 14:18:

Zou zoiets in jouw huis staan? Klassieke vorm, moderne kleuren?

http://link.marktplaats.nl/585382545misschien wel maar ik zoek in eerste instantie vooral echte meubels, voornamelijk banken, de rest kan ik er dan wel zelf op afstemmen.
quote:princessetamtam schreef op 12 augustus 2012 @ 14:22:

[...]

misschien wel maar ik zoek in eerste instantie vooral echte meubels, voornamelijk banken, de rest kan ik er dan wel zelf op afstemmen.Ik zou zelf graag deze bank willen hebben. Heeft een losse hoes net zoals mijn huidige bank. Leuk om de hoezen af te wisselen.
quote:Tickel schreef op 12 augustus 2012 @ 17:18:

[...]

Ik zou zelf graag deze bank willen hebben. Heeft een losse hoes net zoals mijn huidige bank. Leuk om de hoezen af te wisselen.die is mooi !
Een 18de eeuws pand moet je echt niet art deco inrichten staat totaal niet.

Je moet het in ieder geval grotendeels klassiek houden.

Antiek is momenteel op zijn dieptepunt dus ipv een nieuwe kast kun je beter een antieke empire kast uit de 18de eeuw kopen dus de vroege empire.

En daarnaast kun je bets moderne accesoires kopen als ze maar passen bij de klassieke inrichting.
quote:Tickel schreef op 12 augustus 2012 @ 22:37:

[afbeelding]die is mooi !
quote:ElleMichelle schreef op 12 augustus 2012 @ 19:20:

Een 18de eeuws pand moet je echt niet art deco inrichten staat totaal niet.

Je moet het in ieder geval grotendeels klassiek houden.

Antiek is momenteel op zijn dieptepunt dus ipv een nieuwe kast kun je beter een antieke empire kast uit de 18de eeuw kopen dus de vroege empire.

En daarnaast kun je bets moderne accesoires kopen als ze maar passen bij de klassieke inrichting.

dat is zeker waar, ik denk dat er idd niets anders opzit.

maar goed ik maak er iets moois van, ik heb op zich wel smaak genoeg om dingen uit te zoeken, ik heb alleen wat richting nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven