Wanneer kids vertellen nwe relatie?
vrijdag 6 november 2020 om 20:32
Relaties of kinderen?! Pijlerstresssssss 
Ik ben twee jaar gescheiden. Paar kinderen, 11 en 15 jaar. Ze vinden het niet makkelijk, helemaal logisch.
Nu heb ik sinds een klein half jaar een vriendje nieuwe relatie. Het is fijn, we zijn gelukkig. We zien elkaar alleen als de kinderen bij de andere ouder zijn (hij heeft er drie, 9/10/10).
Het jokken verbergen van waar ik ben gaat een beetje tegen staan, over waar ik steeds ben (het oudste kind komt vaak aanwaaien als eigenlijk bij vader dus voor nu zijn we in zijn huis: geen probleem, ik vind het er fijn!). Maar wanneer vertellen we het de kinderen?
We wonen niet bij elkaar in de buurt en zullen zeker geen samengesteld gezin gaan vormen.
Het voelt ook een beetje gek, ik houd echt iets groots voor ze verborgen, iets dat echt belangrijk voor me is.
Graag jullie wijze woorden!
Ik ga nu in bad en naar bed maar kom terug!
Ik ben twee jaar gescheiden. Paar kinderen, 11 en 15 jaar. Ze vinden het niet makkelijk, helemaal logisch.
Nu heb ik sinds een klein half jaar een vriendje nieuwe relatie. Het is fijn, we zijn gelukkig. We zien elkaar alleen als de kinderen bij de andere ouder zijn (hij heeft er drie, 9/10/10).
Het jokken verbergen van waar ik ben gaat een beetje tegen staan, over waar ik steeds ben (het oudste kind komt vaak aanwaaien als eigenlijk bij vader dus voor nu zijn we in zijn huis: geen probleem, ik vind het er fijn!). Maar wanneer vertellen we het de kinderen?
We wonen niet bij elkaar in de buurt en zullen zeker geen samengesteld gezin gaan vormen.
Het voelt ook een beetje gek, ik houd echt iets groots voor ze verborgen, iets dat echt belangrijk voor me is.
Graag jullie wijze woorden!
Ik ga nu in bad en naar bed maar kom terug!
anoniem_394175 wijzigde dit bericht op 06-11-2020 20:40
Reden: Moet van Lady V
Reden: Moet van Lady V
3.16% gewijzigd
vrijdag 6 november 2020 om 20:41
Aangepaste OP, gewoon, omdat ik je graag tevreden zie..
vrijdag 6 november 2020 om 20:45
Als ze allemaal de helft van de tijd bij pa / ma zitten, waarom zou je dan iets vertellen?
Tegen dat ze allemaal uit huis zijn over een jaar of 10 komen ze 't vanzelf wel te weten als jullie gaan samenwonen.
Zeker als de scheiding "nog maar" 2 jaar oud is en ze het niet makkelijk vinden zou ik toch écht gewoon mijn mond houden over een nieuwe relatie. Eens te meer bij pubers.
Tegen dat ze allemaal uit huis zijn over een jaar of 10 komen ze 't vanzelf wel te weten als jullie gaan samenwonen.
Zeker als de scheiding "nog maar" 2 jaar oud is en ze het niet makkelijk vinden zou ik toch écht gewoon mijn mond houden over een nieuwe relatie. Eens te meer bij pubers.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 6 november 2020 om 20:49
Nee, je kinderen voorliegen lost wat op. Die komen daar heus wel een keer achter. Niet doen. Want dan ondergraaf je echt je vertrouwensband met je kinderen.Wissewis schreef: ↑06-11-2020 20:45Als ze allemaal de helft van de tijd bij pa / ma zitten, waarom zou je dan iets vertellen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 6 november 2020 om 20:54
Je liegt ze niet voor.
Je houdt gewoon je mond.
Als ze er zelf naar zouden vragen kan je ze nog altijd de waarheid vertellen.
Zolang ze dat niet doen ... heb je tenminste geen gedoe dat ze het te snel vinden, er niet mee om kunnen, gaan puberen, definitief bij de andere ouder intrekken, ...
Is dit nu later?
vrijdag 6 november 2020 om 20:54
Nou stop dan met liegen. Hoewel ik denk dat het al te laat is want je kinderen zijn heus niet gek, die leggen echt het verband wel tussen je plotse nieuwe 'vriendje' en je vele bezoekjes aan de sauna of zo.MariaDeJong schreef: ↑06-11-2020 20:52Wissewis en Pejeka: dat dilemma dus. Dat geeft het goed weer.
vrijdag 6 november 2020 om 21:01
En die kinderen van 15 zijn gek. Die hebben niet door dat hun moeder op het weekend dat ze er niet zijn, opeens elke keer naar Waddinxveen gaat, of naar Meppel, of waar die vriend dan ook maar woont. En die hebben niet in de gaten dat je, als ze wél bij je thuis zijn, er opeens telefoontjes zijn waarvoor je je een uur lang terugtrekt? En weet je, somehow: life is a bitch. Heb jij je vriendje uitgenodigd voor een zaterdagavond en nacht, en dan staan opeens je kinderen in je woonkamer terwijl jij je vriend zit af te lebberen... want tja, pappa had opeens blindedarmontsteking en moest acuut naar het ziekenhuis, of pappa werd acuut weggeroepen voor zijn werk...Wissewis schreef: ↑06-11-2020 20:54Je liegt ze niet voor.
Je houdt gewoon je mond.
Als ze er zelf naar zouden vragen kan je ze nog altijd de waarheid vertellen.
Zolang ze dat niet doen ... heb je tenminste geen gedoe dat ze het te snel vinden, er niet mee om kunnen, gaan puberen, definitief bij de andere ouder intrekken, ...
Wees gewoon eerlijk, daar kom je het verste mee.
vrijdag 6 november 2020 om 21:03
Wat een moeilijk gedoe weer. Kinderen hebben echt niets op tegen als een ouder date. Wel als die ouder het "vriendje" over de vloer haalt, in hun domein haalt. Dat is waar je ellende binnen haalt. En niet gaan vertellen wat je allemaal doet enz. Maar je kan rustig zeggen dat je bij een vriend bent. Dat je daar af en toe mee uit gaat ed.
Waarom zien zo veel gescheiden vrouwen die grens toch niet. Ze zijn of kluizenaar of vergeten hun kinderen. Er is een middenweg hoor.
Waarom zien zo veel gescheiden vrouwen die grens toch niet. Ze zijn of kluizenaar of vergeten hun kinderen. Er is een middenweg hoor.
vrijdag 6 november 2020 om 21:05
Precies wat ik dacht!
Je kinderen hebben de leeftijd dat ze zulke dingen snel doorhebben dus ik zou ze het wel vertellen. Maar ik zou het houden bij dat jullie daten. Ipv te zeggen dat jullie geweldig verliefd zijn en een relatie hebben.
Met een ontmoeting zou ik wachten tot jullie elkaar langer kennen. Maar dat was je misschien sowieso al van plan.
vrijdag 6 november 2020 om 21:08
Yeah right, en kinderen van 15 weten niet wat "daten" inhoudt, die denken echt dat je dat doet omdat je allebei houdt van legpuzzels maken bij een kopje thee...Rosalind schreef: ↑06-11-2020 21:05Precies wat ik dacht!
Je kinderen hebben de leeftijd dat ze zulke dingen snel doorhebben dus ik zou ze het wel vertellen. Maar ik zou het houden bij dat jullie daten. Ipv te zeggen dat jullie geweldig verliefd zijn en een relatie hebben.
Met een ontmoeting zou ik wachten tot jullie elkaar langer kennen. Maar dat was je misschien sowieso al van plan.