Gezin komt langs in zijn geheel

17-07-2016 16:43 611 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



ik weet niet of ik dit topic bij Relaties, Thuis of Werk moet zetten, als het verkeerd staat gelieve te verplaatsen naar de juiste pijler.



Afgelopen maand was de laatste werkdag van een collega met wie ik 3 jaar heb mogen samenwerken.

Het is/was een lieve collega met wie ik direct samenwerkte en dus elke dag contact had. In die 3 jaar hebben wij nooit buiten werk afgesproken, dit is nooit ter sprake gekomen en daarbij zit zij in een totaal andere levensfase dan ikzelf. (Ze is zo een 15 jaar ouder, getrouwd, kinderen...).



Op haar laatste dag bij het afscheid nemen van collega's kwam uiteraard de zin "dat wij altijd contact zullen houden" iets wat ik ook geen probleem zou vinden, ze is wel aardig en lief immers.



Echter, sinds haar laatste dag appt ze iedere dag (ook geen probleem) en wilt ze afspreken. Zojuist appte ik haar dat ik woensdag onverwacht vrij heb gekregen wegens minder werk en dat ik wel in staat was om dan af te spreken. Dit leek haar leuk, we spraken bij mij af, dit wilde zij graag omdat bij haar thuis verbouwd wordt. Ook dat is geen probleem. Toen stelde ze voor dat het misschien leuk was als ze bleef eten. Nou ja, koken moet ik toch, dus ook dat was geen probleem! Gezellig, gaf ik aan.



Toen kwam de zin: "Ok, is het goed als we er rond 4 uur zijn? Dan kunnen we voor het eten rustig bijpraten, daarna gezellig eten en een wijntje doen in de tuin". Ik gaf aan dat dit geen probleem is maar vroeg wel "Wie is We?". Waarop zij zei: "Mijn man, kinderen en ik natuurlijk suffie..."

Verder dan "Ah, ok..." ben ik nog niet gekomen daarna.



Ik ken haar man en 3 kinderen alleen uit verhalen en foto's. Ik weet niet eens de leeftijden, ik gok 12, 10 en een nakomeling van een jaar of 6? Ik heb nog nooit voor een gezin gekookt, weet niet wat kinderen eten deze tijd, heb ook geen spullen om kinderen te vermaken en daarbij zit ik er eigenlijk ook totaal niet op te wachten!



Is dit normaal dat hele gezinnen zichzelf uitnodigen? Allicht overdrijf ik wel en ben ik onbewust ook in een andere levensfase terechtgekomen waar dit heel normaal is?



En staat het asociaal als ik zeg dat ik geen behoefte heb aan haar gezin? Verder dan werk heb ik totaal geen raakvlakken met haar, en met haar gezin nog minder denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Het wordt mooi weer, ga gezellig buiten barbecueën als je een tuin hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je geen behoefte aan haar gezin? Dacht je dat ze meer in je zag?

Vind niet raar dat ze haar gezin meebrengt vind wel onbeleefd en raar dat ze zichzelf plots na 3 jaar uitnodigt.
Dat is wel vreemd hoor. Sowieso al dat je jezelf uitnodigt voor het eten, maar zeker dat je je hele gezin meeneemt naar iemand die hen niet kent.
Bellen en dit met haar bespreken. Ik zou er ook niet op zitten te wachten. Eigenlijk ook al niet op dit soort contacten met die collega, vind ik meer iets voor vriendschap. En dat kan uiteraard, vriendschap met een collega. Maar dan hadden jullie in de afgelopen drie jaar toch ook wel prive contact gehad? Een keer een kop koffie als je toevallig in de buurt bent ala, maar dit...
Nee dit is niet normaal en je overdrijft niet!

Ik vind haar asociaal dat ze zichzelf zo opdringt ( eten, wijntje, we) dus als ik jou was zou ik het gewoon eerlijk zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wel..ik zou dat niet willen.

En ik vind het ook ongepast.

Laat zij jou maar eens uitnodigen om kennis te komen maken met haar gezin, bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf uitnodigen voor het eten vind ik niet kunnen. Je gezin meenemen? In overleg kan dat heel leuk zijn. Maar dat zou ik van tevoren wel even vragen. Zocht ze niet een toevluchtsoord ivm de verbouwing?
Alle reacties Link kopieren
Het is mij niet duidelijk; wat wil jij?



Je kunt alle kanten nog op.



Aangegeven dat aangezien jullie elkaar nooit buiten werk zagen, je hier nu na het te laten bezinken toch geen behoefte aan hebt.



Aangegeven dat je er vanuit ging elkaar te ontmoeten en niet het hele gezin en dat je liever een keer een koffie in de stad doet met zijn tweeën.



Of hun gewoon langs laten komen, maar volgens mij zit je daar niet op te wachten en ook niet op je oud collega alleen. Dus waarom doe je jezelf dat aan?
quote:poezewoefje schreef op 17 juli 2016 @ 16:47:

Waarom heb je geen behoefte aan haar gezin? Dacht je dat ze meer in je zag?

Vind niet raar dat ze haar gezin meebrengt vind wel onbeleefd en raar dat ze zichzelf plots na 3 jaar uitnodigt.



Dat klopt niet, ze hebben drie jaar samen gewerkt en afgelopen maand is haar collega vertrokken.



Ik vind het trouwens wel raar dat ze haar gezin meebrengt, zeker in de wetenschap dat er bij haar thuis verbouwd wordt. Het is wel lekker gemakkelijk natuurlijk, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is absoluut niet normaal. Zeggen dat je er geen trek in hebt, is dan weer niet het toppunt van gastvrijheid....
Oh dear, how sad, never mind.
Nee dat is niet normaal, meestal pols je even of het goed is dat partner en kinderen meekomen.

Je kunt prima aangeven dat je de accommodatie niet hebt om ze te ontvangen maar dat je haar alleen graag wilt ontvangen. Een andere optie is met zijn allen ergens een hapje gaan eten, als je dat wel wilt.
Mee je overdrijft niet. Dit is heel raar.



Ik zou dan ook zeggen dat het teveel van het goede wordt.



Mijn gok is dat ze eetadresjes zoekt ivm de verbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangeven dat er sprake is van een miscommunicatie. Dat jij ervanuit ging dat je alleen met haar afsprak en je nu merkt dat zij er juist vanuit ging dat ze met haar gezin zou komen. Geef aan dat jou dat niet fijn uitkomt en dat je dus graag alleen met haar afspreekt nu. Wellicht een ander keertje met het gezin als jullie dat beiden willen.



Oh en nee, absoluut niet een normale gang van zaken hoor. Zij ís niet haar gezin toch, ze is een individu en zo ken je haar ook, dus normaal dat jij ervanuit gaat dat je met haar afspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ze heeft je wel beet. Eerst voorstellen om bij jou te komen, dan voorstellen om bij jou te eten en dan de bom droppen dat ze met haar aanhang komt die je nooit hebt ontmoet.



Raar mens dat ze ervan uitgaat dat ze zomaar haar hele gezin mee kan nemen. Allemaal vreemden in je huis waar je dan voor moet koken. Begrijpelijk dat je daar geen zin in hebt. Zeg tegen haar dat het een misverstand is en dat je dacht dat zij alleen zou komen. En als ze daar boos om wordt en het contact verbreekt, haar probleem.
Teveel van 't goede.

Ik zou afspreken op een terras in de stad en gezellig een drankje doen.

Wil zij dan persé haar kinderen mee, dan houdt haar man die maar koest. Of gaat ermee naar een speeltuin.
quote:poezewoefje schreef op 17 juli 2016 @ 16:47:

Waarom heb je geen behoefte aan haar gezin? Dacht je dat ze meer in je zag?

Vind niet raar dat ze haar gezin meebrengt vind wel onbeleefd en raar dat ze zichzelf plots na 3 jaar uitnodigt.



Rare reactie zeg. Ik zou er ook geen zin in hebben. Het mens is een oud-collega. En dan komt ze met haar hele gezin bij jou eten op eigen uitnodiging.



Nee, die is niet wijs hoor. Beetje grenzenloos gedrag dit.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf uitnodigen voor het eten vind ik al niet zo, maar je hele gezin meenemen al helemaal niet. Wat heb jij of die man en de kinderen eraan? Jullie kennen elkaar niet. Jij en je collega zitten waarschijnlijk te praten over hetgeen wat jullie verbonden maakt: het werk. En zij zitten er dan een beetje als Jan Joker bij.



Ik zou eerlijk zijn en aangeven dat je gehoopt had op een gezellige afspraak met z'n tweeën.
Alle reacties Link kopieren
quote:blogbabe schreef op 17 juli 2016 @ 16:50:

Jezelf uitnodigen voor het eten vind ik niet kunnen. Je gezin meenemen? In overleg kan dat heel leuk zijn. Maar dat zou ik van tevoren wel even vragen. Zocht ze niet een toevluchtsoord ivm de verbouwing?Dit dacht ik ook gelijk.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluttershy schreef op 17 juli 2016 @ 16:52:

Nee dat is niet normaal, meestal pols je even of het goed is dat partner en kinderen meekomen.

Je kunt prima aangeven dat je de accommodatie niet hebt om ze te ontvangen maar dat je haar alleen graag wilt ontvangen. Een andere optie is met zijn allen ergens een hapje gaan eten, als je dat wel wilt.Nee, normaal vraagt de gastheer of -vrouw om de rest van het gezin mee te nemen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het heel apart om af te spreken met een collega (of wie dan ook die alleen mij kent en de rest van de familie niet) en dan het hele gezin mee op sleeptouw te nemen.



Ik denk dat je gerust kunt zeggen/appen dat je dit niet voor ogen had tijdens het maken van een afspraak.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:blogbabe schreef op 17 juli 2016 @ 16:50:

Jezelf uitnodigen voor het eten vind ik niet kunnen. Je gezin meenemen? In overleg kan dat heel leuk zijn. Maar dat zou ik van tevoren wel even vragen. Zocht ze niet een toevluchtsoord ivm de verbouwing?Dit. Het lijkt erop dat het wel erg handig is om met zijn allen onder de pannen te zijn, terwijl thuis de nieuwe vloer gelegd wordt, ofzo. Ik zou er ook echt niet op zitten wachten en zou een appje terugsturen. Zoiets van: het lijkt me leuker om met zijn tweetjes een hapje te gaan eten. Kunnen we lekker uitgebreid bijkletsen.
Als je er nu niks van zegt dan wordt t van kwaad tot erger en ben jij een mietje.
Alle reacties Link kopieren
Tja, de een zal dat niet erg vinden, de ander wel. Het gaat erom dat jij het blijkbaar erg vindt. Je kan nu bijvoorbeeld kordaat maar vriendelijk zeggen dat je liever eerst alleen met haar afspreekt. Als er vriendschap in zit, zal ze dat begrijpen. Indien niet, ben je ze liever kwijt dan rijk want dat wil zeggen dat ze geen rekening met je (zal) houd(en).
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Volgens mij zit je ook niet echt op dat contact met haar te wachten, ofwel?

Ik vind het echt bizar dat ze zichzelf zo uitnodigd en bepaald wat er allemaal in jouw huis gaat gebeuren.

Klinkt als een zeer dominant type.



Ik zou afzeggen, miscommunicatie, komt je zo niet uit. Dat je best eens met haar alleen een bakje koffie wilt drinken en bijkletsen. Maar neem in elk geval de regie terug over jouw huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven