Mijn vriend is 3.5 maand reizen.

19-01-2017 17:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik wil graag iets met jullie delen of lotgenoten vinden.

Mijn vriend is sinds afgelopen maandag (16-01-2017) 3.5 maand reizen door Azie, Laos en Australie.

Hij heeft jaren lang gestudeerd en heeft net zijn master op zak. Deze reis is altijd al zijn droom geweest.

Wij gaan nu 1.5 jaar met elkaar en toen wij elkaar net leerden kennen is deze reis al gepland.

We hebben er zeker wel over nagedacht om het samen te doen wat ik heel graag wilde maar omdat wij elkaar enkel nog maar net kenden hebben wij besloten dit niet samen te doen. In die hele tussentijd zijn wij enorm naar elkaar toe gegroeid. We woonden inmiddels sinds 4 maand samen, en hebben zelfs al een nieuw appartement ondertekend voor als hij terug komt in April.

Achteraf had ik dus prima mee gekund, maar ivm mijn werk lukte dit niet meer.

Ik merk dat ik er toch wel heel erg veel moeite mee heb dat hij weg is. Ik gun hem deze reis enorm en wil dat hij geniet!

Enkel vind ik het moeilijk om ineens weer elke dag alleen thuis te zijn en alleen te slapen. En niet constant contact met hem te hebben.

We appen wanneer het kan als hij wifi heeft en af en toe facetime

Zijn er meerdere mensen die dit hebben mee gemaakt? Hoe gingen/gaan jullie er mee om?

Ik wil niet dramatisch worden maar het zou wel helpen als ik er ook met anderen over kan kletsen



Groetjes!
Live to the fullest
Ik vind je absoluut niet dramatisch overkomen. Het missen is geoorloofd hoor. Je zegt zelf dat je het hem gunt en dat hij moet genieten. Probeer iets te vinden voor jezelf waardoor je je zinnen goed kunt verzetten. 3,5 maand lijkt gevoelsmatig lang, maar is om voor je het weet. Hij zal het je in dank afnemen dat je het hem zo gunt.
Ik vind je helemaal niet dramatisch, het is logisch dat je het moeilijk vindt. Vooral omdat jullie samenwoonden en elkaar elke dag zagen. Het is nogal een omschakeling, ook al weet je dat het tijdelijk is



Niet helemaal vergelijkbaar, maar mijn vriend studeert op het moment in het buitenland aan een zeer prestigieuze universiteit. Hij is daarom erg druk en we spreken elkaar door het tijdsverschil niet zo vaak als we zouden willen. Ik heb het er ook vaak moeilijk mee. Speelt wel mee dat ik ziek ben en hem daarom graag in de buurt zou hebben, maar tegelijkertijd gun ik hem deze kans!
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn vriend is 1,5 week weg (misschien een heeeeel klein beetje een vergelijkbare situatie...? ) maaaaaar toch vind ik het saai om steeds alleen thuis te zijn, alleen slapen, alleen wakker worden. Maargoed, ik weet dat hij het leuk heeft, dat is belangrijk. Probeer jezelf te vermaken, met vriendinnen af te spreken, werken, hobbies etc. In principe is 3,5 maand zo voorbij natuurlijk.



En 1 voordeel, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
logisch. Kan je niet ergens in die periode een week of twee naar hem toe?
Alle reacties Link kopieren
@Maccaron: Bedankt voor je snelle berichtje. Het voelt voor mij alsof ik dramatisch ben. Denk telkens: ''er zijn zoveel mensen die dit doormaken''

Probeer het ook te vergelijken met onze soldaten. Maar vind het moeilijk om 3 maand uitzending (dus werk) en 3.5 maand plezier en rond reizen, te vergelijken.

Hij zal daar zo ontzettend veel mensen ontmoeten tijdens het backbacken. Ik vertrouw hem blind en hij mij ook. Hij zegt ook dat hij mij mist en het best wel jammer vind dat ik er niet bij ben en dat hij dit ook nooit meer zonder mij wil doen.

Hij is samen met een vriend die ook gewoon een relatie heeft.

Toch voel ik mij verdrietig en eenzaam. Niet dat ik hem nu perse heel erg mis, want ben wel vaker een paar dagen alleen.

Maar het idee dat ik hem pas in april weer zie dat sloopt mij wel.

Nou waren deze dagen sowieso zwaar, had weinig afleiding. Was nog vrij van werk, en vriendinnen allemaal druk.

Ja en dan ga ik piekeren he...

Voelt zo stom dat ik mij zo voel. Wil juist wel dat hij geniet en mooie herinneringen maakt. Maar had er zooo graag bij willen zijn. Dat steekt wel een beetje. Toch bang dat hij daar leuke dingen gaat doen met andere meiden.. Het is tenslotte backpacken en veel mensen ontmoeten.

Een feestbeest is hij godzijdank niet.

Bang dat hij mij straks niet meer mist, of dat hij mij een beetje vergeet? STOM!
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen weleens dat een 'erger' verhaal je beter laat voelen, toch? Ik ben nu ruim 5 jaar single, niks zieligs aan overigens hoor zo bedoel ik het niet, maar geniet van het vooruitzicht dat je over 3,5 maand weer heerlijk met hem kan kroelen en knuffelen! Je alleen voelen is altijd vervelend, maar het vooruitzicht dat je zeker weet dat het over 3,5 maand voorbij is, is fijn. Niks fijner dan na een lange periode weer kunnen aankruipen tegen degene van wie je houdt!
Oef, lijkt me erg rot hoor zo'n periode. En je mag hem missen hoor, dat is toch helemaal niet gek?!
Alle reacties Link kopieren
Tja ik snap het wel. Ik zou het ook niet leuk vinden. Misschien helpt het om gewoon te bedenken dat hij inderdaad andere meiden zal tegen komen, maar als jij hem vertrouwt, zou dat geen probleem moeten zijn. Misschien inderdaad een idee om een weekje langs te gaan?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik vertrouw mijn vriend ook blind, maar je hoort zo vaak van mensen die op exchange gaan dat ze helemaal los gaan. Ik denk niet dat er iets gaat gebeuren, hoor. Maar ik kan me daarom wel voorstellen dat er af en toe zoiets door je hoofd zal gaan. Maar probeer dat los te laten. Hij heeft gewoon een fijne tijd met een vriend en daarna komt hij weer terug in jouw armen



Is er een mogelijkheid om hem een of twee weken op te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om al jullie reacties te zien! Beurt mij gelijk een beetje op



@rosanne12: Hoelang ga jij jouw vriend niet zien?



@guppekop: Ik heb er wel aan gedacht maar dat zal dan ongeveer begin maart moeten. Helaas kan ik geen vrij kijgen, moet ik het appartement voor ons inrichten en is 2 weken in Australie veel te duur.
Live to the fullest
We hebben elkaar deze kerstvakantie een paar dagen gezien. Het was toen al 4 maanden geleden. En ik heb de kans gekregen om in februari een week naar hem toe te gaan. Daarna zal het denk ik weer tegen de zomer worden dat ik hem zie. Helaas.
quote:dnk schreef op 19 januari 2017 @ 17:18:

Ja, mijn vriend is 1,5 week weg (misschien een heeeeel klein beetje een vergelijkbare situatie...? ) maaaaaar toch vind ik het saai om steeds alleen thuis te zijn, alleen slapen, alleen wakker worden. Maargoed, ik weet dat hij het leuk heeft, dat is belangrijk. Probeer jezelf te vermaken, met vriendinnen af te spreken, werken, hobbies etc. In principe is 3,5 maand zo voorbij natuurlijk.



En 1 voordeel, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest! Sterkte!Dat doe je toch zelf?
quote:Lots52 schreef op 19 januari 2017 @ 17:21:

@Maccaron: Bedankt voor je snelle berichtje. Het voelt voor mij alsof ik dramatisch ben. Denk telkens: ''er zijn zoveel mensen die dit doormaken''

Probeer het ook te vergelijken met onze soldaten. Maar vind het moeilijk om 3 maand uitzending (dus werk) en 3.5 maand plezier en rond reizen, te vergelijken.

Hij zal daar zo ontzettend veel mensen ontmoeten tijdens het backbacken. Ik vertrouw hem blind en hij mij ook. Hij zegt ook dat hij mij mist en het best wel jammer vind dat ik er niet bij ben en dat hij dit ook nooit meer zonder mij wil doen.

Hij is samen met een vriend die ook gewoon een relatie heeft.

Toch voel ik mij verdrietig en eenzaam. Niet dat ik hem nu perse heel erg mis, want ben wel vaker een paar dagen alleen.

Maar het idee dat ik hem pas in april weer zie dat sloopt mij wel.

Nou waren deze dagen sowieso zwaar, had weinig afleiding. Was nog vrij van werk, en vriendinnen allemaal druk.

Ja en dan ga ik piekeren he...

Voelt zo stom dat ik mij zo voel. Wil juist wel dat hij geniet en mooie herinneringen maakt. Maar had er zooo graag bij willen zijn. Dat steekt wel een beetje. Toch bang dat hij daar leuke dingen gaat doen met andere meiden.. Het is tenslotte backpacken en veel mensen ontmoeten.

Een feestbeest is hij godzijdank niet.

Bang dat hij mij straks niet meer mist, of dat hij mij een beetje vergeet? STOM!



Hele normale,logische en geoorloofde gevoelens.

Ik denk dat het wel verstandig is om deze niet naar hem toe te uiten. Dat je hem mist natuurlijk wel, maar niet de angst uitspreken dat hij misschien iemand anders tegenkomt. Hoe positiever jij bent, hoe aantrekkelijker jij jezelf maakt om naar huis toe te komen. Natuurlijk geeft het nooit garanties, maar hij geeft je geen reden om zo te denken, dat zijn jouw gedachten die een loopje met he nemen. Komt goed!
Ik vind je ook niet dramatisch hoor, to. Het is gewoon wennen!

Ik zou wel proberen er wat van te maken.

Als je nu 3 maanden in je eentje op de bank gaat zitten wachten duurt het gevoelsmatig nog veel langer.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat er tegenwoordig skype is. Dan is het nog een beetje te doen



Wij hebben rond zijn verjaardag een echte skype-date gehad. Allebei mooie kleren aan, glaasje wijn erbij en maar doen alsof we in een fancy restaurant zaten. Nu kan ik me voorstellen dat hij met backpacken geen nette kleding mee heeft, maar wellicht heb je er iets aan
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt mij ook wel elke keer dat ik mij niet druk moet maken.

Hij is echt een enorme schat. Heeft een giga knuffel voor mij gekocht, zijn t-shirt aan gedaan en zijn parfum op gespoten zodat ik lekker tegen de knuffel aan kan slapen. (ben 26) maar toch voelt het heerlijk! haha.

Hij zegt ook dat hij mij mist, met mij zijn toekomst verder wil en enorm van mij houdt.

Hij is nog maar 4 dagen weg maar toch voelt het al veel langer. raar!

Heb hem gisteren een filmpje gestuurd (ipv elke keer appjes) Gewoon een lief leuk filmpje, dat ik wil dat hij geniet en dat ik van hem hou.

Dat raakte hem enorm! Dus heb ook eigenlijk niks om mij druk over te maken.

Maar ben van een (voor dat ik hem kende) emotieloos en hard persoon naar een echt gevoelsmens veranderd.

Dus ja... Ik kan nu dramaaaatische doen. Het beseffen dat hij helemaal daar zit en ik hier dat is wat het vooral moeilijk maakt.

Het tijdverschil vind ik juist wel fijn want hierdoor lijkt het alsof de tijd sneller gaat.

Heb hem gisteravond voor het laatst gesproken omdat de wifi daar erg slecht was en hij zit nu in de nachttrein. Dus zal hem ergens morgen middag weer spreken.

En dit is nog maar dag 4 he... Hoe zal de rest van de tijd gaan als ik nu al zo reageer.

Of zal het juist wennen en vind ik mijn weg straks ook wel?
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Het is normaal dat je hem zo mist. Maar je hebt wel een keuze in je gevoelens, je kunt ook gewoon accepteren dat hij weg is tot April en ervoor gaan zorgen dat dit ook voor jou een leuke tijd is. Ga dingen zoeken die voor jou buiten je comfort zone liggen.dit haalt je gedachten af van het gemis. Spreek af met mensen die je al een tijdje niet hebt gezien. En stop ermee om gekke dingen in je hoofd te halen zoals bang zijn dat hij vreemd gaat. Ga daar gewoon niet vanuit op voorhand.want je daar druk om maken helpt jou toch helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 19 januari 2017 @ 17:28:

[...]





Hele normale,logische en geoorloofde gevoelens.

Ik denk dat het wel verstandig is om deze niet naar hem toe te uiten. Dat je hem mist natuurlijk wel, maar niet de angst uitspreken dat hij misschien iemand anders tegenkomt. Hoe positiever jij bent, hoe aantrekkelijker jij jezelf maakt om naar huis toe te komen. Natuurlijk geeft het nooit garanties, maar hij geeft je geen reden om zo te denken, dat zijn jouw gedachten die een loopje met he nemen. Komt goed!





Daar heb je ook gelijk in! Wil dat ook niet naar hem uiten, en hij weet dat ik mij zo voel. Daar hebben we het al zo vaak over gehad voor zijn vertrek. En hij heeft mij ook echt op mijn hart gedrukt dat er niks gaat gebeuren.

Hij wil ook dat ik geniet en leuke dingen blijf doen. Als hij mij vrolijk ziet maakt dat hem ook vrolijk
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanne12 schreef op 19 januari 2017 @ 17:32:

Wat dat betreft ben ik wel blij dat er tegenwoordig skype is. Dan is het nog een beetje te doen



Wij hebben rond zijn verjaardag een echte skype-date gehad. Allebei mooie kleren aan, glaasje wijn erbij en maar doen alsof we in een fancy restaurant zaten. Nu kan ik me voorstellen dat hij met backpacken geen nette kleding mee heeft, maar wellicht heb je er iets aan





Jeetje, Dan mag ik helemaal niet klagen! Kom je de dagen een beetje door?

Ik had vandaag echt een rotdag, maar om dit van mij af te schrijven helpt enorm.

Moet idd gewoon leuke dingen gaan ondernemen. Lekker werken en dan vliegt de tijd vast!

Heb besloten om ''wie is de mol'' te gaan volgen. Dit is namelijk half april afgelopen. En dan komt Jack (fictieve naam) weer terug :D
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 4 maanden in het buitenland was, is mijn vriend een maand overgevlogen zodat we tijd samen konden doorbrengen. Is zoiets met je werk te regelen?

Verder is het doorbikkelen. Het is niet raar wat je voelt, want hij is net weg en je mist hem en het leven samen. Het heeft tijd nodig om daar aan te wennen en een leven in je eentje op te bouwen tijdelijk. In deze maanden zul je fases meemaken dat het extra moeilijk is, maar ook fases dat het beter gaat.

Vooral afleiding helpt, ga leuke dingen doen met anderen. Ook deze eeuwigheid gaat voorbij, ook al lijkt dat nu nog niet zo te zijn.
Hoe deed je dat 1,5 jaar geleden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 19 januari 2017 @ 17:50:

Hoe deed je dat 1,5 jaar geleden?1.5 jaar geleden was ik niet verliefd, had ik geen vriend en niemand om te missen.
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
quote:violett schreef op 19 januari 2017 @ 17:49:

Toen ik 4 maanden in het buitenland was, is mijn vriend een maand overgevlogen zodat we tijd samen konden doorbrengen. Is zoiets met je werk te regelen?

Verder is het doorbikkelen. Het is niet raar wat je voelt, want hij is net weg en je mist hem en het leven samen. Het heeft tijd nodig om daar aan te wennen en een leven in je eentje op te bouwen tijdelijk. In deze maanden zul je fases meemaken dat het extra moeilijk is, maar ook fases dat het beter gaat.

Vooral afleiding helpt, ga leuke dingen doen met anderen. Ook deze eeuwigheid gaat voorbij, ook al lijkt dat nu nog niet zo te zijn.





Wij hadden ook graag gewild dat dat zou kunnen, maar helaas kan dat niet. Er is niemand in die periode die mijn functie kan invullen.

Wel gaan we zodra hij terug is eerst samen lekker genieten, veel werken, door sparen en dan nieuwe reizen samen maken
Live to the fullest
quote:Lots52 schreef op 19 januari 2017 @ 17:52:

[...]





1.5 jaar geleden was ik niet verliefd, had ik geen vriend en niemand om te missen.



maar vast wel activiteiten en vriendinnen om je te helpen de tijd door te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven