Buitengesloten door familie

23-09-2017 20:56 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele jaren geleden ben ik aan de drugs geraakt ( wiet) mijn familie heeft me toen volledig verstoten en ik ben door mijn ouders met 15 uit huis gezet. Na 3 maanden ben ik gestopt met blowen en sindsdien geen drugs of alcohol meer gebruikt. Mijn oma is de enige waar ik altijd nog terecht kon. Nu 14 jaar verder, zie ik mijn oma nog regelmatig. Overige familieleden heb ik wel op fb of zie ik toevallig bij mijn oma. Ik word nooit uitgenodigd voor feestjes, familie uitjes of vakanties ook niet op feestdagen. Ik heb nu zelf een dochter van 1. En ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen.

Vandaag poste mijn moeder een foto. Hele familie is een weekendje weg naar Frankrijk. Foto van de hele familie met de tekst eindelijk de hele familie op de foto. Dit raakt me enorm. Ookal is er eigenlijk jaren geen echt contact. Mijn partners familie en de familie van mijn vaderskant is geweldig en die zie ik heel vaak.

Ik sta op het punt dat ik al het contact met me familie incl me oma wil verbreken. Ik doe mezelf er meer pijn mee dan dat ik er blij van word. Ik weet dat het absoluut niet goed was om als tiener wiet te roken maar ik word er nu al 14 jaar voor gestraft.
Mijn kind is het eerste achterkleinkind van mijn oma en me nichtje is nu zwanger. Nu staan er bij me oma allemaal brieven/foto's en karten met daarop de tekst gefeliciteerd met jullie eerste achterkleinkind. Net alsof mijn kind niet bestaat.

Wat zouden jullie doen?
Waarom overweeg je om ook het contact met je oma te verbreken?
Reageert oma zelf wel leuk op jouw dochter?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik een gesprek zou beginnen tussen jou en je ouders. Inzet is dan dat je graag weer contact wil. Je oma kan bemiddelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is zonde om het contact met je oma te verbreken door de kaarten die anderen haar versturen. Ik denk dat het je oma ook erg pijn zou doen als je het contact verbreekt, zij kan er immers niets aan doen.
Zijn er wel eens pogingen tot contact herstellen gedaan van jouw kant?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-09-2017 21:00
Ik denk dat ik een gesprek zou beginnen tussen jou en je ouders. Inzet is dan dat je graag weer contact wil. Je oma kan bemiddelen.
Dit. Heb je dat al eens geprobeerd? Na zoveel jaar kunnen mensen van gedachten veranderen.
En net wat Bobby zegt, oma kan er niets aan doen en dat contact is blijkbaar wel goed. Ondanks dat t soms confronterend kan zijn zou ik die deur niet dichtdoen.
awina wijzigde dit bericht op 23-09-2017 21:06
21.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ook mijn vraag zijn: heb je zelf in die 14 jaar ooit een poging tot contact gedaan? Misschien denkt je familie wel dat jij zelf geen contact wil, weet jij veel. Ik zou je ouders benaderen om te kijken hoe ze tegenover een gesprek staan. Als dat gesprek komt: maak ze geen verwijten, maar vertel alleen dat je het contact zou willen herstellen. De rest komt dan later wel.
En koester je oma.
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat je als 15 jarige een aantal keren hebt geblowd heb je al 14 jaar geen contact met je familie? Sorry maar ik geloof het niet. Wat is er nog meer gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb meerdere pogingen gedaan. Zowel voor me moeder maar ook rest van de familie. Ik krijg dan naar me kop gegooid : eens een junk altijd een junk, je bent het zwarte schaap van de familie, je hebt ons vernederd. Ik heb ze ook uitgenodigd na de geboorte en op mijn huwelijk maar niemand is gekomen. Ook mijn oma niet.

Ik heb het idee dat mijn oma mij niet durft te zeggen dat ze me niet meer wilt zien. Laatste paar keren dat ik daar was moest ze na 5 minuten weg. Ik heb haar eerlijk gevraagd of ze liever heeft dat ik niet meer kom. Toen zei ze ja, nee doe maar wat jij wilt ik moet nu echt gaan.
Dan zou ik gewoon met iedereen breken eerlijk gezegd, inclusief oma.

Belachelijk, om een puberzonde nog zo lang na te dragen. überhaupt al om je 15-jarige de deur uit te zetten in plaats van te helpen.
Als dat echt waar Is zou ik het contact verbreken, het doet je teveel pijn. Ik kan mij echter zo moeilijk voorstellen dat een puber die blowt gelijk uit huis wordt gezet en al het contact wordt verbroken.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd om je eigen kind om zo'n belachelijke reden te verstoten! Dat is onvoorstelbaar. Is er echt niet meer aan de hand? Jeez, drie maanden blowen als puber en dan de rest van je leven je familie kwijt zijn. Ik vind dat bizar.
Maar je zou, om het voor jezelf af te sluiten, een laatste poging kunnen doen door je ouders een brief te sturen. Werkt dit niet, wees dan dankbaar voor je eigen gezin en je fijne schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
23-09-2017 21:06
Dus omdat je als 15 jarige een aantal keren hebt geblowd heb je al 14 jaar geen contact met je familie? Sorry maar ik geloof het niet. Wat is er nog meer gebeurd?
Toch is het echt zo.
Me moeders familie is heel net, iedereen doet alles perfect, goede opleiding, baan, koopwoning, vakantiehuis etc. Mijn vader werd vroeger toen me ouders nog samen waren al niet geaccepteerd. Omdat hij van andere huizen komt zoals hun het zeggen. Me vader is gewoon normaal, baan, huurwoning, drinkt af en toe een pils.

Ik kreeg als kind altijd al minder aandacht alle neefjes en nichtjes gingen met familie naar Disney en ik niet. En dat soort dingen. Er is ook gewoon geen enkele foto van mij met een familielid ( behalve me oma en moeder) zelfs op kerst foto's sta ik er niet op.
In dat geval vind ik dat ze erg extreem reageren op iets wat vroeger is gebeurd. Heeft het met cultuur te maken? Of misschien trauma's?
Jeetje wat een ***** van een familie :hug:

Ik zou ze van mijn fb verwijderen zodat je niet elke keer gekwetst wordt. En als zij zich zo van jou afsluiten hebben ze ook niks te maken met evt informatie op je fb.
anoniem_64f4bbdb2270f wijzigde dit bericht op 23-09-2017 21:19
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug: voor jou, ik word verdrietig van alleen al het lezen van je verhaal
Ohja joh?
Alle reacties Link kopieren
Chanyal schreef:
23-09-2017 21:06
Ja ik heb meerdere pogingen gedaan. Zowel voor me moeder maar ook rest van de familie. Ik krijg dan naar me kop gegooid : eens een junk altijd een junk, je bent het zwarte schaap van de familie, je hebt ons vernederd. Ik heb ze ook uitgenodigd na de geboorte en op mijn huwelijk maar niemand is gekomen. Ook mijn oma niet.

Ik heb het idee dat mijn oma mij niet durft te zeggen dat ze me niet meer wilt zien. Laatste paar keren dat ik daar was moest ze na 5 minuten weg. Ik heb haar eerlijk gevraagd of ze liever heeft dat ik niet meer kom. Toen zei ze ja, nee doe maar wat jij wilt ik moet nu echt gaan.

In dat geval lijkt het me voor jouzelf inderdaad het beste om het contact met iedereen te verbreken en ook echt niet meer op hun FB te gaan kijken. Waar heb je vanaf je 15de gewoond trouwens?
Chanyal schreef:
23-09-2017 21:06
Ja ik heb meerdere pogingen gedaan. Zowel voor me moeder maar ook rest van de familie. Ik krijg dan naar me kop gegooid : eens een junk altijd een junk, je bent het zwarte schaap van de familie, je hebt ons vernederd. Ik heb ze ook uitgenodigd na de geboorte en op mijn huwelijk maar niemand is gekomen. Ook mijn oma niet.

Ik heb het idee dat mijn oma mij niet durft te zeggen dat ze me niet meer wilt zien. Laatste paar keren dat ik daar was moest ze na 5 minuten weg. Ik heb haar eerlijk gevraagd of ze liever heeft dat ik niet meer kom. Toen zei ze ja, nee doe maar wat jij wilt ik moet nu echt gaan.
Wat was hun excuus of hebben ze echt helemaal niets van zich laten horen?
Ik vind het schandalig! :hug:
Ik vind een ouder die zelf heus wel weet dat hij/zij ooit nog een kind heeft gebaard/gekregen en zulke dingen post op een facebook van iemand anders (en dus weet hoe facebook werkt) echt hele nare mensen.

Wat TO ook heeft gedaan, hoe kan je zoiets posten bij iemand waarvan je weet dat er contact is op FB tussen jouw kind en die persoon en andere familieleden.

Dan ben of te dom om te schijten of je doet het expres.

Ik zou hier ook heel verdrietig van worden. :hug:
Zelfs al ben je nog steeds een junk of heb je dingen gedaan die veel erger waren dan wiet roken en willen ze jou niet in hun leven. Dan nog is het plaatsen van zoiets waar jij dit kan lezen echt iets heel erg vals.
Wat verdrietig voor je en belachelijk hoe er met je wordt omgegaan.
Ik zou ook het contact verbreken met oma en ze niet meer opzoeken op fb.
Je bent nu zelf moeder, focus je op je eigen gezin, op je toekomst en niet op je verleden.
Ik vrees dat het contact tussen jou en jouw familie al jaren terug verbroken is. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zijn je ouders nog bij elkaar? Je hebt goed contact met de familie van je vader zeg je, word je daar uitgenodigd voor een verjaardag? Als je vader zo anders is, heb je dan nog wel contact met hem?

TO ik zou onmiddellijk iedereen van je familie die meedoet aan die sneren op Facebook en kaartjes e.d. verwijderen van je Facebook en nooit meer contact zoeken. Je oma zou ik nog een kans geven. Ga nog een keertje langs en praat met haar. Dan kun je altijd nog besluiten om het contact met oma op een lager pitje te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je. Het lijkt me een heel normale reactie dat je je hierdoor heel erg naar voelt. Je zou ook een keer professionele hulp kunnen zoeken, een psycholoog of praktijkondersteuner, om hierover te praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven