Babyshower vriendin: twijfel of ik wil gaan?

22-10-2017 20:56 90 berichten
Ik wist niet zeker onder welke pijler dit topic te plaatsen. Toch maar onder relaties daar het mijn vraag is wat dit met een vriendschapsrelatie doet.

Situatie is als volgt. Momenteel zijn in 1 vriendengroep 2 dames zwanger. Er is nu een groepsapp aangemaakt door de ene zwangere vriendin om een babyshower te organiseren voor de andere vriendin. Babyshower moet over een paar maanden van nu plaats vinden.
Tegelijk is de situatie zo dat ik in maart een missed abortion heb gehad: op de echo bleek dat er geen hartje klopte. Omdat medicatie om de miskraam op te wekken niet werkte, heb ik een curretage ondergaan. Vervolgens heb ik complicaties gehad van de curretage waardoor ik een tijd voelde dat er iets niet goed was. Achteraf blijkt dat ik tenminste tussen april en september, als gevolg van deze complicatie, niet zwanger heb kunnen worden. Heb een ingreep ondergaan en nu moet het in principe mogelijk zijn zwanger te worden. Helemaal zeker weet ik dat niet maar het ziet er positief uit :-)

De hele periode bij elkaar heeft meer met me gedaan dan ik vooraf had kunnen bedenken maar het gaat nu best goed!
Wel voel ik angst voor de toekomst (angst dat kinderen krijgen niet lukt) en soms verdriet mbt de afgelopen periode.

Als ik naar mijn eigen gevoel luister zou ik of niet naar de babyshower van mijn vriendin willen of de optie open houden om ter plekke te beslissen of ik kom. Daarnaast vind ik ook dat het niet om mij gaat en ik mijn gevoel maar even moet parkeren (en er dus gewoon moet zijn)

Vraag aan dames die in de positie van mij vriendin zitten/ hebben gezeten: hoe zou jij het vinden als 1 van je vriendinnen vanwege bovenstaande situatie niet op je babyshower verschijnt? Zou je het raar vinden? Je je gekwetst voelen (alsof je vriendin je jouw geluk niet gunt) iets anders? Zou je er begrip voor hebben?

Anderen mogen ook reageren uiteraard.

Reden dat ik de vraag stel is omdat als ik de mogelijke ideeën/ gevoelens vanaf de andere kant wat beter snap het voor mij makkelijker kiezen is mn gevoelens opzij te zetten of niet.

Alvast dank voor het lezen en jullie reactie

update: nav de reacties in dit topic heb ik inmiddels de keuze gemaakt in principe te gaan. Ik ga dus gewoo de datumprikker invullen. Over een paar maanden zie ik wel weer wat dan de stand van zaken is.

Groetjes
Eve
anoniem_349958 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 17:21
4.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het zwanger worden is nog lang niet verloren voor jou. Vergeet niet dat heel veel vrouwen op de een of ander manier een miskraam krijgen en daarna evengoed gezonde kinderen. Ik zou naar die babyshower gaan.

Want misschien dat die vriendin voor jou ook ooit nog wel eentje organiseert!
Babyshowers vind ik stom, maar ik ben een mopperneus. Ik zou wel gewoon gaan, maar met mezelf van te voren duidelijk afspreken dat ik niet zo lang zou gaan (tenzij het ineens heel leuk is). Niet gaan is in dit geval waarschijnlijk meer gedoe dan wel gaan. (Ik heb overigens niet in de positie van je vriendin gezeten, maar wel in de jouwe en ik wens je veel sterkte en succes, want ik begrijp hoe rot je je voelt)
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik het geen reden om niet te gaan. Het is heel verdrietig wat je hebt meegemaakt maar het is niet uitgesloten dat je ooit nog zwanger raakt. Daarnaast staat dit los van jou en je gevoel.
Ik zou dus gewoon gaan en mijn eigen gevoel die dag even opzij zetten; het draait die dag even niet om jou.
Alle reacties Link kopieren
Zijn je vriendinnen op de hoogte van die situatie?
Lijkt me onmogelijk om zwangerschappen en alles dat ermee te maken heeft te ontlopen, denk dat het goed is om naar de babyshower te gaan. Maar ook fijn als de rest van jouw situatie weet.
Alle reacties Link kopieren
Die babyshower is pas over een paar maanden? Misschien ben je dan zelf al wel zwanger. Niet zo lang van te voren piekeren. Dat zie je dan wel...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het volledig begrijpen als je niet op mijn babyshower zou komen. Misschien is het een idee om een op een met je vriendin ergens wat te gaan eten en een klein cadeautje te geven?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Ik zou niet de reden vertellen.. het draait namelijk niet om jou, maar om haar en haar kindje. Ga het niet om jou en je verdriet laten draaien.

Gewoon zeggen dat je komt, hartstikke leuk. En als je het die dag om wat voor reden dan ook niet ziet zitten, meld je je ziek. Wens je ze veel plezier en ga je kort later zelf langs voor een kop thee met een cadeautje. Niemand heeft er wat aan als je daar ongelukkig zit te wezen :-)

Hoop dat jij snel zelf ook mag gaan genieten van je eigen babyshower!
Alle reacties Link kopieren
Och, wat akelig voor je.
Maar schuif de beslissing nog even voor je uit. Het is pas over een paar maanden. Misschien ben je dan wel zwanger, of ben je een dan een stuk verder in de verwerking.
Het zijn je vriendinnen. Ze weten naar ik aanneem wat er gebeurd is en wat dat met je gedaan heeft/doet.
Ik neem aan dat ze zeker zullen begrijpen dat je t.z.t. pas beslist. Leg jezelf niet teveel op, gun jezelf tijd en rust.
Sterkte.
minnimouse schreef:
22-10-2017 21:01
Eerlijk gezegd vind ik het geen reden om niet te gaan. Het is heel verdrietig wat je hebt meegemaakt maar het is niet uitgesloten dat je ooit nog zwanger raakt. Daarnaast staat dit los van jou en je gevoel.
Ik zou dus gewoon gaan en mijn eigen gevoel die dag even opzij zetten; het draait die dag even niet om jou.
+ 1.
iones schreef:
22-10-2017 20:59
Het zwanger worden is nog lang niet verloren voor jou. Vergeet niet dat heel veel vrouwen op de een of ander manier een miskraam krijgen en daarna evengoed gezonde kinderen. Ik zou naar die babyshower gaan.
Klopt dat is nog helemaal niet verloren. Dank voor je reactie
Want misschien dat die vriendin voor jou ook ooit nog wel eentje organiseert!
Alsjeblieft niet zeg!! Heb er zelf echt niks mee ;-)
tanteslankie schreef:
22-10-2017 21:03
Die babyshower is pas over een paar maanden? Misschien ben je dan zelf al wel zwanger. Niet zo lang van te voren piekeren. Dat zie je dan wel...
Haha ja deze reactie had ik bedacht..Maar ik zit dus nu met een groepsapp en dat er een datum gepland wordt en er toch wel iets van een reactie wordt verwacht ;-)
Dank voor alle eerlijke en lieve reacties zover :-)!
Ik heb niets met baby showers ed. Maar ik zou er niet over twijfelen om te gaan eerlijk gezegd.
Miskramen komen heel veel voor, je bent hier niet uniek in en je verdriet is ook niet uniek. Klinkt hard, is wel zo.

Ik zou het het raar vinden, het draait hier niet om jou maar om je vriendin.

Waar ben je precies bang voor als je wel gaat? Dat je gaat huilen o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het begrijpen en het je niet kwalijk nemen.

Maar ik geef je ook mee dat jij er, als je niet gaat, in gedachten toch bij zult zijn en ik vraag me af wat moeilijker is. Gaan terwijl je weet dat het voor jou misschien moeilijker gaat worden. Of niet gaan en daarmee ook een gezellige ochtend/middag/avond met je vriendinnen missen, en intussen evengoed de wetenschap dat het voor jou misschien wat moeilijker gaat worden.

Of je er wel of niet lijfelijk bij bent maakt het niet makkelijker of moeilijker. Denk ik.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel persoonlijk en vind dat je moet doen wat jij wil.

Ik heb ook een MA gehad en een curretage en was daar ook ontzettend verdrietig van. Het was nog maar een klompje cellen, maar in mijn hoofd had ik al een complete baby.
Daarom kan ik wel begrijpen dat jij niet zit te wachten op het bijwonen van een babyshower, aan de andere kant gaat het om je vriendin en haar zwangerschap.

Ik hoop dat je snel weer zwanger zal zijn!
Alles komt goed
Hetvrijewoord schreef:
22-10-2017 21:10
Ik heb niets met baby showers ed. Maar ik zou er niet over twijfelen om te gaan eerlijk gezegd.
Miskramen komen heel veel voor, je bent hier niet uniek in en je verdriet is ook niet uniek. Klinkt hard, is wel zo.

Ik zou het het raar vinden, het draait hier niet om jou maar om je vriendin.

Waar ben je precies bang voor als je wel gaat? Dat je gaat huilen o.i.d.?
Ik ook niet.
Ja is wel zo... heb de miskaam zelf inmiddels redelijk verwerkt (duurde best wel even) en het is voor mij meer geweest dan alleen en miskraam. Heb nl ook in ziekenhuis te horen gekregen (op basis van echo's) dat ik niet zwanger kon worden. Na de ingreep kan dit waarschijnlijk wel maar blijft onzeker. Voor mij is dit een extra aspect. Even als toelichting voor jou.

Ben het eens dat de babyshower om mijn vriendin gaat en niet om mij. Vandaar ook mijn twijfel.

Dank voor je reactie :-)
anoniem_349958 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 21:19
Reden: Toevoeging
4.28% gewijzigd
Eve87 schreef:
22-10-2017 21:07
Haha ja deze reactie had ik bedacht..Maar ik zit dus nu met een groepsapp en dat er een datum gepland wordt en er toch wel iets van een reactie wordt verwacht ;-)
Er van uit gaan dat je wel gaat, en als het tegen die tijd niet gaat op tijd laten weten (en evt wel mee delen in de kosten).

Eigenlijk is het maar nieuwerwetse nonsense zo'n babyshower, dus 'geen zin' is ook een goede rede :) (maar dan is de kans dat je er zelf ook 1 krijgt tzt wel een stuk kleiner)
Alle reacties Link kopieren
whatcomesaround schreef:
22-10-2017 21:04
Ik zou niet de reden vertellen.. het draait namelijk niet om jou, maar om haar en haar kindje. Ga het niet om jou en je verdriet laten draaien.

Gewoon zeggen dat je komt, hartstikke leuk. En als je het die dag om wat voor reden dan ook niet ziet zitten, meld je je ziek. Wens je ze veel plezier en ga je kort later zelf langs voor een kop thee met een cadeautje. Niemand heeft er wat aan als je daar ongelukkig zit te wezen :-)
Dit dus. Of je echt wil gaan zie je dan wel. Maar niet nu al druk maken om zoiets.
Bam!!!!
Kom je dan wel op kraamvisite? Of is dat dan ook te confronterend? Oprechte vraag.
Doreia schreef:
22-10-2017 21:13
Kom je dan wel op kraamvisite? Of is dat dan ook te confronterend? Oprechte vraag.
Ik kom wel op kraamvisite bij iedereen:-) en vind dat ook gewoon heel leuk.
Kun je niet pas over een paar maanden beslissen? Dan is de situatie voor jou misschien ook al wel anders.
anoniem_6557ac7a5e2f4 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 21:26
87.23% gewijzigd
vind je het een goede reden om niet te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
22-10-2017 21:13
Kom je dan wel op kraamvisite? Of is dat dan ook te confronterend? Oprechte vraag.
Goede vraag.
Op dit moment zou ik er sowieso vanuit gaan dat je gaat. Wat iemand anders al zegt, voel je je de dag zelf er echt niet toe in staat, kun je je afmelden (en het desnoods daarna nog uitleggen aan je vriendin).
Zelf ben ik, de dag nadat ik had gehoord dat ik een missed abortion had (en dus nog wachtte op dat het vruchtje eruit zou komen zeg maar) bij mijn beste vriendin op kraamvisite gegaan. Die wist zelfs al dat ik zwanger was dus nadat we uitgebreid haar nieuwe baby hadden bewonderd en besproken vroeg ze daarnaar. Toen hebben we samen een potje gejankt en daar heb ik eigenlijk supergoede herinneringen aan en zij heeft het me nooit kwalijk genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven