Gevoel niet gewild te zijn in relatie

15-11-2017 06:10 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Sinds ongeveer 2.5 maand heb ik (mijn eerste) relatie. Hij is 22 en ik ben 19.

Hij heeft al twee eerdere relaties gehad, en hij gaf al vroeg tijdens ons datingsperiode aan dat hij door beide exen bedrogen is. Hij zei toen ook dat hij het moeilijk vindt z’n emoties te tonen.

In het begin had ik het gevoel dat ik door zijn muur heen gebroken was, hij heeft toen ook gehuild in m’n bijzijn etc. Echter kregen we een keer een discussie en voor mijn gevoel is sindsdien de muur weer omhoog gegaan.

Ik ben zelf heel erg liefdevol, maar ik heb het gevoel dat het niet altijd wederkeerd wordt. Hij houdt niet van zoenen, etc. en hoewel hij het soms wel doet omdat ik het wil, voelt het dan toch niet goed. Ik heb al meerdere keren kenbaar gemaakt dat ik meer fysieke uitingen van liefde nodig heb en hij doet zijn best, maar het is alsnog minimaal.

Door het weinige uiten van liefde (hij zegt niet spontaan wat ik voor hem beteken of dat ‘ie blij is me te hebben, dat moet ik aan hem vragen voor bevestiging) voel ik me niet goed genoeg voor hem. Ik weet wel echt 1000% zeker dat hij graag met me wil zijn, maar hij kan het niet goed kenbaar maken. Toen ik hem gisterenavond zei dat ik me niet goed genoeg voor hem voelde, zei hij dat al z’n exen dat ook zeiden.

Wat kan ik nu doen? Hoe kan ik het proberen te verbeteren? Moet ik afstand nemen en kijken of hij meer z’n best gaat doen? Of moet ik hem juist een veilig gevoel geven dat ik nergens heen ga, omdat in het verleden z’n vertrouwen beschadigd is en dat maakt dat hij niet volledig zich kan overgeven?

Please help!
Alle reacties Link kopieren
Next.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je bij hem blijven, als het nu al zo moeizaam loopt.
Er zijn genoeg leuke mannen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker geen afstand nemen. Want hij moet van jou juist leren om zijn gevoel te tonen. Als je geduld hebt en je toch echt gek op hem bent dan kun je het hem mondjesmaat leren en stimuleren ahw. Maar het vergt wel geduld.
Bouw vertrouwen op met hem. Laat hem weten waar je bent (als je buiten de deur bent)en laat hem weten dat je om hem geeft.
Verder als je samen bent, pak eens speels zijn hand en leg hem op jouw been. Of wijs op je wang of mond en nodig hem uit je een zoen te geven. Laat zien dat je er blij mee bent.
Blijf doorgaan met fysieke uitingen van jouw kant uit naar hem zoals een zoen, een arm om hem heen maar overspoel hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het ligt niet aan hem natuurlijk maar aan jou. Sarcasme modus uit.
Zolang hij het slachtoffer is kun jij hem niet redden.
Je kunt het proberen maar ik denk dat het nog te vroeg is voor hem, hij heeft nog teveel exen ellende. Die kun jij niet oplossen.
Ook niet als je jezelf aanpast en wegcijfert.

Dus pluk de dag en laat hem met rust.
Alle reacties Link kopieren
Als je tenminste het gevoel hebt voor de relatie te willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
2,5 maand samen en jij mist iets wat belangrijk voor je is... Hij kan het wel proberen, maar het zal altijd moeilijk blijven gaan. Ik zou een andere man, die je dit wel spontaan geeft gaan zoeken
Verbinder schreef:
15-11-2017 06:44
Nee, zeker geen afstand nemen. Want hij moet van jou juist leren om zijn gevoel te tonen. Als je geduld hebt en je toch echt gek op hem bent dan kun je het hem mondjesmaat leren en stimuleren ahw. Maar het vergt wel geduld.
Bouw vertrouwen op met hem. Laat hem weten waar je bent (als je buiten de deur bent)en laat hem weten dat je om hem geeft.
Verder als je samen bent, pak eens speels zijn hand en leg hem op jouw been. Of wijs op je wang of mond en nodig hem uit je een zoen te geven. Laat zien dat je er blij mee bent.
Blijf doorgaan met fysieke uitingen van jouw kant uit naar hem zoals een zoen, een arm om hem heen maar overspoel hem niet.
Serieus??
Ze is 19 en heeft 2 mnd een relatie. Ze moet niks behalve wegwezen! En hij moet naar een professionele peut gaan als hij vindt dat hij een probleem heeft. Maar voor mij klinkt het meer als enorme aandachttrekkerij van meneer en TO is niet zijn grote liefde.
Gewoon weggaan TO! Je bent meer waard dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Kansloos
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij met het vreemdgaan van zijn exen te maken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voortaan alleen een relatie aangaan met iemand die jou graag en veel knuffelt dus, aangezien dat een voorwaarde voor je is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
en hij gaf al vroeg tijdens ons datingsperiode aan dat hij door beide exen bedrogen is.
Dat kan ik me dan weer wel voorstellen, aangezien hij niet erg teder en lief is.

Die vrouwen zijn gewoon verder rond gaan kijken naar normale jongens toen hij een kouwe kikker bleek te zijn..
retrostar wijzigde dit bericht op 15-11-2017 07:41
23.33% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je toch helemaal geen trek in, na 2,5 maand? Wat een slachtofferig gezever zeg. Geef hem het nummer van een psych en zoek een vriend die niet zijn issues op jou projecteert.
Als ik het zo lees, krijg ik het idee dat jullie beide nog niet aan een (volwassen, gelijkwaardige en volwaardige) relatie toe zijn.
Als zijn exen het ook al zeiden dan is hij gewoon zo. Daar verander jij niks aan en het klinkt ook niet dat hij het anders wil.
Je bent piepjong en blijf je hangen (hoe sneu ook voor deze jongen nu ik tip dat dat ECHT een slecht idee is) in deze relatie ben jij op dit Forum over 10 jaar de topic opener met "Zo'n spijt". Move on darling :rose:
Verbinder schreef:
15-11-2017 06:44
Nee, zeker geen afstand nemen. Want hij moet van jou juist leren om zijn gevoel te tonen. Als je geduld hebt en je toch echt gek op hem bent dan kun je het hem mondjesmaat leren en stimuleren ahw. Maar het vergt wel geduld.
Bouw vertrouwen op met hem. Laat hem weten waar je bent (als je buiten de deur bent)en laat hem weten dat je om hem geeft.
Verder als je samen bent, pak eens speels zijn hand en leg hem op jouw been. Of wijs op je wang of mond en nodig hem uit je een zoen te geven. Laat zien dat je er blij mee bent.
Blijf doorgaan met fysieke uitingen van jouw kant uit naar hem zoals een zoen, een arm om hem heen maar overspoel hem niet.
Ik krijg gewoon kortsluiting in mijn hoofd van deze post.
Wat de reden ook is, deze jongeman is volgens mij het meest comfortabel als hij in control is, en de ander mag smeken om wat affectie.
50 shades of grey is een bestseller maar in real life 'heel' je iemand niet door je als een dweil op te stellen, maar kom je in een zieke relatie terecht.
Afbeelding

En dit is waar je recht op hebt to.
Afbeelding
Gewoon. Lievigheid.
Zegt hij te weinig of doet hij te weinig? Dat maakt voor mij het verschil. Als hij op andere fronten wel z'n best voor je doet zou ik dit niet zo'n probleem vinden.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet vergeten dat hij zich toont zoals hij is he. Sommige vrouwen denken over een man zoals over een boodschappenlijstje: hij is knap, heeft een aardige baan of opleiding, ik kan ermee voor de dag komen, helaas heeft hij wat minpuntjes zoals ruziemaken, beterweten, claimen, macho- en/of koud gedrag maar dat verander ik nog wel (hij weet het allemaal nog niet zo dus ik moet hem nog opvoeden en daarna is hij beter te hachelen).

Nee, dat gaat niet lukken. Ook tameljk respectloos om iemand te willen veranderen. Laat hem over aan een koel meisje dat ook niet zo aanrakerig is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het klinkt ook alsof je verwachtingen van hem, wat niet bij mannen hoort. Mannen zijn hele andere wezens dan vrouwen. Misschien handig om je daarin te verdiepen?

Daarnaast wil jij bevestiging. Dat is ook een deel dus jouw probleem. Want jij hebt blijkbaar bevestiging op bevestiging nodig. Vanuit zijn oogpunt: ik heb een relatie met je, dus ik houd van je. Jij wilt het echter iedere dag weer opnieuw horen.

Zelf vind ik enkele maanden nog te vroeg om echt van iemand te kunnen houden. Maar goed, wie ben ik...
Alle reacties Link kopieren
mijn ding zou het niet zijn hoor, ik heb me voorgenomen nooit meer een relatie te hebben met iemand die niet eens wil zoenen of hand vasthouden in het openbaar

nu heb ik er eentje die zo klef is dat ik me regelmatig moet losrukken wil ik nog op tijd komen en dan staat hij nog achter het raam te zwaaien naar me haha :roll:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wat al eerder geschreven is.

De 2 vorige vriendinnen hadden exact het zelfde gevoel als jij!!
Dan moet er een toch een belletje gaan rinkelen.

Als je pas een relatie hebt, moeten de vonken eraf springen.
Dan moet jij niet hoeven te vragen om een kus.

IK vermoed dat hij alleen een maatje , een vriendin zoekt om mee om te gaan, zonder toeters en bellen.

Misschien is je vriend wel homo en durft , door zijn opvoeding ,niet uit de kast te komen. ( dit gebeurt nog steeds anno 2017).

Afstandelijk blijven hoort niet in een verse relatie.
anoniem_121993 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 08:53
13.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als hij aangeeft dat die 2 exen van hem ook moeite hadden met het gebrek aan affectie, dan vermoed ik dat dit de aanleiding was voor het vreemdgaan. Vreemdgaan is nooit goed, maar ik begrijp het in deze situatie wel.

Jij probeert er echter over te praten, hij geeft aan dat dit een bekend probleem is. Het geven van affectie zit niet in hem. Kan zijn dat hij dit nooit geleerd heeft, of dat hij dit nooit heeft ervaren of gezien thuis, of dat hij nou eenmaal zo is.

Mijn advies aan jou is om eerlijk te zijn naar jezelf. Jij hebt duidelijk behoefte aan meer affectie, en dat kan deze jongen je niet geven. Je leven is nog maar net begonnen, en het leven is te kort om hierin te blijven hangen. Er zijn zoveel jongens die je wel kunnen geven waar jij behoefte aan hebt.

Ik begrijp dat het heel moeilijk is om het uit te maken met iemand waar je veel van houdt, maar je zal je nog ongelukkiger voelen als je bij hem blijft. Zet jezelf op nummer één.
Ik ben het wel eens met de opmerkingen, dat je het bij jezelf moet houden.

Hoe doe je dat?
1) wil je een vriend die je zoent, ja of nee.
2) wil je een vriend waar je een (diepe) emotionele connectie ook mee hebt of is cognitieve of fysieke of spirituele religeuze als je daar van bent, genoeg? En haal fysieke alvast weg, want dat loopt niet lekker.

Samenvatting: wil jij een relatie waarin je je alleen verbind via cognitieve, en eventueel religieuze zaken?

Of ben jij iemand die merkt, mmmm ik heb toch nodig dat het fysieke aspect, en het emotionele aspect er ook bij moet zijn wil ik dit volhouden en leuk vinden.

Dan kan je hem nog zo leuk en aardig vinden en beetje sneu (toch zeg je), dat is leuk voor vriendschap, maar zo hou jij als persoon geen relatie mee overeind.

En daar hoef je je niet rot onder te voelen, je kan dit hem geven, dit is beetje mijn gebruiksaanwijzingen, en ik denk dat dit niet gaat matchen met die van jou. Wat vind jij hiervan?
En dan luisteren wat hij te zeggen heeft. Misschien komt hij in beweging en wil hij ook een band via fysieke en emotionele. Dat zou heel mooi zijn en dan kunnen jullie ook samen verder!
En anders, zo niet, kunnen jullie beide zeggen, mmm beter elkaar een ander te gunnen, wij zijn geen match. Wel heel verdrietig dan. Maar jullie kunnen er niet meer van maken dan nodig is voor alle twee dan.

Dus kan nog alle kanten op, leg het hem voor. MAak het bespreekbaar en geef dit ook de tijd. Soms duurt het even voordat dit duidelijker wordt, dus ga niet hoog van de toen blazen of druk uitoefenen, maar hou het kalm en fijn, en sta open zonder veroordeling of angsten of druk, voor wat er dan gaat gebeuren. Wie weet komt er iets heel moois uit.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 09:10
17.85% gewijzigd
Eens met de meesten. Uitmaken en opzoek naar een leuke lieve jongen waarbij je dit gevoel niet hebt.

Het is aan hem om hieraan te werken voor zijn toekomst, maar zolang hij tegen zijn nieuwe vriendin vergelijkende opmerkingen maakt (over het vreemdgaan, over zeggen dat zijn exvriendinnen ook dat gevoel hadden), is deze jongeman nog niet toe aan een relatie.

Echt hoor, dit gaat je veel verdriet geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven