Liefdesverdriet.. een hopeloze situatie

18-11-2017 23:22 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verhaal weggehaald vanwege herkenbaarheid
anoniem_359069 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 21:31
Reden: Herkenbaarheid
99.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit gevoel hoort erbij. Het slijt wel, maar helaas heel langzaam. Sterkte hoor, dit is niet leuk. Maar voor velen herkenbaar en ècht overheen te komen, wellicht troost dat iets?

Sowieso is hij een schoft voor wat hij gedaan heeft. Je bent echt beter af zonder hem en verdient beter.
Het komt goed. Echt, geef het tijd. Er komt vanzelf dat moment dat je je realiseert dat je niets bent misgelopen maar juist de dans bent ontsprongen. Hij is namelijk helemaal niet leuk. Het beeld dat je van hem had, dat was misschien leuk. Maar dat beeld was niet echt.

Sterkte. :hug:
En met betrekking tot je eenzaamheid: zodra je je weer een beetje fatsoenlijk met een gezicht zonder snottebellen en rode ogen buiten kunt vertonen, ga je gewoon lekker op zoek naar leuke nieuwe mensen om vriendschappen mee te sluiten. Ga investeren in jezelf en maak je eigen leven leuk!
Ach meis.. Ik hoop dat je snel in je woede-fase komt. Dat sleept je er dan weer gedeeltelijk doorheen! Verdriet komt ook wel weer maar dan is er weer wat tijd overheen gegaan.

Wees lief voor jezelf en het is nu een kwestie van doorgaan met ademen en de dag nemen zoals hij komt. De dag dat je beseft dat je pas aan hem denkt wanneer je al aan je eerste kopje koffie of thee zit komt vanzelf. En dat is het begin van die stijgende lijn, echt waar!

Voor nu zul je er gewoon doorheen moeten in de wetenschap dat je er straks beter uitkomt wanneer je daarvoor kiest.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je verhaal zo lees en hoe je je verwoord heb je sowieso iets prachtigs waar geen sportschool mee kan helpen: heel veel liefde in je hart. Mooi toch dat je zoveel liefde kunt voelen voor een ander? Dat maakt je uniek, hoe aantrekkelijk de ander ook is. Wees dus liever trots op jezelf, dat je zoveel liefde had om weg te geven. Die pijn nu geeft alleen maar aan hoe mooi je bent van binnen en wat je allemaal te bieden hebt. Sterkte voor nu en ik hoop dat je snel iemand treft die net zo veel liefde te geven heeft als jij.
:hug:
Super bah.
Niet jezelf gek maken met redenen / schuld (bij jezelf?!) zoeken.
Het is gebeurd. Dat was zijn keuze. Daar kan je niets meer asn veranderen, het enige waar jij nu invloed op kunt uitoefenen is wat het met je doet.
Daar horen allerlei fases bij van dingen die je voelt (woede vond ik indertijd fijn haha maar daarna rust ermee ook)
Uiterlijk...maak jezelf niet gek. Er zijn mannen die vrouwen hebben zo fucking mooi...En toch gaan ze vreemd. En andersom vrouwen ook.
Neemt niet weg dat sportschool ed kwaad kan. Gezond eten, actief zijn waardoor je lekkerder in je vel zit kan enorm helpen.

Bij mij was liefdesverdriet ong 4 jaar terug de schop onder de kont die ik nodig had. Ik ging gezond eten, beetje sporten, mediteren...25kg (blijvend) afgevallen en voelde me enorm goed.
Alle reacties Link kopieren
TO je bent in de rouw, omdat je je geleifde hebt verloren. De heftige gevoelens die je hebt horen bij de rouw. Ze gaan weer voorbij, geef het de tijd. Er is geen knop waarop je kunt drukken of een drankje wat je kunt drinken waardoir het in een keer over is. Voor achtergrondinformatie over de fasen waar je door gaat als je je geliefde hebt verloren vind je hier:

https://www.rouwverwerking.net/de-vijf- ... rking.html

Sterkte!
Love is the meaning of life
:hug: Iedereen heeft het wel eens meegemaakt: liefdesverdriet en dan is er stiekem een nieuwe vlam. Je gaat haar met jezelf vergelijken. Oh blond? En veel langer of kleiner of ... dan ik? Waarom vindt hij dat leuk? Tegen mij zei hij dat ie van bruin of rood haar houdt? Weet je TO wat het ook is, het maakt feitelijk niet uit. Want hij kijkt niet om en DAT moet jouw trigger zijn. Dus hij heeft jou niet nodig? Prima, dan toch niet? Hup hup janken is nu klaar, sporten/nieuwe outfit/leuk kapsel en lekker de kop leeg maken met vriendinnen of weet ik veel. Je leeft niet voor je ex, je leeft voor jou. En die jou krijgt ECHT wel een leuk leven na deze ex. Dus exit!
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel voor jullier bericht:). Het doet me goed om te lezen dat ik in ieder geval niet alleen ben.. Ja het is elke dag weer een strijd, ik hoop dat binnenkort de zon weer gaan schijnen letterlijk en figuurlijk..
Het komt wel goed, echt waar! Wat anderen ook al schrijven, leg de schuld niet bij jezelf neer. Hij is een zak, dat hij niet eerst netjes de relatie met jou verbroken hebt voordat hij met iemand anders iets begon. Op een dag zal je dat in zien.

Wees lief voor jezelf, neem de tijd om dit te verwerken. En als je je weer beter voelt, kun er lekker op uit gaan en nieuwe mensen leren kennen.

Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds circa 6 maanden zélf een relatie van 8.5 beëindigd. Natuurlijk niet te vergelijken met jouw situatie. Er was/is in mijn relatie niemand vreemd gegaan, maar ik kón gewoon niet meer. Te verschillend, zowel qua personen als ons toekomstperspectief.

Altijd geweten dat het de juist keuze was, maar toch ... Ik herken veel wat je zegt. Ik had de eerste 2 maanden alles volgepland. Alleen maar leuke dingen gedaan,tot ineens niemand meer kon afspreken .. Ik viel echt in een gat. Veel gehuild, en gedacht 'wat heb ik gedaan?' Nu na een halfjaar, gaat het al stukken beter. Betekent nog niet dat ik 100% over hem heen ben en het gevoel van 'ik ga niemand meer vinden' maak me wel eens onzeker.

Ik zeg altijd maar zo je kan je ook enorm alleen voelen in een relatie. En single zijn heeft ook zo zijn voordelen, alleen zie jij deze nu (nog) niet. Tijd heelt alle wonden (cliché, ik weet het, maar o zo waar!) Probeer zo veel mogelijk tijd zelf leuke dingen te ondernemen. Kijk een leuke serie, luister leuke muziek, kook iets lekkers voor jezelf of hou een 'beauty' avondje (als je daar van houdt natuurlijk).

Het hielp/helpt mij erg om dit forum te bezoeken. Ik haal er heel veel inspiratie uit. Vaak ben je niet alleen, er zijn vele vrouwen/mannen die in een (soortgelijke) situatie zitten. Je hart luchten en veel informatie en tips lezen (hielp mij in ieder geval)

Heel veel sterkte x
Alle reacties Link kopieren
inwonderland92 schreef:
19-11-2017 18:10
Ik heb sinds circa 6 maanden zélf een relatie van 8.5 beëindigd. Natuurlijk niet te vergelijken met jouw situatie. Er was/is in mijn relatie niemand vreemd gegaan, maar ik kón gewoon niet meer. Te verschillend, zowel qua personen als ons toekomstperspectief.

Altijd geweten dat het de juist keuze was, maar toch ... Ik herken veel wat je zegt. Ik had de eerste 2 maanden alles volgepland. Alleen maar leuke dingen gedaan,tot ineens niemand meer kon afspreken .. Ik viel echt in een gat. Veel gehuild, en gedacht 'wat heb ik gedaan?' Nu na een halfjaar, gaat het al stukken beter. Betekent nog niet dat ik 100% over hem heen ben en het gevoel van 'ik ga niemand meer vinden' maak me wel eens onzeker.

Ik zeg altijd maar zo je kan je ook enorm alleen voelen in een relatie. En single zijn heeft ook zo zijn voordelen, alleen zie jij deze nu (nog) niet. Tijd heelt alle wonden (cliché, ik weet het, maar o zo waar!) Probeer zo veel mogelijk tijd zelf leuke dingen te ondernemen. Kijk een leuke serie, luister leuke muziek, kook iets lekkers voor jezelf of hou een 'beauty' avondje (als je daar van houdt natuurlijk).

Het hielp/helpt mij erg om dit forum te bezoeken. Ik haal er heel veel inspiratie uit. Vaak ben je niet alleen, er zijn vele vrouwen/mannen die in een (soortgelijke) situatie zitten. Je hart luchten en veel informatie en tips lezen (hielp mij in ieder geval)

Heel veel sterkte x
Precies dit! Ik heb ook onlangs mijn relatie van 4 jaar beëindigd. Ook om dezelfde redenen. Dit is natuurlijk iets anders dan jij nu doormaakt maar ik begrijp je helemaal. In mijn vorige relaties ben ik ook altijd bedrogen geweest en kwam het bij mij altijd als een shock. Mijn moeder zei ook altijd, wacht maar totdat jij eens een echte goede man ontmoet die je behandeld zoals het hoort. Dan weet je pas wat echte liefde is en dat het ook anders kan. Helaas heb ik die persoon ook nog niet gevonden maar ik besef nu dat ik ook makkelijk alleen kan leven en mijn tijd voorlopig beter kan spenderen met belangrijke mensen of zelfs nieuwe mensen.

Die tijd van trouwen (en kinderen) komt echt wel! Ik weet niet hoe oud je bent, maar time will tell! je komt hier alleenmaar sterker uit. Inversteer in jezelf, verbeter jezelf voor jezelf. Dan zul je in de toekomst ook oprecht geliefd worden. Sterkte voor nu. Je kunt me ook altijd een berichtje sturen als je erover wilt praten!
Alle reacties Link kopieren
Aah meisje eerst even dit :hug:

Je kan me altijd een prive berichtje sturen ! Mensen spreken die in hetzelfde schuitje zitten is heel fijn.

Je bent zeker niet de enige, ik heb ook een gebroken hart sinds afgelopen woensdag dus het is nog heel vers.

Mijn advies: laat alles eruit. Janken, janken, janken, de paniek, de angst, de onrust, alles mag er zijn. Zie het als een grote emotionele schoonmaak waar je doorheen moet (want je moet er echt doorheen, wegstoppen heeft geen zin). Je zal zien dat je langzaam momentjes krijgt dat je boos op hem wordt en inziet dat het beter is zonder hem (waarna je weer in tranen op de bank zit)

Wat je verder 'moet' doen hangt heel erg af van je persoonlijkheid.

Wat voor mij momenteel ook erg helpt is er veel over lezen, schrijven en praten tegen iedereen die het maar wil horen. Ook ben ik tot nu toe elke avond de stad in geweest voor afleiding, goede gesprekken en alcohol, en overdag dan zwelgen en lezen en schrijven (heb wel de luxe dat ik vakantie had, vanaf morgen is dat ook weer voorbij) . Ik heb het boek UIT van Lauren Verster in 1 middag uitgelezen, allemaal BNers die hetzelfde hebben meegemaakt of nog veel erger. Geeft troost! En ik ben nu bezig in hotel hartzeer. Misschien werkt dit voor jou niet hoor, maar ik wil alles altijd tot de bodem uitzoeken en analyseren dus dit helpt mij.

Het komt goed :hug:
anoniem_351393 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 19:11
Reden: Aanvulling
2.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve berichten, dankjewel :). Op de vraag hoe oud ik ben; Ik ben 23. Dat klinkt jong, maar aan de andere kant ook weer niet ofzo.. Ik heb in het begin van mijn studententijd een relatie met hem gekregen en nu het bijna ten einde is, gaat het uit.. Dat voelt zuur.. Natuurlijk dingen ingeleverd en het gevoel hebben dat ik de dans nu ontsprongen ben :/. Vanavond weer even een dip, alleen naar huis fietsen na een college terwijl vriendinnen naar hun vriendjes gaan.. Ik vind het zó lastig om te wennen aan deze plotselinge eenzaamheid en het is een ondraaglijk gevoel, en dan zit je weer op de bank met tranen.. Beseffen dat je nog een lange weg te gaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies hoe je je voelt. Het liefste zou je het komende half jaar overslaan, wakker worden en vrolijk verder gaan. Helaas kan dat niet. Maar zoals al eerder is geschreven: Het komt goed met je. Het heeft tijd nodig en gelukkig kun je o.a. hier je ei kwijt. Praat alles lekker van je af en na een tijdje zul je merken dat de dalen steeds minder diep worden en je uiteindelijk weer lekker in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wennen aan het leven dat je nu hebt. Probeer het invulling te geven en probeer niet terug te denken aan die "mooie momenten" want met wie je toen was is hij niet (meer). Hij is een slappe zak om op deze manier weg te gaan, heb je niet veel aan en is onbetrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, je hele verhaal klinkt net hetzelfde als het mijne, echter is het bij mij 5 jaar geleden.

Ik verloor mijn beste maatje toen ook aan een andere vrouw, die in mijn ogen aantrekkelijker en slanker was dan mij. Ook hij zei dat hij geen gevoelens meer had, echter was de echte reden dat hij mij al bedroog met haar.

Het is het vreselijkste gevoel ter wereld, liefdesverdriet. Enkel mensen die het zelf hebben meegemaakt, weten wat dit is. Daardoor krijg je niet altijd begrip uit je omgeving, mensen die nog nooit echte liefdesverdriet hebben ervaren zeggen enkel foute dingen (er zijn nog veel vissen in de zee, hij is jou niet waard, ander en beter, etc. ...) of zetten een tijdslimiet op je "rouwproces" (na 1 maand begrijpen velen al niet dat je nog steeds verdriet hebt "ben je daar nu nog steeds niet over??").

Ik zou je willen tips geven, goede raad, maar net omdat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten weet ik dat je er nu weinig aan hebt als ik zeg: het slijt echt wel!!
Maar het is wel echt zo. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de pijn niet volledig vergeten ben. Als iemand in mijn omgeving een gebroken hart heeft, leef ik meer mee dan vroeger, omdat ik weet hoe erg het is. Maar ik huil niet meer onder de douche, mis hem helemaal niet meer (integendeel, ik kan mij zelfs niet meer voorstellen om ooit nog fysiek contact met hem te hebben, ik walg er een beetje van). Op dit moment heb je geen zelfvertrouwen meer, maar dit komt ook terug goed.

Deze man was de foute. Daarom zal jouw leven vanaf nu enkel beter worden, geloof mij. Je moet nu enkel nog door een heel moeilijke periode heen, maar na regen komt echt wel terug zonneschijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde vorige week donderdag via via dat hij op facebook z'n status heeft veranderd naar 'In een relatie met...' natuurlijk met de meid waarmee hij me heeft bedrogen.. zo snel al.. en ik 'ons' maar zo missen terwijl hij er TOTAAL niet mee zit.. Ik eenzaam zijn, terwijl hij z'n geluk alweer bij iemand anders vind.. Ik vind het echt een ondraaglijke situatie.. Voel me zo machteloos en ongewaardeerd.. Dan staat je hele leven even stil om één persoon.. En de wereld draait wel mooi verder voor hem mét iemand anders..
ThisGirlM schreef:
28-11-2017 11:05
Ik hoorde vorige week donderdag via via dat hij op facebook z'n status heeft veranderd naar 'In een relatie met...' natuurlijk met de meid waarmee hij me heeft bedrogen.. zo snel al.. en ik 'ons' maar zo missen terwijl hij er TOTAAL niet mee zit.. Ik eenzaam zijn, terwijl hij z'n geluk alweer bij iemand anders vind.. Ik vind het echt een ondraaglijke situatie.. Voel me zo machteloos en ongewaardeerd.. Dan staat je hele leven even stil om één persoon.. En de wereld draait wel mooi verder voor hem mét iemand anders..
Ach lieverd. ik snap het echt zo goed, I've been there. Dat hij er niet mee zit, is ten eerste een aanname en ten tweede niet heel relevant. Jij bent relevant!

Probeer de informatie tot 0 te beperken; het gaat jou niet helpen om steeds weer nieuwe info te krijgen. Jij moet nu met jezelf door.

ik ga niet met dooddoeners komen dat je beter verdient, dat is altijd zo makkelijk gezegd. Maar waar je nu denkt dat je er niet meer overheen komt en dat je echt nooit een ander zo zal liefhebben, komt dat met de tijd sowieso goed. Het gaat altijd goedkomen. Niemand blijft hier eeuwig mee zitten. Je gaat nog kutdagen hebben maar pak elke dag wat mooie momentjes mee, die gaan er steeds meer komen. Even wat afleiding, iets nieuws (of dat nou een kapsel is of een cursus of een hobby die je gaat uitdiepen). Iets voor jou, want bij hem is niks meer te halen. Dus probeer het niet teveel te analyseren.
Alle reacties Link kopieren
ThisGirlM schreef:
28-11-2017 11:05
Ik hoorde vorige week donderdag via via dat hij op facebook z'n status heeft veranderd naar 'In een relatie met...' natuurlijk met de meid waarmee hij me heeft bedrogen.. zo snel al.. en ik 'ons' maar zo missen terwijl hij er TOTAAL niet mee zit.. Ik eenzaam zijn, terwijl hij z'n geluk alweer bij iemand anders vind.. Ik vind het echt een ondraaglijke situatie.. Voel me zo machteloos en ongewaardeerd.. Dan staat je hele leven even stil om één persoon.. En de wereld draait wel mooi verder voor hem mét iemand anders..
Dit is net hetzelfde verhaal als bij mij. Ik voelde mij meer rot om het feit dat hij officieel samen was met de persoon waarmee hij me had bedrogen, dan om de breuk zelf...

Je voelt je nu waarschijnlijk minderwaardig, aan de kant geschoven, makkelijk vervangbaar etc. ... Die gevoelens had ik toch.
Laat je er niet door neerhalen, neem de tijd om te rouwen maar onderneem dingen in je leven, toon hem dat je beter af bent zonder hem! Dat heb ik toch alleszins gedaan en geloof mij, heb meermaals zijn ogen uitgestoken. Na al die jaren heeft hij me overlaatst toegegeven dat hij me nooit is vergeten, maar ik hem ondertussen wel natuurlijk! Dat hij me nooit is vergeten, vind ik zelfs dikke bullshit... Weet je waarom hij dat zegt? Omdat het gras uiteindelijk toch niet groener is aan de andere kant, zoals hem eerst leek. Hij is terug even "ongelukkig" als toen hij bij mij was, en dat ligt niet aan mij of aan zijn huidige vriendin, maar aan hijzelf die nooit tevreden zal zijn met hetgene hij heeft en alles op den duur beu wordt, net als een klein kind met zijn speelgoed...

Jouw ex klinkt net hetzelfde. Het mag nu wel lijken dat hij het beter heeft dan jou, op lange termijn zal dat niet zo zijn, geloof mij. Dan zal jij er beter uitkomen dan hem. Ook al zal je dat nu niet willen geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven