Vreemdgaande man: ongelukkig in zijn relatie?

22-11-2017 10:52 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Denken jullie dat als een man vreemdgaat, dit perse betekent dat hij ongelukkig in zijn relatie is of daarin iets mist?
Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En wat zijn denken jullie de belangrijkste redenen waarom mannen vreemdgaan? En met vreemdgaan bedoel ik niet in een dronken bui zoenen met een ander, maar heel bewust meerdere afspraakjes met 1 andere vrouw plannen, haar versieren, tussendoor appen.

Ik vraag dit omdat iemand in mijn naaste omgeving vreemd is gegaan en de schuld geeft aan de relatie, terwijl ik denk dat hij de verleiding gewoon niet kon weerstaan en geen geweten heeft.
pruepipper wijzigde dit bericht op 22-11-2017 10:55
19.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gebrek aan respect voor je partner.
Je relatie voor vanzelfsprekend nemen.
Geen communicatie binnen de relatie.
Alle reacties Link kopieren
mensen gaan om uiteenlopende redenen vreemd. Relatie loopt niet lekker, de ander heeft meer aandacht voor de vreemdganger dan de eigen partner, niet monogaam kunnen of willen zijn of simpelweg omdat het kan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
De reden waarom een man of vrouw vreemd gaat is in elke relatie anders. Sommige zoeken seks omdat ze dat thuis niet krijgen, een ander zoekt de spanning op en weer en ander is ongelukkig in de relatie. Zo veel mensen , zo veel redenen.
Alle reacties Link kopieren
De reden waarom een man vreemdgaat is omdat hij een zielige droeftoeter is. Niets meer dan dat.
Ongelukkig in een relatie? Hoeft niet. Mist iets in zijn relatie? Dat zeker! Hij is geïnteresseerd geraakt en heeft het niet kunnen weerstaan. Misschien uit nieuwsgierig, misschien uit een tekort aan spanning.
Lekker makkelijk, om dat af te schuiven op je relatie. Vreemdgaan is een keuze. Niemand die jou ertoe dwingt of die richting uitduwt, dat doe je echt helemaal zelf.

Sommige mensen doen het gewoon omdat het kan, soms omdat ze iets tekort komen in de relatie, of omdat ze de spanning niet kunnen missen, beweren dat ze nou eenmaal niet monogaam kunnen zijn... er zijn 101 smoezen voor. Zolang je partner er niet van op de hoogte is en er niet oké mee is, is het niets meer of minder dan liegen en bedriegen. En het is echt altijd 100% de keuze van de vreemdganger. Als je echt iets tekort komt in je relatie, beëindig die dan voor je met een ander tussen de lakens duikt.
Makkelijk is dat om dat op je relatie te schuiven. Als je relatie niet lekker loopt, kun je er aan werken.

Als iemand vreemd gaat moet hij de schuld bij zichzelf zoeken. Niks geeft iemand het recht om vreemd te gaan.
Dezelfde redenen waarom vrouwen vreemdgaan,

De aanleiding kan van alles zijn: slechte relatie, goede relatie, genoeg seks, geen seks, verliefd worden op een ander, gewoon eens wat anders willen, ongelukkig zijn, niet gelukkig genoeg zijn, voor de rest: zie smoezenlijst, daar staan 1000 en 1 aanleidingen om vreemd te gaan.

Maar de hoofdreden is: omdat ze het zichzelf toestaan, en omdat ze daar voor kiezen.
Het heeft vaak vooral met het ego te maken.
Alle reacties Link kopieren
seks en spanning.

Waarom maakt jou de reden zoveel uit van iets dat in je omgeving gebeurt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
gebrek aan aandacht, maar sommige mensen hebben heel veel aandacht nodig
gevoel willen hebben, dat je nog meetelt

Vreemdgaan ligt nooit aan de ander, komt echt uit jezelf.
Absoluut respectloos gedrag richting je partner.
De reden doet er niet toe
(ongeacht of je als man of vrouw vreemdgaat trouwens)
Alle reacties Link kopieren
Viva-Amber het is een heel close iemand (familie) die vreemd is gegaan. De hele familie zit daardoor een beetje in een tweedeling en snapt er weinig van. Ik ben er zelf ook best door in de war en wil hem graag beter snappen om minder boos te worden.
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
22-11-2017 10:56
De reden waarom een man vreemdgaat is omdat hij een zielige droeftoeter is. Niets meer dan dat.
Misschien ben je samen een relatie aangegeaan met verwachtingen en
veranderd de vrouw of man heel erg in gedrag in sex in omgang in wat dan ook.

Dat zou best een rede kunnen zijn heft niks met zeilige droeftoeter te maken, misschien heeft hij zei te weinig sex andacht etc.
(en dan kan dus zeker aan de relatie of de ander in de relatie liggen)

misschien in jouw geval peppermint onthou je je man wel van sex, meebeslissen in dingen in de relatie etc?, dat hij dan vreemdgaat is niet goed maar wel te begrijpen.

zoveel relaties en mensen zoveel redenen.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
22-11-2017 11:10
Absoluut respectloos gedrag richting je partner.
De reden doet er niet toe
(ongeacht of je als man of vrouw vreemdgaat trouwens)
Tuurlijk maar je weet niet wat er in de relatie ook al is gebeurd? (misschien daar nog wel ergere dingen,
ik zeg niet oordelen tot je de werkelijk rede weet
Het valt niet te snappen. Punt. Het is zijn keuze. Daar mag je boos om worden, maar dat verandert niets.

Ook mensen die je heel nabij staan, kunnen ontzettend foute keuzes maken. Hoe kun je nu begrip hebben voor iemand die zijn partner bedriegt? Je kunt het hooguit loslaten, maar dat heeft tijd nodig. Het valt gewoon niet goed te praten, wat hij ook beweert. Hij had op vele momenten de keuze om het niet te doen, maar is daaraan voorbij gegaan. Hartstikke stom. Hij heeft niet alleen zijn partner, maar nog heel veel andere mensen er ook mee gekwetst.

Dat wil niet zeggen dat je hem nou bij het grof vuil moet zetten, maar het zal tijd nodig hebben om het te laten voor wat het is en je band met die persoon niet te verliezen. Maar boos worden mag beslist, is ook hartstikke logisch. Mensen kunnen leren van hun fouten, het is te hopen dat dat voor hem ook geldt.
ikke606 schreef:
22-11-2017 11:15
Misschien ben je samen een relatie aangegeaan met verwachtingen en
veranderd de vrouw of man heel erg in gedrag in sex in omgang in wat dan ook.

Dat zou best een rede kunnen zijn heft niks met zeilige droeftoeter te maken, misschien heeft hij zei te weinig sex andacht etc.
(en dan kan dus zeker aan de relatie of de ander in de relatie liggen)

misschien in jouw geval peppermint onthou je je man wel van sex, meebeslissen in dingen in de relatie etc?, dat hij dan vreemdgaat is niet goed maar wel te begrijpen.

zoveel relaties en mensen zoveel redenen.
Bullshit. Vreemdgaan is altijd fout. Als je iets tekort komt in je relatie, dan praat je erover met je partner. Helpt dat niet, dan beëindig je de relatie voor je het met een ander doet.
pruepipper schreef:
22-11-2017 11:11
Viva-Amber het is een heel close iemand (familie) die vreemd is gegaan. De hele familie zit daardoor een beetje in een tweedeling en snapt er weinig van. Ik ben er zelf ook best door in de war en wil hem graag beter snappen om minder boos te worden.
Het gaat er in feite niet eens om waarom hij het heeft gedaan, hij heeft iemand gekwetst,
en toen hij er aan begon had hij genoeg schijt aan die persoon om ervoor te kiezen, die te belazeren.
Als je schijt hebt aan je partner en je gaat vreemd, waarom dan nog een reden voor dat vreemdgaan geven? hij vond dat hij dat kon doen en daarom heeft hij het gedaan, daar is hij zelf verantwoordelijk voor.
Het maakt het niet minder rot voor zijn partner als hij een "goede reden" had gehad, hij heeft een keuze gemaakt, en daar zitten consequenties aan, niemand heeft hem gedwongen om vreemd te gaan hoor.
Alle reacties Link kopieren
ikke606 schreef:
22-11-2017 11:15
Misschien ben je samen een relatie aangegeaan met verwachtingen en
veranderd de vrouw of man heel erg in gedrag in sex in omgang in wat dan ook.

Dat zou best een rede kunnen zijn heft niks met zeilige droeftoeter te maken, misschien heeft hij zei te weinig sex andacht etc.
(en dan kan dus zeker aan de relatie of de ander in de relatie liggen)

misschien in jouw geval peppermint onthou je je man wel van sex, meebeslissen in dingen in de relatie etc?, dat hij dan vreemdgaat is niet goed maar wel te begrijpen.

zoveel relaties en mensen zoveel redenen.
Wie echt respect heeft voor zijn/haar partner, bespreekt deze dingen of maakt een einde aan de relatie. Vreemdgaan is in geen enkel geval de beste oplossing. Enkel voor egoïsten, narcisten, leeghoofden, klootzakken, etc. ... is dit de ideale uitweg.
Alle reacties Link kopieren
En vrouwen gaan niet vreemd?

Er zijn 100.000 redenen om vreemd te gaan. Soms is dit een bewuste keuze.

Mijn mening:
- het kan echt iedereen gebeuren
- niemand is in alle situatie 100% sterk genoeg om de verleiding te weerstaan
- problemen binnen een relatie moet je niet buiten de relatie oplossen. Dus kom je aandacht, seks, liefde, etc te kort in een relatie. Probeer dit te bespreken met je partner, en dit niet buiten de deur te halen. Echter goed communiceren is voor veel mensen (vooral samen in een relatie) erg lastig
- er wordt vooral heel veel aandacht gegeven aan "hoe krijg ik een relatie" en veel minder aan "hoe hou ik mijn relatie gezond". Ook op dit forum gaan heel veel topics over het vinden van een relatie, en wanneer het minder goed gaat in een relatie "dan moet je vooral voor jezelf kiezen", zelden wordt er geadviseerd om vooral voor de relatie te kiezen en je eigen persoonlijke belangen op de tweede plaats.

Ik ben absoluut geen voorstander van vreemd gaan of open relaties. Er zou veel meer gecommuniceerd moeten worden binnen relaties.

Maar we zijn allemaal mensen. En iedereen maakt wel eens een minder slimme keuze.

Het is trouwens vooral iets tussen deze 2 personen. En familie en vrienden moeten zich daar niet al te veel mee bemoeien. Je weet niet precies wat er binnen deze relatie allemaal speelde. Laat ze het dan ook zelf oplossen. Ga vooral de moraalridder niet spelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zal, gezien de reacties, wel een droeftoeter, egoïst, narcist, leeghoofd etc. etc. zijn. Ik ben in mijn vorige relatie vreemdgegaan. Ja, heel erg fout.
Waarom ben ik vreemdgegaan? Omdat ik al heel lang geen seks meer had gehad met mijn ex. Elke keer begon ik erover en elke keer werd er verbetering beloofd wat er vervolgens niet kwam.
Ik heb hem uiteindelijk meegedeeld dat ik seks wilde of het anders buiten de deur ging zoeken.
Na ruim (heel ruim!) een jaar geen seks (ook niet voelen, friemelen of wat dan ook) te hebben gehad ben ik gezwicht voor de charmes van een man die mij wél wilde!
En ja, dat heb ik opgebiecht. En mijn ex werd daar heel erg boos over. We hebben hele gesprekken gevoerd, maar er veranderde helemaal niets!
Na een half jaar bleek waarom. Hij was zelf ook vreemdgegaan en wel net in die periode dat hij en ik helemaal geen seks hadden gehad.

Helaas is mij tot op de dag van vandaag niet duidelijk wat zijn beweegreden is geweest, want voor mijn gevoel liep onze relatie tot aan zijn vreemdgaan prima.
Hij wilde er ook nooit over praten.

De reden van mijn vreemdgaan was dus puur het gebrek aan lichamelijke waardering, het gevoel dat je "lekker" bent en nádat ik dat herhaaldelijk had aangegeven.

Het is overigens niet de reden waarom mijn ex mijn ex is... er speelde uiteindelijk nog veel meer.
hamerhaai schreef:
22-11-2017 11:26
En vrouwen gaan niet vreemd?

Er zijn 100.000 redenen om vreemd te gaan. Soms is dit een bewuste keuze.

Mijn mening:
- het kan echt iedereen gebeuren
Ehm, het kan iedereen gebeuren dat je aandacht krijgt buiten je relatie om. Dan is het nog altijd jouw eigen keuze wat je ermee doet. Vreemdgaan overkomt je echt niet.
hamerhaai schreef:
22-11-2017 11:26
Het is trouwens vooral iets tussen deze 2 personen. En familie en vrienden moeten zich daar niet al te veel mee bemoeien. Je weet niet precies wat er binnen deze relatie allemaal speelde. Laat ze het dan ook zelf oplossen. Ga vooral de moraalridder niet spelen.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Why do dogs lick their balls? Because they can!
Alle reacties Link kopieren
pruepipper schreef:
22-11-2017 10:52


Ik vraag dit omdat iemand in mijn naaste omgeving vreemd is gegaan en de schuld geeft aan de relatie, terwijl ik denk dat hij de verleiding gewoon niet kon weerstaan en geen geweten heeft.
Ik vind het beide een kut excuus mag dat ook?

Als je niet meer gelukkig bent in je relatie dab verbreek je deze
Als je blijkbaar te weinig ruggengraat hebt en je je lul niet eens in je broek kan houden als er een leuke dame?heer voorbij komt lopen, dan ben je sowieso een slappe dweil in mijn ogen.

Dus waarom mensen vreemdgaan?
Ik zou het je echt niet kunnen vertellen, ik snap de hele vreemdgaan spanning al niet zo
Lijkt me een vreselijk gedoe allemaal ;-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
pruepipper schreef:
22-11-2017 11:11
Viva-Amber het is een heel close iemand (familie) die vreemd is gegaan. De hele familie zit daardoor een beetje in een tweedeling en snapt er weinig van. Ik ben er zelf ook best door in de war en wil hem graag beter snappen om minder boos te worden.
Serieus?
Je wilt het snappen?
Waarom in godsnaam
Ik wil een hoop snappen in het leven echt waar, maar waarom mensen niet respectvol met hun partner om wensen te gaan staat nou weer niet op mijn "snap" lijstje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven