Route naar herstel na relatiebreuk

04-12-2017 16:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen!

Ik en waarschijnlijk heel veel anderen op dit forum, hebben op dit moment een relatiebreuk te verwerken en gaan door een vreselijke tijd..

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar verhalen van mensen die dit ook hebben moeten verwerken, maar nu weer helemaal lekker gaan. Jullie hebben vast op een punt gestaant; dit komt nóóit meer goed, ik ga nooit meer gelukkig of verliefd zijn!

Ben benieuwd naar jullie persoonlijke tips/verhalen/ervaringen! Ik denk dat ik, en anderen, daar vast wel wat kracht uit kunnen halen in deze tijd :)
anoniem_359069 wijzigde dit bericht op 04-12-2017 23:35
1.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vooral bij mijn eerste vriendje was ik helemaal stuk, maar dat ging over. Bij nr twee werd ik weer gek, nr 3 en 4 minder. Nu weet ik uit ervaring dat het hoe dan ook beter wordt. En je zeker weer verliefd kan worden. Sterkte!

Oh en tips? Lekker scharrelen met andere mannen, heerlijk tijdverdrijf en het helpt echt.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad.. het gevoel dit komt nooit goed. We passen bij elkaar.
Blabla

Ik nam de tijd om te verwerken en mijn eigen leven op te bouwen. Sociale contacten opbouwen. Werken/genieten was mijn motto. Kostte 2 jaar toen vond ik het lang duren, maar achteraf totaal niet. Je mist wat je had maar meer in de zin van een arm om je heen op de bank want ja.. je zit vaak alleen nu.

Wat ik niet deed en wat vele hier wel schrijven.. mijn ex is ook vreemdgegaan. Geloven dat het allemaal wel mee viel. Nadat ik het wist ging mij ex het minder erg maken. Ja maar.. daar heb ik geen moment aan getwijfeld. Ik als vrouw zijnde wil niet zo behandeld worden ook niet door hem (terwijl ik dacht dat hij het was voor mij). Heel moeilijk. Maar ben er niet ingetrapt ook omdat ik meer eigenwaarde verdiende. Persoonlijk zou elke man/vrouw dit moeten hebben als zijn of haar partner vreemd gaat.
Maar ik zie... dat de meesten hier dat niet hebben. Ze blijven door sudderen met gevolg van weinig zelfrespect. Lange tijd rot/schuldig voelen en vooral... hopen. Hopen op een wonder.
Je hebt jezelf er alleen mee en als je kinderen hebt ook hun.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey ThisGirlM, ik volg je op de voet, aangezien ik bijna in dezelfde situatie zit als jij. Hij ging ook vreemd, tweede keer, ik kwam er per ongeluk achter, hij was zgn weekend met zijn vrienden weg, maar was bij haar. De eerste weken dacht ik nog, als hij contact opneemt dan ga ik er weer voor. Maar ineens. Zomaar, is het ergste voorbij, ik wil hem niet meer terug, laat zij maar met de ellende zitten dat hij nooit weet wat hij wil. In het begin appte ik hem steeds, kreeg hele korte antwoorden terug, dus hij zal het wel naar zijn zin hebben. Ziet haar ook alleen de weekenden, ze woont 400 km verderop. Tja, zijn probleem en ik wens hem veel succes. Ik weet zeker dat er ineens zomaar een dag komt dat je niet aan hem denkt. Vandaag dacht ik pas vanavond aan hem, het is bij ons sinds eind augustus uit. En ik dacht aan hem zonder verdriet en zonder spijt, veel beter voor mij. Weg stress, het komt echt goed. Dikke knuffel x
The only thing that can cure a bad day are rough seks and a smooth tequila, preferably in that order
Alle reacties Link kopieren
Ik zat 14 jaar in een relatie. Dit is 2,5 haar geleden uit gegaan. We waren heel erg uit elkaar gegroeid en hadden alleen nog maar ruzie. Toen ik een weekendje weg was naar een vriendin is hij dan ook vreemd gegaan. Ik kwam er achter toen ik die week de slaapkamer aan het opruimen was en een condoomwikkel onder het bed vond. Wij gebruikten nooit condooms. Dus die avond heb ik heb ermee geconfronteerd en hij gaf toe. Het was al langer aan de gang. Reden waarom heeft ie niet gegeven. Daar gaf ik hem de kans niet voor. Heb hem gezegd je zoekt nu een woning en tot die tijd slaap je in de logeerkamer. Uiteindelijk is hij nog 1,5 maand gebleven en is vertrokken. Geen traan om hem gelaten, alleen voor de honden die hij mee nam.
Nooit meer aan hem gedacht en heb even fijn wat tijd voor mezelf gehad om mezelf te ontdekken. Heb lekker gescharreld en ben wel weer toe een relatie. Uiteindelijk komt het echt wel weer goed. Je kan nu lekker doen waar je zelf zin in hebt zonder rekening te moeten houden met een partner. Geloof me, dat is een hele verademing.
Denk dat het er ook van hangt of het je eerste liefde betreft en het daardoor heftiger is? Zelf weet ik nog als de dag van gisteren (nu alweer 17 jaar bij huidige partner) hoe mijn eerste breakup was na jaar samen te zijn geweest met die bewuste jongen. Nou dan ga je echt kapot hoor. Ik woonde toen in buitenland en moest terug naar huis, ik zag nergens meer heil in en ik at niks meer. Ging pas over toen er een nieuwe vlam ten tonele verscheen (6 maand later!). Daarna nog een breakup na een serieuze relatie van paar jaar en dat was helemaal niet zo'n ramp als bij die allereerste.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:26
99.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
^

Ik heb echt precies hetzelfde nu. Ook een eerste relatie, van bijna twee jaar. Ik heb nu ook geen contact meer met hem, maar ik weet dat hij over een tijdje weer contact gaat opzoeken en ik hoop nog steeds soms dat het weer goed zal komen.
Alle reacties Link kopieren
Goed topic ! Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 8 jaar een relatie gehad. Een op de andere dag werd ik verlaten omdat hij verliefd was geworden op een ander. Je kunt je voorstellen hoe kapot ik was. Wilde een tijdmachine in gaan, onder een steen liggen, ... je kent het. Twee jaar later - op advies van vrienden - ging ik maar eens proberen om naar andere mannen te kijken. Er ging een wereld voor me open. Dat heeft zo goed geholpen! Heb nog steeds contact met ex en hij is nog steeds met haar. En guess what, vorige maand vertelde hij mij huilend dat hij me zo mist, nog zoveel van me houdt, en beseft wat ie heeft opgegeven. Altijd gehoopt op dit moment, maar hij was gewoon echt te laat. Mijn liefde voor hem is helemaal weg. Ongeveer een jaar geleden merkte ik dat ik wel weer opensta voor een nieuwe man in m’n leven. Ben nog steeds single maar o wat ben ik blij met m’n leven.
Het komt altijd goed! Je moet het alleen even wat tijd geven. ‘I found the good in goodbye’ zeg ik nu tegen mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om te lezen dit! Mavipa: You go girl!!!
Alle reacties Link kopieren
Hendrika123 schreef:
04-12-2017 20:14
Hey ThisGirlM, ik volg je op de voet, aangezien ik bijna in dezelfde situatie zit als jij. Hij ging ook vreemd, tweede keer, ik kwam er per ongeluk achter, hij was zgn weekend met zijn vrienden weg, maar was bij haar. De eerste weken dacht ik nog, als hij contact opneemt dan ga ik er weer voor. Maar ineens. Zomaar, is het ergste voorbij, ik wil hem niet meer terug, laat zij maar met de ellende zitten dat hij nooit weet wat hij wil. In het begin appte ik hem steeds, kreeg hele korte antwoorden terug, dus hij zal het wel naar zijn zin hebben. Ziet haar ook alleen de weekenden, ze woont 400 km verderop. Tja, zijn probleem en ik wens hem veel succes. Ik weet zeker dat er ineens zomaar een dag komt dat je niet aan hem denkt. Vandaag dacht ik pas vanavond aan hem, het is bij ons sinds eind augustus uit. En ik dacht aan hem zonder verdriet en zonder spijt, veel beter voor mij. Weg stress, het komt echt goed. Dikke knuffel x
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de verhalen:) Fijn om te lezen dat het écht uiteindelijk beter gaat..
Ja hoor, het wordt beter. Zit er nu midden in. Na 20 jaar verlaten door de man waar ik nog steeds van houd. "Gewoon" omdat het gevoel weg is. Hij houdt nog van mij maar niet genoeg.

Ik ben oud genoeg om te weten dat het vanzelf een keer beter wordt. Dus daar houd ik me aan vast. De ene dag met meer succes dan de andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven