Onaantrekkelijk door wat ik meegemaakt heb?

13-12-2017 00:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.
Ik ben 24 jaar oud en heb in mijn jonge leven al het een en ander te voortduren gehad. Mijn vader is overleden en mijn moeder heeft mij op mijn 17de de straat op geschopt met 2 vuilniszakken voor een nieuwe liefde. Ik heb de afgelopen jaren 2 relaties gehad die op niets zijn uitgelopen, hoe triest ook.. met beide heb ik samen gewoond. Ik denk dat zo naïef als ik ben en zo desperate op zoek naar liefde en genegenheid ik totaal niet kon in zien dat ik veelal gaf in mijn vorige relaties en dat er een loopje werd genomen met mijn zachte karakter. Ik accepteerde altijd alles maar bleef altijd zelf met een rot gevoel zitten, de jongens die ik uit zocht pastte alleen al qua gedrag op geen enkele manier bij mij.. Doordat ik geen thuiskomen had heb ik allerlei nood sprongen gemaakt, tenminste zo zie ik het nu achteraf. Ik vind mezelf niet zielig en wil me zeker niet verschuilen achter mijn verleden maar weet wel zeker dat het me tot op een bepaalde hoogte beïnvloed en beïnvloed heeft. Op dit moment ben ik single en in de toekomst wil ik natuurlijk graag weer een relatie.. alleen ben ik van mening dat mijn verleden mij misschien onaantrekkelijk maakt.. Dat mensen me zien als probleem geval terwijl ik voor veel zaken niet gekozen heb. Is dit een hele rare gedachten gang? Wat vinden jullie hier van? Ik woon nu op mezelf en heb een heel leuk appartement waarin ik voorlopig hard wil werken aan mezelf.
Make the most of it.
Een zacht karakter heeft niets met geen grenzen kunnen stellen te maken.
Als jij je als een probleemgeval gedraagt vinden de normale mannen je idd niet aantrekkelijk. Degene die dat wel vinden wil je geen relatie mee.

Ga in therapie. Doe wat.
Alle reacties Link kopieren
Laat je verleden achter je en laat zien dat je het wel kunt.
Iedereen maakt fouten, hoort erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel me niet op als probleem geval. Ik heb een hartstikke leuke baan waarin ik werk als verpleegkundige, ik sta voor mijn verantwoordelijkheden en heb leuke sociale contacten. Zoals ik ook heb geschreven, ik ben bang dat mensen mij zien als probleem geval door alles wat er in mijn leven gebeurd is.. al gaat natuurlijk ook niet iedereen dit aan. Therapie heb ik al jaren overigens..
Make the most of it.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-12-2017 00:24
Een zacht karakter heeft niets met geen grenzen kunnen stellen te maken.
Als jij je als een probleemgeval gedraagt vinden de normale mannen je idd niet aantrekkelijk. Degene die dat wel vinden wil je geen relatie mee.

Ga in therapie. Doe wat.
Vreemde reactie, wat is het gedrag dan van iemand die zich " als een probleem geval gedraagt"?
Alle reacties Link kopieren
boymyfrenchbulldog schreef:
13-12-2017 00:28
Ik stel me niet op als probleem geval. Ik heb een hartstikke leuke baan waarin ik werk als verpleegkundige, ik sta voor mijn verantwoordelijkheden en heb leuke sociale contacten. Zoals ik ook heb geschreven, ik ben bang dat mensen mij zien als probleem geval door alles wat er in mijn leven gebeurd is.. al gaat natuurlijk ook niet iedereen dit aan. Therapie heb ik al jaren overigens..
Daar geef je al antwoord op je eigen vragen vind ik :) je doet erg je best er wat van te maken en dat lukt je aardig zo te zien :) lijkt mij niet dat iemand hier negatief tegenover staat toch? Ik heb zelf ook het een en ander meegemaakt en heb een vriend die dit accepteert en we vinden herkenning bij elkaar. Je kunt het ook zo zien, als iemand je daarop af zou wijzen (wat ik erg merkwaardig zou vinden) dan moet jij het ook echt niet willen.

Het is ook maar net hoe je het brengt he, jij gaat er gelijk vanuit dat het iets negatiefs is, door het ' probleem geval' te noemen. Je kan ook zeggen, " ik heb veel levenservaring"
Zonnebloem1996 schreef:
13-12-2017 00:48
Vreemde reactie, wat is het gedrag dan van iemand die zich " als een probleem geval gedraagt"?
Waarom is dit een vreemde reactie?
Het is precies zoals het werkt.

Probleemgeval: iemand die vooral een ander nodig heeft ter bevestiging van zichzelf, passief, verleden niet verwerkt en daardoor niet actief in het leven kunnen staan, afhankelijk, agressief, jaloers, bezitterig, geen seks willen, dwingend, manipulatief, afdwingen, niet eerlijk zijn en ga zo maar door.
Jaren therapie heb je ook niet zomaar.
En waarom zou je je verleden al gelijk delen?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-12-2017 00:54
Waarom is dit een vreemde reactie?
Het is precies zoals het werkt.

Probleemgeval: iemand die vooral een ander nodig heeft ter bevestiging van zichzelf, passief, verleden niet verwerkt en daardoor niet actief in het leven kunnen staan, afhankelijk, agressief, jaloers, bezitterig, geen seks willen, dwingend, manipulatief, afdwingen, niet eerlijk zijn en ga zo maar door.
Nee oke, maar hier schets je een beeld van iemand die zich afreageert op de buitenwereld, waardoor een relatie stuk kan lopen. Wanneer zij problemen heeft en daar aan werkt zonder het direct ' verwerkt ' te hebben is een relatie gewoon mogelijk.
Zonnebloem1996 schreef:
13-12-2017 01:00
Nee oke, maar hier schets je een beeld van iemand die zich afreageert op de buitenwereld, waardoor een relatie stuk kan lopen. Wanneer zij problemen heeft en daar aan werkt zonder het direct ' verwerkt ' te hebben is een relatie gewoon mogelijk.
Ik zeg toch nergens dat dat niet mogelijk is.

Maat als ze elke keer hysterisch wordt als hij niet binnen 10 minuten op een app reageert, hem gaat verbieden om met andere vrouwen af te spreken, hem negeert als het niet gaat zoals zij wil, dan geef ik het weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je bang om als probleemgeval gezien te worden? Waarom maakt dat oordeel van anderen uit? Want zo te horen zit je niet meer in de problemen.

Ergens snap ik het wel, zelf ook een en ander meegemaakt en het hele verhaal openbaren doe ik niet graag. Meestal is dat ook helemaal niet nodig bij kennissen collega's enzo.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-12-2017 01:03
Ik zeg toch nergens dat dat niet mogelijk is.

Maat als ze elke keer hysterisch wordt als hij niet binnen 10 minuten op een app reageert, hem gaat verbieden om met andere vrouwen af te spreken, hem negeert als het niet gaat zoals zij wil, dan geef ik het weinig kans.
Jaa natuurlijk! Dat zou niet werken. Je moet elkaar wel de ruimte geven en vertrouwen hebben.

Maar volgens mij gaat het hier niet om iemand die zich als een probleem geval gedraagt maar om iemand die bang en onzeker is over haar verleden, en bang is dat mensen daar een oordeel over hebben of dat ze daar op afgerekend word, als ik het goed begrijp hoor.
Alle reacties Link kopieren
En bedenk je ook dat iedereen dingen meemaakt in zijn leven (daarmee wil ik jou problemen niet bagatelliseren trouwens) dus als je gewoon een volwassen man treft kan je we wel vanuit gaan dat hij daar wel op een volwassen manier mee omgaat. En waarschijnlijk heeft hij zelf ook wel een verhaal (in meer of mindere mate)
Alle reacties Link kopieren
Jonari schreef:
13-12-2017 00:26
Laat je verleden achter je en laat zien dat je het wel kunt.
Iedereen maakt fouten, hoort erbij.

Jup. En hoe ouder iedereen wordt, hoe meer bagage iedereen krijgt. Hoort er nou eenmaal bij en daar hoef jij je niet schuldig of onaantrekkelijk door te voelen hoor. Soms lopen dingen nou eenmaal anders dan je had gehoopt, dat jij ondanks die dingen toch wat van je leven hebt gemaakt, kun je ook heel positief opvatten he? Dus blijf aan jezelf werken en besef dat je verleden niet bepaalt wie jij bent.
Het is zeker geen rare gedachtengang. Ik heb zelf ook veel meegemaakt waaronder een moeder met borderline en een vader die door eigen keus niet meer leeft.

Ik dacht ook vaak dat het juist mij onaantrekkelijk zou maken en werd daar onzeker van. Maar nu denk ik nee ondanks alles ben ik er toch maar sterk van geworden. En ja het is altijd aan jezelf blijven werken maar wees ook trots op waar je nu bent!
Alle reacties Link kopieren
alles wat je mee maakt beinvloed je. Als het niet gewerkt heeft met de 2 vorige relaties waar je mee heb samen gewoond ga je verder kijken .
iemand die jou echt leuk vind neemt je zoals je bent en kijkt niet naar je verleden. het gaat er om hoe je in het leven staat op de dag van vandaag.
succes en kijk gewoon rustig om je heen.
In plaats van je druk te maken of je wellicht onaantrekkelijk zou zijn voor een man, zou ik het omdraaien. Probeer eens goed na te denken wat jíj zoekt in een man. Kies voor jezelf, zo te horen heb je je te veel naar anderen geschikt.

Dus, als iemand jou met jouw verleden niet wil hebben, niet jouw probleem, dan niet. Je kunt je verleden niet veranderen. Misschien denkt een ander met een zorgeloze jeugd wel dat ze te beschermd is geweest. Iedereen heeft wel weer wat.

Dat gezegd hebbende, je hoeft natuurlijk niet heb hele hebben en houden bij de eerste date op tafel te gooien. Kijk eerst een beetje of je als persoon bij elkaar past, dat verleden komt daarna wel.
Ik las vandaag zo’n feel good quote op facebook die ik van toepassing vind op jouw verhaal, TO. Ik kan hem natuurlijk niet meer terug vinden, maar het was iets als: het verleden bepaalt niet wie je bent. De keuzes die je maakt laten zien wie je bent.
Alle reacties Link kopieren
Er is niks mis met je. Werk op orde, huis op orde. Een relatie is geen vereiste om gelukkig te zijn.
Als jij het goed voor elkaar hebt dan kun je kijken wie er in je leven zou passen. Voldoet die persoon er niet aan of denkt die je zielig bent, dan is die niet geschikt. Ik geloof alleen maar in relaties waarbij je gelijkwaardig bent.
Saai maar spannend
Wat is persoonlijk dan wel een afknapper vind is mensen die in het verleden blijven hangen. Gelijk hun verleden vertellen, dat steeds ter sprake brengen, zich daarmee identiviceren etc.

Je bent niet je verleden natuurlijk, het is wat je gevormd heeft en nu kun je zelf keuzes maken. Je zorgt goed voor jezelf met opleiding en baan, en de liefde komt ook wel goed zodra jij zelf goed in je vel zit.

Iemand zei het hier al: niet jezelf afvragen hoe mannen jou zien, maar jezelf afvragen wat jij in een man zoekt. Wat een relatie jou moet geven, wat voor type man en relatie jij wil, en leef daarnaar.
TO dat vind ik geen rare gedachtengang. Wat echter wel zo is:"Wat schiet je er mee op?" Als men jou beoordeeld om jouw verleden, nou laat ze. Er komen genoeg die WEL begripvol zullen reageren. De olifantenhuid groeit trouwens ook nog wel midden 30, begin 40. Goed van je dat je eraan werkt! Komt goed met jou, geef het wat tijd en probeer die opkomende gedachten te bestrijden met:"Ja, ik heb veel meegemaakt. Kijk eens wat ik bereikt heb!"
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het eerder een kwestie van betere keuzes maken en langer de tijd nemen om iemand te leren kennen. Langer wachten met samenwonen en wanneer iemand niet leuk is e.a. niet door zetten.

Je kunt wel steeds zaken buiten jezelf de schuld geven echter uiteindelijk ben je nu volwassen en maak jijzelf je keuzes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Super dat je alle ‘bagage’ die je vanuit je verleden met je meedraagt nu middels therapie uitzoekt. Dat maakt je als persoon alleen maar sterker.

Mijn ervaring is dat mannen van je eigen leeftijd over het algemeen zelf niet voldoende levenservaring hebben om om te gaan met de struggles die jij ervaart. Deze zijn al snel immers heel anders dan van je meeste leeftijdsgenoten. Voorbeeld: Tijdens mijn eerste relaties zag ik pas van dichtbij hoe een gezonde ouder-kind relatie hoort te zijn. Zonder te willen blijven hangen in mijn verleden was dit toch behoorlijk confronterend en moest ik hierdoor mijn eigen ervaringen een ander plekje geven en leren functioneren in een schoonfamilie. Later merkte ik dat ik wellicht beter open kon staan voor wat oudere mannen met wat meer levenservaring en beter weten wie ze zijn. Voor mij heeft dit goed uitgepakt.
Zonnebloem1996 schreef:
13-12-2017 01:10
Jaa natuurlijk! Dat zou niet werken. Je moet elkaar wel de ruimte geven en vertrouwen hebben.

Maar volgens mij gaat het hier niet om iemand die zich als een probleem geval gedraagt maar om iemand die bang en onzeker is over haar verleden, en bang is dat mensen daar een oordeel over hebben of dat ze daar op afgerekend word, als ik het goed begrijp hoor.
Waarom zou je dat moeten vertellen?
Je braakt toch niet al je shit op een van de eerste dates op tafel?
En als heg echt een serieuze relatie is komen dingen vanzelf wel ter sprake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven