samengesteld gezin ---> negatieve gevoelens

14-12-2017 14:45 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meer van toepassing
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-12-2017 16:37
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
98.07% gewijzigd
Hij had zn kinderen moeten opvoeden, dat gedrag is onacceptabel.
Alle reacties Link kopieren
waarvan akte


Wat is je doel met dit topic?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
neem afstand, probeer niet van twee gezinnen 1 te maken
Ga met je eigen kinderen op vakantie en zie je vriend als het extraatje. Spreek alleen af, als de kinderen bij zijn ex zijn.
zo, opgelost!
Pluisi schreef:
14-12-2017 14:47
Hij had zn kinderen moeten opvoeden, dat gedrag is onacceptabel.
Dit. De kinderen hebben dit niet “voor elkaar gekregen”, maar zijn niet-ingrijpen/opvoeden/grenzen stellen.
lilalinda schreef:
14-12-2017 14:52
neem afstand, probeer niet van twee gezinnen 1 te maken
Ga met je eigen kinderen op vakantie en zie je vriend als het extraatje. Spreek alleen af, als de kinderen bij zijn ex zijn.
zo, opgelost!
Het is haar ex..
Je ex heeft hier toch echt de grootste bijdrage aan hoor
En nu?
Wat wil je hiermee?

je spreekt ook niet echt met respect over de kinderen: zoon directeur noemen etc...
Woonden jullie al samen?

Goed dat je voor je kinderen hebt gekozen.
Waarom maken jullie het jezelf zo moeilijk om met andermans kinderen op vakantie te gaan? Hou de boel gescheiden en lat terwijl de kids bij de andere ouder zijn. Plan op die manier ook af en toe 'n weekje vakantie voor jullie met z'n twee in. Of kap er gewoon mee en zoek 'n partner zonder kinderen of waarbij de kids al de deur uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zolang jij maar eerlijk naar hem bent geweest wat betreft de rede van de break-up.
Namelijk dat zijn manier van hoe hij zijn kinderen opvoedt m.b.t. hoe die zich gedragen en hij hen anderen laat behandelen voor jou de rede is dat jij een gezamenlijke toekomst niet ziet zitten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Het opvoeden en toespreken van kinderen aan de ouder overlaten, niet zelf doen!

Als je partner hele andere normen en waarden er op na houd, dan pas je wat dat betreft niet bij elkaar.
Zolang de ouders blijven praten over "mijn" en "jou" kinderen, zal het altijd moeilijk blijven.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je er goed aan hebt gedaan... misschien voelt het niet zo want het was vast als kiezen tussen twee kwaden maar dit klinkt alsof het niet beter ging worden en dan is steeds maar volhouden met zoveel spanning slecht voor iedereen.

sterkte ermee :hug:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ja het kan dat het in zo'n geval niet werkt door de kinderen van de ander. Rot voor je dat het nu over is. Komt helaas vaker voor. Ik zou een man zonder kinderen zoeken en als je toch nog een man treft met kinderen, apart blijven wonen en vooral bij elkaar zijn wanneer de kinderen er niet bij zijn, zeker de eerste periode. Af en toe met zn 2-en op vakantie gaan zonder de kinderen.
Dit alles is volkomen te danken aan de slappe houding van jouw ex. Zijn kinderen gedragen zich enkel in hoever ze kunnen gaan bij hun vader. Je hebt er dus goed aan gedaan om de relatie te beëindigen. Maar geef hiervan niet de kinderen de schuld, maar jouw exvriend.
Pluisi schreef:
14-12-2017 15:11
Zolang de ouders blijven praten over "mijn" en "jou" kinderen, zal het altijd moeilijk blijven.

Huh? Wat zie jij dan voor je, dan mama's nieuwe vlam het voortaan over "onze kinderen" heeft vanaf het moment dat hij met ze kennismaakt?
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk zijn jouw kinderen perfect en wel opgevoed.

Eens aan gedacht dat hun negativiteit aan jezelf ligt En niet aan de kinderen en diens moeder?
Girls compete with each other, women empower one another
Niemand die begrip op kan brengen voor de kinderen en kan begrijpen hoe moeilijk dit is?
Niemand "Stiefkind van de rekening" van Zembla gezien?
Zie https://www.npo.nl/zembla-stiefkind-van ... _101384725
Klinkt als de best mogelijke keuze..
Als het niet werkt, werkt het niet

Het geeft jullie rust, nooit meer respectloos gedoe naar jullie toe dat is ook belangrijk hoor.
En je ex loopt tegen precies hetzelfde aan in weer een volgende relatie.
Alle reacties Link kopieren
Goed aangepakt. Ook al doet het zeer. Maar goed dat je voor jezelf en je kids gekozen hebt.

En weet je? Uiteindelijk was deze relatie toch niet geworden wat jij ervan had gehoopt.
Omdat hij anders is in erg belangrijke dingen. Jij al met een achterstand in de relatie met zn kids zat. Jullie niet zonder gedoe met zn allen samen konden zijn. En hij die geen ruggengraat toont als ze zo met jou omgaan.

Het is gewoon erg lastig denk ik. Daarom zou ik in toekomst echt rustig aan doen en het in het begin nog even gescheiden houden.
En de vakanties ook. Ga apart van jr vriend. En ieder met eigen kids.
Heel herkenbaar Rosalinde, tot de dramatisch verlopen gezamenlijke vakantie aan toe. Alleen bij mij betreft het geen basisschool kinderen maar jong volwassenen van 19 en 21 jaar. Nog een verschil is dat wij al langer bij elkaar zijn en we wonen (heel bewust) niet samen, maar het gedrag van zijn kinderen is precies hetzelfde. Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt te vertrekken want het zit inderdaad voor een groot deel in de opvoeding die je ex hanteerd en de aangeleerde mentaliteit van zijn kinderen. Dat gaat zomaar niet veranderen. Uiteindelijk gaan niet alleen jij maar ook je kinderen er onder lijden want het is niet fijn om je zó ongewenst te voelen. En alle gevoelens van kinderen van gescheiden ouders ten spijt, de nieuwe partner + kinderen kunnen er ook niets aan doen en het is wel fijn als een goed willende nieuwe partner ook een kans krijgt. Er verandert namelijk niets aan de realiteit van een scheiding, dus waarom zo dwarsliggen. Wij hebben ervoor gekozen om vrijwel niets meer gezamenlijk met alle kinderen te doen. Jammer maar wel beter. Het geeft rust voor iedereen. Ik moet wel zeggen dat dat in ons geval ook praktisch prima te doen is omdat zijn kinderen jong volwassen zijn. Het is misschien niet zo makkelijk met jongere kinderen. Vandaar waarschijnlijk het beste dat je de stekker eruit hebt getrokken.
anoniem_353847 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 16:18
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had ex co-ouderschap of was hij een weekendvader?

In het laatste geval snap ik dat ze het fijn vonden om met hun vader op vakantie te kunnen om wat meer tijd met hem door te brengen.

En dan krijgen ze te maken met to die het de kinderen niet gunt dat ze aandacht krijgen van hun vader maar zelf alle aandacht wil.

Je hebt die kinderen geen groter plezier kunnen doen dan het uit te maken.

Nu hun vader weer aandacht aan ze kan besteden in plaats van dat zijn nieuwe vriendin alle aandacht opeist komt het vast goed met die kinderen
Alle reacties Link kopieren
Er zijn er genoeg die het gevoel snappen en een aantal ook echt niet. Die benadrukken het gevoel van de stiefkinderen. Ik kan je vertellen , dat aan hen genoeg is gedacht in deze relatie. Zij stonden altijd voorop en de stiefmoeder maar wordt continu als boeman neergezet. De stiefkinderen kwamen in deze niks te kort. Gelukkig zijn er lotgenoten, die het wel begrijpen.
Pluisi schreef:
14-12-2017 15:11
Zolang de ouders blijven praten over "mijn" en "jou" kinderen, zal het altijd moeilijk blijven.
Doe normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven