Uit het zicht ?

23-01-2018 19:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een operatie zit ik al een tijdje aan huis gekluisterd en wat mij opvalt of eigenlijk tegen valt is dat er amper tot geen "belangstelling" is voor mij zelfs niet via de sociale media kanalen. En om zelf aandacht te vragen via een bericht op bijvoorbeeld Facebook gaat te ver daar de mensen weten hoe mijn situatie is momenteel. Zelf probeer ik altijd wel een berichtje te sturen of wat aandacht te geven wanneer iemand wat heeft. Ik vind het eigenlijk best wel pijnlijk moet ik zeggen, is dit de tijdsgeest of vraag ik te veel ?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak spreek je die mensen anders, waar je nu niets van hoort?
Is er ook geregeld iets nieuws te melden over je herstel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sommige regelmatig andere minder voor de rest is mijn situatie momenteel wel "saai".
Nodig je zelf ook mensen uit? Weten mensen echt wat er aan de hand is? Meeste mensen in m’n directe omgeving valt het op dat ik momenteel snel moe ben, er zijn er maar weinig die daadwerkelijk weten wat er is. Mensen die het zelf gezien hebben onthouden de situatie ook beter dan mensen die misschien een keer een berichtje langs zien komen op Facebook.

Spreek verwachtingen ook uit he naar mensen die dicht bij je staan.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. Je bent niet levensbedreigend ziek, en vrienden en kennissen zullen dus hooguit van tijd tot tijd even informeren hoe het met je is, maar echt niet dagelijks hele berichten eraan wijden, of bellen, of mailen. Dat is heel normaal. Als een vriend(in) van ons ziek is, sturen we een kaartje, zullen na een dag of wat even bellen, maar echt niet elke dag. Wat verwacht je dan? Dat mensen ieder uur een berichtje posten om naar je toestand te informeren? Dagelijks hun opwachting maken om je over de bol te aaien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bel mensen op en nodig ze uit!
Alle reacties Link kopieren
Wat het punt ook is dat als je aan huis gekluisterd bent en niet veel te doen hebt dat je het ook meer opmerkt als mensen niet appen. Als je zelf veel te doen hebt dan merk je het soms niet als iemand je een week niet appt, Dus wellicht is je blik ook een beetje anders nu?

Desalniettemin wel onattent als mensen helemaal nooit vragen hoe het is. Maar ik zou er geen issue van maken. Vaak geen opzet. Gewoon iemand even bellen voor een babbetje, of nodig ze uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best wel dat mensen niet dagelijks/, wekelijks aan mij denken en op bezoek komen maar af en toe berichtje of zoiets is toch niet veel gevraagd maar misschien ben te fijn gevoelig op dit gebied en moet ik mijn verwachtingen bijstellen.
Alle reacties Link kopieren
Hallozeg schreef:
23-01-2018 19:28
Door een operatie zit ik al een tijdje aan huis gekluisterd en wat mij opvalt of eigenlijk tegen valt is dat er amper tot geen "belangstelling" is voor mij zelfs niet via de sociale media kanalen. En om zelf aandacht te vragen via een bericht op bijvoorbeeld Facebook gaat te ver daar de mensen weten hoe mijn situatie is momenteel. Zelf probeer ik altijd wel een berichtje te sturen of wat aandacht te geven wanneer iemand wat heeft. Ik vind het eigenlijk best wel pijnlijk moet ik zeggen, is dit de tijdsgeest of vraag ik te veel ?
Is echt heel gewoon. Of men vergeet het. Of men denkt dat je al omringt bent door anderen. Of men geeft er niks om. Een van de drie, gegarandeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven