Vriend al lange tijd ongelukkig in zijn leven

17-02-2018 20:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Ik heb nodig advies nodig want heb geen idee wat te doen.

Mijn vriend en ik hebben nu al bijna 2 jaar een relatie en zijn allebei rond de 18 jaar.

Laatst heeft mijn vriend me vertelt dat hij al heel lang ongelukkig is in zijn leven, al jaren voordat hij mij uberhaupt kende.
Dit had ik ergens wel gemerkt maar ik wist niet dat het zo heftig was. Hij vertelde ook dat hij dacht te weten waar het vandaan kwam, dan concludeer ik dat er dus iets is gebeurd. Hij wil niet vertellen wat omdat het al een hele stap voor hem was dat hij mij vertelde dat hij ongelukkig was. Hij heeft dit in al die jaren nog nooit aan iemand vertelt behalve aan mij.

Ik heb hem natuurlijk vertelt dat hij met iemand proffesioneels moet praten, of op zijn minst met zijn moeder. Dit wil hij absoluut niet, ik kan ook merken dat hij daar nog helemaal niet klaar voor is omdat hij totaal niet weet wat hij nou eigenlijk voelt en wat hij wilt in bepaalde situaties. Ook wil hij het allemaal alleen oplossen, mensen in mijn omgeving zeggen ook dat dit beter is. Alleen geloof ik niet dat hij dit kan want hij heeft het al die jaren al alleen op proberen te lossen en dat is hem ook nog niet gelukt.

Ik wil hem natuurlijk super graag helpen maar heb niet echt een idee wat ik nou moet doen.
Heeft iemand goed advies wat ik nou in deze situatie kan doen om hem te helpen op zijn minst zich beter te gaan voelen.
Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je weinig kan doen. Hij zal zelf de stap naar bijvoorbeeld een psycholoog moeten zetten. Dat kan jij niet voor hem doen.
Alle reacties Link kopieren
Accepteer hem volledig/radicaal.
Dan weet hij dat jij er voor hem bent en verstevigt de band.
mogelijk hem iets geven, wat jullie relatie symboliseert/beschrijft letterlijk of figuurlijk.
mick87 schreef:
17-02-2018 21:03
Ik denk dat je weinig kan doen. Hij zal zelf de stap naar bijvoorbeeld een psycholoog moeten zetten. Dat kan jij niet voor hem doen.
Dit. Ik zit zelf in een soortgelijke situatie.
Je kan hem niet veranderen. Ik wil nog meer typen maar ik krijg het nu even niet getypt. Je mag me een pb sturen als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niks doen als hij zelf geen stappen wil ondernemen.
Alleen een luisterend oor bieden.
Je bent 18! Ga van je jeugd genieten ipv je leven te verspillen aan iemand die chronisch depressief is. Als hij hulp wil kan hij naar 'n psych, als hij dat niet wil, moet jij je er niet in mee laten slepen.
redbulletje schreef:
17-02-2018 22:21
Je bent 18! Ga van je jeugd genieten ipv je leven te verspillen aan iemand die chronisch depressief is. Als hij hulp wil kan hij naar 'n psych, als hij dat niet wil, moet jij je er niet in mee laten slepen.
Waar baseer je deze diagnose op? Ben je een professional? Ongelukkig is iets anders dan depressief.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:12
96.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-02-2018 22:21
Je bent 18! Ga van je jeugd genieten ipv je leven te verspillen aan iemand die chronisch depressief is. Als hij hulp wil kan hij naar 'n psych, als hij dat niet wil, moet jij je er niet in mee laten slepen.
Dit keer ben ik het volledig met jou eens...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven