Twijfels in relatie..

23-02-2018 14:56 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben al 6 jaar samen met mijn vriendin. Ik ben sinds mn 15e al bij haar en ik ben nu 21 en zij is 22.

Opzich is onze relatie goed, we geven veel om elkaar, maar toch hebben we ook grote verschillen. Ik ben nog al op mijn vrijheid gesteld. als we bijvoorbeeld 2 weken op vakantie zijn, mag ik graag 's avonds als we in ons appartement zijn, graag mijn eigen ding even doen, omdat we al 24 uur bij elkaar op de lip zitten. Zij vind dit erg vervelend want wil juist dan samen wat met mij doen.

Ook merk ik dat ze al veel volwassener is in haar ontwikkeling dan dat ik ben. Ze wil graag met me samenwonen, omdat we al 6 jaar samen zijn. Ik ben hier nog niet echt aan toe en vind dat een vrij grote stap in mijn leven. Ook merk ik dat ik nog meer aan feesten heb dan dat zij heeft..

Alles bij elkaar brengt wat twijfels bij me op, zo denk ik vaak na over hoe het zou zijn als ik een relatie zou hebben met een jongere meid, zouden we dan samen qua volwassenenheid wat meer op hetzelfde niveau liggen? Dus samen meer feesten en gek doen, drankjes etc.

Mijn vriendin is mijn eerste waar ik een relatie mee kreeg, dus ik heb geen flauw idee hoe een relatie met een ander zou zijn.. De nieuwsgierigheid hierna dwaalt soms door mijn hoofd, maar haar verlaten wil/durf ik ook weer niet.. we hebben zoveel samen meegemaakt en ik ben dan echt bang dar ik spijt krijg en haar nooit meer terug krijg.

Onze sex is ook wat verschillend. Zo heb ik een veel hogere behoefte, opzich wel logisch als man zijnde. Maar hoe langer ik droog sta, hoe nukkiger ik tegen haar wordt en ik merk ook dat ik dan meer om heen naar andere vrouwen kijk en me toch minder gebonden tot haar voel. Dit hebben we al eens besproken, maar zij zegt dat ze zich juist tot mij aangetrokken voelt als ik liever doe en dan krijgt zij juist meer behoefte in mij en dus vaker sex. Dit is begrijpelijk, maar hier verschillen we totaal in, omdat ik juist chagarijniger wordt als ik een tijdje droog sta. Dit werkt ook niet echt top..

Graag jullie mening hierover, graag wel serieuze reacties.
Jullie liggen totaal niet op 1 lijn. Vertel tegen je vriendin wat je hier ook geschreven hebt en laat haar dan een keuze maken of ze met je verder wil of liever op zoek gaat naar iemand die hetzelfde wil als dat zij nu met jou wil.
Met andere woorden; Het huisje boompje beestje benauwd je.

Ik kan het best wel begrijpen.
Eigenlijk vind ik jullie zo behoorlijk ouderwets klinken.
Ik zou ermee stoppen. Al is het alleen al vanwege jullie leeftijd en lengte van de relatie. Op den duur worden deze twijfels alleen maar erger. Jullie hebben een belangrijke ontwikkelingsfase doorgemaakt en zitten er nu in nog 1. Als je dat allemaal in een relatie doormaakt hou je toch rekening met de ander. Dit werkt nu al niet, dus stop ermee, ontdek het leven en die lange relatie komt later wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niks met 'volwassenheid' te maken.. Haar leven draait gewoon meer om jou. Ze is nogal afhankelijk van jou.

Dat jij meer zin hebt in seks heeft er overigens niks mee te maken met dat jij een man bent en zij een vrouw is.

Je relatie klinkt erg oubollig en heeft in mijn ogen nul kans van slagen.
Wat betreft feestjes, drankjes en gek doen: is niet leeftijdsgebonden. dat is ook een kwestie van persoonlijkheid. Wij zijn begin 30 en doen nog steeds al die dingen. De kater duurt alleen wel wat langer dus inmiddels doen we het wel minder vaak :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Je bent veel te jong om je nu al te settelen. Ga lekker feesten, beesten. Ik bedoel, je hebt t nog nooit met een ander gedaan?
Als je 30 bent is t nog vroeg genoeg om je te binden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-02-2018 15:36
Je bent veel te jong om je nu al te settelen. Ga lekker feesten, beesten. Ik bedoel, je hebt t nog nooit met een ander gedaan?
Als je 30 bent is t nog vroeg genoeg om je te binden.

Haha nee ik heb het nog nooit met een ander gedaan.

Maar het loslaten van mijn vriendin is natuurlijk ook erg moeilijk na zo'n lange tijd. Angst om spijt te krijgen..
melvindv115 schreef:
23-02-2018 15:39
Haha nee ik heb het nog nooit met een ander gedaan.

Maar het loslaten van mijn vriendin is natuurlijk ook erg moeilijk na zo'n lange tijd. Angst om spijt te krijgen..
Dat was vroeger ook mijn reden om relaties maar door te laten modderen. Maar als dat een reden is om te blijven, dan is dat een recept voor ellende. Ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk spijt hebben gehad van het verbreken van een slechte relatie. Ik in ieder geval niet.
Je vindt de relatie niet eens meer leuk, dus waar zou je spijt van krijgen? Zie je jezelf echt over 10 jaar op de bank zitten, tegen jezelf zeggend: oh hemel, wat erg dat ik die relatie waarin ik me ongelukkig voelde beindigd heb. Dat ik de jaren erna heb genoten van het leven, leuke vrouwen heb gehad, mezelf heb kunnen ontwikkelen doen er allemaal niet toe. Wat had ik graag bij iemand willen blijven die niet bij me paste".

Echt, TO?
Alle reacties Link kopieren
Gun haar gewoon een man die helemaal voor haar gaat.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Loepje... Je loopt hier nu al heel lang mee he.
Alle reacties Link kopieren
Alweer? En als de antwoorden je niet bevallen verwijder je de OP zeker weer?

Maar goed, je vriendin verdient iemand die zeker is van zichzelf in de relatie, niet iemand die zich elke keer afvraagt hoe de seks met een ander zou zijn en hier komt klagen waarom niemand interesse in hem heeft (spoiler: dat is dus omdat je een vriendin hebt)
Alle reacties Link kopieren
Uit elkaar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je moet gewoon volwassen worden, je bent tenslotte al 21!
Je hebt 3 opties:
1. zo doorgaan
2. uit elkaar
3. relatietherapie

Zo doorgaan: saaie seks, samenwonen, settelen. Mogelijk over 10 jaar spijt.

Uit elkaar: feesten, gek doen, seks met iemand anders, jezelf ontdekken, soms eng en eenzaam, Mogelijk volgend jaar spijt.

Relatietherapie: praten over jullie verschillen en een oplossing zoeken. Kost geld waarvan je ook kunt feesten of je uitzet kopen.


Mij lijkt optie 2 het aantrekkelijkst. Maar dat komt omdat ik geen 21 meer ben.
Alle reacties Link kopieren
nononono schreef:
23-02-2018 17:12
Je hebt 3 opties:
1. zo doorgaan
2. uit elkaar
3. relatietherapie

Zo doorgaan: saaie seks, samenwonen, settelen. Mogelijk over 10 jaar spijt.

Uit elkaar: feesten, gek doen, seks met iemand anders, jezelf ontdekken, soms eng en eenzaam, Mogelijk volgend jaar spijt.

Relatietherapie: praten over jullie verschillen en een oplossing zoeken. Kost geld waarvan je ook kunt feesten of je uitzet kopen.


Mij lijkt optie 2 het aantrekkelijkst. Maar dat komt omdat ik geen 21 meer ben.
Ja optie 2 lijkt mij ook wel aantrekkelijk voor mijzelf. Maar ik geef nog wel om mijn vriendin en als ik nadenk dat als het over is tussen ons en ze met een andere jongen gaat, wordt ik al raar bij de gedachte..

Maar misschien is het wel beter voor me en weet ik nu niet wat voor wereld er dan voor mij opengaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie jullie puberliefde ontgroeit zijn. Koester de liefde die er was en ga verder. Je moet niet bij iemand blijven uit medelijden ... dat is pas sneu voor je vriendin.
melvindv115 schreef:
23-02-2018 17:24
Ja optie 2 lijkt mij ook wel aantrekkelijk voor mijzelf. Maar ik geef nog wel om mijn vriendin en als ik nadenk dat als het over is tussen ons en ze met een andere jongen gaat, wordt ik al raar bij de gedachte..

Maar misschien is het wel beter voor me en weet ik nu niet wat voor wereld er dan voor mij opengaat.
Dat zijn geen goede redenen om te blijven. Noem eens een paar goede redenen om te blijven ipv redenen om niet weg te gaan..

En het zal je echt wel liefdesverdriet opleveren, maar dat hoort erbij. Komt ook allemaal wel weer goed..
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
23-02-2018 17:48
Dat zijn geen goede redenen om te blijven. Noem eens een paar goede redenen om te blijven ipv redenen om niet weg te gaan..

En het zal je echt wel liefdesverdriet opleveren, maar dat hoort erbij. Komt ook allemaal wel weer goed..
Ze is wel echt lief voor me, beetje de angst dat ik dan niet weer een lief en trouw meisje krijg. Angst dat ik spijt krijg. Angst om dan weer opnieuw bij een familie moet kennismaken etc haha. Dat weerhoud me
melvindv115 schreef:
23-02-2018 17:24
Ja optie 2 lijkt mij ook wel aantrekkelijk voor mijzelf. Maar ik geef nog wel om mijn vriendin en als ik nadenk dat als het over is tussen ons en ze met een andere jongen gaat, wordt ik al raar bij de gedachte..

Maar misschien is het wel beter voor me en weet ik nu niet wat voor wereld er dan voor mij opengaat.
De kans is ook aannemelijk dat je vriendin zo serieus is omdat jullie al een tijd bij elkaar zijn. Dat ze met jou dat allemaal wil maar zodra het uit is ook lekker gaat feesten en nog genieten van het vrijgezellen bestaan.

Is voor jullie allebei dus de beste keuze, wie weet wat voor wereld er voor jullie beide open gaat :cheers:
Ik hoop dat de OP nu wel blijft staan.

Tijd om de knoop door te hakken en eindelijk bij haar weg te gaan. Zo leuk hebben jullie het nou ook weer niet.
Er zijn ook voorbeelden van stellen die al jong een lange relatie hadden, uit elkaar gingen en uiteindelijk jaren later toch met elkaar besloten te settelen. En stellen waarbij de één het uitmaakte "om nog even lekker van het leven te kunnen genieten", en waar bleek dat vervolgens de ander vooral weer enorm van het leven ging genieten, terwijl de één spijt kreeg als haar op zijn hoofd. Dit zijn waarschijnlijk ook de twee opties die nu door jouw hoofd spoken, maar er zijn vele andere uitkomsten denkbaar.

In het leven zijn er geen garanties en bovendien kan niemand in de toekomst kijken. Je kunt alleen afgaan op het hier en nu en dan lijken jullie op dit moment niet meer bij elkaar te passen.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin zal ff treuren maar daarna gaat ze ook lekker met andere jongens neuken. Heerlijk toch?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-02-2018 09:14
Jouw vriendin zal ff treuren maar daarna gaat ze ook lekker met andere jongens neuken. Heerlijk toch?
Hahaha nee dat zal ze niet zo snel doen, daarvoor heeft sex voor haar teveel waarde. Ze zal pas met iemand naar bed gaan als ze daar gevoelens voor heeft en ook weet dat die jongen dat ook oprecht voor haar heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven