Nieuwe vriend moeder continu bij ons thuis

18-03-2018 20:04 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik (21) erger me al een tijdje ergens aan en wil graag wat advies. Sinds november ongeveer heeft mijn moeder een nieuwe vriend. Hij woont zo'n 3 kwartier rijden van ons vandaan. Echter is hij al vanaf begin af aan heel veel bij ons, hij komt ongeveer op donderdag en gaat op maandag/dinsdag naar huis.

Dit vind ik erg veel, en hij zit continu bij ons op de bank televisie te kijken. (afgekeurd met werk, maar kan heus wel wat doen in huis of boodschappen, maar zelfs dit moet mijn moeder allemaal doen terwijl zij wel werkt) Ook praat hij erg veel en hard. Bemoeit zich overal mee en weet (bijna) alles beter. Ik irriteer me hier mateloos aan, waardoor ik heel veel boven ga zitten, terwijl ik het normaal ook gezellig vind om een avond op te bank televisie te kijken met mijn moeder.

Doordeweeks snap ik dat het lastig is om naar hem te gaan omdat mijn moeder de ochtendkrant bezorgd, maar ook in het weekend zijn ze vaak hooguit 1 middag/halve dag weg. Mijn moeder heeft zelf geen auto wat het wel lastiger maakt.

Uiteraard heb ik dit al proberen te bespreken met mijn moeder, maar zij vind dat ik me niet zo moet aanstellen want ''het valt alleemaal wel mee''. Ik heb echter het gevoel alsof er totaal geen rekening word gehouden met mij.

De oplossing zou heel simpel zijn: uit huis. Dit wil ik ook, maar doordat mijn moeder onder bewind staat kan (Nouja kan wel, maar dit wil ze niet omdat dat voor haar niet gunstig is) ze mijn inkomen niet missen en moet ik dus tot het eind van het jaar sowieso thuis blijven wonen.

Nu vraag ik me af, stel ik me inderdaad aan? Ik woon hier toch ook net zo goed?
Alle reacties Link kopieren
Je moeder moet jou niet opzadelen met haar geldproblemen. Je moet dus helemaal niet thuisblijven voor haar. Je bent 21, zoek je vrijheid op.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon weggaan hoor....jij hebt haar toch niet in die ongein geholpen...
Als je moeder jou financieel nodig heeft om te kunnen leven dan zal ze echt rekening met je moeten houden.
Praat daar met haar over.
Alle reacties Link kopieren
Je bent idd volwassen. Als je een huis of kamer kan vinden, zou ik het huis uit gaan! Je moeder mag jou niet belemmeren in je ontwikkeling.
Ik zou die gast de hele tijd vragen of hij ook even kan afwasssen, boodschappen doen enz. Gewoon omdat ik zo'n hekel aan luie lamzakken heb.

En ik zou wel asap op zoek gaan naar een kamer/woonruimte als je zelf wel het geld heb.
Wat pigwidgeon zegt.
Alle reacties Link kopieren
Haar leven, haar keuze en jouw leven, jouw keuze. Als zij kiest voor iemand die alleen maar op de bank zit is dat haar keuze. Als jij kiest om het huis uit te gaan is dat ook prima.
No one should brave the underworld alone.
Alle reacties Link kopieren
Pigwidgeon_ schreef:
18-03-2018 20:06
Je moeder moet jou niet opzadelen met haar geldproblemen. Je moet dus helemaal niet thuisblijven voor haar. Je bent 21, zoek je vrijheid op.
Dit. En ze kan al helemaal niet eisen dat je thuis blijft wonen en dan vervolgens geen enkele rekening met je houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als haar financiële problemen niet jouw schuld zijn kun je natuurlijk gewoon weg gaan.

Prima dat je bleef, maar nu zij de voorwaarden zonder overleg verandert kun jij jouw deel van de ongeschreven overeenkomst ook niet meer nakomen natuurlijk.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 20:12
0.61% gewijzigd
Maak dat je uit huis gaat. Ga op kamers, zoek een studio, vind een appartement als je eigen financiën dat toestaan, maar probeer niet verantwoordelijk te zijn voro je moeder, want dat is je rol niet. Kies voor jezelf, anders ga je je alleen maar vervelender voelen over de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar van je moeder en die vriend. Aso ook eigenlijk. Vraag vriend idd of hij links en rechts mee helpt en ga op zoek naar eigen woonruimte. Mooie boel dat jij verantwoordelijk zou zijn voor je moeders' financiële situatie.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niets. Je bent volwassen en bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven. Ga het gesprek aan en vertel concreet wat je stoort. Zeg ook dat dit ervoor zorgt dat je eerder op jezelf gaat wonen. Kiezen of delen.
Je moet helemaal niks, je kan gewoon het huis uit als je wilt. Dat het voor haar niet gunstig is, is dan jammer. En aangezien die vriend er halve weken zit, zou hij toch mee kunnen betalen?

En verder, tja.. ik snap dat je deze situatie vervelend vind, maar ik denk niet dat ze daar iets aan gaat veranderen..
Flaffy schreef:
18-03-2018 20:04
De oplossing zou heel simpel zijn: uit huis. Dit wil ik ook, maar doordat mijn moeder onder bewind staat kan (Nouja kan wel, maar dit wil ze niet omdat dat voor haar niet gunstig is) ze mijn inkomen niet missen en moet ik dus tot het eind van het jaar sowieso thuis blijven wonen.
Dus je mag van je moeder niet zeuren over de ongevraagde bankhanger bij jullie thuis, maar ze wil wel jouw geld houden? Terwijl zij de ouder is en jij haar kind? Kom op, ga het huis uit!
Uit huis dus.

Ik vraag me oprecht af hoe het kan dat je moeder het nodig heeft dat jij bij haar inwoont tot het einde van het jaar. Heb je een idee hoe die constructie in elkaar zit?
Ze krijgt de keuze:
Jij eruit of hij eruit.
In zijn geval "eruit" in de vorm van dat hij minder vaak komt.

Wat vinden hun dossier-houders er eigenlijk van dat ze in de praktijk eigenlijk zowat samenwonen?
Tornacense schreef:
18-03-2018 20:46


Wat vinden hun dossier-houders er eigenlijk van dat ze in de praktijk eigenlijk zowat samenwonen?
En dit inderdaad. Zowel uitkering als bewindvoerders keuren dit soort bezoek/latregelingen vaak af of zien het als fraude. Dan ben je nog verder van huis. Nou ja, jij niet. Je moeder en hij.
Alle reacties Link kopieren
Vajana schreef:
18-03-2018 20:42
Uit huis dus.

Ik vraag me oprecht af hoe het kan dat je moeder het nodig heeft dat jij bij haar inwoont tot het einde van het jaar. Heb je een idee hoe die constructie in elkaar zit?
Nouja, als ik nu uit huis ga, valt mijn kostgeld weg, waardoor mijn moeder in de bijstand moet, en dit wil ze absoluut niet. Aan het eind van het jaar staat ze niet meer onder bewind en kan ze mijn kostgeld wel missen. (moeder heeft meer inkomsten dan dat bewindvoering weet)

Thanks voor jullie advies allemaal. Ik voelde me onnodig schuldig, het is immers haar huis. Ondanks dat het wel gunstig is om de komende maanden nog thuis te blijven om te sparen ga ik ga maar eens kijken naar concrete opties om uit uit huis te gaan, al maakte dat laatst ook geen indruk op haar.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-03-2018 20:46
Ze krijgt de keuze:
Jij eruit of hij eruit.
In zijn geval "eruit" in de vorm van dat hij minder vaak komt.

Wat vinden hun dossier-houders er eigenlijk van dat ze in de praktijk eigenlijk zowat samenwonen?
Die weten dit niet. Dat is wel een goede trouwens, hier ga ik haar ook mee confronteren.
flaffy wijzigde dit bericht op 18-03-2018 20:54
10.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
18-03-2018 20:31
Dus je mag van je moeder niet zeuren over de ongevraagde bankhanger bij jullie thuis, maar ze wil wel jouw geld houden? Terwijl zij de ouder is en jij haar kind? Kom op, ga het huis uit!
Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer.
Begrijp ik nu goed dat jij aan het meebetalen ben voor een meneer die 4 dagen per week op de bank komt zitten bij jullie, en naast dat hij geen poot uitsteekt in het huis ook niet meebetaald aan de kosten van zijn eigenbezoek?

Zo ja; uit huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
18-03-2018 20:54
Begrijp ik nu goed dat jij aan het meebetalen ben voor een meneer die 4 dagen per week op de bank komt zitten bij jullie, en naast dat hij geen poot uitsteekt in het huis ook niet meebetaald aan de kosten van zijn eigenbezoek?

Zo ja; uit huis gaan.
Eh ja, daar komt het wel op neer. Hij betaalt af en toe wat van de boodschappen, maar dat is ook wel alles geloof ik.
Ga op jezelf wonen.
Flaffy schreef:
18-03-2018 20:50
Nouja, als ik nu uit huis ga, valt mijn kostgeld weg, waardoor mijn moeder in de bijstand moet, en dit wil ze absoluut niet. Aan het eind van het jaar staat ze niet meer onder bewind en kan ze mijn kostgeld wel missen. (moeder heeft meer inkomsten dan dat bewindvoering weet)

Thanks voor jullie advies allemaal. Ik voelde me onnodig schuldig, het is immers haar huis. Ondanks dat het wel gunstig is om de komende maanden nog thuis te blijven om te sparen ga ik ga maar eens kijken naar concrete opties om uit uit huis te gaan, al maakte dat laatst ook geen indruk op haar.
Echt kies lekker voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven