Andere vakantie ideeen, uit?

18-04-2018 06:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend van 4 jaar en ik hebben allebei andere vakantie ideeen.
Hij houdt van kamperen en wilt niet in hotels/appartementen verblijven en heeft
.
Ik houd niet van kamperen, heb het 2x geprobeerd (al was dit heel on-luxe kamperen) en vond het niks, vooral door het niet hebben van toilet/douche.

We twijfelen nu of we samen moeten blijven, want we zien geen weg hoe het met de tegenovergestelde vakantie wensen moeten doen.,.
Heeft iemand hier enige ervaring mee/tips voor?
Niet samen op vakantie gaan.
Het het ene jaar/huisje en andere jaar kamperen; moet je je beide regelmatig aanpassen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 06:16
30.53% gewijzigd
Wie is Andrew, is dat je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Nee Andrew is autocorrect, moest andere zijn...
Je vriend klinkt niet als iemand van de compromissen. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Je twijfelt aan je relatie omdat je andere vakantiewensen hebt? Ben ik heel wereldvreemd als ik me afvraag waarom die twee weken per jaar zo belangrijk zijn dat je je relatie ervoor wil opgeven?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ook 2x met mij op een niet-kampeer vakantie geweest, maar als ik voorstel om bijv naar de landen te gaan die hij leuk vind maar dan niet in een tent vind hij dit niet goed genoeg(of andersom kamperen in een land waar ik heen wil)
ikBedoelHetGoed schreef:
18-04-2018 06:23
Je vriend klinkt niet als iemand van de compromissen. Klopt dat?
:O

Echt, deze conclusie op basis van alleen deze OP?

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Je dilemma klinkt een beetje alsof jij van spaghetti houdt en hij van rijst en je je nu afvraagt of je het uit moet maken, omdat je af en toe iets eet wat je niet zo lekker vindt en vice versa.
eva-luna schreef:
18-04-2018 06:28
:O

Echt, deze conclusie op basis van alleen deze OP?

:rofl:
:lol:
Ik houd niet van kamperen, heb het 2x geprobeerd
Klonk nogal eenzijdig. Maar goed: TO overweegt de relatie te verbreken om dit punt en dat is ook nogal compromisloos.

Ik had beter kunnen zeggen: jullie klinken niet echt als mensen die houden van compromissen.

Hor dan ook: als een tussenoplossing geen optie is, en zo te lezen is het dat niet, dan kun je ofwel voortaan alleen op vakantie gaan ofwel je 100% aanpassen aan zijn wensen ofwel ermee ophouden.
Alle reacties Link kopieren
Glamping of een huisje huren dat tussen kamperen en luxe inzit.

Of apart op vakantie. Dan wel hij zet zijn tent op in de tuin van het hotel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
18-04-2018 06:38
Je dilemma klinkt een beetje alsof jij van spaghetti houdt en hij van rijst en je je nu afvraagt of je het uit moet maken, omdat je af en toe iets eet wat je niet zo lekker vindt en vice versa.
NOu dan eet zij bami in Azië en hij risotto in Italië bijna hetzelfde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er geen landen die jullie allebei leuk vinden. Of zou je bij rond trekken, half-half kunnen doen. Een paar dagen in een tent trekken naar de volgende plek paar dagen in een huisje (afwisseling dan heb je om de paar dagen normaal sanitair).

Ik houd zelf bijv van jungle trekking maar het hoeft echt geen 3 weken achter elkaar in de natuur slapen. Ik kan na een paar nachten een lekker bed, de douche en het zwembad weer enorm waarderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vakantie13x schreef:
18-04-2018 06:27
Mijn vriend is ook 2x met mij op een niet-kampeer vakantie geweest, maar als ik voorstel om bijv naar de landen te gaan die hij leuk vind maar dan niet in een tent vind hij dit niet goed genoeg(of andersom kamperen in een land waar ik heen wil)
Wat ik al eerder zei: dan ga toch niet samen op vakantie? Ga jij alleen (of met vrienden) en hij alleen (of met vrienden).
Als je beide weigert water bij de wijn te doen, houdt het verder op toch?
Ehm, gekke vraag misschien, maar hoe is de relatie verder? Als jullie het niet hebben over vakanties?
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk is het om elkaar een beetje tegemoet te komen? Wissel het gewoon af. Ga je niet dood van.
Of een week kamperen en een week hotel of om het jaar.
Vakantie13x schreef:
18-04-2018 06:11
, vooral door het niet hebben van toilet/douche.

Je kunt toch op een camping gaan kamperen, dat zijn gewoon douches en wc's hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens een middenweg. Meer luxe dan kamperen en meer rust en zelfstandigheid dan in een hotel. Zat opties om kleinschalig, in de natuur een huisje te huren. Of ga rondtrekken van de ene naar de andere bed & breakfast. Dan heb je èn vrijheid èn luxe.

Of jij huurt een huisje op de camping waar hij zijn tent op zet :P
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt kamperen geprobeerd. Wat heeft hij geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
18-04-2018 06:25
Je twijfelt aan je relatie omdat je andere vakantiewensen hebt? Ben ik heel wereldvreemd als ik me afvraag waarom die twee weken per jaar zo belangrijk zijn dat je je relatie ervoor wil opgeven?
Euh...Dit dus.
Bizar. Of is de relatie verder ook niet zo leuk?
Kom op, zó veel landen, zoveel mogelijkheden, en jullie kunnen geen middenweg vinden? Dan lijkt het me dat jullie daar ook niet bijzonder je best voor doen.
Een ingerichte tent? Ik vind kamperen ook niet geweldig. Maar hotel ook niet. Liever een huisje. Maar een ingerichte stacaravan/ tent vind ik bijna net zo goed. Kan jij luxer slapen en hij toch met zijn tenen in het gras.
Alle reacties Link kopieren
er is echt wel een compromis te vinden, een huisje op een camping oid.
Dan heb je een vakantie samen

en verderop in het jaar, gaat hij met vrienden in de bushbush kamperen en jij met vriendinnen in een hotel in Parijs zitten.
Pedo :whip:

:rofl:

Trekkershutje op de camping? Stacaravan met eigen sanitair? Maar even serieus, zou je echt om andere vakantievoorkeur uit elkaar gaan?
Alle reacties Link kopieren
Dan blijven jullie toch lekker thuis?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou twee bestemmingen kiezen en dan een muntje opgooien, voor camping/apartement net zo ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven