Twijfel over relatie

20-04-2018 16:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb nu inmiddels al een ruime 4 maanden met mijn vriend (we zijn allebei 19). In het begin ging alles super, we appten elke dag de hele dag aan een stuk door, spraken minstens 1, soms 2 x per week af. Het ging echt supergoed.
Ik zelf studeer nu, waardoor ik het doordeweeks heel druk heb. En hij heeft een tussenjaar. Bij zijn vorige baan, begin van het jaar, werkte hij niet heel veel. We appten de elke dag de hele dag door, hij stuurde me zoveel lieve berichtjes etc. En we spraken 1 of 2 keer per week minstens af.

Nu heeft hij een andere baan, waarbij hij nu bijna elke dag lange dagen maakt. Heel vaal moet hij om half vijf al op, en soms werkt hij de middag en de avond en heeft hij dan 's ochtends rijles of gaat ie naar de sportschool.
Als hij half vijf op moet, kan hij 's avonds niet afspreken, omdat hij dan vroeg naar bed moet (meestal 9 uur). Als ik dan voorstel om bijvoorbeeld gewoon eventjes een uurtje desnoods langs te komen, dan vind hij dit de moeite niet (ook al is het maar 5 min rijden).
Zelfs op mijn verjaardag kon hij maar tot maximaal kwart voor acht blijven, want hij moest vroeg slapen. Zo gebeurt het dus dat we elkaar 2 weken zomaar niet zien, ondanks dat we zo dicht bij elkaar wonen.

De laatste tijd toont hij ook totaal geen initiatief meer. Hij heeft sinds vorige week zondag geen enkele keer meer uit zichzelf geappt, ik moet telkens het gesprek beginnen, waarna hij meestal pas een paar uur later reageert (op instagram is hij wel de hele tijd online) en de gesprekken zijn meestal heel kort doordat hij zo laat reageert. Als ik 's ochtends app, reageert hij meestal net voordat hij gaat werken even met een kort berichtje en daarna gaat hij de rest van de dag werken en op zijn werk appt hij nooit omdat hij niet echt lange pauzes heeft.
We hebben 2 weken geleden voor het laatst afgesproken, en sindsdien heeft hij nog steeds niet voorgesteld wanneer we weer konden afspreken (ik ben meestal degene die dit voorstelt, dus ik dacht, laat ik eens wachten tot hij het vraagt maar dat gebeurde dus niet).

Ik weet dus niet of ik hem nu nog zo leuk vond als dat ik hem eerst vond. Hij heeft ook geen geld, alles wat hij verdient in zijn tussenjaar is voor zijn rijbewijs en zijn studie volgend jaar (hij moet alles zelf betalen en gaat op kamers), waardoor hij ook geen geld heeft voor leuke kleren (vorige keer bijvoorbeeld schaamde ik me wel een beetje voor hoe hij erbij liep in de stad) en hij wil bijna nooit leuke dingen doen want hij heeft geen geld.
En het voelt voor mij alsof elke keer als we afspreken, het steeds minder gezellig is. Ik snap niet waarom hij zo doet. Had het pas aan hem gevraagd, en toen zei hij dat het kwam omdat hij het zo druk had, maar ik snap het niet want ik heb zelf ook bijna geen vrije tijd meer over, en ik app elke dag naar hem, vraag altijd om af te spreken etc.

Nu gaan we morgenavond afspreken (nog geen idee wat we gaan doen), maar ik zit er nu wel over te denken om het morgen uit te maken. Ik vind het heel jammer dat hij nu zo doet de laatste tijd. En het is niet alleen dit, het zijn allemaal van die kleine dingen waar ik me gewoon aan kan ergeren en als ik er wat van zeg luistert hij er niet naar. En voor mijn gevoel klikt het gewoon niet meer zo goed.

Iemand tips?
fluffyunicorn99 schreef:
20-04-2018 16:56


Nu gaan we morgenavond afspreken (nog geen idee wat we gaan doen), maar ik zit er nu wel over te denken om het morgen uit te maken.

Doen!
Uitmaken. Wat een onzin "het is de moeite niet"
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hij heeft het druk, nieuwe baan, vroeg opstaan. Dat is echt heel erg vermoeiend. Probeer jij maar eens een week achter elkaar elke dag om half 5 op te staan. Zal wel even duren voordat hij daaraan gewent is.
En in plaats van lenen spaart hij, super knap toch?

Ik zou zeggen, uitmaken, hij verdient iemand die daar wél respect voor heeft.
wat is er wel leuk
Ik twijfel.
Juist goed dat hij vroeg naar bed gaat. Ook al is het ongezellig voor jou. Hij klinkt als iemand die zijn baan serieus neemt ondanks zijn 19 jaar. Genoeg knullen die toch uitgaan en zich dan verslapen.

En waarom zijn zijn oude kleren niet goed genoeg? Je hoeft toch niet persé telkens te shoppen.

Je ergert je aan zoveel dingen uitmaken is de beste oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven