Mijn ouders komen niet op de verjaardag van hun kleinzoon

22-04-2018 15:19 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 17:13
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.32% gewijzigd
Wat zeiden ze toen je dit met ze besprak?
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je druk. Eet een taartje met ze als jullie weer komen van vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je ouders en over welke afstand praten we?
Hoe oud zijn ze? Al met pensioen?

Misschien valt de afstand hen inmiddels tegen en vinden ze zo'n eind rijden wel te doen als jullie met vakantie gaan; dan hoeven ze niet op eenzelfde dag heen en weer.
Leuk is het natuurlijk niet dat ze er niet bij kunnen of willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je ouders wel, idd wat hierboven gezegd wordt; maak een klein feestje als jullie terugkomen.
Is dit de eerste verjaardag sinds ze zijn verhuisd? Hebben jullie altijd goed contact met elkaar gehad?
Mijn ouders zouden zonder problemen 2 keer per week de halve wereld over reizen voor iets bijzonders dus ik kan me hier niks bij voorstellen (dat ze zouden afzeggen) en zou het dus ook echt niet leuk vinden.

Maar goed, maak er een feestje van als jullie terug komen. dat het hun eigen keus is om daarheen te verhuizen vind ik niet fair om in te zetten. Dat is ook ooit tegen mij gebruikt en dat schoot me echt in het verkeerde keelgat.
Hoe oud wordt zoon?
Hoe oud zijn ouders?
Hoe groot is afstand?
Hoe is hun gezondheid?
Nou ik zou daar zeker wel verdrietig om zijn! Je komt als opa en oma zijnde toch op de verjaardag van je kleinkind! Ik zou echt bespreken dat je dit heel jammer vindt. Sneu voor zoon ook.
Alle reacties Link kopieren
Dan vier je het een week eerder toch? Niet zo moeilijk doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zou met hen uit eten gaan voor je zoons verjaardag als jullie terug komen van vakantie en zij toch bij jullie zijn.
Overdreven dat ze een week later weer op en neer zouden moeten rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook erg jammer vinden als de grootouders niet zouden komen. Begrijp je gevoel wel. Is er een mogelijkheid dat ze bij jullie blijven slapen, zodat ze niet dezelfde dag terug hoeven?

Zou het ook kunnen dat de verjaardag vrij groots gevierd wordt met veel familie en vrienden en dat ze dan denken; dat hele stuk rijden en ook geen qualitytime met kleinkind en rest van de familie?

Wij zijn ook wel eens op een minder verjaardag geweest, en het was zo druk... de grootouders zaten met elkaar op de bank. Gastvrouw en gastheer renden van hot naar her om de gasten te voorzien van eten en drinken, en een chaos van allemaal kinderen en de jarige job zat er wat verdwaasd tussen.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dan vier je het toch een week eerder als een soort extra verjaardagsfeestje? Of daarna een keer bij hen? Ik zie echt het probleem niet, maar dat komt misschien omdat mijn familie heel makkelijk is met dat soort dingen. Probeer in elk geval je teleurstelling niet tegenover je zoon te uiten, maar zorg dat het voor hem in elk geval een feest wordt. En misschien dus wel twee keer.
Beter een half motto....
Imikgirl schreef:
22-04-2018 15:39

Wij zijn ook wel eens op een minder verjaardag geweest, en het was zo druk... de grootouders zaten met elkaar op de bank. Gastvrouw en gastheer renden van hot naar her om de gasten te voorzien van eten en drinken, en een chaos van allemaal kinderen en de jarige job zat er wat verdwaasd tussen.
Dit ook. Extra goede reden om niet op de dag zelf te komen.
Ik vind een week overbruggen met logeren tot aan feest wel lang hoor Imikgirl.

Weet je....volwassenen vieren vaak verjaardagen op ander moment. Ik ken ook kinderen die weekend ervoor of erna het feest hebben. Ivm school en werk is dat niet altijd anders inplanbaar.
Dus nu met ouders week eerder vieren.

Hoe meer nadruk jij als ouder hierop legt hoe meer kind dat voelt. En dus ook verdrietig is. Want mama is verdrietig, dus kind ook.

Ik zou er echt niet zo veel heisa om maken.
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
22-04-2018 15:45
Jeetje, dan vier je het toch een week eerder als een soort extra verjaardagsfeestje? Of daarna een keer bij hen? Ik zie echt het probleem niet, maar dat komt misschien omdat mijn familie heel makkelijk is met dat soort dingen. Probeer in elk geval je teleurstelling niet tegenover je zoon te uiten, maar zorg dat het voor hem in elk geval een feest wordt. En misschien dus wel twee keer.

Exact dit!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Eerlijk gezegd moest ik er een beetje om lachen... ze komen n.b. oppassen, hoe lief is dat?

En stel nou dat het andersom was geweest: jullie waren verhuisd en je ouders beginnen bij de eerste de beste keer dat jullie geen zin hebben om dat hele eind te rijden terwijl je ze een week daarvoor nog hebt gezien al te klagen: zie je wel, nu zien we elkaar nóóit meer, waarom zijn jullie verhuisd (eigen keus!!!).

Probeer je ouders als volwassen mensen met een EIGEN leven te zien ipv alleen jouw ouders; hun leven draait nu niet meer om hun volwassen kinderen (én kleinkinderen) hun taak zit erop.
Wees ze dankbaar dat ze komen oppassen, doet ook lang niet iedere ouder hoor en vier het alvast een beetje rond die tijd.

Gewetensvraagje: heb je eerst gevraagd aan je ouders of ze tijd en zin hadden om op te komen passen omdat je op vakantie wil of vind je -terecht- dat je niet met hun hoeft te overleggen wanneer je op vakantie gaat?
Net zomin als hun verplicht zijn op te passen, op je kinderen, planten en huisdieren ;)

En wat als je zelf zover weg zou zijn verhuisd gewoon omdat je 200km verderop een prachtig huis kon kopen, zou je dan niet zijn verhuisd als je ouders dat niet leuk hadden gevonden?
Ik vind dat je je aanstelt, ze doen hun stinkende best en je moet leren accepteren dat ouders niet alleen met hun kinderen/kleinkinderen bezig zijn. Wees blij dat je ze beiden nog hebt en nog een goede band ook.
Verpest dat nou niet omdat je baalt dat ze niet binnen 5 minuten voor de deur kunnen staan.

Je zegt het niet maar je klinkt alsof je het vooral vervelend vind dat ze zo ver weg verhuisd zijn. Had je gehoopt op oppas in de buurt die nooit 'nee' zegt?
Ik ken mensen die verhuisd zijn om te vluchten voor de oppasverzoeken :D ze hadden dan ook 12 kleinkinderen in de buurt w.o. een tweeling.
Toen er frictie kwam over dat langskomen en omdat ze steeds vaker 'nee, we hebben al plannen voor vandaag' zeiden als er 's ochtends vroeg weer gebeld werd want kind ziek, kan niet naar de opvang dussss: passen jullie even op?
Ook hadden ze geweigerd structureel een dag (of meer) op te passen ivm werk.

Heel af en toe ok, maar ze waren gezond en hadden zin om weer verder te gaan als echtpaar, niet alleen als opa en oma - voordat ziekte, ouderdomskwalen e.d. toe gingen slaan. Héél verstandig: nu zijn ze ook een weekje aan het varen.
Je ouders willen vast wel even bellen of skypen op de verjaardag van je zoontje. Mocht hij daar nog te klein voor zijn zal hij ze niet missen ook.
Alle reacties Link kopieren
och guttegut, verjaardagen en het gezeik er om heen. Big deal! Die mensen hebben heel hun leven gewerkt en kinderen opgevoed. Láát ze nou eindelijk toch eens ZELF doen waar ze zin in hebben!
Verder sluit ik me aan bij hierboven. Een verjaardag is helemaal geen goed moment voor een onder onsje met de kleinkinderen of met wie dan ook. Veel te veel drukte namelijk.
Er was ooit een topic van een vader die op dag verjaardag kind een nachtje weg zou gaan. Heisa hier op het topic...hoe stom men dat vond etc. Ook toen schreef ik al......what the fuck maakt dat nou uit. Een nachtje weg waardoor de dag zelf een andere dag gevoerd kan worden als gezin.

Maar goed....wij zijn niet zo van de heilige verjaardagen. Misschien maakt dat dat wij er echt anders instaat en er niet moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn ook zo. Overigens zouden ze meteen komen mocht er een noodgeval of dergelijks zijn.

Ik vind het niet altijd leuk maar ik weet ook dat het veel van met name mijn moeder vraagt. Die heeft echt tijd voor zichzelf nodig zeg maar om leuk te zijn.

Ik maak er dus geen probleem van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een week eerder een gebakje eten met je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Dan regel je een betaalde oppas voor de huisdieren. Kunnen je ouders gewoon op de verjaardag komen.
En nee, ik begrijp je gevoel niet. En ik begrijp al helemaal niet dat je deze oplossing zelf niet had verzonnen als je het zo belangrijk vindt dat ze op die verjaardag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook teleurgesteld zijn. En zou zeker niet een week eerder l een taartje gaan eten omdat ze geen zin hebben om nog een keer te komen.

Hoeveel huisdieren heb je eigenlijk?

Ik zou toch overwegen om voor de huisdieren andere opvang te zoeken zodat opa en oma dan niet hoeven te komen.

Kunnen ze dar niet meer als argument aanvoeren om niet te komen.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt nogal veel ingevuld hier. Ik heb er geen mening over tot ik meer weet: wat voor type feestje is het, hoe gezond en hoe oud zijn opa en oma, hoe is jullie band?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven