Vriendin weet het niet meer na 3 jaar samenwonen

21-05-2018 19:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Anderhalve maand geleden heeft mijn vriendin mij verteld dat ze het niet meer weet tussen ons. We zijn 3,5 jaar samen en wonen al 3 jaar samen op een studentenhuis. We zijn beide 22 jaar. We hebben altijd een goeie relatie gehad en we dachten allebei dat we voor elkaar gemaakt waren. We kennen elkaar al van toen we 12 waren. Ze zei me altijd dat ik de jongen van haar leven was.

Ze heeft me al verteld dat ze op dit moment haar beter voelt dan tijdens de laatste maanden van onze relatie. Wat ik ook snap want onze laatste maanden waren niet echt speciaal meer. Enkel en alleen had ik het niet door dat ze twijfels had. Nu ben ik beginnen beseffen hoeveel ik van haar hou en ik mis haar heel erg...

Ze wil nu even geen contact meer met mij omdat ze denkt dat het beter is dat we elkaar gerust laten. Ze zegt dat het goed kan komen met tijd apart en dat ze het niet uitsluit dat we elkaar weer terug zullen vinden. Enkel kan ze dit niet met zekerheid zeggen en dit doet mij pijn. Ze zegt dat ze open staat voor alles maar dat we dag per dag moeten leven en dat ik het even moet loslaten om mezelf te beschermen omdat ik er anders kapot aan ga.

Ze zegt me ook dat ze niet zonder mij wil in haar leven omdat ik al jaren een deel ben van haar leven...

Wat moet ik hier mee doen...?
Alle reacties Link kopieren
Vragen wat nou de bedoeling is? Is het uit of is het aan? En daarna naar een van deze twee handelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En verder lijkt het me heel verstandig als je even helemaal geen contact meer hebt met haar. Ze reageert blijkbaar de ene keer zus en de andere keer zo. Ik zou me als ik jou was terugtrekken en haar zeggen dat ze weet waar ze je kan vinden. En daarna zo goed en zo kwaad als het gaat verder gaan met mijn leven. Mocht ze dan wel weer contact opnemen dan zie jij dán wel of jij er nog zin in hebt.
enn wijzigde dit bericht op 21-05-2018 19:46
2.17% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-05-2018 19:38
Vragen wat nou de bedoeling is? Is het uit of is het aan? En daarna naar een van deze twee handelen.
Het is zogezegd even gedaan tussen ons maar ik mag wel niets hebben met iemand anders en zij ook niet tot we weten wat we echt met elkaar gaan doen...
Alle reacties Link kopieren
PetitLu schreef:
21-05-2018 19:42
Het is zogezegd even gedaan tussen ons maar ik mag wel niets hebben met iemand anders en zij ook niet tot we weten wat we echt met elkaar gaan doen...
Huh? Van wie? Is dat haar regel? Die zou ik dan maar even rectificeren. Niet omdat ik vind dat jij direct met een ander wat zou moeten gaan krijgen, integendeel. Wel omdat ik vind dat zij niet jouw leven te bepalen heeft. Kom nou; zij wil dat het klaar is, dan is het dus ook klaar. Geen regels verder, klaar betekent klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ze lijkt een beetje eenzijdig van deze relatie af te willen. Zij wil jou niet meer maar wil weer haar ‘recht’ behouden op jou. Mensen die dit bedenken kan ik niet echt prettige mensen vinden omdat ze dan nogal bezitterig en claimend zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-05-2018 19:44
Huh? Van wie? Is dat haar regel? Die zou ik dan maar even rectificeren. Niet omdat ik vind dat jij direct met een ander wat zou moeten gaan krijgen, integendeel. Wel omdat ik vind dat zij niet jouw leven te bepalen heeft. Kom nou; zij wil dat het klaar is, dan is het dus ook klaar. Geen regels verder, klaar betekent klaar.
Dat hebben we samen afgesproken... Ze zei me ook dat het niet meer zou goedkomen als ik iets zou doen met een ander meisje...
Alle reacties Link kopieren
PetitLu schreef:
21-05-2018 19:42
Het is zogezegd even gedaan tussen ons maar ik mag wel niets hebben met iemand anders en zij ook niet tot we weten wat we echt met elkaar gaan doen...
Maak een keus !
Hou elkaar niet aan het lijntje.
Zo geel als een kanariepiet
Dus je wordt even langs de zijlijn geparkeerd en mag daar braaf gaan zitten wachten tot ze weer terugkomt (als ze al terugkomt)? Goh. :wtf:
Alle reacties Link kopieren
PetitLu schreef:
21-05-2018 19:49
Dat hebben we samen afgesproken... Ze zei me ook dat het niet meer zou goedkomen als ik iets zou doen met een ander meisje...
Ja duh.
Dat is normaal, als je een relatie hebt.
Maar als het uit is, is daar een gerede kans op.

Blijf niet te lang in de "niet gelukkig met elkaar en ook niet gelukkig zonder elkaar modus" .
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Ff op het wachtbankie hè.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
PetitLu schreef:
21-05-2018 19:49
Dat hebben we samen afgesproken... Ze zei me ook dat het niet meer zou goedkomen als ik iets zou doen met een ander meisje...
Mmmm.... nou. Dus zij wil niet meer verder en jij wel en vervolgens krijg jij mee dat je geen ander mag hebben en dat je er subiet uitgaat als je dit wel doet? Euhm..... hoe komt het dat zij zoveel te bepalen heeft? Omdat jij je nu afhankelijk voelt van haar keuze? Gaat ze wel of niet met mij door?

Jij hebt ook een keuze he? Je kunt er namelijk voor kiezen om iemand die jou dumpt (en vervolgens voor jou de regels bepaalt), uit jouw leven de klappen. Jij hebt echt keuzes, ondanks dat zij jou misschien het idee geeft dat je ze niet hebt. Je hebt ze wel en voor nu lijk je alle keuzes bij háár neer te leggen. Ik zou ze heel snel terugpakken. Ze zoekt het maar uit zeg, eerst mij dumpen en daarna mijn leven regelen? Gekke gerrit zeg.
enn wijzigde dit bericht op 21-05-2018 19:56
12.71% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar vandaag nog even meedelen dat jij het uitmaakt omdat jij je door niemand in de wacht laat zetten.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Dus ze heeft inmiddels al zes weken de tijd om te bedenken of ze je nog leuk genoeg vindt?! Da's wel heel lang. En jij maar braaf wachten, hopen dat ze zich alsnog bedenkt, niet kunnen verwerken dat het uit is. Tijd om een limiet te stellen.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
21-05-2018 19:55
Ik zou haar vandaag nog even meedelen dat jij het uitmaakt omdat jij je door niemand in de wacht laat zetten.
Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En ondertussen ligt zij wel een ander te ballen want dat was nou net even de reden waarom ze "het niet meer weet".

(sorry hoor, dat is even mijn invulling)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-05-2018 19:52
Dus je wordt even langs de zijlijn geparkeerd en mag daar braaf gaan zitten wachten tot ze weer terugkomt (als ze al terugkomt)? Goh. :wtf:
Dit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Laat je niet aan het lijntje houden. Ben jij plan b voor als ze binnen jullie pauze geen ander vindt?
Alle reacties Link kopieren
Staat die kamer op haar naam? Of op beider naam? Is dit de reden waarom je aarzelt? Dat je jouw huis kwijtraakt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou het uitmaken en de breuk verwerken . Afwerpen van stille (of valse) hoop .

Als ze je terug wil, dan moet ze daar haar best maar voor doen.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-05-2018 20:06
Staat die kamer op haar naam? Of op beider naam? Is dit de reden waarom je aarzelt? Dat je jouw huis kwijtraakt?
We wisselen af week per week... wat niet evident is voor mij. Al die herinneringen etc... ons contract loopt nog tot en met augustus. Ik aarzel omdat ik haar super graag zie en haar echt niet kwijt wil...
Alle reacties Link kopieren
PetitLu schreef:
21-05-2018 20:09
We wisselen af week per week... wat niet evident is voor mij. Al die herinneringen etc... ons contract loopt nog tot en met augustus. Ik aarzel omdat ik haar super graag zie en haar echt niet kwijt wil...
Maar zij houdt jou zo aan het lijntje.
Zeg haar gewoon dat als ze wil ze altijd kan en mag bellen/langskomen maar dat jij nu afstand neemt en je geen beperkingen laat opleggen. Door niemand en dus ook niet door haar. Neem zelf de regie in jouw leven want zij heeft ervoor gekozen dat er voor nu geen ‘jullie’ meer bestaat. Laat je ondanks jouw angst, verdriet en gemis dus niet ringeloren. Nooit, door niemand.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En nu ?
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet gezond. Hak de knoop door en ga verder met je leven.
Is moeilijk want jij of zij moet nog van die kamer af, maar wel het beste.
Vind haar houding wel raar, maar daar hoef jij de dupe niet van te zijn.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven