Is er wel een toekomst voor ons?

24-05-2018 15:02 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
In totaal 5 jaar samen geweest. In die 5 jaar wel meerdere keren een “pauze” gehad. Om het zo maar even te zeggen: een knipperlichtrelatie. Ik ben momenteel 22 jaar, hij is 27 jaar. Ik heb er zelf het vaakst een punt achter gezet. Dit om verschillende redenen. Telkens als ik eindelijk voor mezelf had gekozen en het goed met me ging kwam hij onverwachts toch weer in mijn leven. Ik denk dat we steeds bij elkaar terug komen omdat het makkelijk is en vertrouwd aanvoelt. Je kent elkaar toch al lang en weet wat je kunt verwachten. Echter dacht ik bij elk nieuw begin dat hij veranderd was. Helaas niet dus. Daarom komen bij mij elke keer weer diezelfde irritaties en twijfels terug.

Om een paar voorbeelden te noemen:
Hij is erg kinderachtig voor zijn leeftijd, is totaal niet bezig met zijn toekomst. Werkt amper en vind het wel prima zo om dagelijks te “chillen”. Kan niet met geld omgaan, woont nog bij zijn ouders. Verbiedt mij veel en doet zelf juist alles. En is ook nog erg jaloers.

We hebben ook samengewoond. Dit ging helaas niet goed. Ik heb het maar 8 maanden volgehouden. Ik was bijna elke avond alleen thuis. Hij had elke keer wel iets te doen. Nam vaak vrienden mee om te gamen.. je raadt het al: FIFA. Urgh. Hierdoor zat ik vaak op de slaapkamer omdat ik er simpelweg niet bij mocht zijn. Ik had toentertijd weinig vrienden. Vooral omdat ze mijn keuzes niet accepteerde om weer bij hem terug te gaan.
Er werden dus nog weinig dingen samen gedaan. Ook gemeenschap gebeurde niet meer. Het typische “jij begint niet, dus ik begin niet”. Vaak had ik ook geen zin, omdat ik niet alleen daar goed voor ben.

Ik ben zelf gelijk daarna opzoek gegaan naar appartementen en woon inmiddels alweer 2 jaar op mezelf. Ik vind het wel lekker zo. Niemand om je heen die op je let. Je kunt zelf bepalen wat je doet.

Momenteel zijn we weer 3 weekjes samen. Maar zoals al eerder benoemd krijg ik opnieuw die twijfels en irritaties. Omdat nogmaals, niks veranderd is. Helemaal niks. Hierdoor kan ik ook niet zeggen of ik wel van hem houd en of ik wel verliefd ben. Ik ben iemand die graag aandacht krijgt en van genegenheid houdt. Ik heb de grootste kopzorgen om hem omdat ik ook wil dat hij het goed heeft en zijn leven op orde krijgt.
Ik vind het moeilijk om hem te kwetsen. Ook al weet ik dat het beter is om ieder een eigen weg in te gaan.

Hij snapt vaak ook niet hoe ik zo snel kan switchen van gevoel/gedrag. Dit is denk ik vooral omdat ik het wel telkens probeer en het graag zie gebeuren om samen te zijn maar door bovenstaande dingen hierin niet meer echt geloof. Als hij naast mij op de bank zit, is hij ook alleen maar bezig met zijn telefoon. Spelletjes spelen en voetbalfilmpjes kijken. Niet bepaald gezellig dus.

Ik wil niets liever dan een gezonde relatie en toekomst met iemand. Over een aantal jaar kindjes enzovoort. Naar mijn mening beschikt deze relatie niet eens over een/de basis.

Moet ik hiermee doorgaan, en waarschijnlijk nog heel wat jaren weggooien, of voor mijzelf kiezen en genieten van mijn “jonge” jaren zoals hij ook heeft gedaan (zie leeftijdsverschil). Ik zit al genoeg op de bank als ik met hem ben waardoor ik me soms een oude oma voel. Als ik vrijgezel ben, ben ik eigenlijk alleen maar weg met vriendinnen. Deze vriendschappen heb ik gelukkig wel weer kunnen opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet hier mee doorgaan.
Damned if I don’t
Nee natuurlijk moet je hier niet mee doorgaan. Wees niet zo'n slappe dweil en maak het eindelijk eens en voor altijd uit. Dat is veel beter voor je.
Alle reacties Link kopieren
Hoor je me!
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Als je even je eigen post leest, weet je het antwoord al.

Iets met jaren van je leven weggooien enzo.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als antwoord op je topictitel : Nee
Ik vraag me werkelijk af waarom jullie nog bij elkaar zijn.
Meid, je bent pas 22, en hebt nog een heel leven voor je. Kies voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, je hebt je eigen appartement en inkomen. Die kneus gebruikt jou om bij te kunnen wonen zodat hij zijn vrienden kan uitnodigen om te gamen. Bij zijn ouders kan dat niet.

Waarschijnlijk profiteert hij financieel ook nog eens van jou en denkt hij jou te kunnen vertellen wat je wel of niet mag doen.

Lekker oprotten met die gast, het is mooi weer dus trek er op uit en stel je open voor een andere leuke man, een met een baan en zonder
al die praatjes.
anoniem_369373 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:09
Reden: Ter aanvulling
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al; wat moet je met hem? Kinderachtig, geen doelen, niksnut, en jou ook nog willen domineren.
Klinkt alsof jij het verder wel goed voor elkaar hebt, dus waarom weer dit 'project' aangaan, terwijl het je alleen maar tijd en energie kost?
Echt, zo zonde van je tijd. Je bent nog jong, genoeg leuke, hardwerkende jonge mannen met wie je het leuk kan hebben en iets op kan bouwen.
Wouw van dat aan en uit aan en uit zou je al dood moe van worden, neem eens een beslissing met wat je wel zou willen.
En zolang je echt niets positiefs kan melden over hem kan je hem beter een ander gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, gewoon doorgaan. Trouw met hem en maak een liefdesbaby.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je weet dondergoed wat je wil zo te horen. Waarom dan toch blijven trekken aan een dood paard? Neem heel even de ballen om deze keer echt het af te sluiten en blokkeer hem vervolgens ook op alles waarbij je contact zou kunnen krijgen, kan je ook weer niet terugvallen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn echt leukere mannen en leukere relaties TO. Echt. Je hoeft op je 22ste echt niet alles al in de pocket te hebben en daarom genoegen te nemen met de eerste de beste dweil die je tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Je ging al samenwonen met die dweil toen je 19 was. Wat vonden jou ouders daarvan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lees je op als of je vriendin het verhaal geschreven heeft....
dan weet je het echt wel!!!

er onmiddelijk mee stoppen!!!! en noooooit meer terug nemen!!
Alle reacties Link kopieren
Als je elke keer weer opnieuw dezelfde twijfels krijgt, waarom zou je hier dan in hemelsnaam mee door blijven gaan?

Samenwonen gaat ook niet; hoe zie je de toekomst met deze man dan voor je?!

Zoek een leuke vent.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zeker ook positieve dingen aan hem en ik kan ook met hem lachen. Het gaat mij inderdaad te ver als de negatieve dingen overheersen en hij daarbij ook helaas profiteert van mijn financiële toestand. Dit was tijdens het samenwonen ook al. Hij heeft zelfs ook een keer zonder te overleggen een vakantie geboekt, waardoor ik de huur en vaste lasten helemaal kon betalen omdat meneer hier geen geld meer voor had. Dat was voor mij ook toen de druppel en ben ik daar per direct vertrokken. Kon hij het zelf maar opsoppen.

Het maakt me soms ook bang hoe boos hij kan worden. Als ik bijvoorbeeld een avondje weg wil met vriendinnen word ik al uitgemaakt voor hoer, slet, val kapot en flikker op.

Ik weet dat ik beter af ben zonder. En ik schaam me ook best wel dat het al zo vaak aan en uit is gegaan. Vrienden van hem houden zelfs weddenschappen..
Alle reacties Link kopieren
OMG... echt hoor rennen en heel hard ook!!
Alle reacties Link kopieren
LLTTM schreef:
24-05-2018 15:25
Er zijn zeker ook positieve dingen aan hem en ik kan ook met hem lachen. Het gaat mij inderdaad te ver als de negatieve dingen overheersen en hij daarbij ook helaas profiteert van mijn financiële toestand. Dit was tijdens het samenwonen ook al. Hij heeft zelfs ook een keer zonder te overleggen een vakantie geboekt, waardoor ik de huur en vaste lasten helemaal kon betalen omdat meneer hier geen geld meer voor had. Dat was voor mij ook toen de druppel en ben ik daar per direct vertrokken. Kon hij het zelf maar opsoppen.

Het maakt me soms ook bang hoe boos hij kan worden. Als ik bijvoorbeeld een avondje weg wil met vriendinnen word ik al uitgemaakt voor hoer, slet, val kapot en flikker op.

Ik weet dat ik beter af ben zonder. En ik schaam me ook best wel dat het al zo vaak aan en uit is gegaan. Vrienden van hem houden zelfs weddenschappen..
Mmmh, ik twijfel nog over die toekomst. Ik bedoel, hij klinkt wel echt héél erg leuk.
...
Wil je echt zo graag een relatie dat je hier genoegen mee neemt?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jezelf dat je waard bent?
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-05-2018 15:21
Je ging al samenwonen met die dweil toen je 19 was. Wat vonden jou ouders daarvan?
Omdat ze hem vertrouwde doordat hij ouder was/is.
Achteraf bleek echter dat hij gewoon op zichzelf wilde wonen en dat ik kon betalen voor alles.
Daarom mocht ik natuurlijk ook niet gezien worden als zijn vrienden langskwamen.
Alle reacties Link kopieren
OMG... echt hoor rennen en heel hard ook!!
Alle reacties Link kopieren
Optie 1: weggaan
Optie 2: accepteren dat hij is zoals hij is en niet verandert

Optie 3: hem veranderen, die is er niet. Denk dat je dat lang genoeg geprobeerd hebt en nu toch een beetje inzichtelijk moet hebben dat dit het echt is. Optie 2 valt ook af, anders hoef je hier geen topic over te openen. Blijft alleen optie 1 over. Afscheid nemen dus.

Daarbij ben je nog veel te jong om hier nu al genoegen mee te nemen, je redt je alleen volgens mij prima, dus waarom per se een relatie moeten hebben?

Ten slotte: vrienden sluiten weddenschappen af wanneer het nu weer fout zal gaan? Neem jezelf eens serieus zou ik zeggen en kap er gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
24-05-2018 15:29
Mmmh, ik twijfel nog over die toekomst. Ik bedoel, hij klinkt wel echt héél erg leuk.
...
Wil je echt zo graag een relatie dat je hier genoegen mee neemt?
Nee, ik vind het ook prima om vrijgezel te zijn hoor. Niks mis mee.
Geen verplichtingen wat ik nu juist alleen maar heb.

Ik ben door deze relatie ook veel sterker geworden en weet nu wat ik waard ben.
Dat ik bepaalde dingen niet moet pikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven