Ga ik de boot missen?

24-05-2018 20:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid.

Ik ben net 34 en 3 maanden geleden is mijn relatie na 4 jaar uitgegaan. Daarvoor heb ik nog een relatie van 7 jaar gehad. De twee relaties waren met hetzelfde type man. Ik vind dit type heel aantrekkelijk, maar kom er uiteindelijk dus achter dat het niet bij mij past en dat de relatie niet werkt. Aan mij de schone taak om voortaan een ander soort man uit te kiezen.

Ik woonde met mijn vriend in een rustig dorp, maar ben nu weer terug verhuisd naar de stad waar ik vandaan kom. Alleen wonen is weer even wennen, maar ik vind het stiekem ook best fijn.

Ik heb nog niet echt behoefte om op zoek te gaan naar een nieuwe man. Maar, ik merk dat ik nu een soort stress krijg. Ga ik ooit nog wel iemand ontmoeten. In mijn omgeving ken ik amper vrijgezellen van mijn leeftijd. Ik ben bang dat alle leuke mannen al bezet zijn en dat ik alleen over blijf. Ik dacht altijd dat ik wel kinderen zou krijgen later, maar later is nu ineens hier. Ik heb nog steeds geen enorm rammelende eierstokken, af en toe maken ze een zacht geluidje. Ik heb verder mijn leven goed op orde. Leuke baan, lieve vrienden, hobbies..ik zie er ook goed uit, verzorg mezelf en sport.

Ik hoop dat ik in dit topic wat bemoedigende of geruststellende woorden ga vinden. Ik moet eerst nog even aan mezelf werken, maar als ik er straks weer klaar voor bent, waar ga ik hem dan vandaan halen? Ik heb in het verleden wel via internet gedate, maar daar ging zoveel tijd inzitten.. Moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken.

Help, ik ben bang dat ik alleen over blijf!
"een ander soort man"?
Bestaan die dan in soorten?
Ben jij een ander soort vrouw geworden als je aan jezelf hebt gewerkt?
Wat betekent het trouwens: aan jezelf werken?
Wat naar dat je je zo voelt! Maar denk niet te veel vooruit, je weet nooit hoe het loopt. Je kunt je leven toch niet plannen, of je nou 34 of 24 bent. Je kan zomaar de juiste tegenkomen en rond 34 vind ik daar echt nog niet oud voor.
Je kan nog altijd een beeb in je eentje krijgen als je echt rammelende eierstokken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van die kinderwens lijkt het me allemaal geen probleem. 34 pas! Jong hoor

Maar wat voor type man past niet bij TO?
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
24-05-2018 20:10
"een ander soort man"?
Bestaan die dan in soorten?
Ben jij een ander soort vrouw geworden als je aan jezelf hebt gewerkt?
Wat betekent het trouwens: aan jezelf werken?
Ja, ik denk dat je mensen over het algemeen toch wel kan onderscheiden in soorten. Bijvoorbeeld man met bindingsangst of juist een claimerige man, zachtaardig of juist hard en afstandelijk.

Aan mezelf werken betekent voor mij dat ik wil uitvinden waarom ik me zo aangetrokken voel tot dat soort man wat niet bij mijn karakter past.
Even wachten nog, over een paar jaar komen in jouw leeftijdscategorie de getrouwde mannen massaal van hun vrouw af. Dan heb je ze voor het uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
24-05-2018 20:12
Je kan nog altijd een beeb in je eentje krijgen als je echt rammelende eierstokken hebt.
Nee dat is voor mij niet aan de orde. Zoals ik al zei is mijn kinderwens niet zo enorm sterk (nog?).
Alle reacties Link kopieren
Ergens heb je geluk; je bent pas 3 maanden single en het lijkt vaak wel een soort wetmatigheid te zijn dat mensen die pas net weer single zijn ook zo weer iemand opduikelen ;-D .
Hoi TO,

Herkenbaar.
Ik ben 35, heb een lange relatiecgehad die alweer bijna 4 jaar over is en sinds vorig jaar heb ik een complexe relatie met een ingewikkelde man met issues en die heb ik zelf ook wel.
Hij is nu bij een fixe ruzie weer zo onredelijk geweest dat ik gemeld heb dat ik het niet meer zie zitten en ik ben er gewoon klaar mee.
Ik weet dat je aan de buitenkant niet alles ziet maar ik heb het gevoel dat ik de enige ben in mijn omgeving en in Nederland die zit te klooien met de liefde.
Ik weet dat het niet klopt, en ik weet ook dat mn geluk er niet vanaf hangt. (En met alleen maar drama en gezeik ben ik er ook wel weer klaar mee voorlopig)
Maar goed ik heb desondanks echt wel een verlangen naar een fijne relatie, maar of dat gaat lukken, geen idee. Ik heb daar geen controle over. (Nee ook niet met Tinder. Daar begin ik niet meer aan)

Al met al ik herken veel en lees graag mee.
De enige raad die ik heb, ja angst is een slechte raadgever, en je kunt niet in de toekomst blijven, en je red je prima alleen.
Maar goed ik weet niet of je daar wat hebt, net als bij mij kun je een verlangen niet uitzetten.
Al ben ik 3 jaar single geweest, en eigenlijk nog want met de huidige exexwelnietwelnietman heb ik al een jaar vooral gezeik. (Waarom niet stoppen zou je zeggen, ja dat klinkt makkelijker dan het is... ik heb helaas ook gevoel)
Maar goed jij net een paar maanden, dus rustig aan zou ik zeggen, eerst blij met jezelf worden, hoe zweverig dat misschien klinkt.
Timetraveler schreef:
24-05-2018 20:19
Ergens heb je geluk; je bent pas 3 maanden single en het lijkt vaak wel een soort wetmatigheid te zijn dat mensen die pas net weer single zijn ook zo weer iemand opduikelen ;-D .
Nou ik niet, alleen maar eikels en complexe kerels... :-[
En ik ben bijna 36.
Alle reacties Link kopieren
Het is pas 12 weken over. Gun jezelf wat tijd. Zoek eventueel hulp bij het niet weer op dezelfde soort man vallen.

Succes! En alleen ben je ook prima!
Nou ja, ik denk dat je uit de soorten man nu een andere segment aanspreekt, dat valt uiteen in 2 delen:

- de cougarhunters, de jonge knapen van 18-24 die graag een oud besje versmaden. Top sex, maar geen inhoud en vergeet je bankpas niet mee te nemen.
- de 50+ er: gescheiden zo'n 10 jaar geleden en sindsdien de halve wereld gezien. Nu te oud voor een tweede leg, maar de hele dag golfen is ook saai.
MarkSD schreef:
24-05-2018 20:34
Nou ja, ik denk dat je uit de soorten man nu een andere segment aanspreekt, dat valt uiteen in 2 delen:

- de cougarhunters, de jonge knapen van 18-24 die graag een oud besje versmaden. Top sex, maar geen inhoud en vergeet je bankpas niet mee te nemen.
- de 50+ er: gescheiden zo'n 10 jaar geleden en sindsdien de halve wereld gezien. Nu te oud voor een tweede leg, maar de hele dag golfen is ook saai.
Juist niet.
SallySpectra* schreef:
24-05-2018 20:17
Even wachten nog, over een paar jaar komen in jouw leeftijdscategorie de getrouwde mannen massaal van hun vrouw af. Dan heb je ze voor het uitkiezen.
:-D
en zo waar
Joh, en zijn zelfs mensen die bejaard en wel nog 'n nieuwe liefde vinden.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
24-05-2018 20:34
Nou ja, ik denk dat je uit de soorten man nu een andere segment aanspreekt, dat valt uiteen in 2 delen:

- de cougarhunters, de jonge knapen van 18-24 die graag een oud besje versmaden. Top sex, maar geen inhoud en vergeet je bankpas niet mee te nemen.
- de 50+ er: gescheiden zo'n 10 jaar geleden en sindsdien de halve wereld gezien. Nu te oud voor een tweede leg, maar de hele dag golfen is ook saai.
Topsex met zo'n knulletje? Vergeet t...
En 50+ heeft onder de 67 nog geen tijd om de hele dag te golfen hoor...
Alle reacties Link kopieren
Tot je 105ste kan je nog wel iemand ontmoeten hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MarkSD schreef:
24-05-2018 20:34
Nou ja, ik denk dat je uit de soorten man nu een andere segment aanspreekt, dat valt uiteen in 2 delen:

- de cougarhunters, de jonge knapen van 18-24 die graag een oud besje versmaden. Top sex, maar geen inhoud en vergeet je bankpas niet mee te nemen.
- de 50+ er: gescheiden zo'n 10 jaar geleden en sindsdien de halve wereld gezien. Nu te oud voor een tweede leg, maar de hele dag golfen is ook saai.
Verder op wereldreis dan maar he, juist lekker zo'n vent die financieel al binnen is!
redbulletje schreef:
24-05-2018 20:53
Joh, en zijn zelfs mensen die bejaard en wel nog 'n nieuwe liefde vinden.
:puh: :cheer: jeeehhh er is dus nog hoop!
Klopt wel, ik ken iemand van 60 die een jaar geleden een nieuwe liefde aan de haak geslagen heeft.
Hartstikke leuk allemaal. (Moet wel zeggen dat het me lang een ramp leek, alleen blijven tot st juttemes, maar nu maak ik me er niet zo druk meer om. Al zou ik het wel leuk vinden, een leuke relatie)
Je geeft zelf het antwoord. Eerst aan je zelf werken. Is er dan iets mis met je? Je hoeft niet aan je zelf te werken. Gewoon je zelf zijn. Dingen doen die jij leuk vind. Wennen om alleen te zijn is normaal na een relatie van samenwonen. Volgens mij kun je dat prima. Je zorgt goed voor je zelf je sport ga daar mee door.

Als je er klaar voor bent kunt je nog altijd opzoek. Verwacht dat er gewoon iemand je pad kruist. Drie keer is scheepsrecht.
Ik denk niet dat je de boot gaat missen qua relatie. Dat komt op een gegeven moment wel. Wat betreft je eventuele kinderwens kan je de boot wel gaan missen.
Het is nu eenmaal zo dat de vruchtbaarheid van een vrouw vanaf je 35ste met sprongen afneemt.
Je zou kunnen overwegen je eitjes in te laten vriezen. Dan staat er niet zo’n druk op ‘snel een relatie krijgen’ en hou je de optie kinderen krijgen nog een hele tijd open.
Jeep82 schreef:
24-05-2018 21:48
Je geeft zelf het antwoord. Eerst aan je zelf werken. Is er dan iets mis met je? Je hoeft niet aan je zelf te werken.
Waarom niet, dat kan nooit kwaad.
Ok enkel aan jezelf werken om een relatie te krijgen gaat niet werken i.m.o., daar hoef je het niet voor te doen.
Maar nogmaals aan jezelf werken kan geen kwaad i.m.o
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
24-05-2018 20:34
Nou ja, ik denk dat je uit de soorten man nu een andere segment aanspreekt, dat valt uiteen in 2 delen:

- de cougarhunters, de jonge knapen van 18-24 die graag een oud besje versmaden. Top sex, maar geen inhoud en vergeet je bankpas niet mee te nemen.
- de 50+ er: gescheiden zo'n 10 jaar geleden en sindsdien de halve wereld gezien. Nu te oud voor een tweede leg, maar de hele dag golfen is ook saai.
Die 50plusser is te druk geweest met zn co ouderschap om veel te reizen.
Jibba schreef:
24-05-2018 23:30
Ik denk niet dat je de boot gaat missen qua relatie. Dat komt op een gegeven moment wel. Wat betreft je eventuele kinderwens kan je de boot wel gaan missen.
Het is nu eenmaal zo dat de vruchtbaarheid van een vrouw vanaf je 35ste met sprongen afneemt.
Je zou kunnen overwegen je eitjes in te laten vriezen. Dan staat er niet zo’n druk op ‘snel een relatie krijgen’ en hou je de optie kinderen krijgen nog een hele tijd open.
Dat weet je niet of zo’n relatie er komt.
Ik ken genoeg vrouwen van eind 30, begin 40 die wel een relatie willen, maar toch echt niemand ontmoeten ook al zijn ze stuk voor stuk erg leuk.
Vooral in Amsterdam en andere steden blijven er mensen ongewenst vrijgezel.
Je moet je levensgeluk niet laten afhangen van een kerel.
TO, als de rest van je leven in orde is en je gelukkig bent, dan ben je al lekker bezig toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven