Tot hoever vriendschap tussen vriend en vriendin

26-05-2018 20:22 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik vroeg me af of de volgende situatie raar is? Mijn vriend (relatie) die heeft een goede vriendin. (Al jaren). Ik heb meerdere malen geprobeerd met haar te praten op feestjes waar ik haar wel eens tegenkom. Echter, ze doet nooit moeite om het gesprek met mij verder te voeren.

Ook is het zo dat ze mijn vriend waar ik bij noem gewoon schat noemt. En toen haar relatie uit was met haar vriend, apte mijn vriend liever naar haar dan dat hij tegen mij doet. Hij stuurde haar allemaal hartjes (dat doet hij bij mij nooit).

Nu is het zo dat in augustus mijn vriend met zijn beste vriend & die vriendin naar een festival gaat. Die beste vriend & die vriendin waar het de hele tijd over gaat kennen elkaar niet echt. Nu is het zo dat zijn beste vriend zijn relatie vriendin heeft meegevraagd.
Dus het is nu een stelletje + die vriendin waar het de hele tijd over gaat + mijn vriend. Ze gaan samen naar een festival met zijn 4e. Waarop ik vroeg aan mijn vriend, heee ik zie dat jouw vriend ook zijn aanhang heeft meegevraagd, waarom mag ik niet mee?

Toen reageerde hij hierop dat hij me niet mee had gevraagd omdat hij de komende tijd niet meer samen met mij naar festivals toe wil, Dit vond ik apart want de vorige keer toen ik meeging was het leuk en toen was (die vriendin waar het al de hele tijd over gaat ) ook mee en toen ging alles goed. Die keren daarvoor heb ik wel eens gezegd tijdens een festival dat ze teveel naar hem toetrok. Ze viel elke keer express en dan moest hij haar opvangen etc. Toen ben ik boos geworden op mijn vriend, want ik vond het vervelend dat hij niet in de gaten had dat ze dat de hele tijd express deed.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, dus graag advies. Ik wil zijn vrienden graag leren kennen, maar hij moet niet haar boven mij verkiezen. En als hij haar meeneemt en met een ander stel gaat, voelt dit voor mij aan alsof hun een soort van dubbeldate hebben.

Of is dit te jaloers gedrag van me?
Ik heb ook al een keer geprobeerd om te vragen aan mijn vriend of hij niet een keer een gesprek wil met z'n 3e om het allemaal wat gemakkelijker te maken. Maar dan krijg ik de reactie van dat hij niks te maken heeft met hoe het tussen ons gaat.
anoniem_286673 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:28
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
x
anoniem_286673 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:23
Reden: foutje
99.89% gewijzigd
Hoe lang zijn jullie bij elkaar? En welke reden gaf je vriend op dat hij voorlopig niet met jou wilde gaan?

Ik zou deze relatie nog eens heroverwegen. Je komt niet echt op de eerste plaats.
Weet je wel zeker dat jij zijn vriendin bent?
Ik zou daar geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oke.. ze hoeft geen vrienden met jou te worden, dus dat ze niet echt het gesprek met jou aangaat zou ik lekker laten.

Maar dat gedrag van je vriend vind ik wel zorgwekkend. Hij lijkt een duidelijke nummer 1 te hebben en dat ben jij niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een klein beetje te naïef bent. Als ik dit verhaal zo lees lijkt het erop dat hij ergens anders ligt te krikken.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
26-05-2018 20:27
Hoe lang zijn jullie bij elkaar? En welke reden gaf je vriend op dat hij voorlopig niet met jou wilde gaan?

Ik zou deze relatie nog eens heroverwegen. Je komt niet echt op de eerste plaats.
We zijn nu ongeveer een jaar samen.
De reden was dus dat festivals met mij niet leuk zijn, omdat ik volgens hem altijd ruzie maak met hem. Maar dat komt gewoon door die vriendin van hem die consstant arrogant naar me doet. En verder wil hij me er neit tegen beschermen. En nu gaat hij ook nog eens alleen met haar naar dat festival en mag ik niet mee.

Hij zei ook van ja dat mag mijn vriend zelf bepalen dat hij zijn aanhang meevraagt, dat hoef ik niet perse zelf ook te doen. En hij zei van jaaa ik hoef niet altijd alles met jou samen te doen, ik wil ook eens een keer wat met vrienden doen.
Maar eelijk gezegd support ik hem daar juist heel erg in en ik laat hem vaak zijn eigen ding doen. Maar nu voelt het wel gewoon irritant omdat die andere aanhang wel mee mag en ik niet.
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:22
En toen haar relatie uit was met haar vriend, apte mijn vriend liever naar haar dan dat hij tegen mij doet. Hij stuurde haar allemaal hartjes (dat doet hij bij mij nooit).
Als mijn vriendin hartjes zou gaan sturen naar een andere man dan pfff... jaloersheid to the max hoor en ik zou van haar vragen of ze daarmee zou willen stoppen.
Natuurlijk mag jouw vriend doen wat hij wil maar weet hij jouw gevoel?
Vriendschap tussen man en vrouw zit ALTIJD een seksuele lading tussen.
Alle reacties Link kopieren
Jajijzegthet schreef:
26-05-2018 20:30
Ik denk dat je een klein beetje te naïef bent. Als ik dit verhaal zo lees lijkt het erop dat hij ergens anders ligt te krikken.
Hij zegt juist dat ik te jaloers ben. En dat ze alleen vrienden zijn en meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
26-05-2018 20:31
Als mijn vriendin hartjes zou gaan sturen naar een andere man dan pfff... jaloersheid to the max hoor en ik zou van haar vragen of ze daarmee zou willen stoppen.
Natuurlijk mag jouw vriend doen wat hij wil maar weet hij jouw gevoel?
Vriendschap tussen man en vrouw zit ALTIJD een seksuele lading tussen.
Ja, dat heb ik ook gevraagd en hopelijk doet hij dat ook.
Hij weet mijn gevoel want dat geef ik aan. Ik heb hem verteld hoe buitengesloten ik me voel.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
26-05-2018 20:29
Ik zou daar geen zin in hebben.
Waarin niet?
Alle reacties Link kopieren
Vreemde vriend heb je. Ik zou er echt niet blij mee zijn en hem laten varen. Je vindt nu die vriendin van hem het probleem, maar hij is het probleem.
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:31
Maar dat komt gewoon door die vriendin van hem die consstant arrogant naar me doet. En verder wil hij me er neit tegen beschermen. En nu gaat hij ook nog eens alleen met haar naar dat festival en mag ik niet mee.
Ik zie het al van mijlenver aankomen en jij stiekem ook toch hoop ik?
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:33
Waarin niet?
- Het gevoel krijgen dat ik niet verreweg op de eerste plaats sta.
- Onzeker voelen
- Niet geliefd voelen
- Negeert worden
Enz enz enz
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
26-05-2018 20:33
Ik zie het al van mijlenver aankomen en jij stiekem ook toch hoop ik?
Ik zie hem morgenavond, heb je enig idee wat ik moet zeggen en hoe ik het moet brengen?
Alle reacties Link kopieren
Hij doet haar gewoon.

Er gaat zeker ook een pilletje in tijdens die festivals?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:22
Hi,
(.....)
Toen reageerde hij hierop dat hij me niet mee had gevraagd omdat hij de komende tijd niet meer samen met mij naar festivals toe wil. (..
).
Je reageert nogal tam. Ik was hels geweest.

(...)
Ik heb ook al een keer geprobeerd om te vragen aan mijn vriend of hij niet een keer een gesprek wil met z'n 3e om het allemaal wat gemakkelijker te maken. Maar dan krijg ik de reactie van dat hij niks te maken heeft met hoe het tussen ons gaat.
Dat laatste snap ik niet. Je vriend heeft niets te maken met hoe het tussen jou en je vriend gaat?

Al met al klinkt het niet gezond. Ik zou daar geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-05-2018 20:35
Hij doet haar gewoon.

Er gaat zeker ook een pilletje in tijdens die festivals?
Nee, pilletjes doet hij niet aan. En weet zeker dat hij niks met haar doet, anders was ik nu allang bij hem weg.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
26-05-2018 20:35
Dat laatste snap ik niet. Je vriend heeft niets te maken met hoe het tussen jou en je vriend gaat?

Al met al klinkt het niet gezond. Ik zou daar geen zin in hebben.
Mijn vriend zegt er niets mee te maken te hebben hoe het tussen mij en zijn vriendin gaat
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_169486 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
26-05-2018 20:39
Wees erop voorbereid dat jij je vriend gaat kwijtraken als jij je grenzen stelt.

Hou het bij je gevoel. Jij voelt je er niet lekker bij. Jij voelt je niet belangrijk en het vijfde wiel aan de wagen door zijn gedrag en zijn reacties. Als hij dat niet belangrijk vindt, zegt dat al genoeg.
anoniem_169486 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:43
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:38
Nee, pilletjes doet hij niet aan. En weet zeker dat hij niks met haar doet, anders was ik nu allang bij hem weg.
Hoe weet je dat. Je bent er niet bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:38
Mijn vriend zegt er niets mee te maken te hebben hoe het tussen mij en zijn vriendin gaat
Dat heb je wel. Nogmaals: Er is ALTIJD seksuele spanning tussen een man en een vrouw en zeker als ze zo close zijn.

Als je vriend straks thuiskomt is het eigenlijk simpel: Voor een relatie moet hij jou respecteren. Jij voelt je niet prettig zo, niet geliefd en onzeker. Een vriend die dat afweegt tegen het omgaan met zo'n festivalvriendin en dan niet voor jou kiest, is iemand waarvan jij niet gelukkiger wordt.
Bloemvis2 schreef:
26-05-2018 20:38
En weet zeker dat hij niks met haar doet, anders was ik nu allang bij hem weg.
Geloof me, hij doet haar wel als de situatie zich voordoet. 100%.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven