Relatie gaat steeds slechter, wat denken jullie?

21-06-2018 16:38 40 berichten
Hallo iedereen,

De laatste tijd gaat het steeds slechter met mijn relatie en ik zou graag jullie gedachtes willen horen over mijn relatie. Sorry als het een lang verhaal is, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben nu 1 jaar en 3 maanden samen met mijn vriend. Mijn vriend is 22 jaar en ik ben 20 jaar. Tot 3 maanden geleden ging het goed. We maakten tijd voor elkaar, we hadden het leuk samen en we waren gek op elkaar. We zijn nog steeds zo gek opelkaar net als de eerste dag, daar zit het probleem niet. vanaf het begin van onze relatie merkten we dat we eigenlijk best wel hetzelfde zijn. De zelfde soorten mensen, dezelfde karakters en zelfde interesses. Zo kunnen we allebei bijvoorbeeld heel goed tegen ruzies en ruzies boeien ons vrij weinig (tot een tijdje geleden dan). We hebben veel ruzies meegemaakt en het boeiden ons echt niet dat we zoveel ruzies hadden.


Als we bellen of als we samen zijn in het echt reageert hij wel is geirriteerd op me. Dan vraag ik bijv iets aan hem en dan doet hij alsof ik dat vaker heb gevraagd of hij reageert gewoon van zichzelf geirriteerd. Het lijkt alsof hij het niet leuk vind met me. Ik heb dit vaak aangegeven en vaak ruzies erover gehad, maar hij geeft aan dat hij gewoon zo is van zichzelf en dat hij niet geirriteerd is. Ik weet dat hij ook zo is van zichzelf want soms reageert hij ook zo tegen zijn moeder bijv. Alleen het is gewoon niet leuk voor mij dat als ik met hem ben dat hij zo op die manier met me praat en zo op me reageert.


Hij heeft trouwens meer dan genoeg leuke kanten maar het gaat nu even over zn mindere kanten. Hij was inmiddels beginnend ondernemer omdat hij was begonnen met een verkoopwagen. Hij werd dus ook drukker, vanzelfsprekend. Ik had daar wel wat moeite mee in het begin omdat hij minder tijd voor me had door zijn onderneming plus hij had een andere baan erbij. Maar dat heb ik leren begrijpen dat dat gewoon zijn werk is en hij werkt ook voor zijn toekomst. Op een gegeven moment kregen we meer ruzies omdat we minder tijd met elkaar doorbrachten en vanaf dat moment beseften we dat we te vaak ruzie hadden. We konden minder goed tegen ruzies op een gegeven moment.


Sinds 3 maanden geleden zijn de ruzieën gestegen en ruzieën plus weinig tijd is een hele ellende. We praatten het elke keer uit en 'probeerden' het opnieuw elke keer weer. Elke keer ging het mis en kregen we weer ruzie. Ongeveer 1 maand geleden vertelde hij me dat hij met heel veel dingen in zijn hoofd zit en dat hij het te veel vindt worden. Door heel zijn onderneming, ook thuis vroegen zijn ouders veel van hem waardoor hij met veel dingen in zijn hoofd zat.


Ondertussen was hij zich aan het voorbereiden op het verkopen van vis in een verkoopwagen. Dus hij wilde stoppen met zijn huidige verkoopwagen en wilde binnen 1 maand beginnen met visverkoopwagen. Hij moest dus nog van alles leren dat met visverkoop te maken had. Ik snap dat het stress geeft als beginnend ondernemer vooral omdat hij bezig is met zn nieuwe viswagen. Dus ik besloot hem een tijdje rust te geven om zijn dingen te verwerken want anders deed hij heel kut tegen me en kregen we elke keer ruzie.


Na een tijdje rust zei hij dat hij de meeste had opgelost en verwerkt had dus we gingen weer praten. Alsnog had hij soortvan geen tijd voor me doordat hij te druk was met zn nieuwe onderneming en ik vond dat hij minstens 1 dag wel tijd vrij kon maken om zijn relatie te herpakken. Hij dacht dat het vanzelf wel goed zou komen of wanneer hij weer tijd had dat hij het dan goed zou kunnen maken. Maar het ging al slecht dus hoort hij het te herpakken wanneer hij besluit om verder te gaan met me.


Ik begrijp hem heel erg dat hij druk is maar hij zou op zn minst een paar uur voor me moeten hebben om ons recht te zetten zodat ik op hem kan wachten en begrip kan tonen voor zn werk. Hij schoof het ook soms op mij dat ik hem maar moest begrijpen en begrip moest tonen voor zn onderneming etc. We hebben er laatste tijd vaak over gehad dat we veel botsen en dat het misschien beter is om uit elkaar te gaan. Alleen het lukt ons niet, we willen heel graag voor elkaar gaan en we willen het liefst samen blijven.


We hebben nog steeds ruzies en hebben elkaar al 1,5 maand niet gezien door weinig tijd van hem. Gisteren zouden we afspreken om het te praten, maar hij had de hele nacht wakker gelegen en daarna gewerkt waardoor hij te moe was en dus wilde slapen. Hij kwam dus gisteren niet meer. Wat denken jullie erover? Ik vind het zonde om het uit te maken, omdat het ook merendeels aan zijn drukte van zn onderneming ligt.


Als dat allemaal op zn gangetje gaat zou het met ons ook veel beter gaan, maar toch behandelt hij me soms niet goed, hij heeft niet eens 1 dag tijd voor me (op dit moment) en praat soms met scheldwoorden tegen me en wanneer ik zeg dat ik dat respectloos vind zegt hij dat dat zijn karakter is en dat het niet zo erg is. Wanneer ik huil omdat hij me soms pijn doet vindt hij dat ik het niet moet laten merken aan hem en dat ik wat harder moet zijn. Ik weet het niet meer, ik hou zo veel van hem en hij ook van mij dat weet ik hij is een moeilijke type. Hebben jullie tips of wat denken jullie erover? Wat kan ik het beste doen? Sorry voor mijn lange verhaal.

Ik hoor het graag. Groetjes
anoniem_63630a5dd4c7d wijzigde dit bericht op 21-06-2018 16:43
Reden: Was zonder alinea's
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alinea's, ik kom er echt niet doorheen op deze manier.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb niet alles gelezen, maar dat hoeft ook niet.

Je bent 20! Het moet nu toch leuk zijn? Als het zo moeizaam gaat, stop er dan mee en ga genieten van je jeugd (sprak oma).
Ik zie alleen maar één grote brij van woorden. Sorry.. Als je alinea's gebruikt en eens een zin op een nieuwe regel zet wordt het vast leesbaarder.
Alle reacties Link kopieren
elkaar al 1,5 maand niet gezien? Joh, dan is het al uit hoor.
Sorry ben nieuw hier dus ik was vergeten alinea's te gebruiken. Hoop dat het nu duidelijker is.
Alle reacties Link kopieren
Meid, je bent 20. Wegwezen bij hem en ga genieten!
-
Alle reacties Link kopieren
Jullie maakte al veel ruzie?? Dat is sowieso geen goede start hoor...
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben elkaar 6 weken niet gezien?
Ik herken in sommige dingen heel hard mijn nu ex. Het soms moeilijke karakter, passies voorop stellen, soms gemeen uit de hoek kunnen komen.. ik ken het. Maar dat wil niet zeggen dat je een slechte relatie hebt, iedereen heeft wel zijn minpuntjes. Het gaat er gewoon om dat je een weg vindt die werkt voor jullie beide, en dat lukt zeker als je elkaar zo graag ziet.

Elkaar 1,5 maand niet zien is wel erg lang. Snap niet dat je dat hebt kunnen volhouden. Waarom moet hij naar jou komen en ga jij niet naar hem? Is het geen mogelijkheid dat jij 's avonds bij hem thuis gaat en je eigen ding doet totdat hij klaar is met zijn ondernemen en je daarna toch nog samen in bed kan kruipen? Ik was samen met een voetballer op hoog niveau die dus zo goed als elke dag tot laat 's avonds training of match had. Ik ging toen gewoon al bij hem thuis en wachtte hem op of hij kwam savonds laat rechtstreeks naar mij. Elkaar toch nog even zien en samen slapen geeft vaak al veel voldoening. Misschien kunnen jullie dit ook proberen? Het zorgt vaak ook voor een luchtigere sfeer want zo hoeft niet alles per sms te gebeuren en kan je elkaar op het einde van de dag nog even vertellen wat je allemaal meegemaakt hebt die dag. Zo ontstaan er ook minder discussies en is er minder miscommunicatie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je hem eens apart nemen zonder telefoon
Alle reacties Link kopieren
Selina55 schreef:
21-06-2018 16:45
Sorry ben nieuw hier dus ik was vergeten alinea's te gebruiken. Hoop dat het nu duidelijker is.
Wet van Wuiles...Zonder twijfel :hug:
pokkewijf wijzigde dit bericht op 21-06-2018 17:01
Reden: Mobiel forummen is a bitch
2.99% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
koko67 schreef:
21-06-2018 16:49
Jullie hebben elkaar 6 weken niet gezien?
Jaa, het is idd heel lang. Eerder heb ik dit nooit volgehouden zo lang maar zoals ik al zei door al het ruzie en omdat hij druk is heeft hij geen tijd en daardoor maak ik ook meer ruzie omdat hij gewoon op zn minst 1 dag per week tijd hoort vrij te maken voor me.
Blondie222 schreef:
21-06-2018 16:55
Misschien moet je hem eens apart nemen zonder telefoon
Heb ik zovaak gedaan elke keer weer, hij zegt me dan dat het goed komt en dat hij tijd gaat maken maar daar komt niks van. Hij zelf kan niet tegen stress en drukte dus kan hij mij en zijn werk niet combineren waardoor hij geen tijd voor me maakt. Heel raar
Dit is aantrekken en afstoten. Zonde van je tijd.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 17:08
2.04% gewijzigd
Phloxx schreef:
21-06-2018 16:45
Meid, je bent 20. Wegwezen bij hem en ga genieten!
Zo denk ik dus ook en ik ben ook echt van het genieten, met me andere exen was ik totaal niet zo moeilijk ik kon ze makkelijk verlaten bij zulke gevallen. Alleen bij hem is het zo anders, ik denk omdat hij de enige jongen was die me kon handelen. Ben namelijk niet de makkelijkste. En eerder hadden jongens moeilijk ermee om mij te handelen
Selina55 schreef:
21-06-2018 17:06
Zo denk ik dus ook en ik ben ook echt van het genieten, met me andere exen was ik totaal niet zo moeilijk ik kon ze makkelijk verlaten bij zulke gevallen. Alleen bij hem is het zo anders, ik denk omdat hij de enige jongen was die me kon handelen. Ben namelijk niet de makkelijkste. En eerder hadden jongens moeilijk ermee om mij te handelen
Hij handled je helemaal niet. Hij negeert je en is geïrriteerd als dat totaal niet nodig is. Jij pikt dit omdat je gewend bent dat jongens voor je vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ga genieten van je leven in plaats overal zo moeilijk over te doen
Verlorenmeisje schreef:
21-06-2018 16:54
Ik herken in sommige dingen heel hard mijn nu ex. Het soms moeilijke karakter, passies voorop stellen, soms gemeen uit de hoek kunnen komen.. ik ken het. Maar dat wil niet zeggen dat je een slechte relatie hebt, iedereen heeft wel zijn minpuntjes. Het gaat er gewoon om dat je een weg vindt die werkt voor jullie beide, en dat lukt zeker als je elkaar zo graag ziet.

Elkaar 1,5 maand niet zien is wel erg lang. Snap niet dat je dat hebt kunnen volhouden. Waarom moet hij naar jou komen en ga jij niet naar hem? Is het geen mogelijkheid dat jij 's avonds bij hem thuis gaat en je eigen ding doet totdat hij klaar is met zijn ondernemen en je daarna toch nog samen in bed kan kruipen? Ik was samen met een voetballer op hoog niveau die dus zo goed als elke dag tot laat 's avonds training of match had. Ik ging toen gewoon al bij hem thuis en wachtte hem op of hij kwam savonds laat rechtstreeks naar mij. Elkaar toch nog even zien en samen slapen geeft vaak al veel voldoening. Misschien kunnen jullie dit ook proberen? Het zorgt vaak ook voor een luchtigere sfeer want zo hoeft niet alles per sms te gebeuren en kan je elkaar op het einde van de dag nog even vertellen wat je allemaal meegemaakt hebt die dag. Zo ontstaan er ook minder discussies en is er minder miscommunicatie.

Bedankt voor je tip, maar blijven slapen bij hem of in de avond naar zijn huis gaan lukt helaas niet, omdat we islamitisch zijn. Onze moeders weten van ons maar helaas bij hem slapen mag ik nog niet vanwege me geloof.
Zo jong, zo kort pas een relatie en al zo veel gezeik. Afkappen!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het vast moeilijk en druk met zijn onderneming. Maar zolang jij belangrijk voor hem bent, zal hij je er ook naar moeten behandelen.
Dat is nu niet in lijn met elkaar.
Ik denk dat jij alles geprobeerd hebt om de relatie te laten werken. Helaas moet dat van beide kanten komen.
Ik zou hier de stekker uit trekken. Ik neem aan dat je nog wel wat zelf respect hebt, en beseft dat het op een gegeven moment genoeg is.
Selina55 schreef:
21-06-2018 17:06
Zo denk ik dus ook en ik ben ook echt van het genieten, met me andere exen was ik totaal niet zo moeilijk ik kon ze makkelijk verlaten bij zulke gevallen. Alleen bij hem is het zo anders, ik denk omdat hij de enige jongen was die me kon handelen. Ben namelijk niet de makkelijkste. En eerder hadden jongens moeilijk ermee om mij te handelen
Misschien toch handiger/slimmer om er zelf voor te zorgen dat je niet zo moeilijk bent.
Dus doe wat met je foute gedrag en laat het niet aan een man over.
Selina55 schreef:
21-06-2018 17:11
Bedankt voor je tip, maar blijven slapen bij hem of in de avond naar zijn huis gaan lukt helaas niet, omdat we islamitisch zijn. Onze moeders weten van ons maar helaas bij hem slapen mag ik nog niet vanwege me geloof.
Jammer dat je nu pas met deze relevante info komt.

Gaat hij wellicht steeds meer "de dominante man" spelen, omdat hij dat gewend is en ook bij andere mannen ziet?

En pik jij dat omdat je denkt dat dat zo hoort?
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat het lastig is om iemand te verlaten, je wilt er alles aan doen om gewoon een leuke en fijne relatie te houden. Helaas maar waar, op deze manier werkt het niet tussen jullie. Er zal iets moeten veranderen willen jullie verder en dat begint bij een goed gesprek, 1 op 1, en heel duidelijk maken wat je van elkaar verwacht. Spreek iets af en houd je ook aan dat moment, hij ook. Als hij dat niet kan, dan denk ik dat hij niet de tijd ervoor wil nemen om eraan te werken
Alle reacties Link kopieren
Als we bellen of als we samen zijn in het echt reageert hij wel is geirriteerd op me. Dan vraag ik bijv iets aan hem en dan doet hij alsof ik dat vaker heb gevraagd of hij reageert gewoon van zichzelf geirriteerd. Het lijkt alsof hij het niet leuk vind met me. Ik heb dit vaak aangegeven en vaak ruzies erover gehad, maar hij geeft aan dat hij gewoon zo is van zichzelf en dat hij niet geirriteerd is. Ik weet dat hij ook zo is van zichzelf want soms reageert hij ook zo tegen zijn moeder bijv. Alleen het is gewoon niet leuk voor mij dat als ik met hem ben dat hij zo op die manier met me praat en zo op me reageert.
Dan verzoek je vriendelijk of hij niet steeds wil mopperen of kankeren als je iets aan hem vraagt maar het zonder commentaar wil doen. Dat hij het niet leuk vindt weet je zo onderhand wel.
Ik had daar wel wat moeite mee in het begin omdat hij minder tijd voor me had door zijn onderneming plus hij had een andere baan erbij.
Dan vraag je vriendelijk of hij een of twee keer per week een hele avond bij je wil blijven om samen iets te doen (ander kan je net zo goed geen relatie hebben).
en praat soms met scheldwoorden tegen me en wanneer ik zeg dat ik dat respectloos vind zegt hij dat dat zijn karakter is en dat het niet zo erg is.
Je zegt hem ernstig dat je niet zo aangesproken wenst te worden omdat anders de bereidheid om bij hem te blijven wel een heel stuk minder wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven