Ik wil geen kinderen meer

15-08-2018 15:17 164 berichten
Mijn vriend wil graag kinderen maar ik wil geen kinderen meer. Ik heb er 2 uit mijn vorig huwelijk en ben klaar.

Mijn vriend zegt voor mij te kiezen boven zijn kinderwens en legt zich erbij neer dat hij geen kinderen zal krijgen. Maar ik zie dat die beslissing hem pijn doet. Ik zou héél goed snappen als hij me verlaat voor een andere (jongere) vrouw die wel kinderen wil. Maar hij zegt dat hij zoveel van me houdt dat hij niet bij me weg gaat.

Heeft iemand ervaring met vrouwen die geen kinderen willen en de man wel?
Ik lees alleen maar verhalen over de man die niet wil en de vrouw wel. Hoe is het voor een man om die wens te hebben?
Hij heeft zelf geen kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het hem hoe het is voordat het iets is wat wel tussen jullie in komt staan. Iedereen zal het weer anders ervaren.
Alle reacties Link kopieren
De wens lijkt mij voor een man lastiger, omdat je als vrouwe nog wel een kind kunt gaan baren van een donor, terwijl je als man ook nog eens een baarmoeder moet regelen.

Maar praat wel met hem. Het loslaten van een kinderwens is lastig en het is fijn als je partner daar begrip voor heeft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een man kan tot op hoge leeftijd kinderen verwekken. De kans bestaat dat hij uiteindelijk toch bij je weg gaat vanwege zijn kinderwens.
Ik zou niet willen dat partner zijn wens voor mij zou moeten opgeven. Er komt een dag dat het in de weg zal staan
Niet jouw probleem. Had ie zich maar voort moeten planten toen hij daar de leeftijd voor had met een of andere ex.
Hopelijk heb jij je laten steriliseren zodat je statement dat jij er klaar mee bent duidelijk is.
Relaties zijn doorgaans niet voor altijd, je bent immers ook niet meer bij de vader van je kids. Dus zou er niet vanuit gaan dat deze meneer voor de rest van je leven is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?
Waarom doe je hem bewust verdriet?

Sta niet raar te kijken als hij je op een dag toch verlaat voor een jongere vrouw.

Als je echt geen ki deren meer wil dan zou ik die dag liever voor zijn en zelf de relatie beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
Altijd positief he die Redbull :facepalm:
ik geef mn bek ook maar een douw
sugarmiss schreef:
15-08-2018 16:03
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?
Waarom doe je hem bewust verdriet?

Sta niet raar te kijken als hij je op een dag toch verlaat voor een jongere vrouw.

Als je echt geen ki deren meer wil dan zou ik die dag liever voor zijn en zelf de relatie beëindigen.
Omdat ze haar kinderen geen tweede leg van 'n andere vent aan wil doen mag ik hopen?
En omdat ze niet zometeen met twee scheidingsregelingen wil zitten van twee verschillende mannen.
Die man is oud en wijs genoeg om zelf op te kunnen stappen als hij voortplanten belangrijker vindt dan 'n relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als je merkt dat het hem echt pijn doet, nog eens met hem erover praten. Hij kan er beter nu achter komen dat hij toch echt graag kinderen van zichzelf wil en dan dus nu bij je weggaan, dan dat het over een paar jaar aan hem gaat vreten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-08-2018 16:03
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?

Ik val hier even over maar hallo zeg, niet willen is niet goed genoeg? Misschien omdat haar lijf dat kind 9 maanden moet dragen en eruit moet drukken? En zij met de gevolgen zit als het toch misgaat? (RB zegt het bot maar heeft zeker wel puntjes)
Heeft niks met misgunnen te maken hoor.
merylstreepje wijzigde dit bericht op 15-08-2018 16:20
4.84% gewijzigd
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hem was zou ik een andere vrouw gaan zoeken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-08-2018 16:03
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?
Waarom doe je hem bewust verdriet?

Sta niet raar te kijken als hij je op een dag toch verlaat voor een jongere vrouw.

Als je echt geen ki deren meer wil dan zou ik die dag liever voor zijn en zelf de relatie beëindigen.
Misgunnen is een beetje groot woord. Zwanger zijn en bevallen is nou niet bepaald zonder enige risico’s. Ik begrijp wat je wil zeggen, want ik denk zelf ook van: misschien dat ik het dan toch zou overwegen omdat je wel met hem wil blijven en hij graag een kind wil. Ik denk niet dat iemand die heel graag kinderen wil, daar geen spijt van gaat krijgen. Ik zou het misschien wel wel overwegen maar ik heb dan ook niet in mijn hoofd van ik wil het echt niet. Je hebt alle recht om het niet te doen.
Een kind koop je niet, er zijn geen garanties dat je zwangerschap goed loopt en dat je de bevalling goed doorkomt. Daarbij, de periode daarna kan ook zwaar zijn: herstellen, een kind erbij terwijl je er al 2 hebt, misschien wel slapeloze nachten, borstvoeding en ga zo maar door.
sugarmiss schreef:
15-08-2018 16:03
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?
Waarom doe je hem bewust verdriet?

Sta niet raar te kijken als hij je op een dag toch verlaat voor een jongere vrouw.

Als je echt geen ki deren meer wil dan zou ik die dag liever voor zijn en zelf de relatie beëindigen.
Wat een rare vragen. Alsof een vrouw een fokmachine is voor de kinderwens van een man.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een relatie gehad met een man met een kinderwens, maar ik heb vanaf dag 1 al duidelijk gemaakt nooit aan kinderen te willen beginnen. Er was na 10 jaar wel een periode dat we het erover hebben gehad en over nagedacht. We wilden er toen wel aan beginnen, maar door medische omstandigheden van mijn kant heb ik ook meteen aangegeven dat als ik idd de diagnose zou krijgen waar ik de onderzoeken voor kreeg ik geen kinderen wil. Hij is er toen mee akkoord gegaan. Maar toen we uit elkaar gingen kreeg ik nog wel fijn naar mn hoofd geslingerd dat het mijn schuld was dat hij geen kinderen heeft. We zijn ook niet heel goed uit elkaar gegaan, maar dit deed wel pijn om te horen.

Als jij het echt niet wil is het je goed recht, maar kijk uir dat het niet tussen jullie komt te staan en het uiteindelijk de reden gaat worden van ern eventuele breuk.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring.

Ik wilde en wil absoluut geen kinderen. Mijn ex en ik zijn erom uit elkaar gegaan en ik heb mijn huidige man vanaf ongeveer onze eerste date verteld hoe de vork in de steel zat. Eerst dacht hij dat ik mijn mening wel zou bijstellen maar toen hij doorhad dat dat niet het geval zou zijn, hebben we een aantal goede, open gesprekken gevoerd over hoe verder. Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat hij liever mij had zonder kinderen dan kinderen met een andere vrouw.

Of hij daar nooit spijt van zal krijgen, geen idee. Maar er zijn ook zat mensen die wel spijt krijgen van kinderen. En er zijn mensen die uit elkaar gaan (waarbij al dan geen kinderen geen rol speelt in de discussie). Aangezien echtscheidingen legaal zijn, heb je nooit zekerheid dat je bij elkaar blijft tot de dood.

Mijn man zegt nu dat hij geen kinderen wil en dan geloof ik dat. Mocht hij zijn mening veranderen, dan dealen we er dan wel mee. Het heeft geen zin om me druk te maken om iets wat misschien nooit gebeurt.
Head* schreef:
15-08-2018 16:23
Wat een rare vragen. Alsof een vrouw een fokmachine is voor de kinderwens van een man.

Nou dit. Niemand moet tegen haar of zijn eigen zin een kind krijgen, puur om de partner een plezier te doen. Ik zou geen leuke moeder kunnen zijn voor een kind dat ik eigenlijk zelf niet wil.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
15-08-2018 15:37
Ik zou niet willen dat partner zijn wens voor mij zou moeten opgeven. Er komt een dag dat het in de weg zal staan
Dus jij zou jouw wens wel opgeven voor die partner?
Of bedoel je dat je de relatie zou stoppen om hem wel de kans op een kind te geven?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
15-08-2018 16:27
Als jij het echt niet wil is het je goed recht, maar kijk uir dat het niet tussen jullie komt te staan en het uiteindelijk de reden gaat worden van ern eventuele breuk.
Mocht dat zo zijn, dan kan to daar helemaal niets aan doen. Als dat al tussen hen in komt te staan, is het omdat haar vriend wel kinderen wil. Dat is niet iets waar zij voor uit kan kijken, of kan voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-08-2018 16:03
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?
Waarom doe je hem bewust verdriet?

Sta niet raar te kijken als hij je op een dag toch verlaat voor een jongere vrouw.

Als je echt geen ki deren meer wil dan zou ik die dag liever voor zijn en zelf de relatie beëindigen.
Wat een misselijkmakende reactie is dit trouwens.
Alsof je niets bent of kunt zijn zonder kinderen. Echt, we leven toch niet meer in de jaren '50 of in het Midden Oosten waar kinderen krijgen het enige is wat je kunt doen.

TO doet niemand bewust verdriet. Het is haar partner's keuze. Bovendien is zij aan niemand verplicht om kinderen te maken. Een kind krijgen omdat een ander het zo graag wil lijkt me echt wel het domste wat je kunt doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 18:29
Reden: privacy
98.57% gewijzigd
Heel sneu voor hem, maar je gaat natuurlijk geen kind uitbroeden en eruit persen en nog 20 jaar opvoeden alleen maar omdat een man dat zo graag wil.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-08-2018 16:03
Waarom wil je geen derde meer?
Waarom misgun je hem het geluk wat jij wel hebt?
Waarom doe je hem bewust verdriet?

Sta niet raar te kijken als hij je op een dag toch verlaat voor een jongere vrouw.

Als je echt geen ki deren meer wil dan zou ik die dag liever voor zijn en zelf de relatie beëindigen.
ja hoor, misgunnen noch wel?!
Nou ja, dat wordt andersom natuurlijk ook beweerd als een man geen kind wil.
En die vrouwen gaan er vervolgens toch allemaal van door voor een man die wel wil!

To, het is je goed recht om te zeggen dat je niet meer wilt. Daar hoef je geen reden voor te geven, maar ik kan mij er best wel een paar bedenken.

- Geen zin meer in een zwangerschap.
- Prettig vinden dat de kinderen ouders zijn.
- Niet willen dat kinderen van verschillende vaders zijn.
- Financiële aspecten.
- Mocht het uit gaan, dan is het niet dat er sprake is van co-ouderschap/bezoekregelingen die op elkaar afgestemd moeten worden.
- Overige praktische aspecten.
- Er gewoon geen behoefte meer aan hebben/geen wens hebben.

Als het gaat om kinderen, gaat het niet om gunnen. Je moet er beiden voor 100% achter staan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ikigai schreef:
15-08-2018 16:48
Heel sneu voor hem, maar je gaat natuurlijk geen kind uitbroeden en eruit persen en nog 20 jaar opvoeden alleen maar omdat een man dat zo graag wil.
+1. Tenzij het om een tweede kind gaat natuurlijk! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven