Ex vertelt verhaal rond over miskraam

15-08-2018 20:09 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:35
99.65% gewijzigd
Eerlijk zijn tegen je huidige vriend.
Ook over dat je zelf tegen abortus bent zodat je huidige vriend actief mee kan werken aan de anticonceptie middels condoomgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Pfff sowieso is het niet leuk om een miskraam mee te maken, ook al was het ongepland. Maar wat naar dat hij er een abortus verhaal van maakt .

Weet je waarom hij dit doet?
Naar van je miskraam :hug:

Mensen lullen toch wel. Laat je niet mee slepen in zijn negstiviteit. Jij bent niemand uitleg verschuldigd.
Nu is hij degene die zichzelf uiteindelijk belachelijk maakt. Als jij overal gaat verkondigen hoe het echt zit, komt hij vast weer met een weer woord.
Mensen die echt met je begaan zijn of het willen weten komen vanzelf naar je toe.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-08-2018 20:15
Eerlijk zijn tegen je huidige vriend.
Ook over dat je zelf tegen abortus bent zodat je huidige vriend actief mee kan werken aan de anticonceptie middels condoomgebruik.
anoniem_362036 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 09:28
39.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare ervaring :( 🌸

Ik vraag mij heel erg af hoe je op dit onderwerp uit komt op zo'n nacht, en dat dan ook met zijn nieuwe vriendin erbij besproken wordt snap ik niet.

Ik zou eigenlijk ook mijn ex in dit geval voor het blok willen zetten om het juiste verhaal te delen.

Heb je zelf enig idee waarom hij dit zou verdraaien?
Bewerkt, het was nieuws voor hem.
anoniem_373648 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 20:20
9.25% gewijzigd
Overigens vind ik het vrij normaal dat jij of je ex een ongewenste zwangerschap, miskraam of abortus met vrienden/dinnen bespreken. Je kunt niet van een (ex)partner verwachten hier niet met iemand over te spreken in eigen vriendenkring.
redbulletje schreef:
15-08-2018 20:19
Overigens vind ik het vrij normaal dat jij of je ex een ongewenste zwangerschap, miskraam of abortus met vrienden/dinnen bespreken. Je kunt niet van een (ex)partner verwachten hier niet met iemand over te spreken in eigen vriendenkring.
Natuurlijk mag dat, maar een abortus en een miskraam zijn niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
15-08-2018 20:15
Pfff sowieso is het niet leuk om een miskraam mee te maken, ook al was het ongepland. Maar wat naar dat hij er een abortus verhaal van maakt .

Weet je waarom hij dit doet?
anoniem_362036 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 09:29
46.39% gewijzigd
Stephanie96 schreef:
15-08-2018 20:21
Ik ben er een soort van vandoor gegaan met een vriend van hem. Dit was een heel gevoelig punt. De vriendschap tussen de twee jongens lag een tijdje onder vuur, maar dit is allemaal uitgesproken en ik ben zelfs laatst iets wezen drinken met zijn mijn ex, zijn nieuwe vriendin en mijn nieuwe vriend. Dit was een super gezellige avond en het leek er echt op alsof we gewoon nog vrienden kunnen zijn. Dus waarom? Goede vraag..
Blijkbaar borrelt er nog iets diep van binnen bij je ex. Nooit de zaken goed uitgepraat? Er vandoor gaan met een vriend van hem is natuurlijk niet echt sjiek.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
15-08-2018 20:20
Natuurlijk mag dat, maar een abortus en een miskraam zijn niet hetzelfde.
Destijds heeft hij het besproken met zijn beste vriend, die er deze avond niet bij was, en ik heb er zelf voor gekozen om het niet te delen. Hij heeft toen zelf ook gezegd dat hij het liever privé houdt.
Stephanie96 schreef:
15-08-2018 20:23
Destijds heeft hij het besproken met zijn beste vriend, die er deze avond niet bij was, en ik heb er zelf voor gekozen om het niet te delen. Hij heeft toen zelf ook gezegd dat hij het liever privé houdt.
Tja, soms gaan dingen toch anders. Dan denk je dat je het alleen aan kunt en uiteindelijk heb je toch iemand nodig waar je je ei bij kwijt kunt. Dat kun je iemand niet kwalijk nemen.
Ana_Isabel** schreef:
15-08-2018 20:20
Natuurlijk mag dat, maar een abortus en een miskraam zijn niet hetzelfde.
Dat klopt. Maar ik vind de abortusversie juist in het voordeel van TO. Snap niet wat ex daar nu mee probeerde te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
15-08-2018 20:22
Blijkbaar borrelt er nog iets diep van binnen bij je ex. Nooit de zaken goed uitgepraat? Er vandoor gaan met een vriend van hem is natuurlijk niet echt sjiek.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar gevoelens kan je niet altijd sturen..

Ik wilde graag met hem praten over de situatie (rondom de nieuwe vriend), dit wilde hij echter niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij de benamingen per ongeluk door elkaar gehaald.
Damned if I don’t
Ik vind niet dat je je ex kwalijk kan nemen dat hij over de miskraam verteld. Was tenslotte ook deels zijn DNA. Dat hij het verhaal verandert is wel kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-08-2018 20:19
Overigens vind ik het vrij normaal dat jij of je ex een ongewenste zwangerschap, miskraam of abortus met vrienden/dinnen bespreken. Je kunt niet van een (ex)partner verwachten hier niet met iemand over te spreken in eigen vriendenkring.
Nee maar om van een miskraam een abortus te maken is nogal wat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-08-2018 20:19
Overigens vind ik het vrij normaal dat jij of je ex een ongewenste zwangerschap, miskraam of abortus met vrienden/dinnen bespreken. Je kunt niet van een (ex)partner verwachten hier niet met iemand over te spreken in eigen vriendenkring.
Dat klopt, maar dat hoeft niet aan de borreltafel, na een hoeveelheid alcohol kun je dan ook nog eens allerlei flauwe opmerkingen verwachten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ViezeHond schreef:
15-08-2018 20:27
Misschien heeft hij de benamingen per ongeluk door elkaar gehaald.
Nou.. Als hij het wie/wat/waar verteld wat mensen graag willen weten, wordt vanzelf wel duidelijk waar het om ging.

Een abortus laat je nl uitvoeren. Een miskraam overkomt je,dus lang zou het misverstand niet voortduren.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
15-08-2018 20:33
Nou.. Als hij het hie/wat/waar verteld wordt wat mensen graag willen weten, wordt vanzelf wel duidelijk waar het om ging.

Een abortus laat je nl uitvoeren. Een miskraam overkomt je,dus lang zou het misverstand niet voortduren.
anoniem_362036 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 09:29
26.59% gewijzigd
nlies schreef:
15-08-2018 20:30
Dat klopt, maar dat hoeft niet aan de borreltafel, na een hoeveelheid alcohol kun je dan ook nog eens allerlei flauwe opmerkingen verwachten.
Wie ben jij om te beslissen hoe een ander zijn ervaringen mag delen? Sommige mensen durven misschien met drank op net wat makkelijker te vertellen wat ze dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
15-08-2018 20:33
Nou.. Als hij het wie/wat/waar verteld wat mensen graag willen weten, wordt vanzelf wel duidelijk waar het om ging.

Een abortus laat je nl uitvoeren. Een miskraam overkomt je,dus lang zou het misverstand niet voortduren.
Tja, ik weet niet hoeveel drank er in is gegaan voor het verhaal op tafel kwam.
Damned if I don’t
1-Aapje schreef:
15-08-2018 20:36
Wie ben jij om te beslissen hoe een ander zijn ervaringen mag delen? Sommige mensen durven misschien met drank op net wat makkelijker te vertellen wat ze dwars zit.
Dit ja. En als je ex je heeft laten zitten voor je beste vriend hoef je niet meer op loyaliteit te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vreemd verhaal. Als jouw ex je zwart wil maken, dan zal hij toch wel met iets anders komen dan abortus? Kan het niet zijn dat hij het in die tijd verkeerd heeft begrepen of een ex voor jou abortus heeft gepleegd?
Alle reacties Link kopieren
Hij zal er iets aan hebben om het verhaal zich anders te herinneren dan hoe het ging.

Ik denk dat je best contact mag opnemen erover. Het gaat namelijk over jou en als het onwaarheden zijn die hij verkondigd, kun je dat aankaarten.
Misschien iets in de trant van 'blijkbaar hebben we het allebei anders beleefd, maar aangezien je er open over bent tegen mensen zou ik het fijn vinden het er nog eens te hebben aangezien het volgens mij anders is verlopen dan het verhaal dat jij met mensen deelt. dat zit me dwars'

mijn tip zou zijn om het gesprek open en zonder verwijten in te gaan maar echt aan te geven hoe het volgens jou is gegaan, en ruimte te bieden aan hem om te vertellen hoe het kan dat het verhaal aan zijn kant is veranderd.

over het ter sprake brengen zelf zou ik geloof ik geen punt maken, maar wel dat hij een ander verhaal vertelt dan hoe het ging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven