Hoe kan je omgaan met partner die alleen maar negatief is

16-08-2018 15:09 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je nu het beste omgaan met je partner die alleen maar "negatieve" opmerkingen en kritieken geeft. Wij hebben sinds 4 jaar een relatie en wonen sinds 2 jaar samen. In het begin viel het mij niet zo zeer op, maar de laatste tijd alleen maar meer.
Wat en hoe ik ook doe... ik krijg altijd commentaar... helaas alleen maar negatief. Of het nu gaat om de manier waarop ik mijn tandenpoets en mond afveeg of als ik een antwoord geef op zijn vraag en het is niet wat hij wil horen. Of als ik wat laat liggen op tafel of in de kamer, uit hij zich gelijk, maar zijn spullen blijven structureel liggen op tafel, grond of wat dan ook. Hij blaast het gelijk heel erg op waardoor ik me steeds kleiner voel worden. Ik krijg steeds meer een minderwaardigheidsgevoel en ik voel me steeds kleiner worden. Hij heeft echt overal commentaar op. En tuurlijk...misschien zal ik ongetwijfeld ook dingen negatief ervaren terwijl hij het niet zo bedoelt, dus ik zal echt niet alles naar hem toe schuiven. Als ik de hond commandeer zoals hij wil, is het niet goed. Commandeer ik ze NIET, dan is het ook gelijk commentaar. En dat zijn maar een paar voorbeeldjes.
Het vervelende hieraan is, dat hij het zelf niet zo ziet, maar zegt dat IK diegene ben die alleen maar commentaar geeft en negatief is.
Ik ben ( volgens mij) juist diegene die regelmatig hem complimenten geef en aandacht geef. Als er een conflict heeft voorgedaan, ben ik diegene die de stoute schoenen maar weer aantrek om proberen het weer goed te maken en los te laten om door te kunnen gaan met de orde van de dag.
Hij blijft hierin hangen en blijft daardoor erg lang heel boos. Wat ik dan weer voel en ik mezelf heel klein en onzeker voel worden. En dat wil ik niet. Die situatie heb ik al eens eerder meegemaakt met een vorige relatie, maar ik wil niet meer daarin terug zakken. Inmiddels heb ik een afspraak ingepland met een therapeut, maar ik zou graag willen weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Dus tips zijn welkom.
Gewoon niet.

Je hoeft niet per se een relatie te hebben. En al helemaal niet met iemand die overal commentaar op heeft.
Nou niet.
Exit met die gast.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je natuurlijk afvragen of je hier überhaupt mee door moet gaan. Klinkt behoorlijk respectloos naar jou toe. Ik was er in ieder geval klaar mee om me elke keer zo te laten behandelen.
Praat er met hem over op een moment dat het niet net na een ruzie is en eis dat ie daar aan gaat werken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je er mee omgaan? Is het de laatste man op aarde? Lijkt me niet ik zag er net nog een paar rondlopen.
Je hoeft niet altijd de schuld bij jezelf te zoeken, soms is het gewoon niet goed meer. Of wil je de volgende 60 jaar steeds kleiner worden?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijven jullie dan bij elkaar?.
Hoe hiermee om te gaan?
Niet lieve TO.
Van een relatie moet je blij worden, niet je minder gaan voelen!
Is die gozer nou toch helemaal van de pot gerukt...

Hem kun je niet veranderen, maar jij kunt wel keuzes maken voor jezelf en als bepaalde personen niet goed zijn voor jou heb jij het recht om voor jezelf te kiezen.
Van alleen, zonder partner zijn, ga je niet dood hoor...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 15:55
39.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat een eensgezindheid, ik zou ook zeggen: het moet niet, dus weg wezen.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Wegwezen!
Been there, done that, got the T-shirt.
En tegen die gast zeggen dat ie zn *** moet houden met zn eeuwige commentaar...
Laat ie lekker naar zichzelf gaan kijken...
Als je perse wilt blijven. Gewoon negeren dat gezeur. Of eens flink boos worden?
Alle reacties Link kopieren
To, je hebt al geprobeerd om met hem te praten, maar hij vindt het jouw fout/probleem. Of het zo is of niet, het is hoe jij het ervaart en jij wordt er ongelukkig van. Daarnaast heb je al eerder zo'n relatie gehad, en wilt niet dezelfde fout maken, maar dat heb je al gedaan! Door hem je ongelukkig te laten maken.

Kies voor jezelf!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
nlies schreef:
16-08-2018 15:51
Waarom moet je er mee omgaan? Is het de laatste man op aarde? Lijkt me niet ik zag er net nog een paar rondlopen.
Je hoeft niet altijd de schuld bij jezelf te zoeken, soms is het gewoon niet goed meer. Of wil je de volgende 60 jaar steeds kleiner worden?
Dit ja!
Alle reacties Link kopieren
Tip: uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Tegen onze kinderen zeggen we altijd ‘Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar niks’. Ik zou hier dus heel snel klaar mee zijn! Inderdaad, exit. Van de zotte toch dat jij in therapie zou moeten omdat hij niet normaal kan communiceren?!
Alle reacties Link kopieren
Wat Nienke zegt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet zo ringeloren.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan m'n moeder, ik zou zeggen RUNNNNNNNN!
Alle reacties Link kopieren
Niet dus.

Lees je OP nog eens een paar keer door, laat het vrienden/familie lezen en neem het mee naar je therapeut. Ik hoop dat dat je gaat helpen je eigenwaarde terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
wat iedereen al zegt, dit klinkt niet goed.... wegwezen...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
weg gaan nu direct!!
Ik denk dat je meneer een probleem heeft. Jij kunt het niet oplossen. Je loopt al op eieren maak ik op uit je verhaal. Hij moet inzien dat hij een probleem heeft en een goede psychiater zoeken. Het kan zijn dat hij depressief is of iets dergelijks. Jij kunt beter even afstand nemen en zijn opmerkingen zien als uiting van zijn ziekte en niet meer op jezelf betrekken! Ook mag je je terecht afvragen of je nog met hem verder wil.
Niet mee om leren gaan! Met deze man zal je nooit gelukkig worden.
Het is ongezond om zo op eieren te lopen.

Beter alleen zijn is in mijn ogen nog altijd beter dan gevangen zitten in een slechte relatie waar je niet gelukkig van wordt.

Gun jezelf een man die jou leuk, lief en geweldig vind!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn geen goede match. Uitmaken en weg wezen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongezelligheid.
Er bestaan leukere mannen met wie je een fijnere relatie kan hebben.
Zo geel als een kanariepiet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven