Emoties uitgezet?

17-08-2018 09:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier en best een goede vraag geloof ik..

Zit zo,

Al aantal jaren happy verkering met mijn partner.
Ik ben hartstikke dol op hem en hij op mij.

Nu is er wel iets wat onze relatie nogal turbulent maakt, namelijk dat hij soms periodes heeft van liegen.

Dat gaat over de meest uiteenlopende dingen.

Om een voorbeeld te geven,
Vorig jaar zomervakantie.
Wij hebben de 'regel' dat 1 van ons de vakantie zelf betaald en de ander dat wat we daar allemaal doen.
Veelal gaat dat gelijk op dus doen we dat zo.
Nu vroeg ik een aantal keer of dat allemaal goed gaat met sparen voor de vakantie en dat ging volgens hem allemaal heel goed.
Ik had die keer de vakantie zelf betaald en hij spaarde dus voor de dingen daar.

Echter 2 dagen voor de vakantie vroeg ik welk bedrag we ongeveer bij elkaar hadden en kwam hij bij me dat hij helemaal niets gespaard had..
Al die keren dat ik het vroeg, had hij erover gelogen en hij wist niet waarom.

Het zijn dus zulke dingen die me behoorlijk raken en kunnen kwetsen.
Onze relatie komt door het liegen erg onder druk te staan.
Keer op keer vergaf ik het hem en praatten veel erover.
Ook is hij eens een periode naar een psycholoog geweest om te kijken waarom hij liegt.
Die vertelde dat het iets vanuit zijn verleden was en dus hebben ze daaraan gewerkt.

Mijn vertrouwen was erdoor wel behoorlijk geschaad natuurlijk,maar werkte hard dat te herstellen.
Hij wil zelf ook niet liegen zegt hij, dus vergaf ik hem steeds, maar werd wel steeds boos en verdrietig als er weer eens iets uitkwam.

Nu kwam er afgelopen week weer wat uit,want ondertussen voel ik feilloos aan wanneer hij liegt, maar mijn gevoel bleef uit.
Ik werd niet boos, verdrietig of wat dan ook.
Enige wat ik dacht was, oké weer een barst erbij.

En juist dat vind ik raar van mezelf, waarom reageer Ik zo? Waar zijn mijn emoties hierin..?

Ik hou ontzettend veel van hem en ben ook nog niet zover dat ik hem erom wil verlaten.. Daarvoor ben ik echt nog te gek op hem.
Tuurlijk weet ik dat ik meer respect hierin verdien en dat het niet oké is, maar toch is mijn houden van gevoel nog sterker dan willen opstappen.

Ook hebben we een zoon dus ineens weggaan vind ik sws niet echt een optie..
Wil er eerst alles aan gedaan hebben.

Maar mijn vraag is dus waarom ik na al die keren boos, verdrietig, gekwetst te zijn geweest als wat uitkwam, ik er nu helemaal niets meer bij voel?
Wat is dat voor teken? Ik heb het nooit eerder gehad dus begrijp mezelf even niet.

In ieder geval alvast bedankt voor degene die een idee heeft..
Jullie hebben verkering maar ook samen een zoon? Jullie latten dus? Hoe werkt dat?

Het feit dat je niet meer boos of verdrietig raakt maar het maar gewoon pikt voor de zoveelste keer wanneer hij liegt is een teken dat je verhardt. En dat is eigenlijk een goed teken. Er komt een moment dat je er helemaal klaar mee bent en er een punt achter kan zetten. En dat is goed!

Vertel hem dit! Vertel hem dat je zover bent dat het je niks meer doet en dat voor jullie relatie niet zo best is.
Voor jou persoonlijk wel. Maar voor jullie relatie niet.
Je hebt geaccepteerd hoe hij is. Dat is toch mooi. Hij liegt wel eens. Dat hoort net zo bij hem als de kleur van zijn ogen. Ik vind het wel knap eigenlijk.
Zorg dat de dingen waar jij last van zou kunnen krijgen in eigen beheer zijn. Zoals dat vakantiebudget. Dan heb je er verder zo min mogelijk last van.
Hahahaha Waterverf ziet het heel anders dan ik het zie. Grappig.
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt omdat hij geen zin heeft in je reactie als hij de waarheid spreekt. Dat gaat niet eens bewust denk ik, maar het zorgt er wel voor dat hij over belangrijke dingen tegen je liegt. Nu en in de toekomst.
Ik begrijp er niets van.
Waar gaat dit over? Hij kan niet sparen voor vakantie?
En dat heeft hij stilgehouden?
Wonen jullie wel onder 1 dak?
Lijkt me wel goed om erachter te komen mbv therapie waarom hij dit doet. Sommige mensen liegen omdat ze bang zijn dat die ander ze verlaat of afkeurt. Daar is volgens mij prima iets aan te doen met therapie.

Als hij de boel belazert en liegt omdat hij geen rekening met je wil houden of er hele andere normen en waarden op nahoudt dan jij, dan lijkt mij het een ander verhaal. Dan is hij gewoon niet te vertrouwen en dat zal ook niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
17-08-2018 09:40
Jullie hebben verkering maar ook samen een zoon? Jullie latten dus? Hoe werkt dat?

Het feit dat je niet meer boos of verdrietig raakt maar het maar gewoon pikt voor de zoveelste keer wanneer hij liegt is een teken dat je verhardt. En dat is eigenlijk een goed teken. Er komt een moment dat je er helemaal klaar mee bent en er een punt achter kan zetten. En dat is goed!

Vertel hem dit! Vertel hem dat je zover bent dat het je niks meer doet en dat voor jullie relatie niet zo best is.
Voor jou persoonlijk wel. Maar voor jullie relatie niet.
Dit geloof ik ook.
Jij wil niet zonder slag of stoot bij hem weg maar ook hij moet zijn best willen doen.
Wat is de reden uit zijn verleden waardoor hij liegt en kan hij daar harder aan werken? Samen wat sessies bij een psycholoog om te werken aan jullie communicatie zodat het patroon wordt doorbroken? Liegt hij tegen iedereen of alleen tegen jou?
Alle reacties Link kopieren
We noemen het verkering, maar bedoel meer dat we niet getrouwd zijn haha!
We wonen gewoon samen, samen huis gekocht ed dus gewoon een gezin dus.

Mijn reactie naar hem toe is overigens 1x geweest dat ik echt boos werd, voor de rest reageer ik altijd rustig.
Ik ben type beter erover praten dan ruzie maken, lost meer op..
Dus het is niet zo dat hij bang is voor mijn reactie.

Maar het doet wel wat met me natuurlijk en dat merkt en weet hij ook wel.
Alleen vind ik mijn reactie nu zo vreemd van mezelf, totaal geen emoties meer erin.
@waterverf ja wellicht is dat het inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
17-08-2018 09:56
Lijkt me wel goed om erachter te komen mbv therapie waarom hij dit doet. Sommige mensen liegen omdat ze bang zijn dat die ander ze verlaat of afkeurt. Daar is volgens mij prima iets aan te doen met therapie.

Als hij de boel belazert en liegt omdat hij geen rekening met je wil houden of er hele andere normen en waarden op nahoudt dan jij, dan lijkt mij het een ander verhaal. Dan is hij gewoon niet te vertrouwen en dat zal ook niet veranderen.
Hij is meerdere keren bij een psycholoog geweest hiervoor.
Die zei dat het vanuit z'n verleden kwam, ouders gescheiden tijdens puberteit en is toen gaan liegen om het zichzelf makkelijker te maken, om dingen voor elkaar te krijgen
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
17-08-2018 09:49
Ik begrijp er niets van.
Waar gaat dit over? Hij kan niet sparen voor vakantie?
En dat heeft hij stilgehouden?
Wonen jullie wel onder 1 dak?
We hebben onze financiën gescheiden, en een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten.
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
17-08-2018 09:40
Jullie hebben verkering maar ook samen een zoon? Jullie latten dus? Hoe werkt dat?

Het feit dat je niet meer boos of verdrietig raakt maar het maar gewoon pikt voor de zoveelste keer wanneer hij liegt is een teken dat je verhardt. En dat is eigenlijk een goed teken. Er komt een moment dat je er helemaal klaar mee bent en er een punt achter kan zetten. En dat is goed!

Vertel hem dit! Vertel hem dat je zover bent dat het je niks meer doet en dat voor jullie relatie niet zo best is.
Voor jou persoonlijk wel. Maar voor jullie relatie niet.
+ 1
Waar heeft hij aak zijn geld aan uitgegeven? Kan dit en reden zijn van zijn gelieg?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel. Het is dan inmiddels zo vaak gebeurd dat boos worden geen nut meer heeft.
Jammer dat je partner dit niet inziet. Heeft hij z'n budget wel op een rijtje? Kun je aanbieden daarmee te helpen?

Zijn de leugens beperkt tot het 'praktische'?

Overigens, zoek eens wat onderzoeken op, iedereen schijnt wel te liegen.
Wat mij heel erg stoort is dat je juist je partner moet kunnen vertrouwen.
Dit vind ik moeilijk om weer op te bouwen, maar wat helpt is dat het kleine leugens waren en over praktische dingen waarbij ik heb kunnen helpen.

In een relatie moet je beiden jezelf kunnen zijn, daarom vind ik een reden heel belangrijk omdat ik niet zou willen dat hij zich minder voelt en daarom liegt. Therapie is dan misschien wel een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn hier mensen die op zoek zijn naar voor hen logische redenen waarom deze man zou liegen? Hij is een volwassen kerel en de vader van een kind.

@TO:
Hoe jouw toekomst er uit zal zien als je blijft bij een partner die vrijwel altijd tegen je liegt? Spijt, wanhoop en paranoia zijn drie kernwoorden die de rest van jouw leven gaan beinvloeden en beheersen als jij in een relatie of huwelijk blijft zitten met een partner die vrijwel altijd tegen je liegt. Wanneer ga jij jouw eigen waarheid spreken?
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/re ... ltijd.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
19-08-2018 10:28
Waarom zijn hier mensen die op zoek zijn naar voor hen logische redenen waarom deze man zou liegen? Hij is een volwassen kerel en de vader van een kind.
Ja maar als hij liegt omdat hij al zijn geld gesnoven/ vergokt heeft is dat denk ik wel belangrijk om te weten. Ik zou zelf als ik zo'n afspraak gemaakt had dat hij zou sparen voor de dingen op vakantie toch echt wel willen weten waar al dat geld gebleven is.
Enn schreef:
19-08-2018 10:28
Waarom zijn hier mensen die op zoek zijn naar voor hen logische redenen waarom deze man zou liegen? Hij is een volwassen kerel en de vader van een kind.

Het kan vluchtgedrag voor zichzelf en iedereen zijn omdat hij geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Dan kan hij aan zijn onzekerheid werken. Of is hij bang om afgewezen te worden, denkt hij dat hij die niet aankan. Of kan hij sowieso niet tegen ruzies, klapt hij dan dicht, en is zijn strategie daarom ontkennen en liegen, etc. Verschillende oorzaken waar hij hulp bij kan zoeken.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 19-08-2018 15:52
0.58% gewijzigd
dubbel
Tis alsof ik een vorm van mezelf hier zie spreken.
Mijn man heeft heel erg veel gelogen. Wij zijn nog samen, ook een zoon, ook een huis. Alleen miep loog hij ook over veel meer zaken dan geld. Een verslaving die verborgen lag.
Hij is nu in therapie. Ik wil je mee geven als hij over zoiets liegt er heel veel verborgen zit.
Precies wat forum mensen hier zeggen. Er zal heel hard aan gewerkt mogen worden. Want mij raakt het nog wel. Maar de batterij is bijna op. Nu is het aan hem dat aan te gaan pakken anders kan ik niet meer met hem verder. En dat zal de tijd uit gaan wijzen.
Maar je bent zo alert, zo gefocust dat je vanaf nu precies weet hij liegt. Dat bedoel je. Dat heb ik precies zo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex zat hier net nog te verkondigen veranderd te zijn. Ff later zat hij weer te liegen tegen me, ik zag het aan zijn kop.
Mensen veranderen niet. Tis maar waar je trek in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu pas weer de reacties.. Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb.

Laat ik wel even stellen dat hij niet snuift, überhaupt drugs gebruikt (wel gedaan in het begin van onze relatie op feestjes en dat was tevens het eerste qua liegen wat naar boven kwam).

Hij gokt ook niet, ik heb alles toen ingezien.
Hij denkt alleen niet na bij zijn uitgaven en als het dan op is, dan is het te laat..
Hij laat alles een beetje op z'n beloop zeg maar.
Qua financiën help ik hem daar dus bij maar dat is ook de reden dat we de financiën dus gescheiden hebben.
Want heel eerlijk, ik wil wel onafhankelijk blijven daarin, juist om dit soort dingen.

Wel hebben we heel veel gepraat en heb ik hem ook gezegd dat mijn gevoel dus niets meer doet qua liegen.
Dat ik nog heel gek op hem ben en het liefst samen oud word, maar dat mijn verstand ook een keer gaat zeggen, ja hallo, nu is het klaar.
En dat ik schijnbaar daar niet ver meer vanaf zit.
Dat kwam wel aan bij hem.

Waarom hij het doet, is hij bij zichzelf ten rade gegaan afgelopen week, maar heeft er geen antwoord op.
Het is niet dat hij bang is voor mijn reactie.
Wel is hij bang mij kwijt te raken, maar ja, eerlijk zijn zou de relatie en het vertrouwen alleen maar verbeteren, alleen dat hij daar dan niet voor kiest, heeft hij geen antwoord op.

Ik heb hem ook gezegd dat ik nog steeds vecht voor ons maar dat dat wel van 2 kanten moet gaan komen, anders schiet het niet op en ben ik mijn leven aan het vergooien aan iemand die toch niet veranderd.

Ik heb hem ook gevraagd of hij nog wel genoeg gevoelens voor mij heeft, of hij echt wel met me verder wil, of dat hij zich laat tegenhouden door onze zoon of gewoonte.
Maar hij wil absoluut samen verder, daar is geen twijfel over.
Maar waarom hij er dan mee doorgaat steeds, dat weet hij niet.

We hebben zoveel samen meegemaakt, zoveel doorgekomen, waarom dan dit..

Hij zei gisteravond dat hij niet lekker in zijn vel zit, letterlijk, daarvoor gaat hij sinds deze week naar de sportschool.
Hij zei ook dat hij veel klusjes in huis heeft, dingetjes wil doen, allemaal in zijn hoofd, maar de uitvoering blijft achterwege..
Waarom weet hij ook niet.
Zijn werk vind hij wel leuk, maar is niet wat hij altijd wil doen..
Hij is veel moe, heeft vooral geen energie om iets te doen

Ik heb voorzichtig burn out laten vallen,
Misschien dat hij eens met iemand moet gaan praten, maar gaf daar geen antwoord op.
Dit alles kan er misschien mee te maken hebben, maar is geen reden om steeds tegen me te liegen natuurlijk..

Het is ook niet zo dat hij alleen maar down is of nergens van geniet.
Over het algemeen is hij juist gewoon vrolijk..
Mamamiep schreef:
24-08-2018 11:59

Laat ik wel even stellen dat hij niet snuift, überhaupt drugs gebruikt (wel gedaan in het begin van onze relatie op feestjes en dat was tevens het eerste qua liegen wat naar boven kwam).

Hij gokt ook niet, ik heb alles toen ingezien.
Hij denkt alleen niet na bij zijn uitgaven en als het dan op is, dan is het te laat..
Hij laat alles een beetje op z'n beloop zeg maar.
Qua financiën help ik hem daar dus bij maar dat is ook de reden dat we de financiën dus gescheiden hebben.
Want heel eerlijk, ik wil wel onafhankelijk blijven daarin, juist om dit soort dingen.
Heb je nu nog zicht op zijn uitgave?
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
24-08-2018 13:32
Heb je nu nog zicht op zijn uitgave?
Ja,

Vind hij zelf ook wel prettig..
Mamamiep schreef:
17-08-2018 10:06
Hij is meerdere keren bij een psycholoog geweest hiervoor.
Die zei dat het vanuit z'n verleden kwam, ouders gescheiden tijdens puberteit en is toen gaan liegen om het zichzelf makkelijker te maken, om dingen voor elkaar te krijgen
Weet je zeker dat hij naar een psycholoog is geweest?
Mijn ex loog ook over alles, zelfs daarover...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven