Emoties uitgezet?

17-08-2018 09:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier en best een goede vraag geloof ik..

Zit zo,

Al aantal jaren happy verkering met mijn partner.
Ik ben hartstikke dol op hem en hij op mij.

Nu is er wel iets wat onze relatie nogal turbulent maakt, namelijk dat hij soms periodes heeft van liegen.

Dat gaat over de meest uiteenlopende dingen.

Om een voorbeeld te geven,
Vorig jaar zomervakantie.
Wij hebben de 'regel' dat 1 van ons de vakantie zelf betaald en de ander dat wat we daar allemaal doen.
Veelal gaat dat gelijk op dus doen we dat zo.
Nu vroeg ik een aantal keer of dat allemaal goed gaat met sparen voor de vakantie en dat ging volgens hem allemaal heel goed.
Ik had die keer de vakantie zelf betaald en hij spaarde dus voor de dingen daar.

Echter 2 dagen voor de vakantie vroeg ik welk bedrag we ongeveer bij elkaar hadden en kwam hij bij me dat hij helemaal niets gespaard had..
Al die keren dat ik het vroeg, had hij erover gelogen en hij wist niet waarom.

Het zijn dus zulke dingen die me behoorlijk raken en kunnen kwetsen.
Onze relatie komt door het liegen erg onder druk te staan.
Keer op keer vergaf ik het hem en praatten veel erover.
Ook is hij eens een periode naar een psycholoog geweest om te kijken waarom hij liegt.
Die vertelde dat het iets vanuit zijn verleden was en dus hebben ze daaraan gewerkt.

Mijn vertrouwen was erdoor wel behoorlijk geschaad natuurlijk,maar werkte hard dat te herstellen.
Hij wil zelf ook niet liegen zegt hij, dus vergaf ik hem steeds, maar werd wel steeds boos en verdrietig als er weer eens iets uitkwam.

Nu kwam er afgelopen week weer wat uit,want ondertussen voel ik feilloos aan wanneer hij liegt, maar mijn gevoel bleef uit.
Ik werd niet boos, verdrietig of wat dan ook.
Enige wat ik dacht was, oké weer een barst erbij.

En juist dat vind ik raar van mezelf, waarom reageer Ik zo? Waar zijn mijn emoties hierin..?