Stoppen met roken en partner pest mij ermee!

19-08-2018 19:42 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2018 09:41
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.58% gewijzigd
Stel je niet aan. Jij wilt stoppen met roken, dus doe dat gewoon.
Tja, er is maar 1 manier ...
Die rotzooi uit je leven gooien en nooit meer een peuk opsteken.

Als ik hoor dat iemand de elfendertigste poging gaat doen om te stoppen met roken, geloof ik dat op de duur ook niet echt meer.
En wil ik toch éérst effectieve en langdurige daden zien.
Vraag hem, wat hij er ook van vind of over denkt, dat de komende weken maar even moet onderdrukken voor jou en jou moet steunen!

En toeval; ook ik morgen weer aan t werk en stoppen met roken.
We slepen elkaar er wel doorheen! :yes:
Alle reacties Link kopieren
voor de goede orde , het is de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Als je erop ingaat, gaat hij juist door. Ik denk dat als je hem wil laten stoppen, je elke opmerking van hem over roken compleet en nadrukkelijk moet negeren. Even een stilte van een minuut laten vallen en dan over een compleet ander onderwerp moet beginnen. Kennelijk haalt hij er op de een of andere vage manier iets uit om jou steeds te triggeren, dus dan is het aan jou om dat niet te laten gebeuren. Zelfs al vreet je je van binnen op, niet laten merken en niet op ingaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gelijk, je stelt je aan.
Neem verantwoordelijkheid en verschuil je niet achter je "verslaving".
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
19-08-2018 19:57
Stel je niet aan. Jij wilt stoppen met roken, dus doe dat gewoon.
ja dus ik hoef geen steun te verwachten? enkel treitter en pest partijen? zo zit een relatie toch niet in elkaar of wel. Mijn man heeft ook een verslaving achter zijn kiezen en daarbij gaf ik hem steun en support en aanmoediging en wel standjes als dan toch. ik doe niet eens aan als dan toch, maar krijg nu al last van pesterijen en doen.

typisch reacties van mensen die nooit ergens verslaafd aan zijn geweest.
Jeetje, kweek wat ballen en stop zonder al die drama. En schuif je probleem niet naar je man.
Alle reacties Link kopieren
Treiteren en pesten? Je klinkt nu al chagrijnig, en je bent nog niet eens gestopt...
Oja, ik ben nu bijna 4 jaar gestopt, zonder hulp of steun na ruim 35 jaar roken.
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
19-08-2018 20:00
Vraag hem, wat hij er ook van vind of over denkt, dat de komende weken maar even moet onderdrukken voor jou en jou moet steunen!

En toeval; ook ik morgen weer aan t werk en stoppen met roken.
We slepen elkaar er wel doorheen! :yes:
ja toch ik sta er zelf achter, ik wil stoppen, hij heeft niet gevraagd of gezegd dat ik moet, vraag gewoon wat support aan zijn kant
Ik zou die man overigens aanraden om effe 3 weken richting Aruba te boeken voor zichzelf (en de kinderen).
Alle reacties Link kopieren
Welke verslaving had je man?

En is hij op andere gebieden wel steunend en complimenteus? Of is dit zijn manier van communiceren?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Niks eisen, wel boos worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Stom van je man zeg. Zou het ook negeren. Helemaal als hij zelf een verslaving heeft overwonnen is het super naar gedrag.
Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 20:03
typisch reacties van mensen die nooit ergens verslaafd aan zijn geweest.
Wat wil je horen dan? Of denk je dat wij een tovermiddel weten om je man te laten stoppen met zijn opmerkingen?

Zoals je het omschrijft, gaat hij juist de discussie met je aan als je iets terugzegt of kun je tenminste nog een opmerking verwachten dat je je aanstelt, maar als jij dat anders ziet: doe wat jou het beste lijkt. Dat weten wij dan toch niet?

Ik blijf erbij dat de kans om hem te laten stoppen het grootste is als je er zo min mogelijk op ingaat, maar kennelijk weet je het beter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 20:00
voor de goede orde , het is de eerste keer.
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 19:42
Ik heb eerder geprobeerd te stoppen
:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 20:00
voor de goede orde , het is de eerste keer.
Maar in je openingspost schreef je nog:
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 19:42
Ik heb eerder geprobeerd te stoppen en zat hij steeds op mijn nek, a dat ik niet chago hoef te doen, steek dan maar weer en sigaret op! En controleerde hij steeds of ik niet stiekum had gerookt wat dan niet was en als er dan een moeilijk moment van een feestje hadden, zeggen dat moet je niet een peukie schat?
Niet de eerste keer dus.
Waardoor is het de vorige keer niet gelukt?
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet zo aardig klinken. Al stop je 83 keer en val je steeds terug...het is ook niet makkelijk.

Maar los van het feit dat ik het niet aardig vind klinken, vind ik ook dat je het té groot maakt.
Uiteindelijk moet je zelf stoppen en kun en mag je niets afschuiven op een ander. Straks heeft hij het gedaan als het je niet lukt.

Oh en niet jokken.. in je OP zeg je dat hij bij je vorige stoppoging vervelend deed. Zojuist zeg he dat het de eerste keer is. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 3 weken gestopt. Ik snap je probleem wel, al dan wel met een andere reden. Voor mij zou het gaan voelen alsof ik voor hem moet stoppen of mij aan hem moet bewijzen. Ik zou dan mijn motivatie verliezen, omdat ik het niet meer voor mezelf doe.

Het lijkt mij dan ook serieus een goed idee om tegen hem te zeggen dat als hij zo blijft doen je twee weken of langer ergens anders verblijft en dan de daad bij het woord voegt. Ik zou stront sacherijnig worden van zo'n vent.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem ook gevraagd waarom hij zo doet? En heb je aangegeven hoe je je er onder voelt?

Mijn partner heeft nooit gerookt, echter heeft hij mij wel gesteund. Is ook eerlijk geweest dat hij niet precies weet wat ik voel, maar het wel knap vindt. Toen ik een maand gestopt was met roken nam hij mij mee uit eten, had hij absoluut niet hoeven doen maar vond het wel heel lief. Een goede, of soms misschien minder goede, maar wel goedbedoelde steun scheelt echt de helft.

Maar kom op, ik snap dat het niet leuk is. Je moet het uiteindelijk zelf doen. Praat met je man en ga er zelf helemaal voor. Laat hem zien dat je niet meer wil en dit kan.
Eerder probeerde to het. Nu gaat ze het doen. Van proberen stop je niet. Van stoppen wel.
De opluchting gelezen to?
Is dit in jouw ogen serieus pesten en treiteren? Zijn echt kleine plagerijen. En ik snap je man wel, mijn man doet ook van die morgen ga ik stoppen pogingen. Grow some balls en stop dan gewoon per direct.

Maar je hebt nog nooit geprobeerd te stoppen ondanks dat je 2 kinderen hebt aan je naam te zien en ik vermoed ook zwanger bent geweest :wtf:
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 20:19
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 dagen geleden gestopt
Mijn partner is gewoon mijn partner, ik zou niet weten hoe hij mij hierin moet steunen?

Moet hij dan met spandoeken in de keuken gaan staan met: Hup Summer Hup" erop?

Dat ik even een paar dagen chagrijnig ben, daar heb ik hem voor gewaarschuwd, maar tot op heden valt dat nog wel mee geloof ik.

En plagen en een beetje pesten ermee mag best toch?
Mijn man kwam net ook de studeerkamer in met, schat lig je al te bibberen van de ontwenningsverschijnselen?

En weet je, stoppen met roken IS ook gewoon iets wat je zomaar even doet.
Je koopt geen sigaretten meer en klaar.

En ja je voelt je even een paar weken kut, maar het,je gaat er niet dood aan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven