Balans in contact houden met date

15-09-2018 12:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer heb ik een leuke vrouw ontmoet op een festival. We hebben in een aantal weken een paar keer gedate en het was uiteraard super leuk. Plots kreeg ze te horen dat één van haar kinderen erg ziek was en het onzeker was hoe haar toekomst eruit zou gaan zien. Ze gaf aan dat ze op dat moment geen tijd meer had om aan ons te besteden, dat ze eerst deze missie moest gaan doen en dat we later maar moesten zien. Wel besloten we om contact te blijven houden met elkaar.
In het begin ging dat prima, totdat op een gegeven moment mijn gevoelens de overhand gingen krijgen en ik wat vaker contact zocht. Dit merkte ze op en gaf ze duidelijk aan dat ze mij niet kon geven wat ik wilde. Ze wilde op dat moment geen direct contact meer via WA en dus hebben we sinds die tijd geen contact meer gehad met elkaar.
Een paar weken later op een feestje kwam haar beste vriendin naar me toe (die ik nog nooit had ontmoet) en gaf mij een knuffel namens haar. Ik was enigszins verrast en vond het super leuk. Ik heb haar toen ook die dag even ge-appt, ze vroeg hoe het met me was en tot de dag erna hebben we elkaar even gesproken. Ze gaf aan dat ze over een paar weken waarschijnlijk op hetzelfde feestje is als ik, afhankelijk van de gezondheid van haar kind, en dat "wij ook dan weer gaan dansen". Voor wat betreft de gezondheid van haar, gaat dit zeker tot februari volgend jaar duren en is er nog een zware weg af te leggen. Sindsdien is het weer stil.
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik zou graag zo af en toe contact willen blijven houden om er voor haar te zijn. Anderzijds ben ik bang dat ik mezelf dan hoop ga geven op iets wat voorlopig niet gaat gebeuren. Want de gevoelens voor haar zijn er nog degelijk. In dat opzicht besef ik me dat ik er afstand van moet nemen en ander geluk moet gaan zoeken. Maar mijn hoofd ziet alles door een roze bril. Hebben jullie goed advies voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Wacht even af tot dat feest over een paar weken. Dan kan je beter peilen hoe de vlag erbij hangt.

Nu weer contact zoeken komt misschien wat wanhopig over, en dat is het laatste wat je wil. Laat haar ook even jou missen hè.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ze is toch duidelijk? Ze wil je nu niet, maar als je haar toevallig ziet is het vriendschappelijk gezellig. Haar priotiteiten liggen -terecht- nu heel ergens anders.
Je hoeft er niet voor haar te zijn, want zij kent jou nog niet goed genoeg.
Haar aandacht en energie is elders nodig.
Heb dus geduld. Wie weet groeit er ooit nog iets moois..
Alle reacties Link kopieren
Door gaan met je leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
15-09-2018 13:08
Je hoeft er niet voor haar te zijn, want zij kent jou nog niet goed genoeg.
Haar aandacht en energie is elders nodig.
Heb dus geduld. Wie weet groeit er ooit nog iets moois..
Dit. Jouw motief is niet zuiver genoeg. Je wilt er voor haar zijn, maar dat wil je voor jóu. Niet voor haar. Jullie kennen elkaar nauwelijks en ze heeft geen behoefte aan steun van een man die ze drie keer gezien heeft. Haar kind is ziek, en zo te lezen heel ernstig. Kijk even heel kritisch naar je motivatie om haar te steunen. Hopelijk kom je tot de conclusie dat je (zeer begrijpelijk ) nu geen prioriteit voor haar bent. Dring jezelf niet op, dat zou heel snel respectloos en irritant kunnen worden. Hou je op de achtergrond en stuur heel af en toe een aardige kaart of zo. Daar hoeft ze niet op te reageren, maar geeft toch aan dat je aan haar denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Goeie eye-openers voor mij. Ik laat het nu voor wat het is en ga door met mijn eigen leven. Op het feestje zie ik het dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat even niet om jou maar om haar kind.
In tijden van nood richt je je op je inner circle.
Het feit dat een vrouw ervoor kiest om niet te willen leunen op iemand die ze nog aan het leren kennen is, lijkt mij juist iets om respect voor te hebben en is mentaal sterk van haar.
Laat haar het tempo bepalen van het leggen van contact, zoals zij nu ook doet.
Zie haar niet als “date” (zie je topictitel, wat ik al een onpersoonlijke benaming vind voor iemand), maar als een vrouw die jij graag in de toekomst, wanneer zij daar ruimte voor heeft in haar hoofd, beter zou willen leren kennen. Wat is er mis met een poosje geduld hebben als je iemand echt leuk vindt?
En leuk dat ze ernaar uitkijkt om jou te zien op het feestje. Ik hoop dat jullie het gezellig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
15-09-2018 13:17
Hou je op de achtergrond en stuur heel af en toe een aardige kaart of zo. Daar hoeft ze niet op te reageren, maar geeft toch aan dat je aan haar denkt.
Haar kind start over een aantal weken met een intensieve behandelperiode. Dan zou ik haar wel een berichtje willen sturen om haar daar sterkte mee te wensen.
anoniem_91622 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 14:01
Reden: succes > sterkte
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of sterkte en beterschap...succes is wanneer je een nieuwe carrière uitdaging aan gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal die twee nog wel eens door elkaar..
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijk...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kuyt schreef:
15-09-2018 13:53
Haar kind start over een aantal weken met een intensieve behandelperiode. Dan zou ik haar wel een berichtje willen sturen om haar daar sterkte mee te wensen.
Doe dat. Ik zou voor een kaartje gaan in plaats van een Whatsapp. Dat laatste legt wat meer druk op haar om te reageren, waardoor er toch weer een conversatie op gang komt die zij nu niet wenst. Een kaartje doet dat niet, omdat ze niet hoeft te reageren. Ze kan gewoon denken 'ach, een kaartje van Kuyt, wat lief' en dat was het.
Ze zit vast niet te wachten op iets wat voor jou een makkelijke conversatiestarter is.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie adviezen. Daar kan ik wat mee. Ik hoop dat de gevoelens een beetje gaan zakken. Dat waren ze al enigszins tot vorige week maar door die actie kwamen de gevoelens toch weer ineens terug. Vandaar dat ik het er ook wel lastig mee heb.

Ik laat de bal voor nu bij haar liggen en onderneem verder geen actie. Als we elkaar over een paar weken tegen kom, dan gaan we gewoon plezier maken zonder verdere verwachtingen. Ik heb geen enkele illusie dat er ook maar iets aan de situatie verandert het komend half jaar dus ik leg het naast me neer. Wie weet komen we elkaar ooit weer een keer tegen op het levenspad.
Alle reacties Link kopieren
kuyt schreef:
16-09-2018 13:32
Dank voor jullie adviezen. Daar kan ik wat mee. Ik hoop dat de gevoelens een beetje gaan zakken. Dat waren ze al enigszins tot vorige week maar door die actie kwamen de gevoelens toch weer ineens terug. Vandaar dat ik het er ook wel lastig mee heb.

Ik laat de bal voor nu bij haar liggen en onderneem verder geen actie. Als we elkaar over een paar weken tegen kom, dan gaan we gewoon plezier maken zonder verdere verwachtingen. Ik heb geen enkele illusie dat er ook maar iets aan de situatie verandert het komend half jaar dus ik leg het naast me neer. Wie weet komen we elkaar ooit weer een keer tegen op het levenspad.
Goed idee, to.
Alle reacties Link kopieren
Het is lief dat je om haar geeft en met haar meeleeft, je haar wilt steunen door er voor haar te zijn bij deze heftige en onverwachte tegenslag en angsten rondom gezondheid en overleving van haar kind (die haar het meest dierbaar is op de wereld en dat staat op het spel).

Daarmee is zij momenteel en voor langere tijd in overlevingsmodus en dat geeft geen ruimte om zich te kunnen wijden aan een beginnende en gelijkwaardige "geliefden-liefde", omdat zij aan haar kant dat nu niet te geven heeft én (in die staat) ook niet ontvangen kán.

Dat ligt anders voor de steun die ze (hopelijk) ontvangt van mensen die al (bestendige) relaties/geliefden/naasten zíjn: daar zijn al relaties mee met geven en nemen en kunnen een (tijdelijk of wat langer aanhoudend) eenzijdig steunen wel hebben (en sommige helaas ook zelfs niet, als dat eenzijdig te zwaar is, teveel of te lang eea vergt van iemand)..

Je zou denken dat dat alleen maar fijn voor haar is, dat jij haar nog steeds (ondanks zo'n heftige situatie) niet afhaakt en nog de moeite waard vindt om er als steunpilaar alleen al voor haar te willen zijn, toch legt het een druk of verwachting op haar als ze daar wél gebruik van zou maken, en jij toch ergens zou verwachten dat er wederzijdse gevoelens groeien door "samen sterk" door die periode heen te komen.
Of dat ze jou daar minstens om zal waarderen en om je geven, zeker als voordat dit gebeurde dat soort beginnende gevoelens waren.

Het is voor jou (en haar?) ontzettend jammer dat deze vreselijke en onverwachte gebeurtenis tussenbeide komt!
Goed van je dat je evt kunt "parkeren" tot enig moment in de toekomst als dit hopelijk goed verlopen is en zij weer kan ontspannen en tzt weer toe is aan leuks, genieten enz, laat staan ruimte voor fijne gevoelens als verliefdheid, daten en relatie.

Misschien vindt ze het wel fijn als jij aan de zijlijn nu en dan een (vrijblijvende en eenzijdige) blijk van steun geeft zonder iets van (terug) te verwachten.

Jij ook sterkte ermee!


Voor
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
16-09-2018 14:35
Misschien vindt ze het wel fijn als jij aan de zijlijn nu en dan een (vrijblijvende en eenzijdige) blijk van steun geeft zonder iets van (terug) te verwachten.

Jij ook sterkte ermee!
Dat is wel een goeie. Sowieso dank voor je duidelijke bericht. Dank je voor het geven van dat inzicht aan mij!

Komt goed :-)
Alle reacties Link kopieren
Update: vorige week hebben we elkaar gezien. We hebben het gezellig gehad en we vonden het superleuk elkaar te zien. Dat hebben we ook uitgesproken naar elkaar toe. Mijn gevoelens kwamen gedurende de nacht wel weer naar boven en ik moest mijn best doen om dat naast mij neer te leggen. Op een gegeven moment stonden we wel een paar keer heel fijn te knuffelen met elkaar. Na afloop hebben we het daar over gehad en ze vond dat ook heel fijn. Dat deed haar wel wat. We waren lief voor elkaar.

Ik probeer het nu weer los te laten en verder te gaan met mijn eigen leven. Hoewel ik nog steeds haar in mijn achterhoofd blijft houden, ze is zó de moeite waard, zó leuk, zó mooi en zó warm. Vervelend voor mij. Maar goed, ik besef dat ik daar nu niks mee kan en zij al helemaal niet. De tijd zal leren wat er van terecht gaat komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven