Weinig geld en daten / sociaal leven

20-09-2018 20:35 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe andere singles met een laag inkomen dit doen!

In een notendon: Ik ben me aan het omscholen, woon tijdelijk weer bij m'n ouders op het platteland om kosten te drukken. Ik studeer in juni af. Ik weet dat het tijdelijk is :) Over een jaartje ziet mijn leven er waarschijnlijk heel anders uit

Mijn omgeving weet dat het allemaal krap is en denken veel mee.
M'n ouders nemen me mee uiteten, Vriendinnen organiseren filmavondjes thuis in plaats van een wijntje op het terras.
Ik ga niet meer mee naar de kroegavonden of hou het bij één cola. Dat soort dingen.

Alleen met daten is het lastig. Ik ben ook wel weer zo opgevoed dat je als vrouw je eigen broek moet ophouden (en dat lukt me momenteel eigenlijk niet). En er zijn vast ook viva-vrouwen die niet willen daten met een man die geen geld heeft, dus wat dat betreft vind ik niet dat je met twee maten moet meten.

Ik ben bijvoorbeeld dit weekend door een leuke man uitgenodigd om mee naar de film te gaan. En dat vind ik super leuk! Maar wel 11 euro (!) voor een kaartje, benzinekosten (want ik woon niet in de buurt van de bioscoop, en wil niet zo laat nog 17 km fietsen en de bus rijdt niet in het weekend), misschien nog een drankje daarna als het erg gezellig is. Ik schaam me er opzich niet voor om te zeggen: Sorry, wil heel graag maar heb geen geld. Maar weet dat zo'n man dan zegt: Ah joh, dan trakteer ik toch! En dat dat na een paar dates van beide of één van de kanten toch gaat knagen. Iemand bij mij thuis uitnodigen is momenteel ook niet echt een optie. En heb inmiddels ook ervaren dat mannen daar direct meer over denken, zeker als je bij een eerste date direct thuis afspreekt.;) Is soms ook niet erg natuurlijk!