Daten.. gevoel en verstand zeggen wat anders

20-10-2018 07:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 2 maanden vrijgezel.
Afgelopen week heb ik een 1e date gehad. Dat was tot nu toe wel leuk en schep geen verwachtingen. Na de 1e date twijfelde ik al van, verder met daten of niet.

Uiteindelijk toch besloten om een 2e date aan te gaan, die binnenkort plaats zal vinden. Ik denk dan, kan hem altijd een kans geven. We hebben goed contact en weet al veel over hem.

Maar steeds komen die twijfels weer naar boven. Wil ik nou echt wel daten? Is het niet te snel? En als ik aan de 2e date denk, heb ik er weinig zin in. Mijn gevoel en verstand zeggen beide wat anders. Dat ik gewoon nog niet wil daten, en dit jaar lekker nog vrijgezel wil blijven en niet te snel aan iemand binden. Gewoon lekker op mezelf. 2 maanden vrijgezel is niet lang en eigenlijks zou ik de tijd moeten nemen om te genieten van het alleen zijn. Op de 1e date had ik niet echt een klik maar dacht, misschien wordt het beter.

Ik werk doordeweeks en dan wordt afspreken sowieso moeilijk. Als ik vrij ben moet hij meestal werken. Hij werkt om het weekends ook en doordeweeks een paar dagen. Ene week heeft hij doordeweeks weekend en andere week gewoon weekends. Ook dat speelt een rol mee omdat een afspraak best moeilijk te plannen is.

Ik wil hem niet aan het lijntje houden. Ook omdat ik hem heb gezegd dat ik wel een 2e date wil en er na uitkijk. Maar toch heb ik elke dag twijfels en denk wat moet ik nu? Mijn gevoel zegt nee niet doen, mijn verstand zegt gewoon doen je weet nooit hoe het loopt.

Ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet doen.... ik vind het gewoon zo lullig om de date af te zeggen, ook omdat ik gewoon merk dat ik er nog niet aan toe ben en gewoon eerst lekker op mezelf wil zijn. Geen verplichtingen.
Gevoel volgen.
Alle reacties Link kopieren
Zeg gewoon dat je nog niet toe bent aan daten en een relatie maar dat je het wel leuk vind om hem vriendschappelijk te leren kennen, dan is het aan hem of hij daar oke mee is of niet.
my_little schreef:
20-10-2018 07:52

Ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet doen.... ik vind het gewoon zo lullig om de date af te zeggen, ook omdat ik gewoon merk dat ik er nog niet aan toe ben en gewoon eerst lekker op mezelf wil zijn. Geen verplichtingen.
Ik vind het nog veel l*lliger om iemand valse hoop te geven. Dus zou de date afzeggen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 08:01
3.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je 'verstand' niet zo verstandig en zie geen enkele reden om het daten voort te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon op die date, misschien is het leuker dan je denkt! En anders heb je het geprobeerd en kap je het daarna af
Tsja.... nadat ik een jaar vrijgezel was na een lange relatie kwam ik echt een geweldige jongen tegen. Hij had alles van mijn wensenlijstje en meer. Toch vond ik het binden aan hem lastig. Maar ik voelde wel absoluut dat ik deze kans niet moest laten gaan.
Voelt het voor jou ook zo?! Of denk je dat er nog wek meer mannen rondlopen zoals deze (of misschien nog leuker)?


Overigens ben ik inmiddels jaren getrouwd en heb ik twee kinderen met de jongen uit bovenstaand verhaal. :heart:
Bij twijfel niet inhalen zei Pa Phoebs een tijdje geleden TO...
Je moet het uiteraard zelf weten maar ik vind twee maanden single zijn en dan al gaan daten erg snel.
Ik snap het wel hoor, toen ik net weer single was twijfelde ik ook, vooral over mezelf. (Als je gaat daten moet je juist stevig in je schoenen staan, als je nog te onzeker bent is daten echt niet leuk en zorgt ervoor dat je juist gaat twijfelen. Ok dan spreek ik vooral voor mezelf, of dit bij anderen ook zo werkt weet ik uiteraard niet)
Alle reacties Link kopieren
Stop met analyseren!

Daten betekent niet direct dat je samen opzoek gaat naar woonruimte.

Het is gewoon een gezellige afspraak. Je bent de markt weer aan het verkennen.

Was het de eerste keer gezellig? Dan zou ik gaan. Geen verwachtingen, gewoon 50/50 betalen. Goed voor je eigenwaarde. Wees wel eerlijk.

Maar maak het daten niet zo zwaar.

Je bent waarschijnlijk nog niet toe aan een relatie. Je geeft aan dat je wil genieten van het single leven. En weetje, singles daten. Gaan uit, hebben afspraakjes.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wat je doel is. Als je er één zoekt om snel een gezin mee te stichten kijk je er op een verstandelijke manier naar. Zoals je een nieuwe bank koopt. Je let erop wat voor kleur en hoe groot hij moet zijn en of hij ongeveer de juiste stijl heeft. Doe je de aankoop meer impulsief dan gaat het meer om de eerste indruk; je "valt" voor die bank en dan blijkt spoedig dat hij niet lekker zit en de kleuren niet kloppen met de rest. Of wel.

Je hebt nog een heel leven dus probeer gewoon van alles zonder je vast te leggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je doet te moeilijk. Je vindt deze date niet leuk genoeg, anders zou je niet zo aan het twijfelen zijn.
Waarom zou je nog een keer gaan daten als je zelf al weet dat het niets wordt?
En bovendien kan je wel even een pauze nemen na een verbroken relatie. Waarom heb je zo’n haast met opnieuw daten? Ben je 30 en tikt je klok?
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
20-10-2018 09:38
Je doet te moeilijk. Je vindt deze date niet leuk genoeg, anders zou je niet zo aan het twijfelen zijn.
Waarom zou je nog een keer gaan daten als je zelf al weet dat het niets wordt?
En bovendien kan je wel even een pauze nemen na een verbroken relatie. Waarom heb je zo’n haast met opnieuw daten? Ben je 30 en tikt je klok?
Ik ben idd 30 bijna 31. Misschien was het een impulsieve actie geweest van mij.... Gewoon even daten, verder niks op zoek. En eerlijk gezegd heb ik geen zin in dat gedod rond daten en verplichtingen


Alleen ik weet niet zo goed, hoe ik het tegen mij date moet zeggen... krijgt hij straks een verkeerd beeld van mij
Alle reacties Link kopieren
Als je geen zin hebt in die date zou ik hem afzeggen.
Je maakt het ook wel moeilijk daten is niet hetzelfde als trouwen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een date hebben betekent niet dat je ook een relatie aan moet gaan met diegene met wie je date.

Een date heb je om elkaar te leren kennen, af te tasten. Zou je met de ander een relatie kunnen hebben.
Daarop kan het antwoord nee zijn.

Dan scheiden jullie wegen zich weer.

Maar een date zien als een manier om uit te testen hoe goed je in de markt ligt of puur vriendschappelijk mee uit te gaan omdat je al weet dat het geen relatie materiaal is vindt ik not done.

De ander date wel met de insteek dat er mogelijk een relatie uit voort vloeit.
Als jij al weet dat dit niet zo is dan hou je de ander aan het lijntje. Dan speel je spelletjes met de gevoelens van een ander.

Jij zou het ook niet leuk vinden als een ander dat met jou zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer te Twijfelen omdat ik diep van binnen weet dat ik voorlopig nog geen relatie wil... en misschien al helemaal nog niet toe aan daten ben?

En waarom? Ik ben nog maar 2 maanden vrijgezel. Dit deed ik ook puur om mijn ex te vergeten. Om geen verdriet te voelen. En om mij goed te voelen en dan meer van, kijk ik mag ee zijn. Terwijl ik nog niet echt op een relatie zit te wachten. Tuurlijk iedereen zegt het leven gaat door. Maar ik ben er nog niet aan toe.

Weer een impulsieve actie. Oke, op sommige momenten mis ik mijn ex, mijn ex mist mij ook. Mijn ex wil mij terug, en ik hem niet.

Maja wat ga ik nu tegen mijn date zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn tegen die date. Zal hij vast meer kunnen waarderen als dat hij aan het lijntje gehouden wordt.
.
Alle reacties Link kopieren
Margriet86 schreef:
22-10-2018 09:31
Eerlijk zijn tegen die date. Zal hij vast meer kunnen waarderen als dat hij aan het lijntje gehouden wordt.

Wat ga ik dan zeggen? Ik vind het daten wel leuk, maar wil voorlopig geen relatie? Of benik.nog niet toe aan een relatie
Gewoon nog wat meer tijd nemen voor jezelf en het verwerken van je ex/relatie.

Je hoeft je eventuele leegte of liefdesverdriet niet in te vullen met daten of een nieuwe relatie, als je daar nog niet aan toe bent.
Het is jouw (liefdes)leven.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
22-10-2018 10:49
Gewoon nog wat meer tijd nemen voor jezelf en het verwerken van je ex/relatie.

Je hoeft je eventuele leegte of liefdesverdriet niet in te vullen met daten of een nieuwe relatie, als je daar nog niet aan toe bent.
Het is jouw (liefdes)leven.
Hoe ga ik mijn date dit duidelijk maken? Niet dat hij straks een verkeerd beeld van mij heeft... wil het op een subtiele manier overbrengen...
my_little schreef:
22-10-2018 10:56
Hoe ga ik mijn date dit duidelijk maken? Niet dat hij straks een verkeerd beeld van mij heeft... wil het op een subtiele manier overbrengen...
Zoals jij het voelt.
Wees duidelijk.

Als je hem aardig vind, vriendschappelijk, dan zeg je dat. Als hij het prima en gezellig vind om op die basis af te spreken, ok.
Maar dat jij nog niet toe bent aan meer dan dat.

Je wil tijd nemen voor jezelf en het verwerken van je vorige relatie.
(neem daar maar gerust minimaal een half jaar voor)
Alle reacties Link kopieren
Hij begreep het volkomen. Hij wou ook niet te snel.
Heb aangegeven dat ik voorlopig nog geen relatie wil, misschien wel eerst iets vriendschappelijk wil. De date heb ik afgezegd. Heb gezegd dat ik de tijd voor mezelf wil nemen. En.nog niet gelijk op het daten wil storten. Hij begreep dat.
my_little schreef:
22-10-2018 13:09
Hij begreep het volkomen. Hij wou ook niet te snel.
Heb aangegeven dat ik voorlopig nog geen relatie wil, misschien wel eerst iets vriendschappelijk wil. De date heb ik afgezegd. Heb gezegd dat ik de tijd voor mezelf wil nemen. En.nog niet gelijk op het daten wil storten. Hij begreep dat.
Fijnzo.
Zo simpel kan het zijn.
Nu weten jullie beiden waar jullie "aan toe zijn".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven