Ex vriendin onherkenbaar in gedrag

14-11-2018 21:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik een topic geopend over mijn relatiebreuk na 7 jaar. Kort samengevat het ging een tiidje met ups en downs en uiteindelijk wilde ze weg, al was ze er nog onzeker over. Nu probeer ik daar hoe lastig dan ook daar vrede mee te hebben. Ze krijgt alles wat ze wil; einde relatie, ze krijgt de spullen mee die ze wil, sterker nog ik breng ze nog netjes ook en ze heeft der zo gewenste verandering en rust ( verantwoordelijkheden zijn weg, want ze woont weer thuis).
Alleen ze haalt met haar gedrag wel het bloed onder mn nagels vandaan inmiddels. Opeens heel kil, wat er met mij gebeurt en alles waar ik alleen voor kom te staan boeit er niet...ze appt me met leuke berichtjes...en dan vraag ik wat ze precies van me wil...waarop ik terug krijg " oow wist niet dat het gevoelig lag". Het lijkt wel alsof ze denkt dat ik er happy mee ben dat ze weg is terwijl ik in alles heb laten blijken dat dit niet zo is. Dan wil ze vrienden zijn en dan weer de bal bij mij neerleggen. Heb aangegeven dat ik niet weet of dat gaat omdat ik er zie als mn partner en niet als een vriend...zeker nu het zo vers is niet. Nou dat is dan allemaal weer apart.
Ik ben ook echt stomverbaasd moet ik zeggen dat we er altijd voor elkaar zijn geweest, in mijn optiek en naar haar zeggen een hele diepe band hebben...maar nu is die diepe band een voetbadje zonder water geworden. Voelt net alsof ik word geamputeerd als een kwaadaardig gezwel waar je niet meer naar omkijkt. Het ergste is nog dat ze niet in real life wil praten...want ze kan niet goed tegen emoties. Na 7 jaar..niet eens even een laatste gesprekje, heb al aangegeven dat ik er niet over wil halen, maar wilde nog wat dingen weten.
Het kost me nu dus steeds meer moeite om me als een gentleman te gedragen die zn verlies draagt. Herkennen lotgenoten dat radicaal veranderde gedrag van een ex? Want dit is godzijdank mijn eerste breuk
anoniem_378665 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 22:01
Reden: Aanvulling
6.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alle contact definitief verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn ex ook en dan vooral dat verknipt tegenstrijdig gedrag.
Hij had mij gedumpt.

Ik was heel verdrietig flink aan rouwen en hij kwam gewoon af en toe nog geile aandacht zoeken bij mij. Als ik dan verdrietig deed dan was hij er niet voor me en de herinneringen die hij had waren vooral sex gerelateerd. Omdat hij verder wist dat niet werkte. Als nog vond ik dit respectloos en raar.

Maar om vervolgens te zeggen tegen mij dat hij echt volwassen geworden is en dat hij nu nieuw hoofdstuk inging, nieuwe woning opeens. Toen dacht ik wel echt godverdomme eeuwige kutvent!

Dat terwijl hij zelf bij ruzies altijd ging gamen. Maar ik weet niet of ik dit dan moet geloven dat zijn leven nu zo perfect is zonder mij of dat dit dan express is zo van ik kan goed zonder jou af. Maar ik denk dat je sowieso exen anders vindt als het uit is. Want opeens wordt alles wat jullie hadden afgebroken en weggegooid. Dus daardoor voel je al een afstand maar je hart wil dat dan niet accepteren.
linnylow wijzigde dit bericht op 14-11-2018 22:14
4.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is UIT!
Je hoeft niets met een ex!!!
Nooit meer!!!
Is ze echt van de ene op de andere dag kil en afstandelijk geworden? Of kan het zo zijn dat jij onbewust toch wat afhankelijk gedrag vertoonde waardoor ze nu overcompenseert?

Hier een ervaring, in het verhaal ben ik dan wel jou ex.
Mijn ex gaf ook aan vrienden te willen blijven. Omdat ik oprecht hem het beste gun probeerde ik daar in mee te gaan. Het lukte alleen totaal niet omdat hij continue contact bleef zoeken als een partner. En als dat niet werkte ook op emotie inspeelde, zoals “ik dacht dat ik altijd bij jou als vriend terecht kon”. Oo dat moment druk je op alle allergie knoppen tegelijk. Dat denk ik ook terug te lezen in jou verhaal.

Het beste is om het contact definitief af te kappen. Dan kan je in rust de breuk verwerken en eventueel over een half jaar nog ergens een kop koffie drinken voor wat vragen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt wel deels. Ik had er misschien niet bijgezegd dat ze in een eerder stadium telkens een latrelatie voorstelde. Maar daar sta ik niet voor open na 4 jaar samenwonen. Dus ze wil me niet helemaal kwijt denk ik. Alleen ze weet dat ik zo aan der gehecht ben en dat ze me pakt met lekker kortaf.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
14-11-2018 22:17
Is ze echt van de ene op de andere dag kil en afstandelijk geworden? Of kan het zo zijn dat jij onbewust toch wat afhankelijk gedrag vertoonde waardoor ze nu overcompenseert?

Hier een ervaring, in het verhaal ben ik dan wel jou ex.
Mijn ex gaf ook aan vrienden te willen blijven. Omdat ik oprecht hem het beste gun probeerde ik daar in mee te gaan. Het lukte alleen totaal niet omdat hij continue contact bleef zoeken als een partner. En als dat niet werkte ook op emotie inspeelde, zoals “ik dacht dat ik altijd bij jou als vriend terecht kon”. Oo dat moment druk je op alle allergie knoppen tegelijk. Dat denk ik ook terug te lezen in jou verhaal.

Het beste is om het contact definitief af te kappen. Dan kan je in rust de breuk verwerken en eventueel over een half jaar nog ergens een kop koffie drinken voor wat vragen.
Dit sowieso.

Geen contact is beter en als je contact opneemt doe het dan op het moment dat jezelf weer tevreden bent met je leven en haar dus niet meer nodig hebt maar slechts nieuwsgierig bent.

Vaak is het hebben naar geen contact ook nog een slopende weg langzaam bouwde ik steeds meer af. Nu half jaar hem niet gesproken. Ik ben blij dat ik nu geen contact meer heb het geeft mij veel meer rust uiteindelijk.

Ooit zou ik hem wel nog willen spreken puur omdat ik er niet tegen kan dat iemand helemaal verdwijnt. Maar wel pas op het punt dat het me niks meer boeit, nu zou ik me nog teveel ergeren daarom hoef ik hem niet hoef te spreken. Dan voel ik er ook niks bij.
Geen gestalkt meer. Gewoon leven in het onwetende vind ik fijner.
Wat zou een lat relatie moeten oplossen? Verstikte je haar door alles continue als een Siamese tweeling samen te willen doen? Je kan toch prima in hetzelfde huis wonen en je eigen activiteiten hebben.

Ik heb even geloept: je ex is rusteloos en wil van het vrijgezelle leven snoepen. Ze vindt het alleen eng omdat er nu niemand is om op terug te vallen dus ze houdt jou achter de hand. Heeft ze een slechte dag; lief gedrag totdat ze weer oké is. Als jij dan door blijft gaan; kil en afstandelijk.

Contact verbreken is echt het beste voor jou. Zij heeft gekozen, dan moet ze nu ook de consequentie onder ogen zien.
anoniem_371298 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 22:29
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stoepp92 schreef:
14-11-2018 22:22
Klopt wel deels. Ik had er misschien niet bijgezegd dat ze in een eerder stadium telkens een latrelatie voorstelde. Maar daar sta ik niet voor open na 4 jaar samenwonen. Dus ze wil me niet helemaal kwijt denk ik. Alleen ze weet dat ik zo aan der gehecht ben en dat ze me pakt met lekker kortaf.
Ja omdat ze dat weet..Ze hoort juist te denken dat het jou niks meer interesseert. Want nu weet ze dat jij nog beschikbaar bent en dat is niet echt aantrekkelijk.

Enige wat je kunt doen is verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee het geen wat haar verstikte waren verantwoordelijkheden die bij het samenwonen horen. Dat huisje boompje beestje verstikte haar op zich al...ze vond het verstikkend om nu al te weten hoe het leven gaat lopen. Dat weet je natuurlijj nooit , maar zo dacht zij. Vrijheid had ze genoeg, was misschien zelfs iets te veel.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
14-11-2018 22:27
Wat zou een lat relatie moeten oplossen? Verstikte je haar door alles continue als een Siamese tweeling samen te willen doen? Je kan toch prima in hetzelfde huis wonen en je eigen activiteiten hebben.

Ik heb even geloept: je ex is rusteloos en wil van het vrijgezelle leven snoepen. Ze vindt het alleen eng omdat er nu niemand is om op terug te vallen dus ze houdt jou achter de hand. Heeft ze een slechte dag; lief gedrag totdat ze weer oké is. Als jij dan door blijft gaan; kil en afstandelijk.

Contact verbreken is echt het beste voor jou. Zij heeft gekozen, dan moet ze nu ook de consequentie onder ogen zien.
Omg dit bovenstaande is ook precies wat mijn ex deed.
Als hij dan ziek was dan ging hij mij een berichtje sturen omdat hij dan de hele dag binnen zat. Maar vervolgens hoorde ik dan weer niks en dan was het: ´ leuk om je even gesproken te hebben.´
Had ik daar maar nooit aan mee gewerkt.

Laat haar a.u.b zitten ook op momenten dat ze het moeilijk heeft... Ze zoekt alleen steun wanneer ze zelf zwak is wellicht.
Alle reacties Link kopieren
Accepteer voor jezelf dat je de dingen die je nog wil weten niet te weten komt en laat het los, verbreek het contact. Je vreet jezelf alleen maar op als je hiermee doorgaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Stoepp92 schreef:
14-11-2018 22:33
Nee het geen wat haar verstikte waren verantwoordelijkheden die bij het samenwonen horen. Dat huisje boompje beestje verstikte haar op zich al...ze vond het verstikkend om nu al te weten hoe het leven gaat lopen. Dat weet je natuurlijj nooit , maar zo dacht zij. Vrijheid had ze genoeg, was misschien zelfs iets te veel.
Ja alleen het punt is zij weet diep van binnen dat ze niet met je verder wilt en daar behandelt ze jou naar.
Haar beslissing is voor nu zo goed als definitief. Maar natuurlijk voel jij zelf het beste aan of dit echt het einde is of slechts een tussenstop..

Maar exen kunnen je echt aan lijntje houden hoor.. Dit terwijl ze ondertussen misschien ook praat met andere mannen en dit moet je niet willen. Ik weet zeker dat dit bij mij ook gebeurd is en ik stond nog gewoon op stand-by

Ze zal niet letterlijk zeggen: ´ ik wacht even wat Pietje zegt en dan kom ik bij je terug´.
Want ze weet toch dat jij het erg vindt en er nog bent.
Hoe fijn is het dat je in je achterhoofd weet dat je ex nog om je geeft en rouwt.. Dit helpt haar om verder te gaan. Want zij heeft het toch zelf uitgemaakt en kan doen en laten wat ze wilt. Macht heeft zij.
Alles is verdeeld, het is uit. Jullie hebben geen contact meer nodig met elkaar, pas dan kan je rouwen en daarna weer verder. Denk aan jezelf en verbreek elk contact. Dat is echt het beste, geloof me maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was over het algemeen vooral benieuwd of het herkenbaar gedrag is. Bij mij is de deur dicht, al heb ik nog nog steeds mn "waarom" momenten. Het ging me er meer om dat ik probeer het netjes af te handelen al is het jiet mijn keuze en zij heel raar reageert. Uiteindelijk realiseer ik me wel waar mn relatie op stuk is gelopen en ook al zou ik van nature alles willen lijmen....dat gaat gewoon niet, voor nu al helemaal niet. Zij heeft iets in haar hoofd gehaald wat je er gewoon niet uitkrijgt tenzij je het haar laat ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen jaar ook een lange relatie beëindigd. Hij wilde graag vrienden blijven en bleef appen om niets eigenlijk. Voor mij was het al zo klaar maar ik wilde hem niet nog meer pijn doen. Hij kon nog niet loslaten wat voor mij een afgesloten hoofdstuk was. En heel lullig, hij doet en deed me al heel snel echt niets meer.

Dus laat haar gaan, pas dan ga jij ook verder en kan je loslaten. Echt geheel loslaten voelt over een aantal weken al beter en elke keer die kleine contacten zorgen dat je, je nog tijden ellendig voelt, dat moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas erg herkenbaar.

Ben op het punt gekomen waarop ik denk dat zij een compleet anders persoon is, dan diegene die ik heb gekend. Van anderhalf jaar leuk en lief gedrag naar hatelijk, afstandelijk en leugenachtig gedrag. Reageren op berichten alsof niks haar meer boeit.

Ze had veel gesprekken met mijn zus, neef en haar stiefvader over mij, waarin ze aangaf even wat tijd voor haarzelf te willen, het nooit met mij had willen verbreken en ons graag een kans wil geven. Terwijl zij in werkelijkheid de week ervoor met haar ex ging. Waarschijnlijk had zij nooit de intentie om mij ooit nog te zien of spreken. Sindsdien heeft ze mij in het echt ook niet meer willen zien, ook geen laatste gesprek over waarom zij zo heeft gehandeld.

Het is eigenlijk precies zoals je zei, je denkt dat je een goede band hebt met iemand en daarna lijkt het net alsof er nooit een goede connectie is geweest. Het voelt vernederend.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeer haar. Ze wil jou graag achter de hand houden, en dat moet je niet willen.
Je bent nog maar 26 hoor. Het is uit, dus dat geapp is nergens voor nodig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt in mijn ogen als aantrekken en afstoten. Je bent geen jojo toch? Dus of ze kiest volledig voor jou of je gaat gewoon lekker verder met je leven.
Zij stuurt wat leuks, jij stuurt wat terug, ze is gewoon aan het vissen of ze bij jou nog kans maakt.
Als je dan wil reageren op berichtjes, wees dan gewoon kort en krachtig, laat niks over gevoelens los en laat subtiel weten dat jou leven (inclusief leuke dingen) gewoon doorgaat zonder haar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stoep,
Lullig dat het zo is gegaan.
Het lijkt me heel moeilijk voor je om je ex vriendin zo anders te zien reageren.
Kennelijk zat het bij haar toch niet zo diep. En bij jou zat het wel diep.
Jouw hart zat op de juiste plek voor haar.
Heel veel sterkte de komende tijd en het beste is om het kontakt met haar compleet te stoppen.
Hebben jullie alle zaken als woning, inboedel, verzekeringen, abonnementen enz. geregeld en afgesloten? Stop dan het contact en blokkeer haar op WhatsApp. Jou doen die contacten pijn. Stop ermee om jezelf te laten kwellen.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen contact meer met haar hebt zul je je het snelste weer beter voelen. Het is echt zwaar wennen als je zo lang samen bent geweest en dat is ineens over.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt (bijna 10 jaar relatie) maar ben de persoon die de relatie heeft verbroken. De breuk zelf was niet heel abrupt maar heeft een aantal maanden geduurd. Mijn ex deed een maand of 3 na de definitieve breuk ook heel anders tegen mij terwijl ik zo normaal mogelijk ben blijven doen. Blijf zelf vooral een gentleman, wat heb je eraan om vervelend terug te gaan doen? Wat je schrijft over dingen vragen vind ik heel herkenbaar, dat had zij ook. Ik heb dit wel zo goed en kwaad als mogelijk proberen te doen en heeft haar volgens eigen zeggen wel geholpen. Dus ik snap wel dat het vervelend voor je is dat zij dat niet doet.

Heel veel sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een relatie beëindigd na 5 jaar waarna ik hem niet meer wilde spreken. Ook niet voor een eindgesprek. Het was voor mij gewoon klaar. Nou was daar wel het een en ander gebeurt ook. Maar bij mij was er een bijna directe gevoelsverandering en deed het me allemaal niet zoveel meer.

Maar het verschil is wel dat ik dus ook geen toenadering meer zocht en absoluut geen vrienden wilde blijven. In jouw geval klinkt het alsof ze wel de lusten en niet de lasten wil. Of alsof ze je achter de hand wilt houden voor het geval ze je toch wel ineens weer wilt.

Goed van je dat je een grens hebt getrokken en niet bent meegegaan in het latten. Nu nog een stapje verder gaan en haar gaan negeren. Het is uit. Je hoeft je niet bezig te houden met haar en haar gevoelens. Vrienden blijven gaat voorlopig gewoon niet. Focus je op jezelf, steek energie in dingen die je wat opleveren, vind jezelf weer terug en dan kun je ergens verderop in de toekomst misschien kijken of je er een vriendschap mogelijk is. En misschien kan dat wel nooit. Maar laat haar voorlopig even links liggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hou je nog rekening met haar? Kies voor jezelf. Ze wil je wel als vriend houden, maar alleen via de app en niet ftf?! Dat is toch vaag. Als jij het contact afkapt zegt ze: ik wist niet dat t gevoelig lag. Nou dan app je toch terug: ja het ligt wel gevoelig, ik wil dat je mijn grenzen respecteert en voorlopig geen contact met me zoekt.
Ze houdt totaal geen rekening met jouw behoeften, wil geen laatste gesprek, blijft je lastigvallen, veroordeelt je etc
Afkappen die handel. Het is uit dus je moet de boel eerst verwerken voordat er een kans bestaat op vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Jep. Ik werd door mijn ex na 8 jaar als een vuilniszak aan de kant gezet. Achteraf gezien was dat niet plotseling en was zijn gedrag eigenlijk al jaren niet meer acceptabel en was de manier waarop het uitging (weglopen en nooit meer iets laten horen) wel iets wat bij hem paste (werd in de 'relatie' ook continu genegeerd).

Zijn vreselijke gedrag hielp mij wel om er sneller overheen te komen. Zoiets wilde ik echt nooit meer!

TO ik raad je aan om radicaal al het contact met haar te verbreken. Dat is vaak de meest effectieve manier om erover heen te komen. Ga nou door met je leven en gun jezelf leuke mensen om je heen. Echt, en een vriendschap gaat nu echt nog niet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven