Kinderachtig gedrag stiefvader

17-11-2018 15:53 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-12-2018 21:51
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
99.73% gewijzigd
Waarom is het geen optie, die dingen die jij noemt? Soms denken mensen iets teveel vanuit onmogelijkheden, namelijk.

Verder kun je niet zoveel, ruzie eindigt in verhuizen, geen ruzie eindigt in je rot voelen over wat je over je heen laat komen.
Alle reacties Link kopieren
In geval dat uit huis gaan dus écht geen optie is ( kamertje huren of antikraak ook niet?)
Zou ik het gedrag compleet negeren. Niks zeggen. Niks doen. Gewoon je eigen gang gaan en niet reageren. Dan gaat de " lol " er voor hem vanzelf wel af.
En het scheelt bakken ruzie in huis.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
De zoveelste vrouw die een nieuwe kerel in huis haalt zonder naar het welbevinden van haar nageslacht te kijken.
Zij is niet van plan om voor jou op te komen.
Dat is ontzettend rot voor jou. Maar je kan haar niet veranderen.

Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk spaart. Bijvoorbeeld weinig uitgeven als je uitgaat. Dan kan je over een half jaar op jezelf gaan wonen.
Toch echt zo snel mogelijk uit huis. In de tussentijd niet met hem alleen zijn en beleefd, maar vastberaden blijven. Dat is erg lastig, dus ik wens je veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Wat is je financiële situatie? Werk? Opleiding?

Er zijn echt heel veel opties beter dan hier blijven zitten. Ben je niet woedend op je moeder? Ik heb hetzelfde meegemaakt en ben bij vlagen nog steeds boos.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is op jezelf gaan geen optie?
Bij je vader gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, hij klinkt wel als een bijzonder geval, vooral de gewelddadigheid en politietussenkomst. Ik denk dat je toen 5 jaar geleden nog niet meerderjarig was? Zijn er toen geen instanties betrokken geraakt, zoals jeugdzorg? Of familie-leden die ingrepen? Ik vind het wonderlijk dat zo'n situatie gewoon door gaat na zo'n voorval.

Leeft je vader nog of familie van zijn kant? kun je daar niet terecht? Of kunnen zij je (financieel) helpen op jezelf te gaan? Hoe oude ben je? En wat doe je? Werken, studeren?
Hij klinkt niet echt als een fijn type en ik vind het triest dat je daar al 5 jaar mee opgescheept zit en dat niemand je helpt. Heb je nog broers en zussen?
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: ik ben deze week met mijn eerste job begonnen dus ik ben inderdaad van plan zoveel mogelijk te sparen
anoniem_378468 wijzigde dit bericht op 24-11-2018 19:34
60.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Negeren, negeren, negeren. Doe of je neus bloedt, doe normaal tegen hem alsof je niks merkt van zijn acties en maak een plan waarmee je zo snel mogelijk op jezelf kan gaan wonen.
Hij wil waarschijnlijk ruzie, dus geef hem dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Marieke101 schreef:
17-11-2018 16:07
Afstand nemen van hem is ook afstand nemen van mijn moeder.
Dat is helaas wat hij wil en zij blijkbaar (indirect) ook. Dat ga je niet kunnen tegenhouden vrees ik. Vandaar mijn vraag of je eigen vader nog in beeld is.
Dus in het verleden was hij ook gewelddadig en moest de politie komen om de zaak te sussen.
Tegen wie was hij dan gewelddadig en wie belde de politie? Ik vind het nogal wat, hoe reageerde je moeder als er zo'n ruzie was en er politie aan te pas moest komen, wie was degene die de klappen op moest vangen, wat gebeurde er dat het zo ver kon komen?

Ik vind het heel erg dat je moeder het voor hem opneemt. Hoe oud ben je dat je niet op jezelf kan gaan wonen? Kan me niet voorstellen dat ik al 5 jaar zo zou moeten leven met een moeder die kennelijk zonder na te denken alles gelooft wat haar vriend zegt over jou.

V.w.b. de auto: hou er rekening mee dat er benzine inmoet als je hem leent.
OV is ook niet gratis, beschouw het als betalen voor het gemak dat je hebt als je een auto mag lenen. Je hoeft hem toch niet helemaal vol te tanken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips maar heb wel erg met je te doen. Dat je je niet lekker kunt voelen in je eigen huis, bij je eigen moeder.
Ik heb ook een rot stiefvader gehad en ik weet hoe wanhopig het je kan maken.
Ik ben ook nog steeds met vlagen erg boos op m'n moeder. Z e is godzijdank van hem af nu maar de band tussen haar en mij zal nooit meer worden zoals het ooit was.
Ik gun je zo een eigen plekje waar je jezelf kan zijn en waar je je prettig voelt.
Wens je heel veel sterkte
Als uit huis gaan écht geen optie is (zelfs niet in een studio) kan je misschien bij je vader gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_378468 wijzigde dit bericht op 24-11-2018 19:35
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marieke101 schreef:
17-11-2018 16:18
Vader is niet meer in beeld sinds de scheiding. Heb ook nooit iemand langs zijn kant gekend. Verder geen broers of zussen.
Jeetje dat klinkt best eenzaam. Is er geen mogelijkheid het contact met je vader weer aan te halen? Niet om gelijk bij hem te gaan wonen, maar gewoon om wat meer familie te hebben. Ik weet niet waarom het contact verwaterd is, maar dat gebeurt vaker na de scheiding en de meeste vaders zijn heel blij als hun kind na een aantal jaren weer contact zoekt. Wie weet wat er uit voort komt.

Heeft je moeder nog ouders? Die zullen destijds toch ook niet blij zijn geweest dat ze een gewelddadige alcoholist in huis nam bij hun kleindochter? Het pleit voor hem dat hij met de drank gestopt is, maar de pesterijtjes zijn echt raar.

Op het moment denk ik is het beste maar om zoveel mogelijk te doen alsof je neus bloedt en misschien eens wat vaker niet thuis te zijn. En intussen heel hard sparen zodat je snel op jezelf kunt. Stel daarbij niet te hoge eisen, met de kringloopwinkel kom je heel ver. Mijn zoon is met 3 vrienden gaan wonen, hun huis staat vol met krijgertjes van alle vier ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en het is echt heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je volwassen bent waarom woon je dan nog thuis en gebruik je hun auto?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het klinkt alsof hij je aan het wegpesten is zodat hij je moeder voor zichzelf heeft. Jammer dat je voorlopig niet op jezelf kunt, want dat lijkt me de enige oplossing. Tot die tijd: doen alsof je neus bloedt en je niet uit de tent laten lokken, want het is jouw woord tegen het zijne, helaas. En je moeder kiest voor hem.

Negeren, negeren, negeren. Wees de wijste.
MevrouwMikMak schreef:
17-11-2018 16:10

Ik vind het heel erg dat je moeder het voor hem opneemt.


Los van alle irritante acties van hem: moeder wil graag met haar vriend nog 40 jaar verder. Dochter is volwassen en binnenkort uit huis. Het is geen klein kind dat beschermd moet worden. Ik vind het raar dat dochter bij moeder steun zoekt. Stel dat het andersom was, dat moeder commentaar had tegen dochter over dochters vriendje, dan zou dochter het toch ook opnemen voor haar vriend?
Marieke101 schreef:
17-11-2018 16:07
Toevoeging: ik ben deze week met mijn eerste job begonnen dus ik ben inderdaad van plan zoveel mogelijk te sparen zodat ik eerst een auto kan kopen (nodig voor mijn werk) en dan een appartementje.



Ah, dus jij wilt sparen en kunt daarom nog niet uit huis.
Waarom koop je van je eerste loon niet gewoon een goedkoop autootje waar je een jaar mee vooruit kunt. Er staan genoeg auto's te koop voor maximaal 1500 euro, zoek er 1 bij een bovag garage met een apk die net gedaan is. Daar hoef je geen maanden voor te sparen, dat kun je gewoon volgende maand al kopen.
En dan daarna op kamers ipv in een koopappartement. Of huur een studio of zo.
Alle reacties Link kopieren
Woon je in Nederland of in België?
Ga vlak bij je werk wonen en dan sparen voor een auto. Daarna verhuizen.
Sterkte :hug:
@Marana: ik lees nu net dat ze net aan haar eerste baantje begonnen is, hoe oud ze was toen de politie de boel moest komen sussen en waarom is me nog steeds niet duidelijk. Nou ja, oorzaak alcohol maar kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op zo'n stiefvader.

Zoals ik het nu lees was stiefpa agressief tegen moeder, ik dacht tegen dochter.
Kan me goed voorstellen dat je geen afkickende alcoholist als stiefvader wil hebben, als ze nu 20 is kan ik me voorstellen dat je op je 15e steun verwacht van je moeder.
Maarrr ik zou geen al dan niet afkickende alcoholist in huis nemen, nooit.

Ga er wel vanuit dat je zo rond je 20e je eigen stekkie zoekt. Zeker als je moeder graag wil samenwonen, zij heeft ook recht op een eigen leven nu het opvoeden eropzit. Daarin ben ik het helemaal met je eens.
Hoe oud ben je?
Je wilt eerst sparen zodat je een auto en een appartement kunt kopen? Hoe oud ben je dan als je weg kunt? 35?

Auto en appartement kopen hoeft niet. Hoe kom je nu naar je werk? Fiets, bus en trein zijn ook prima vervoersmiddelen. Een kamer huren kan ook. Sociale huurwoning is ook een optie. Schrijf je maandag in voor een sociale huurwoning (als je dat nog niet gedaan hebt). Huren is geen geld weggooien, zoals sommige mensen denken, maar betalen voor woongenot. In jouw geval ook nog voor vrijheid, veiligheid en privacy. Je stiefvader klinkt echt als een creep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven