ex en nieuwe vriend

27-11-2018 15:42 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriend na iets langer dan een jaartje. Voor mij werd de relatie meer een vriendschap. Hij heeft er veel verdriet van gehad en heeft nog een tijdje laten weten dat hij nog steeds verliefd was. We zijn wel vrienden gebleven, beste vrienden zelfs door alles wat we samen meegemaakt hebben. Eerst vond ik dit erg moeilijk, en lullig tegenover hem. Maar ik had hem echt nodig in mijn leven, zoals ik al zei, als beste vriend. Hij komt dan ook nog dagelijks bij ons thuis (hij is ook goed bevriend met mijn broer) en slaapt regelmatig bij ons.

Na een half jaar is hij weer begonnen met daten en had een tijdje een scharrel. Ikzelf heb nu 8 maand een relatie met een andere jongen wat erg goed gaat. Mijn ex kreeg ruzie met zijn scharrel omdat hij nog zo vaak bij ons thuis komt en daardoor is hun contact beëindigd. Ik voel me hier best lullig over ook, omdat ik het hem heel erg gun verder te gaan. Hij zegt geen gevoelens meer te hebben, maar als we samen zijn maakt hij nog wel eens opmerkingen. Als ik hem dan vraag waarom zegt ie altijd: ''ja het voelt gewoon vertrouwd met jou.''

En dat begrijp ik, dat heb ik met bepaalde dingen ook. Met hem is het anders, maar nog steeds gewoon vriendschappelijk vanuit mijn kant. Nu voel ik me soms schuldig dat ik wel verder ben gegaan met mijn leven, en dat hem hem niet lukt (zo lijkt het).

Aankomend weekend komt mijn vriend bij ons slapen, maar mij n broer heeft plannen met mijn ex. Is niet een erg gigantisch probleem, maar ik ben ergens wel een beetje bang dat mijn ex toch bepaald gedrag gaat vertonen wat lijkt op jaloezie. Dat doet hij ook namelijk als ik iets over mijn vriend aan mijn ouders vertel.

En ook voor mijn vriend snap ik als dat een rare en ongemakkelijke situatie gaat worden. Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, want wil geen van beide ''wegsturen'' natuurlijk. Mijn vriend moet gewoon komen natuurlijk, en mijn ex is nou eenmaal ook nog deel van mijn leven maar gewoon als goede vriend.
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft als nu beste vriend van jou je nieuwe vriend na 8 maanden nog steeds niet ontmoet?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is je ex nu meer bevriend met jou of met je broer?
Een beste vriend hoeft natuurlijk niet dagelijks over de vloer te komen maar goed als je broer plannen met hem heeft dit weekend moet dat ook gewoon kunnen natuurlijk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
27-11-2018 15:49
Is je ex nu meer bevriend met jou of met je broer?
Een beste vriend hoeft natuurlijk niet dagelijks over de vloer te komen maar goed als je broer plannen met hem heeft dit weekend moet dat ook gewoon kunnen natuurlijk.
Zelfs mijn broer heeft mijn huidige vriend nog niet ontmoet, door omstandigheden. Maar mijn broer en ik zijn beide goed bevriend met mij ex, ongeveer zelfde level. En dat bedoel ik dus ook, ze hebben plannen. Daar kan ik niet zomaar tussen komen omdat mijn vriend langs komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag nu precies
Hoe weet jouw ex wat jij aan je ouders vertelt?
Alle reacties Link kopieren
3xintense schreef:
27-11-2018 15:53
Zelfs mijn broer heeft mijn huidige vriend nog niet ontmoet, door omstandigheden. Maar mijn broer en ik zijn beide goed bevriend met mij ex, ongeveer zelfde level. En dat bedoel ik dus ook, ze hebben plannen. Daar kan ik niet zomaar tussen komen omdat mijn vriend langs komt.
Nee dat snap ik maar je hoeft toch ook niet perse met je broer en ex op pad te gaan of er constant bij te zitten als zij samen dingen gaan doen?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Vind je het stiekem niet gewoon heerlijk om zijn aandacht te krijgen? Je zegt namelijk dat je het hem gunt om verder te gaan. Maar als je het hem echt gunt, neem je wat afstand van hem als hij de nabijheid (blijkbaar) niet aankan.

En doe niet al te dramatisch over een relatie van een jaar op jonge leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
tja, jij wilde 'vrienden' blijven...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
27-11-2018 15:55
Hoe weet jouw ex wat jij aan je ouders vertelt?
Kennelijk doet ze dat waar ex bij zit?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
27-11-2018 15:56
Nee dat snap ik maar je hoeft toch ook niet perse met je broer en ex op pad te gaan of er constant bij te zitten als zij samen dingen gaan doen?
Nee zeker niet, maar hij blijft dus ook slapen dus 's ochtends bij het ontbijt en dat soort dingen... Ik weet niet heb ze liever gewoon niet samen omdat ik bang ben voor jaloerse reacties van mn ex
Alle reacties Link kopieren
3xintense schreef:
27-11-2018 16:03
Nee zeker niet, maar hij blijft dus ook slapen dus 's ochtends bij het ontbijt en dat soort dingen... Ik weet niet heb ze liever gewoon niet samen omdat ik bang ben voor jaloerse reacties van mn ex
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
27-11-2018 15:59
Vind je het stiekem niet gewoon heerlijk om zijn aandacht te krijgen? Je zegt namelijk dat je het hem gunt om verder te gaan. Maar als je het hem echt gunt, neem je wat afstand van hem als hij de nabijheid (blijkbaar) niet aankan.

En doe niet al te dramatisch over een relatie van een jaar op jonge leeftijd.
hahaha ik doe helemaal niet dramatisch, en nee ik vind zijn aandacht niet meer fijn. Dat was, toen het net uit was nog wel fijn maar ik heb iemand anders waar ik heel veel van houd. Geen enkele intentie van mijn kant naar hem, en afstand nemen gaat moeilijk door de vriendschap met mijn broer ook.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je hebt zelf deze situatie gecreeerd. Als jij bij je nieuwe vriend blijft slapen en zijn ex slaapt daar ook, zou je dat chill vinden?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
27-11-2018 16:05
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Ik 22, broer 25, vriend 23 en ex 21
Rosabella1 schreef:
27-11-2018 16:03
Kennelijk doet ze dat waar ex bij zit?
Dat lijkt me ook. Des te meer krijg ik het vermoeden dat ze die aandacht en jaloezie heerlijk vindt. Ze zoekt het echt op dan.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-11-2018 16:06
Tja, je hebt zelf deze situatie gecreeerd. Als jij bij je nieuwe vriend blijft slapen en zijn ex slaapt daar ook, zou je dat chill vinden?
Nee zeker niet, maar hij slaapt niet bij mij. Maar bij mijn broer. Ookal had ik het contact tussen mij en ex verbroken, bleef hij bij mijn broer komen dus was het dezelfde situatie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-11-2018 16:06
Tja, je hebt zelf deze situatie gecreeerd. Als jij bij je nieuwe vriend blijft slapen en zijn ex slaapt daar ook, zou je dat chill vinden?
Nou ja als vriend nog thuis woont en zijn ex nog bevriend is met zijn zus dan kan ze daar verder weinig mee doen natuurlijk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
27-11-2018 16:07
Dat lijkt me ook. Des te meer krijg ik het vermoeden dat ze die aandacht en jaloezie heerlijk vindt. Ze zoekt het echt op dan.
Nee ik denk er helemaal niet bij na. Wanneer ik plannen maak met mijn vriend vertel k dat aan mijn moeder, of ex er nou bij is of niet. Hij zegt geen gevoelens meer te hebben dus lijkt mij dat ik kan zeggen wat ik wil. En vooral in mijn eigen huis.
3xintense schreef:
27-11-2018 16:06
hahaha ik doe helemaal niet dramatisch, en nee ik vind zijn aandacht niet meer fijn. Dat was, toen het net uit was nog wel fijn maar ik heb iemand anders waar ik heel veel van houd. Geen enkele intentie van mijn kant naar hem, en afstand nemen gaat moeilijk door de vriendschap met mijn broer ook.
Je hebt het over een relatie van 1 jaar en zegt dat jullie zoveel meegemaakt hebben samen en dat het op een gegeven moment een vriendschap werd. En nu heb je sinds 8 maanden een vriend waar je "heeel veel van houdt".
Dat klinkt vrij dramatisch voor zo een korte relatie.
En je hoeft toch niet op elkaars lip te zitten? Gewoon samen met je vriend dingen ondernemen, niet thuis blijven hangen. Elkaar niet vermijden maar ook zeker niet opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
27-11-2018 16:10
Je hebt het over een relatie van 1 jaar en zegt dat jullie zoveel meegemaakt hebben samen en dat het op een gegeven moment een vriendschap werd. En nu heb je sinds 8 maanden een vriend waar je "heeel veel van houdt".
Dat klinkt vrij dramatisch voor zo een korte relatie.
En je hoeft toch niet op elkaars lip te zitten? Gewoon samen met je vriend dingen ondernemen, niet thuis blijven hangen. Elkaar niet vermijden maar ook zeker niet opzoeken.
Ik had het niet zo zeer over dingen die we meegemaakt hebben die betrekking hadden op ons. Mijn moeder is 10 jaar lang ziek geweest, en het jaar dat ik met hem samen was ging het echt ontzettend slecht met haar en tijdens onze relatie heeft zij 2 donorlongen gekregen. Hier was hij bij dus hij heeft mij op mijn zwakste moment meegemaakt. Dat maakt onze vriendschap zo sterk.
3xintense schreef:
27-11-2018 15:42
.........Maar ik had hem echt nodig in mijn leven, zoals ik al zei, als beste vriend.
.
Hoezo... echt nodig als beste vriend?
Alle reacties Link kopieren
3xintense schreef:
27-11-2018 16:09
Nee ik denk er helemaal niet bij na. Wanneer ik plannen maak met mijn vriend vertel k dat aan mijn moeder, of ex er nou bij is of niet. Hij zegt geen gevoelens meer te hebben dus lijkt mij dat ik kan zeggen wat ik wil. En vooral in mijn eigen huis.
Als hij geen gevoelens meer voor jou heeft hoef je ook niet bang te zijn voor een jaloerse reactie toch?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
3xintense schreef:
27-11-2018 16:07
Ik 22, broer 25, vriend 23 en ex 21
Oke, jullie wonen op je 22e en 25e nog thuis en kennelijk zijn jullie levens (dat van je broer, jou en je ouders) nog zo met elkaar verweven dat je dit soort situaties niet kunt vermijden?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
27-11-2018 16:15
Oke, jullie wonen op je 22e en 25e nog thuis en kennelijk zijn jullie levens (dat van je broer, jou en je ouders) nog zo met elkaar verweven dat je dit soort situaties niet kunt vermijden?
Door gehele situatie met gezondheid van moeder hebben wij als familie een hele hechte band ja en hebben we nog geen behoefte uit huis te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven