Genegeerd worden

12-12-2018 21:26 28 berichten
Vandaag maakte ik iets mee wat ik enerzijds lichtelijk kwetsend vond en anderzijds eigenlijk niet echt snapte.

Ik snap dat onverwachtse genegeer niet, terwijl ze wel een heel vrolijk en sociaal persoon is. Is genegeer worden een teken van minachting?
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:50
69.78% gewijzigd
Vraag het haar.

Wat is een standup?
Niet aan jezelf gaan twijfelen als iemand anders onbeleefd doet. Niets van aantrekken.
Ik zou denken dat ze met haar gedachten ergens anders is en je daarom niet zag. Niet meteen van het slechtste uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ziet ze slecht zonder bril.
Nivea
Kinderachtig gedrag van je collega.
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel van denken. Je maakt het heel groot.
Wacht gewoon even af. Valt het je weer op, kun je haar even aanschieten en vragen of je iets verkeerds hebt gedaan. Maar er voor nu vanuit gaan dat het niet om jou gaat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Maar wat is nou een standup?
Nemaìn’ schreef:
12-12-2018 21:46
Maar wat is nou een standup?
Superkorte vergadering voor de komende dag.
https://scrumguide.nl/daily-standup-meeting/
kintsugi schreef:
12-12-2018 21:49
Superkorte vergadering voor de komende dag.
https://scrumguide.nl/daily-standup-meeting/
Oh, wat verschrikkelijk Amerikaans.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het geen fijn gevoel geeft als zoiets gebeurt.
Als dit de eerste keer is kan het heel goed dat ze in gedachten verzonken was.
Dat heb ik zelf ook weleens en dan negeer ik iemand niet bewust.
Als het vaker voorkomt zou ik haar vragen of er misschien iets is wat ik moet weten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt meer in gedachten verzonken dan negeren.

Heeft ze je de hele dag genegeerd of baseer je dit oordeel op het feit dat ze je 1 keer niet leek te hebben gezien?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-12-2018 21:50
Oh, wat verschrikkelijk Amerikaans.

Nee, ICT.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
12-12-2018 22:34
Nee, ICT.
En dan nog niet functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zag ze je niet of was ze in gedachten verzonken?
Ik zou proberen niet meteen van het ergste uit te gaan. Kijk hoe het gaat als het nog eens gebeurt, daarna kun je conclusies trekken.
Je vult nu van alles zelf in. Zie het even aan en kijk of ze je op andere momenten ook niet ziet staan. Dan kun je het altijd even bij haar navragen of er iets is.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-12-2018 21:50
Oh, wat verschrikkelijk Amerikaans.
In callcenters hebben ze dit ook vaak. Daar heet het een 'dagstart'.
Genegeerd worden is altijd k*t.
Ik had dit zelfde laatst met een leidinggevende.
Het gaf mijn dag een andere wending.
Omdat een mens dan gelijk bij zichzelf te raden gaat.
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
12-12-2018 23:29
Genegeerd worden is altijd k*t.
Ik had dit zelfde laatst met een leidinggevende.
Het gaf mijn dag een andere wending.
Omdat een mens dan gelijk bij zichzelf te raden gaat.
Een mens niet, jij. Waarom ga je er meteen vanuit dat het aan jou ligt als iemand een keer afwezig is?
Loop gewoon even langs zeg. Misschien was ze even met haar gedachtes niet bij. Als ze dan afwerend of stug doet gelijk vragen of er iets speelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat de anderen zeggen. Soms (zeker op werk) ben ik in mijn hoofd met tien dingen tegelijk bezig, en dan kijk ik zo door/langs mensen heen. Lijkt me dat dat bij jouw collega ook zo is, en dat ze toen je andere collega erbij kwam weer 'wakker werd'.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die mensen. Niets van aan trekken. Zegt alles over hen, niets over jou. Je hebt ook mensen die de ene keer heel leuk doen en je het volgende moment negeren. Kan je ook over jezelf gaan twijfelen. Maar dat moet je echt niet doen!! Zoek gezelschap van mensen die wel normaal doen en richt je daar op. Dat zijn er vaak veel meer..
Alle reacties Link kopieren
Erg veel zorgen voor iemand die slechts een collega is.
.
Misschien voelt je colega zich niet zo op haar gemak bij jou,of is ze bang geworden dat ze bij jou teveel het idee heeft gegeven dat ze je wel leuk vind.
Ik kijk nergens meer van op als een man bij mij heel enthousiast gaat doet trek ik ook terug maar dat komt doordat sommige mannen gewoon niet zagen dat mensen gewoon vriendelijk kunnen zijn zonder bij bedoelingen en dat is me net iets te vaak gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven