Leuk samen, maar houd ik al wel van hem?

13-12-2018 21:06 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola,

Zo nu en dan lees ik mee met de topics op dit forum en ik zou graag ook wat advies willen. Er zitten vaak wel goede adviezen tussen.
Ik zal het kort houden.

Ik ben 27 winters oud. 4 jaar single geweest na een relatie van bijna 10 jaar. Ik raakte uitgekeken op hem, omdat hij (hoe ideaal dit misschien klinkt) alles goed vond wat ik deed en nooit eens tegengas gaf (want ik ben ook niet altijd de makkelijkste). Zo nu en dan gedatete, maar nooit echt een type tegen gekomen waarvan ik meer wilde. Tot 4 maanden geleden..
We zijn nu sinds 2 weken (officieel) samen.
Ik ben gek op hem, ik wil hem graag zien, ben graag met/bij hem, de seks is fijn en ik kan alle kanten met hem op en híj geeft mij wél zo nu en dan tegengas (heerlijk).
Maar als ik erover nadenk; ik voel mij niet completely head over heels. Eigenlijk ben ik dat alleen op mijn ex geweest, al was dat denk ik de spanning omdat alles voor het eerst was. En daarnaast weet ik ook nog niet goed of ik al wel van hem houd: is dat wel fair naar hem toe? We zijn natuurlijk nog niet zo lang samen, maar je hoort/ziet/leest met regelmaat dat vrouwen gelijk hét gevoel hadden. Daar ben ik lichtelijk jaloers op, maar ik weet niet of dat bij mij op die manier werkt en ik zou hem eigenlijk niet willen missen.

Advies is welkom.
Alle reacties Link kopieren
  • Wat versta je onder tegengas?
  • Is de sex goed?
  • Waarin ben jij niet makkelijk?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Wat is concreet je vraag. Is het wel fair naar hem toe?

Tja. Test elkaar uit.
Alle reacties Link kopieren
Voor houden van is het wat vroeg. En head over heels is geen must he?
Alle reacties Link kopieren
- Tegengas is voor mij dat mijn vriend mij zo nu en dan tegemoet komt en daarmee niet alles van mij aanneemt.
- De seks is goed en fijn.
- Ik ben niet altijd even reëel als ik bijvoorbeeld boos ben. Mijn vriend wijst me hier dan op. Dat vindt ik erg prettig.

Jardis, dat is idd mijn vraag, omdat ik nog niet intens van hem houdt. Ik weet dit niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Degenen waar ik meteen helemaal hoteldebotel van was bleken achteraf juist de grootse assclowns te zijn. Ik denk dat de chemie in mijn hersenen dusdanig ernstig verstoord was dat ik niet meer normaal na kon denken.

Met huidige partner had ik dat niet. In het begin heb ik dan ook wel eens getwijfeld, omdat het zo 'anders' ging. Het ging ook anders... veel beter. Ik ben dol op hem en voel me heel prettig bij hem. Niks geen head over heels voor nodig.
De mannen op wie ik head over heels was, waren achteraf ontzettende eikels.
Houden van gebeurt niet in twee weken. Het is nu toch leuk, geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
14-12-2018 07:13
- Tegengas is voor mij dat mijn vriend mij zo nu en dan tegemoet komt en daarmee niet alles van mij aanneemt.
- De seks is goed en fijn.
- Ik ben niet altijd even reëel als ik bijvoorbeeld boos ben. Mijn vriend wijst me hier dan op. Dat vindt ik erg prettig.

Jardis, dat is idd mijn vraag, omdat ik nog niet intens van hem houdt. Ik weet dit niet zo goed.
Hoe kun je intens van iemand houden na twee weken?
Het zal vast wel voorkomen, maar ik ken het niet. Mijn man en ik hebben maanden aangerommeld onder het mom van 'we zien wel hoe lang het leuk blijft'. Het bleek warempel liefde te worden. Daar stonden we eigenlijk zelf ook van te kijken.
Geef het tijd en analyseer niet te veel.
Alle reacties Link kopieren
Een stevige relatie opbouwen kost tijd. Zie het als een stevig huis bouwen met fundering en bakstenen. In Amerika bouwen ze van die kasten van huizen in een paar weken tijd. Dat gaat snel, lijkt heel mooi, het lijkt alsof je echt je droomhuis krijgt, maar dan komt er een keer storm en de boel is gesloopt. Dat langzaam gebouwde huis lijkt aanvankelijk wat minder glamorous en misschien wel een tikje saai. Duurt allemaal wat langer. Na een storm staat deze nog wel overeind.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke, 2 weken hebben we officieel eigenlijk, maar ik ken hem inmiddels een maand of 4.

Aardvarkentje, daar heb je gelijk in. Ik weet alleen niet of er meer sprankels van af moeten vliegen en of je niet gelijk dat JA!! Dit is hem-gevoel moet ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je nog niet over je ex heen bent.
Alle reacties Link kopieren
Dan geef ik denk ik niet het juiste beeld, Timmy. Ik was namelijk al wel een tijdje over hem heen voordat ik het daadwerkelijk uitmaakte.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf "ik ben niet head over heels. Eigenlijk ben ik dat alleen op mijn ex geweest"
Klinkt alsof je aan het vergelijken bent
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Maar toen was ik net 14.
Alle reacties Link kopieren
leeftijd zegt niets.
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 19-12-2018 20:00
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezodan, hoe bedoel je dit precies? Ik heb hem niet aan het lijntje willen houden, ik heb nog geprobeerd er wat van te maken dus voordat ik het uitmaakte, heb ik nog heel lang mijn best gedaan ervoor te vechten, maar het was gewoon op.
Tja, man en ik gingen al tien maanden met elkaar om waarin ik dacht 'no way dat ik op deze man verliefd wordt, maar het is wel gezellig om samen wat te doen'. En toen werd er ineens gezoend. Twee jaar later waren we getrouwd en in verwachting van onze eerste. En dat is nu 8 jaar geleden.

Overigens was ik zijn eerste 'vriendinnetje'/relatie en zei hij al vrij snel tegen me dat hij van me hield... Ik kreeg het daar in het begin Spaans benauwd van!
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:56
97.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
14-12-2018 11:30
Tja, man en ik gingen al tien maanden met elkaar om waarin ik dacht 'no way dat ik op deze man verliefd wordt, maar het is wel gezellig om samen wat te doen'. En toen werd er ineens gezoend. Twee jaar later waren we getrouwd en in verwachting van onze eerste. En dat is nu 8 jaar geleden.

Overigens was ik zijn eerste 'vriendinnetje'/relatie en zei hij al vrij snel tegen me dat hij van me hield... Ik kreeg het daar in het begin Spaans benauwd van!
ja en jij dacht toen ook steeds aan je ex, dat bij hem wel de vlammen er vanaf vlogen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of die verliefdheid die je op je 14e voelde nu nog zo’n impact zou maken.

Als je omschrijft dat je gek op hem bent, graag bij hem wilt zijn etc wat wil je dan nog meer?
Houden van na twee weken relatie vind ik wel enthousiast om te verwachten.

Volgens mij besef je vooral achteraf dat je ‘dat gevoel’ al vanaf het begin had.

Niet te veel nadenken, laat het gewoon begaan en geniet van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid op je 14e is nieuw, overweldigend, superspannend, en doorspekt van puberhormonen. Ik weet niet of het realistisch is dat nu te verwachten. Waarom is head over heels zijn nodig? Mis je nu iets? Voelt er iets niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis, alles voelt goed met hem eigenlijk. Ik voel me helemaal mezelf als ik bij hem ben.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
14-12-2018 11:54
Koffiehagedis, alles voelt goed met hem eigenlijk. Ik voel me helemaal mezelf als ik bij hem ben.
Dan zou ik zeggen: ga alles niet kapot denken maar geniet gewoon van het contact. Het mag best anders zijn. En na 4 maanden van iemand houden is echt vaak niet het geval hoor (-:
P3arl schreef:
14-12-2018 07:13
Jardis, dat is idd mijn vraag, omdat ik nog niet intens van hem houdt. Ik weet dit niet zo goed.
Intens van iemand houden na twee weken relatie? Onmogelijk.
En ook na elkaar 4 maanden kennen hoeft dat absoluut niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven