Steeds ruzie over de beste vriend van mijn lief

10-01-2019 15:24 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier en in grote nood van antwoorden. De ruzies met mijn vriend slopen me, en het is steeds allemaal zowat te herleiden tot zijn ene beste vriend.

Mijn vriend en ik zijn nu bijna drie jaar samen. We zien elkaar echt graag. Ik ben er ook zeker van dat niemand beter bij mij past dan hij. Maar hij heeft een beste vriend die vlak bij hem woont en die ik niet echt tof vind. Mijn vriend doet zich altijd anders voor bij hem in de buurt, en die vriend is ook echt een vrouwenloper. Hij drinkt altijd - mijn vriend en ik drinken niet, hij praat over vrouwen alsof ze waardeloos zijn en bedriegt zijn eigen lief. Mijn vriend is zo totaal niet en ik snap dus ook niet waarom hij die jongen als zijn beste vriend ziet. Zijn vriend is er nooit voor hem, steekt hem alleen in de miserie, en toch ..
maar het ergste voor mij zijn twee dingen: allereerst dat mijn vriend dingen voor me verzwijgt bij die vriend (dat ze bij meisjes hangen, dat hij bij die vriend is terwijl ik denk dat hij gewoon thuis is,..). Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen vriend soms niet meer vertrouw en dat vind ik vreselijk .. elke keer als ik denk dat mijn lief liegt tegen mij, is hij bij die vriend-met-de-slechte-reputatie.
Ten tweede verkiest hij die vriend ook steeds meer boven mij. Wat die ook doet - van hem in de steek laten tot iets pikken van hem - hij wordt nooit kwaad. Enkel op mij wordt hij ooit kwaad, en niet een klein beetje .. Hij kiest altijd om in te gaan op wat die vriend voorstelt ook al staat het mij niet aan. Ik denk dat ik voor hem gewoon de makkelijkste optie ben om ‘nee’ te zeggen, ook al zegt hij van niet (heb hem dit zo al gezegd).

Ik probeer hierover te praten met hem, maar hij zegt dat ‘het zijn vriend is en ik hem dat niet kan afnemen’. Als hij dan mee van die marginale dingen wil gaan doen, is er dus ook altijd ruzie tussen ons omdat ik denk dat ze erge, vuile dingen achter mijn rug doen. Door dus dat weinige vertrouwen en omdat ik die vriend zijn reputatie dus ken.

Het sloopt me echt en hoop dat iemand me raad kan geven. Ik wil zijn vriend niet afnemen, ik wil hem niet tussen ons laten kiezen. Ik hoop gewoon dat ze eens normale dingen gaan doen i.p.v. altijd marginale, stomme dingen. Of dat mijn lief betere vrienden gaat opzoeken, die altijd heel erg aardig zijn voor mij en wel ‘normale’ jongens zijn.

Alvast bedankt voor de hulp!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is je vriend ook geen "normale" jongen en weiger jij dat in te zien.
O gezellig steeds ruzie om het zelfde onderwerp.
waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Foute vrienden bestaan niet, dan ben je zelf ook een foute vriend.
Hij verkiest zn vriend boven jou. Dan weet je toch genoeg?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als er dan toch gekozen moet worden. Kies zelf:
Optie 1, je blijft bij hem en accepteert hoe hij is en doet.
Optie2: je stopt de relatie, en gaat op zoek naar iemand die meer bij jouw idee van normaal leven past.
ik denk niet dat weer meer opties zijn
Oja nog 1: optie 3. Je blijft je ergeren, aan hem trekken en wachten tot hij kiest. maar deze optie zou ik zelf al doorstrepen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zo zonde als dit je sloopt, terwijl je vriend niet bereid is er iets aan te doen.
En je vriend doet dit zelf, misschien wat onder invloed van zijn vriend maar hij kiest er zelf voor om oneerlijk te zijn etc,

Kies voor jezelf is volgens mij het beste advies, dit is toch niet leuk..
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend is geen onschuldig lammetje dat bezoedeld wordt door een duivelse vriend. Jouw vriend vindt dit leuk. Hij doet het 100% zelf.

Trek je conclusies: hij zegt dat je dit niet af mag pakken van hem. Dat klopt. Maar jij hoeft dit niet te accepteren.

Hou de eer aan jezelf. Zeur niet aan zijn hoofd als een claimerige vriendin: hij toont respect of je zet hem de deur uit.
Niet. Nooit tussen ze in gaan staan. Wat zijn vriend doet moet niet uitmaken. Je vertrouwt je eigen vriend toch wel? En wil je vriend vreemdgaan doet hij dat ook wel zonder die vriend. Hoe meer jij er ruzie over maakt (ik snap dus wel dat hij dingen voor je verzwijgt als jij ALTIJD (zoals je zegt) ruzie gaat maken wanneer hij wat met die vriend wil doen)
Dropdrop schreef:
10-01-2019 15:37
Jouw vriend is geen onschuldig lammetje dat bezoedeld wordt door een duivelse vriend. Jouw vriend vindt dit leuk. Hij doet het 100% zelf.

Trek je conclusies: hij zegt dat je dit niet af mag pakken van hem. Dat klopt. Maar jij hoeft dit niet te accepteren.

Hou de eer aan jezelf. Zeur niet aan zijn hoofd als een claimerige vriendin: hij toont respect of je zet hem de deur uit.
Nou ja, als de TO altijd (zoals ze schrijft) ruzie gaat maken met haar vriend als hij met zijn vriend wat wil gaan doen heb ik ook best wat begrip vor haar vriend eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er een beetje van af. Komt die vriend constant onaangekondigd langs, claimt hij je vriend op momenten dat jullie hebben afgesproken en laat je vriend jou dan zitten, gedraagt die vriend zich onbeschoft tegen jou en weigert jouw vriend het voor je op te nemen, dan snap ik dat je pissig bent, maar eerlijk gezegd vind ik het dan wel gewoon de verantwoordelijkheid van je vriend zelf.

Kun je je gewoon afzijdig houden van die vriendschap, dan zou ik dat ook gewoon doen en me er niet druk om maken wat die man allemaal uitvreet, en ook niet dat jouw vriend zich in zijn bijzijn anders gedraagt dan bij jou.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Orangetree schreef:
10-01-2019 15:37
Niet. Nooit tussen ze in gaan staan. Wat zijn vriend doet moet niet uitmaken. Je vertrouwt je eigen vriend toch wel? En wil je vriend vreemdgaan doet hij dat ook wel zonder die vriend. Hoe meer jij er ruzie over maakt (ik snap dus wel dat hij dingen voor je verzwijgt als jij ALTIJD (zoals je zegt) ruzie gaat maken wanneer hij wat met die vriend wil doen)
Waar lees je dat?
Alle reacties Link kopieren
allereerst dat mijn vriend dingen voor me verzwijgt bij die vriend (dat ze bij meisjes hangen, dat hij bij die vriend is terwijl ik denk dat hij gewoon thuis is,..). Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen vriend soms niet meer vertrouw en dat vind ik vreselijk

Ten tweede verkiest hij die vriend ook steeds meer boven mij. Wat die ook doet - van hem in de steek laten tot iets pikken van hem - hij wordt nooit kwaad. Enkel op mij wordt hij ooit kwaad, en niet een klein beetje .. Hij kiest altijd om in te gaan op wat die vriend voorstelt ook al staat het mij niet aan. Ik denk dat ik voor hem gewoon de makkelijkste optie ben om ‘nee’ te zeggen, ook al zegt hij van niet (heb hem dit zo al gezegd).


besef je bij beide punten de probleem dus vooral bij je vriend ligt ?
vast onder invloed van zijn beste vriend maar de probleem is vooral je vriend

neem vooral de opties van Nlies ten harte
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Hij is bevriend omdat ze bij elkaar passen. Mijn man heeft een vriend die ook van alles uitspookt, in de loop der jaren ben ik tot de conclusie gekomen dat ze elkaar niet veel ontlopen op dit gebied. Maar dat had ik in het begin ook niet geloofd.
mamsvan schreef:
10-01-2019 16:01
allereerst dat mijn vriend dingen voor me verzwijgt bij die vriend (dat ze bij meisjes hangen, dat hij bij die vriend is terwijl ik denk dat hij gewoon thuis is,..). Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen vriend soms niet meer vertrouw en dat vind ik vreselijk

Ten tweede verkiest hij die vriend ook steeds meer boven mij. Wat die ook doet - van hem in de steek laten tot iets pikken van hem - hij wordt nooit kwaad. Enkel op mij wordt hij ooit kwaad, en niet een klein beetje .. Hij kiest altijd om in te gaan op wat die vriend voorstelt ook al staat het mij niet aan. Ik denk dat ik voor hem gewoon de makkelijkste optie ben om ‘nee’ te zeggen, ook al zegt hij van niet (heb hem dit zo al gezegd).


besef je bij beide punten de probleem dus vooral bij je vriend ligt ?
vast onder invloed van zijn beste vriend maar de probleem is vooral je vriend

neem vooral de opties van Nlies ten harte
Inderdaad. Doet me denken aan ouders van ontspoorde jongeren die zeggen dat het door de invloed van foute vrienden kwam. Je hoort nooit ouders zeggen dat hun kind zelf zo'n foute vriend met slechte invloed op anderen is.

TS, je hebt niks te schaften met die vriend. Al hangt hij dagelijks in de touwen voor een gangbang, het gaat erom wat jouw vriend doet.
vivautrecht85 schreef:
10-01-2019 15:54
Waar lees je dat?
“Als hij dan mee van die marginale dingen wil gaan doen, is er dus ook altijd ruzie tussen ons omdat ik denk dat ze erge, vuile dingen achter mijn rug doen”

In de OP
Oh en daarnaast ook nog eens in de titel
polydox schreef:
10-01-2019 16:05
Hij is bevriend omdat ze bij elkaar passen. Mijn man heeft een vriend die ook van alles uitspookt, in de loop der jaren ben ik tot de conclusie gekomen dat ze elkaar niet veel ontlopen op dit gebied. Maar dat had ik in het begin ook niet geloofd.
Dat is zeker ook waar. Ik heb zelf in ieder geval alleen vrienden die niet al teveel van mij verschillen op het gebied van normen en waarden.
Orangetree schreef:
10-01-2019 16:08
“Als hij dan mee van die marginale dingen wil gaan doen, is er dus ook altijd ruzie tussen ons omdat ik denk dat ze erge, vuile dingen achter mijn rug doen”

In de OP
ik lees daarin dat er altijd ruzie is als ze een bepaald soort activiteiten gaan doen, niet bij alle dingen die ze doen.
activiteiten die de TO 'marginaal' vindt. Oftewel zij vindt ze stom. Ze zegt dat haar vriend niet drinkt en die vriend van hem wel. Dus? mag hij niet meer mee.
Alle reacties Link kopieren
binnen een relatie tussen 2 mensen, komen problemen ook voort vanuit die 2 mensen
Een 3e de schuld geven, is zeer naïef en ongeloofwaardig.
Het is nooit 'die vriend's' schuld, besef je dat
Mensen kunnen ook meerdere kanten hebben hé. Bij zijn vriend kan hij een bepaalde kant van zichzelf uiten. ( Als het andere meisjes betreft dan is het een ander verhaal. )
Jouw vriend weet dat jij zijn vriend niet leuk vindt en hun omgang met elkaar, dat kan ook een reden zijn voor hem om te zeggen dat hij thuis is terwijl hij bij zijn vriend is.
Niet juist maar dit doet hij dan om de vrede te bewaren met jou.

Kun je het niet apart zien van elkaar? Dat wat jij samen hebt met je vriend en wat hij met zijn vriend heeft. En dat wanneer je die vriend ziet hem tolereert omdat je weet dat je vriend hem graag mag.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
10-01-2019 15:30
Waarschijnlijk is je vriend ook geen "normale" jongen en weiger jij dat in te zien.
+ 100. Je vriend is thuis anders dan buiten en hij is niet eerlijk. Dat komt door hem, door zijn karakter en niet door zijn vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-01-2019 16:50
+ 100. Je vriend is thuis anders dan buiten en hij is niet eerlijk. Dat komt door hem, door zijn karakter en niet door zijn vriend.
Dit ja. Zolang hij niet tegen jou liegt e.d. met een pistool op zijn hoofd, is het toch echt zijn eigen keuze om zo met je om te gaan :roll:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Meestal stopt de mannelijke partner tenslotte met vrienden als zijn vriendin ze niet fijn vindt. Dat heeft hij dan over voor zijn vriendin. Om zijn relatie te redden.

Andersom schijnt het minder te spelen. Je hoort maar zelden dat de man de relatie wil stoppen vanwege de vriendinnen van zijn vriendin. Dan zou ook het huis te klein zijn.

Ik weet eigenlijk niet goed een antwoord op je probleem. Als kennissen van mijn man mij onberispelijk netjes behandelen en hij niet al te vaak weg is zou ik het zien als iets wat bij hem hoort. Vrouwonvriendelijke taal, een klein stoer grapje, zou ik laten gaan. Gaat het maar door en door, kijken ze naar mij, dan zal mijn man deze sfeer kennelijk leuk vinden en dan zou ik me afvragen of ik hem eigenlijk wel ken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
10-01-2019 21:11
Meestal stopt de mannelijke partner tenslotte met vrienden als zijn vriendin ze niet fijn vindt. Dat heeft hij dan over voor zijn vriendin. Om zijn relatie te redden.

Andersom schijnt het minder te spelen. Je hoort maar zelden dat de man de relatie wil stoppen vanwege de vriendinnen van zijn vriendin. Dan zou ook het huis te klein zijn.

Ik weet eigenlijk niet goed een antwoord op je probleem. Als kennissen van mijn man mij onberispelijk netjes behandelen en hij niet al te vaak weg is zou ik het zien als iets wat bij hem hoort. Vrouwonvriendelijke taal, een klein stoer grapje, zou ik laten gaan. Gaat het maar door en door, kijken ze naar mij, dan zal mijn man deze sfeer kennelijk leuk vinden en dan zou ik me afvragen of ik hem eigenlijk wel ken.
Baseer je dat op eigen ervaring? Ik heb het nog nooit gehoord en ben oprecht benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven