Hoe ga ik dit aanpakken, verliefd op stagiaire

15-02-2019 20:40 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds deze week is er een nieuwe stagiaire bij mij op werk, toen ze zich voorstelde dacht ik al gelijk 'zo, dat is een leuke meid'. dinsdag en woensdag merkte ik dat ik steeds zat te kijken als ze langs liep en na donderdag leuk met haar gepraat te hebben in de pauze betrapte ik mij er zelf op in de auto naar huis, thuis op de bank en 's avonds toen ik wilde slapen...ik zat constant aan haar te denken. Vandaag maar aan mijzelf toe gegeven dat ik een beetje verliefd ben geworden. Vanochtend was ze met een opdracht bezig vlak naast mij. Verhoogde hartslag, klamme handjes, concentratie compleet weg. Laten we het erop houden dat ik het goed te pakken heb..

Dacht eerst dat ze rond de 20 was (ben zelf 21) maar ze blijkt dus nog maar 17 te zijn, opzicht geen probleem. Met een vrouwelijke collega met wie ik het goed kan vinden heb ik gewoon toegegeven in een gesprek dat ik d'r eigenlijk wel leuk vond (het viel nogal op dat ik steeds zat te kijken) en ze is zo lief geweest er voor mij achter te komen of ze nog single is, en jawel dat is ze ook nog! :D

Nu weet ik alleen even niet zo goed hoe ik dit aan ga pakken. Ze zit op een andere verdieping en komt elke dag slechts kort bij mij langs om wat op te halen. Tot nu toe heeft ze nog maar 1x in de pauze erbij gezeten. Ik heb d'r wel verder tussendoor een beetje gesproken en beetje geplaagd, heeft ze nog humor ook want ze was lekker scherp in de reacties terug. Maakt haar alleen maar extra aantrekkelijk..

Concrete vraag, hoe kan ik wat meer met haar in contact komen? Vind het ook weer zo creepy om gelijk om d'r nummer te vragen om een keer een drankje te doen zonder echt wat van elkaar te weten.

Ik heb advies van al jullie lieve intelligente dames!
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet met stagiaires daten meestal. Dus wachten tot stage klaar is en geef haar dan een leuk kaartje met jou nummer en voorstel voor een date.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ga naar haar toe en vraag of ze na het werk zin heeft om wat te drinken. Hoef je ook niet meteen nummers uit te wisselen
Ik vind uit al jouw info dat je gewoon niks moet doen, maar goed, dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Daten op de werkvloer schijnt niet zo'n probleem te zijn. Zijn 2 andere stellen binnen het bedrijf, daar maak ik mij niet zo druk om.

@ana_isabel
Waarom zou ik niets doen? Ik vind het een leuke meid en er is maar 1 manier om er wat van te maken. Nee heb je, ja krijg je.
Anoniemdld schreef:
15-02-2019 20:49
Daten op de werkvloer schijnt niet zo'n probleem te zijn. Zijn 2 andere stellen binnen het bedrijf, daar maak ik mij niet zo druk om.

@ana_isabel
Waarom zou ik niets doen? Ik vind het een leuke meid en er is maar 1 manier om er wat van te maken. Nee heb je, ja krijg je.
Ik zou niet staan te juichen als mijn stage-lopende dochter van 17 uitgevraagd zou worden door een collega van 21.
Ze komt daar om wat te leren. Niet met jou bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Anoniemdld schreef:
15-02-2019 20:49
Daten op de werkvloer schijnt niet zo'n probleem te zijn. Zijn 2 andere stellen binnen het bedrijf, daar maak ik mij niet zo druk om.

Maar dit is anders. Zij is geen collega maar een stagiaire. Zij moet straks beoordeeld worden. Dat geeft een machtsverhouding, zelfs als jij die beoordeling niet doet. Zij kan ook niet zo maar weglopen, als ze er geen zin in heeft. Daarnaast is het leeftijdsverschil best groot.
Volgens mij is het daarom not done om een move te maken terwijl zij nog stage loopt.
De suggestie om een kaartje te geven als zij weer weg gaat, dat kan volgens mij dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, gewoon niet eigenlijk...

Relaties op het werk kunnen zeker, maar daar zijn (bij mij op het werk) wel 'spelregels' aan verbonden. Onder andere dat de ene persoon niet in een afhankelijke positie van de andere persoon mag zijn. Zij zit, als stagiaire zijnde, in een zeer afhankelijke positie van jullie.

En die vrouwelijke collega had zich er ook niet mee moeten bemoeien, lekker smullend langs de zijlijn "ja ze is single hoor! Go get her!" :popcorn:
pimpom wijzigde dit bericht op 15-02-2019 20:56
0.33% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Anoniemdld schreef:
15-02-2019 20:49
Daten op de werkvloer schijnt niet zo'n probleem te zijn. Zijn 2 andere stellen binnen het bedrijf, daar maak ik mij niet zo druk om.
Dit is geen werknemer of collega, maar een scholier.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 17! Ze komt daar om te leren, niet om een verkering op te doen.

Je houdt je maar een paar maanden in.
Zo lang je niet haar stagebegeleider of iets dergelijks bent zie ik het probleem niet. Zo heb ik mijn ex ook ontmoet en we zijn lange tijd samen geweest. Ze was overigens wel meerderjarig.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 22:31
16.33% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
15-02-2019 20:53
Ik zou niet staan te juichen als mijn stage-lopende dochter van 17 uitgevraagd zou worden door een collega van 21.
Ze komt daar om wat te leren. Niet met jou bezig te zijn.
Stonden mijn ouders ook niet, toen ik thuiskwam met mijn 13 jaar oudere stagebegeleider. Inmiddels zijn we getrouwd, een paar mooie kinderen rijker en zijn pa en ma maar wat blij met hun geweldige schoonzoon.
Het is niet altijd zo fout dan het op het eerste gezicht lijkt ;)
Ana_Isabel** schreef:
15-02-2019 20:45
Ik vind uit al jouw info dat je gewoon niks moet doen, maar goed, dat ben ik.
Hoezo niet? Ik lees niets raars. 4 jaar leeftijdsverschil is prima te doen, en to had het niet eens zo ingeschat. Er is geen directe machtspositie of vertrouwenspositie ofzo. Veel stellen ontmoeten elkaar op het werk, bovendien werkt ze op een andere afdeling mocht je een blauwtje lopen.

Ik zou gewoon vragen of ze een keer koffie of thee met je wil drinken buiten kantoortijd. (Geen alcohol, dat mag niet en dat geeft de verkeerde vibe)

Succes!
Anoniemdld schreef:
15-02-2019 20:49
Daten op de werkvloer schijnt niet zo'n probleem te zijn. Zijn 2 andere stellen binnen het bedrijf, daar maak ik mij niet zo druk om.

@ana_isabel
Waarom zou ik niets doen? Ik vind het een leuke meid en er is maar 1 manier om er wat van te maken. Nee heb je, ja krijg je.
Dat is nog maar zeer de vraag natuurlijk.

Verder: nee. Gedraag je professioneel richting de minderjarige stagiaire. En je bent niet verliefd maar gewoon een beetje geil.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang gaat ze stage lopen bij jullie? Ik zou af en toe een leuk praatje met haar maken en inderdaad op het eind van haar stage een leuke kaart geven met je telefoonnummer erop en de vraag of ze met je op ene date wil.
MRES schreef:
15-02-2019 20:58
Stonden mijn ouders ook niet, toen ik thuiskwam met mijn 13 jaar oudere stagebegeleider. Inmiddels zijn we getrouwd, een paar mooie kinderen rijker en zijn pa en ma maar wat blij met hun geweldige schoonzoon.
Het is niet altijd zo fout dan het op het eerste gezicht lijkt ;)
Dan heeft het voor jou uiteindelijk goed uitgepakt. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar dat neemt niet weg dat het doorgaans gewoon echt een heel slecht idee is en dat is natuurlijk niet voor niks. Zie bovengenoemde commentaren die het vooral adviseren niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nodig haar uit voor een fristi.
Damned if I don’t
SallySpectra* schreef:
15-02-2019 21:00
Dat is nog maar zeer de vraag natuurlijk.

Verder: nee. Gedraag je professioneel richting de minderjarige stagiaire. En je bent niet verliefd maar gewoon een beetje geil.
Jij zegt het weer zoveel duidelijker dan ik :mrgreen:
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 21:05
0.99% gewijzigd
ViezeHond schreef:
15-02-2019 21:03
Nodig haar uit voor een fristi.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je niks moet doen. Vanwege het feit dat zij de leerling is en jij niet.

Stel nu dat jullie iets krijgen, het is even leuk, maar dan loopt het mis. Ze vindt je toch niet zo leuk als ze dacht bijvoorbeeld. Of ze wordt verliefd op een ander. Of weet ik het, in ieder geval: het eindigt vervelend.
Dan kan het voor haar heel lastig zijn er goed mee om te gaan. Ten eerste omdat ze niet haar baan kan opzeggen en ergens anders gaan werken, want ze moet haar stage afmaken. En ten tweede omdat ze dan haar energie gaat steken in hoe ze met jou om moet gaan, hoe jullie elkaar kunnen vermijden, hoe andere collega’s haar nu vinden nu er verhalen rondgana over hoe het uit is gegaan etc. En ze moet haar energie steken in het halen van haar opleiding. Niet in gedoe eromheen.

Dus wacht een tijd. Als ze tegen het eind van haar stage nog leuk is, dan zou je haar mee uit kunnen vragen ofzo.
Als ik je baas was, zou ik er ook not amused over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot het einde van haar stage met je nummer geven of zo. En tot dan af en toe een praatje met haar maken, misschien valt ze wel heel erg tegen
Veel opmerkingen hierboven dat hij niets moet doen want zij moet zich op haar stage concentreren, maar kan zij dat niet zelf bepalen? Ook als je een studie doet of stage loopt kun je daarnaast nog een leven hebben, toch?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk moeilijk. Een kopje koffie drinken en uitgaan kan natuurlijk altijd zolang er alleen maar een verliefde stemming is. Voor seks vind ik het veel te vroeg, dan zou ik wachten tot ze 18 is en daar niet meer werkzaam is. Er kunnen echt vervelende situaties ontstaan, vooral op het moment dat ze besluit dat ze niet meer met je wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wachten knul! Stel je professioneel op, het kan (voorlopig) niét.....
RikM schreef:
15-02-2019 21:29
Veel opmerkingen hierboven dat hij niets moet doen want zij moet zich op haar stage concentreren, maar kan zij dat niet zelf bepalen? Ook als je een studie doet of stage loopt kun je daarnaast nog een leven hebben, toch?
Als leidinggevende of collega zou ik er toch wel wat van vinden als de minderjarige stagiaire binnen een paar weken wordt besprongen door één van de medewerkers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven