Zouden jullie hiermee verder gaan?

03-03-2019 15:21 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik date nu een maand met een hele lieve jongen. Ben wel verliefd, behoorlijk ook.

Maar: hij is 32 en woont (weer) bij zijn ouders. Hij is bijna klaar met de studie, maar doet nu al 4 jaar over zijn scriptie, die telkens weer vertraging op loopt. Verder heeft hij een erg afwijkend dag en nachtritme. Ik heb er vaker op gelezen op dit forum, maar hij is denk ik wel behoorlijk extreem. Wordt meestal wel tussen 3uur en 4uur smiddags pas wakker. Hij "durft" snachts niet te slapen of het lukt hem niet, waardoor hij erg laat in slaap valt.

Hij loopt daarnaast ook bij een psychiater, maar de diagnose is nog niet duidelijk.

Zelf wil hij er alles aan doen om zijn leven op de rails te brengen. Ik twijfel erg of ik hem die kans moet geven. Het klinkt misschien erg zakelijk maar straks "investeer" ik in iemand die niet echt normaal kan functioneren. Aan de andere kant heeft hij ook heel veel goede punten. Komt lief en betrouwbaar over.
Alle reacties Link kopieren
Geen minuut
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zou rennen, als een haas.
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
niet doen
Een man van 32 die nog of weer bij zijn ouders woont en zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel heeft is voor mij wel echt een afknapper.
Wat doet hij verder overdag? Hij heeft niet echt een arbeidsethos en dat is voor mij de grootste rode vlag.
Wat heeft hij bereikt op z'n 32ste?
investeren in een zeer korte relatie............
ik lees alleen maar ....maaaaaar............
Kortom: Niet doen dit. :nope:
Het zou niet bij mij passen. Als je 32 bent dan verwacht ik dat je al begonnen bent met werken. Dat je een normaal leven hebt. Dat hij weer bij zijn ouders woont vind ik wel een teken aan de wand.

Ik denk dat dit nog wel eens jaren kan duren en zo lang zou ik op die leeftijd niet willen wachten.
Alle reacties Link kopieren
No way. 4 jaar bezig met een scriptie? Wie betaald zijn studiekosten? Pappie en mammie zeker.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nog geen seconde.
Alle reacties Link kopieren
Ja vader en moeder.
Ik begin het langzaam ook wel een afknapper te vinden.
Maar het belangrijkste wat ik me afvraag: wat is er met iemand aan de hand die zo'n leven leidt? Psychische problematiek misschien?
Alle reacties Link kopieren
Wat boeit het? Er is iets ongezonds aan de hand waar jij geen deel van wil uitmaken tenzij je graag de grote redster uithangt. Anders gewoon Niet Doen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Leslimoges schreef:
03-03-2019 15:29
Ja vader en moeder.
Ik begin het langzaam ook wel een afknapper te vinden.
Maar het belangrijkste wat ik me afvraag: wat is er met iemand aan de hand die zo'n leven leidt? Psychische problematiek misschien?

Luiheid? Geen verantwoordelijksbesef? (nog) niet volwassen? slechte arbeidsethos?
Of alle vier.
Alle reacties Link kopieren
Hem een kans geven om wat van zijn leven te maken? En wat ben je dan van plan te gaan investeren?
Ik denk niet dat jij hem kansen kunt geven, en behalve tijd heb je denk ik ook niet echt iets wat je in hem investeert.

Als je het leuk hebt is die tijd goed besteed, heb je het niet leuk (meer) dan niet en stop je er mee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Tis gewoon een lui varken, een parasiet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Leslimoges schreef:
03-03-2019 15:29
Ja vader en moeder.
Ik begin het langzaam ook wel een afknapper te vinden.
Maar het belangrijkste wat ik me afvraag: wat is er met iemand aan de hand die zo'n leven leidt? Psychische problematiek misschien?
Iemand die hulp van zijn ouders krijgt om zijn leven zo te blijven leiden. Ik denk niet dat er een scriptie is hoor. Ik denk dat er helemaal geen opleiding is. Je kunt niet meer eindeloos studeren. En een scriptie kost niet nog eens een volledige opleiding. Ik denk dat hij kampt met psychische en/of verslavingsproblematiek. En dat je niet een project binnen wil halen. Zijn ouders mogen hem fixen.
Jij mag een gewone leuke normale werkende man vinden om een gelijkwaardige relatie mee te starten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Zelf wil hij er alles aan doen om zijn leven op de rails te brengen

Wat dan? Wat gaat er nu anders zijn dan de afgelopen 14 jaar?

Ik zou geen zin hebben in zo'n project. Ik wil een partner, geen kind. En tenzij er een heel concrete reden is dat iemand zich nog steeds als 17-jarige gedraagt, én die reden nu verdwenen is, zie ik geen reden om aan te nemen dat hij erg hard gaat veranderen.
Ik zou hier snel mee stoppen
Zo'n type trekt je mee naar beneden.
Ik vraag me ook af wat voor opleiding dit is dat je daar zo lang mee bezig zou zijn.
En dat zonder te werken en in je bed te liggen tot 3/4 uur in de middag. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als t mijn zoon was gooide ik s ochtends om 8 uur de gordijnen open, raam open en stofzuigen. Hup uit je nest en aan het werk. Wedden dat hij dan s avonds wel op tijd in bed ligt?
ik geef mn bek ook maar een douw
hell no
Alle reacties Link kopieren
Date jij dezelfde man als een stuk verderop in de pijler? Vreemd dag/nachtritme, scriptie niet af want het moet perfect en nog wat van die dingen. Ja ik zou hem de kans geven zijn leven op de rails te krijgen, door hem het zelf te laten doen en niet mee bemoeien. En dus echt niet, gewoon stoppen met daten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven