Goede vriend word na scheiding net ietsje meer..

13-03-2019 13:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal..

Ik ben nu een half jaar weg bij mijn ex-partner. Juli zijn wij uit elkaar gegaan en in september leerde ik nieuwe vrienden kennen. 1 daarvan werd steeds een betere vriend en kwam vaak bij me over de vloer voor hulp en klusjes. Mijn dochter (5jaar) vond hem geweldig..
Alleen het probleem nu.. Ik ben hem ook op een andere manier leuk gaan vinden. Nu lees ik overal dat het slecht is voor mijn dochter om een nieuwe vlam al zo snel te kennen maar toen ze hem leerde kennen was t gewoon een goeie vriend. Nu doen we niet overdreven plakkerig als ze er bij is, eigenlijk geven we elkaar zowat geen aandacht als ze er is. Maar mijn ex heeft mij beloofd als dit wat word, dat er consucuenties aan zitten en dat dat bewijst dat ik enorm egoistisch bezig ben. Ik weet nu echt even niet wat ik hiermee moet..

Ben ik egoitisch? Beschadig ik hier mijn dochter mee?

Ik waardeer eerlijke antwoorden..
Blonde-dAquitaine schreef:
13-03-2019 13:11
Maar mijn ex heeft mij beloofd als dit wat word, dat er consucuenties aan zitten en dat dat bewijst dat ik enorm egoistisch bezig ben. Ik weet nu echt even niet wat ik hiermee moet..
Wat bedoelt hij? Consequenties vanuit hem? Dat is gewoon manipulatie.

Je dochter krijgt van je nieuwe liefdesrelatie niet veel mee schrijf je. Wat vind je dan dat je verkeerd doet?
Alle reacties Link kopieren
Laat maar...
wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 13-03-2019 13:19
93.67% gewijzigd
Waar is je andere kind gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft niks meer te maken met wat jij doet, dus die zou ik er verder ook niet bij betrekken. Voor je dochter zou ik deze man nog niet voorstellen als eventuele partner. Wie weet klikt het romantisch gezien helemaal niet zo goed als je denkt, en dan moet zij daar weer in schakelen. Zorg dat er voor je dochter nu gewoon niks verandert en ga lekker daten op de momenten dat dochter bij haar vader is. Als het over een tijdje uit lijkt te groeien tot een relatie, kan hij altijd nog voorgesteld worden als partner.
tiswa wijzigde dit bericht op 13-03-2019 13:20
3.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-03-2019 13:16
Waar is je andere kind gebleven?
Ja en "knul" is dochter geworden?
Wilhetnietweten schreef:
13-03-2019 13:19
Ja en "knul" is dochter geworden?
Met een andere leeftijd. En zij nog gewoon getrouwd.

Zou het misschien kunnen dat iemand de nick van een vriendin gebruikt.
Is maar een idee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat je ex hier van alles over weet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp al helemaal waarom het je ex is! Hij heeft zich niet met jou te moeien!
Alle reacties Link kopieren
Dit is indd niet mijn eigen profiel.. sorry had ik even moeten melden staat inderdaad een beetje raar.. word erg in de gaten gehouden door mijn ex dus vandaar iemand anders zijn profiel..
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie gelijk je antwoord hoe minn ex dit weet overigens..
Alle reacties Link kopieren
Via viva?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft je ex wat meer moeite met jou los te laten, dan andersom. Maar dat hij gaat dreigen met 'consequenties' is ontzettend onvolwassen en triest. Je hebt je nieuwe vlam ontmoet nadat jullie uit elkaar gingen, en dat is inmiddels anderhalf jaar geleden.. moet je dan de rest van je leven maar single blijven?! Dan is hij de egoist, niet jij.

Voor wat betreft je dochter, als haar band met je nieuwe vlam goed is, zie ik niet hoe het haar kan beschadigen als je haar voorzichtig laat wennen aan het idee dat je meer dan gewone vrienden bent geworden. De enige schade die zij kan oplopen is als papa en mama over haar rug, en voor haar ogen constant heel lelijk tegen elkaar zouden doen, en als jullie dochter wordt ingezet als pion in een slechte relatie tussen 2 exen.

Ga het gesprek met je ex aan. Geef hem aan dat hij niet kan verwachten dat jij de rest van je leven op een houtje gaat zitten bijten. Probeer ook van hem te weten te komen wat dan precies het probleem is. Is er iets aan je nieuwe vlam wat hem tegenstaat, of zou hij dit bij elke andere man die in jouw leven zou komen hetzelfde spelen? Als hij redelijk is en met goed onderbouwde argumenten zou komen, kun je die in overweging nemen (maar alleen in het belang van jullie dochter!), als blijkt dat hij echt de boze rancuneuze ex is, zou ik me er niet al teveel van aantrekken en vooral voor mijn eigen geluk gaan. Dan is hij namelijk hoe dan ook niet bereid om omwille van jullie kind de goede vrede te bewaren. Realistisch gezien.. wat kan hij doen, wat jij via een rechtszaak niet ongedaan kan maken?
anoniem_376922 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 13:37
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee via opzoeken en onze dochter uithoren. Aangezien die vriend best veel heeft gedaan hier op en om het huis. Mijn mail word continu gehackt dus durfde zelf geen account aan te maken
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het voor jezelf houden en verder nog niemand iets laat merken dan kan je ex je echt niet tegenhouden, sterker nog, hij weet het niet eens.

Hij is gewoon jaloers en doet een poging om zijn niet bestaande macht te laten gelden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Verder zou ik voor dit soort zaken gewoon een nieuw e-mailadres aanmaken en dat hoeft je ex dan niet te hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
snaptegijut schreef:
13-03-2019 13:35
Je hebt je nieuwe vlam ontmoet nadat jullie uit elkaar gingen, en dat is inmiddels anderhalf jaar geleden..
Half jaar geleden.. vandaar ben ik erg bang dat hij mij mijn dochter afpakt..
Alle reacties Link kopieren
Wat jij in je eigen tijd doet, dat is privé, dat is voor de rechter toch heus geen grond om iets te veranderen? De rechter gaat er toch niet over hoe snel jij weer verliefd mag worden?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Blonde-dAquitaine schreef:
13-03-2019 13:38
Half jaar geleden.. vandaar ben ik erg bang dat hij mij mijn dochter afpakt..
My bad..

Waren jullie getrouwd en liggen jullie in scheiding? Of is die al helemaal rond? Of was er geen sprake van een huwelijk? Hoe dan ook lijkt me dat jullie toen jullie uit elkaar gingen, afspraken hebben gemaakt over de zorg voor jullie dochter. En volgens mij staat er nergens in de NL wet dat een ex-partner niet verder mag gaan met zijn of haar leven. Dan kan hij proberen wat hij wil, maar dat gaat hij nooit winnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft uitingen vcan jouw Ex. Hou hiervan een rapportage bij. Dit zodat wanneer hij besluit om naar een rechter of zo te stappen, jij netjes aan de rechter kan laten zien hoe die Ex jou stalkt en hoe zijn gedrag niet bevoordelijk is voor het welzijn van jouw kind.

Voor de rest, accepteer dat jij nooit jouw kind mee naar het buitenland op vakantie zal kunnen nemen wanneer die nieuwe vriend in jouw leven verschijnd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik begrijp niks van mensen die topics openen in het account van iemand anders.
En je mail gehackt? Ik zou een nieuw emailadres, FB account etc aanmaken. FB (en andere social media) gesloten en niet onder je eigen naam.

Hoe weet je ex überhaupt over je nieuwe vriend? Als jij je kind hier voorlopig buiten laat is er niks aan de hand. En je ex kan je dus ook niks maken, laat staan je kind afpakken.
Alle reacties Link kopieren
Blonde-dAquitaine schreef:
13-03-2019 13:38
Half jaar geleden.. vandaar ben ik erg bang dat hij mij mijn dochter afpakt..
Hoe dan?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je veel verkeerd doet.
Maar die ex klinkt wel erg stalkerig. Kun je die niet wat beter buiten je leven houden op de één of andere manier? Nieuw telefoonnummer, nieuw emailadres, blokkeren op social media etc.
Wat wou hij gaan doen dan?
Heb je iets in het ouderschapsplan afgesproken over de introductie van nieuwe partners?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven