Is deze relatie houdbaar?

26-03-2019 23:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Ik ben 21 jaar en ben al 5 jaar samen met dezelfde vriend, we waren dus heel jong toen we iets kregen. Ik ben nooit 100% zeker geweest van de relatie maar we waren dan ook erg jong. De laatste tijd krijg ik steeds meer twijfels. We leven namelijk extreem naast elkaar heen. Wij kennen elkaars vrienden amper en zien elkaar hooguit 1 keer in de week. Hij woont in het oosten van het land bij zijn ouders en ik op kamers in Groningen. We doen veel te weinig moeite voor elkaar, ook na meermaals deze issue te bespreken. We hebben hele andere opvattingen over het leven en welke dingen belangrijk zijn. Hij is wel heel lief en grappig en ik vertrouw hem volledig. Hoe kan ik ooit een keuze maken of ik moet doorgaan met deze relatie? Als ik dat namelijk niet wil, ben ik wel iemand kwijt waar ik heel veel van hou en met wie ik deels opgegroeid ben.
Wat zegt hij van je twijfels?

Twijfelt hij ook?

Is er al es gesproken over toekomst en hoe zien jullie die?
Waar wonen, eeuwig ver uit elkaar blijven wonen, ...?
Heeft hij ambities om alleen te gaan wonen?


Ik zou eens beginnen met een gesprek met hem.
Dan komt een deel van de antwoorden of beslissingen misschien vanzelf.
Waarbij je natuurlijk moet durven knopen doorhakken.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 00:32
10.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ik lees: je bent niet 100% zeker van hem, jullie leven langs elkaar heen, na 5 jaar kennen jullie elkaars vrienden amper, doen geen moeite voor elkaar, hele andere opvattingen over het leven (dat is toch wel belangrijk als je oud met iemand wilt worden).
Je bent nog maar 21 he? Kijk eens rond, je hoeft je nu nog niet vast te pinnen voor de komende 60 jaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee, ik zou hier niet om staan te springen. Dan liever single.
Alle reacties Link kopieren
Team nee.

Je was 16 toen je war met hem kreeg, jullie hebben je op andere manieren ontwikkeld, je twijfelt al sinds het begin, geen interesse in elkaars leven, jullie wonen ver van elkaar af en zien elkaar 1x per week. Dat lijkt me geen relatie maar (hoogstens) vriendschap.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ook team nee.
Alle reacties Link kopieren
Nee.

Waarom wil je dit zo graag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt eerder alsof je onze bevestiging vraagt om met de relatie te stoppen, dan dat je nog twijfelt.

Ja, je mag de relatie beëindigen. Gewoon omdat jij dat wilt. Je hoeft niet eerst nog tig reddingspogingen te doen of jezelf te verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken, zo’n relatie. En helemaal niet als je nog een heel leven voor je hebt. Dit gaat niet beter worden, de vraag aan jou is of je daar genoegen mee neemt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen relatie. Ik zou het lekker uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Als dit een relatie is, dan is een glas water een zwembad
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit, wordt volwassen (dat gaat in je eentje veel beter) en vindt een nieuwe vriend
Wordt je gelukkiger van, echt
Alle reacties Link kopieren
Wil je dit tot je 80e? Dan vooral doorgaan.
Is je antwoord nee, dan weet je genoeg.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie nu leven is jullie relatie niet houdbaar.

Alles wat je aandacht geeft bloeit en groeit, en jullie geven de relatie niet voldoende aandacht. Dus gaat deze verwelken.

De keuze is aan jou. Of je gaat weer investeren in de relatie of je maakt het uit. Maar ga niet zo door, en dan wachten tot dat er iemand komt waar jij of hij wel in gaat investeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
27-03-2019 07:11
Als dit een relatie is, dan is een glas water een zwembad
zo waar!! ( En zo mooi :flirting: zelfverzonnen Jolly? )
Lorem Ipsum
Als dit jouw ideaalbeeld is van een relatie, dan is het antwoord ja.

Zo niet, dan nee.
lilalinda schreef:
27-03-2019 07:18
Maak het uit, wordt volwassen (dat gaat in je eentje veel beter) en vindt een nieuwe vriend
Wordt je gelukkiger van, echt
Dit.

Omdat je er deels mee opgegroeid bent betekent dat nog niet dat dat een reden is om voor altijd samen te blijven.
Je bent echt nog superjong. Veel te jong om je uberhaupt al vast te leggen. En al helemaal veel te jong om je te binden aan iemand met wie je eigenlijk niets hebt en echt deelt. Ga van het leven genieten!!!!!
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
27-03-2019 08:28
zo waar!! ( En zo mooi :flirting: zelfverzonnen Jolly? )
Ehm ja :biggrin:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
27-03-2019 08:32
Je bent echt nog superjong. Veel te jong om je uberhaupt al vast te leggen.
Dat is dan weer volstrekte nonsens, alsof daar algemeen geldende regels voor zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het waren vijf mooie jaren (als jullie elkaar zagen en dan niet 100% zeker), maar nu is het tijd om eens dichter bij huis om je heen te gaan kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven